Babette hier ook weer een beroerde nacht gehad. Kan vandaag amper lopen van de bekkenpijn. Maar we gaan gewoon vandaag weer vrolijk verder met de normale dingen.... Het gerommel is gisteren na het douchen gestopt zoals ik al zei. Gisteravond wel een uur weeën gehad, die daarna weer afzakte. Vandaag wel de hele dag al spierpijn in mijn liezen en handen. Babette hoe is het verder met jou meis? Iemand al iets van Suus gehoord? Lovepeet is een verwarmde hydrofiel niet een idee voor het afdrogen? Dat deed ik ook bij Sara, die verloor ook veel warmte de eerste dagen. Maar dat werkte wel goed en mevrouw vond het nog lekker ook . Aurin wat een schattige foto! Wat later komen voor een voeding is niet zo heel erg hoor meiden. De kindjes nemen wat ze nodig hebben. Het is wel eens lekker als ze wat later komen, dan kom je zelf ook nog een beetje tot rust. Zo ik ga even de ramenlappen en de vloeren dweilen. De kindjes komen straks weer thuis, die vieren vanmiddag Sinterklaas bij hun vader.....dus die zijn waarschijnlijk super druk! Zie eigenlijk best tegen morgen op. Ik kan amper nog lopen en autorijden....maar heb ook geen zin om morgen de hele dag binnen te moeten zitten met ze. Vl heeft geen rijbewijs...hebben jullie nog leuke ideeën?
Super dat t allemaal zo goed gaat met iedereen en de baby's. Gefeliciteerd voor de dames die zijn bevallen! Hier groeit de kleine man als kool, komt netjes om de 3 uren voor de voeding, de infacol werkt vaak wel dan niet, hij heeft af en toe ff last van wat ergere krampjes. Afgelopen 2 dagen had ik last van koorts, heb de huisarts gebeld ivm met de borstvoeding, gelukkig mag ik gewoon doorgaan, koorts is nu weer weg gelukkig. De arme pop is steeds vaker meer wakker, dat ie niet in slaap kan komen, dan is ie zo uitgeput dat ie laatst heel lang heeft geslapen 's nachts. Hij wordt ook niet huilend wakker als ie een voeding moet hebben, dus ik val steeds weer in slaap. Voelde me echt een waardeloze moeder. Ik dacht echt van: hoe kun je nou je kind zo lang laten liggen? En als het hem te lang duurt valt hij ook weer in slaap haha. Voor de rest is het echt genieten geblazen, soms voel ik me nog wel emotioneel hoor, als ie 's avonds onrustig drinkt, steeds loslaat en sneller om de borst vraagt. Zou dat gewoon clusteren zijn, of wat anders?
Aurin lieve foto meis! Suus al bevallen inmiddels meis? Lalaatje fijn dat het zo goed gaat! Loontje hoe gaatie met hidden? Voed jij hem ook nog snachts? Babette fresa succes met de laatste loodjes meiden! Krijgen jullie dan toch december babys ipv november ? ( en sommige waaronder ik oktober ..) of loontje september ... Talkin wat goed zo lang er tussen! Nu nog zonder huilen en dan heerlijk bijtanken ! Een geluk meid ze zeggen dat dat huilen. ( krampjes ) echt minder wordt na 3 maanden. Dan is de darmflora aangelegd! Ik kan de maanden wel aftellen hoor pffff hier is het ook weer. "Feest" de hele avond! Tis hier niks anders meer dan grjank iedere avond onder de KMA voeding.. Pfff nu ook aan de sabsimplex ( man vandaag EVEN voor op en neer naar duitsland gereden, maar helaas!) @hier wooow mijn kind is wel SNEL!! Toen ze een paar uur uit mijn buik was tildr ze al continue haar nekje/hoofdje op! Bij CB zei die vrouw ook sl wooow ze is snel en sterk heel bijzonder! Nou vandaag geloof het of niet : ROLLEN!!!! Kind is morgen pas een maand ! Had haar oo haar buik gelegd ( tip CB) maar op de vank ik denk "even" flesje maken! Nou het was goed dat ik er in de buurt stond want mevrouw begon te rollen!!!!! 1 cm en ze lag van de bank af!!!! Dacht dat ik een hartverzakking kreeg! Pffff wijze les niet meer alleen op de bank laten liggen!
@Talkin, het was zeker leerzaam, heb ook een verslag gekregen van het eerste bezoek met tips etc! Ja dat zwaaien herken ik wel en in Utrecht zeiden ze ook dat hij een mooie prematurentaal had.. @Aurin, ah lekker in de tummytub, vind ze dat lekker? Hidde wel hoor, lekker warm alleen eruit komen... @Bibi, dat gaat inderdaad snel zeg, voor je het weet loopt ze rond de tafel hihi! En wat is dat spul uit Duitsland? Hier gaat het goed, we merken dat Hidde echt al een ritme begint te krijgen, wat is dat fijn zeg. Hij is ook lekker rustig de afgelopen dagen, alleen vandaag was hij wat onrustig. Hij is ook al heel sterk in z'n nekje, draaien heeft hij 1x gedaan, was een gelukstreffer.
@lalaatje, als hij er zelf niet om vraagt ben jij toch niet perse slecht? Kleine wilde liever slapen @bbibi, pittig meid! En net als talking... heb wel met jullie te doen! Als ik naar mijn eerste dagen kijk en hoor hoe het bij jullie nog zo is... petje af hoor! Je kunt er natuurlijk weinig aan doen hoop dat de tijd voorbij vliegt en de kleintjes snel minder huilen. Je meid is inderdaad snel. Goed in de gaten houden @aurin, leuke foto! Tummytub is hier geen succes. Hij gaat liever in bad of mee douchen @loontje, fijn dat hidde het zo goed doet en een ritme heeft. Voor jullie ook fijner! @laatste dames... bijna december! succes! @hier, kleine heeft denk ik een regeldag. Hij kreeg gisteren om half 12 nog de fles en toen pas om 4uur en 8uur. Toen ging om 10uur zijn alarm alweer af en wilde hij dus de hele middag om de 2uur eten. En verder huilerig vandaag en ligt graag bij je, en ligt na een uur alweer te zoeken naar eten dus nu geven we hem maar wat extra in zijn laatste fles. Kleine vreetzak Voor de 'nieuwe' moeders, in hoeverre is jullie relatie veranderd? De kleine vraagt zoveel tijd en aandacht... ik kan er nog geen evenwicht in vinden.
@Fresa Duurt vast niet lang meer bij jou! @Bibi Ik ga dinsdag op cb even over probiotica beginnen. Als jij me nu even op de hoogte houdt over dat spul uit Duitsland! Hier vandaag ook gewoon echt ronduit kut, kan het niet anders zeggen. Maar wat goed van Fay! Snelle dame! @Jess Relatie is hier echt klote, als ik eerlijk ben. Ik heb echt een giga kort lontje en ik reageer alles op m af. Moet echt beter mn best gaan doen om de sfeer goed te houden, maar ben soms alles zo zat, inclusief man dus. En jij?
@Lalaatje, zou inderdaad best clusteren kunnen zijn, kan een aantal dagen duren.. En dat lange slapen, dat hebben wij een paar dagen geleden ook gehad, schrok toen ook even, maar wat inderdaad iedereen zegt ze komen vanzelf als ze honger hebben. @Aurin, stuwing is toch normaal vlak na de bevalling? Had het ook echt heel erg in het begin, maar gelukkig is dat verleden tijd. @relatie, in het begin moesten we ook zo wennen en ook reageerde wel wat dingen af zo vond ik bv dat zijn leven door was gegaan rn dat die van mij gestopt was (in de zin van weg gaan enzo). In het zkh was hij er steeds maar even en ik hele dagen, als ik dan vroeg of hij er een keer de hele dag wilde zitten, begreep ik uit de reactie dat dat niet z'n plan was. Die frustraties hebben we gelukkig snel naar elkaar uitgesproken.ook wilde ik meer waardering. Nu gaat het beter en beginnen we een ritme te krijgen. Maar echt quality time hebben we nog niet echt gehad.
Dat maakt het nog eens extra lastig loontje. Al die ziekenhuis dagen bij julie. Fijn het is uitgesproken maar nog geen quality time dus... zelfs dat moet gepland worden En talking, logisch met de kleine die nog niet lekker in der vel zit... voel jij je ook niet beter van. Begrijpt je man het wel? Hebben jullie het er ook over? Hier hebben we Gelukkig geen ruzie of irritatie. We zijn ook samen thuis nog. Als hij weer aan het werk gaat zal dat misschien wel gaan komen. Werk is zwaar maar een baby hele dag vermaken en verzorgen is soms ook pittig. En begrip van de ander is dan wel fijn. als we samen op de bank zitten dan denk ik aan vroeger. Filmpie kijken, lekker kleffen en naar bed als we willen... Het is nu zo anders. Altijd is de kleine erbij en al het spontane is er wel een beetje af. Daar moet ik nog even aan wennen... het hoort erbij, maar blijft moeilijk! Maar als ik dan mijn man zie en de kleine ligt lekker op zijn borst te slapen krijg ik vlinders weinig mooiers dan dat!
@Loontje Nou, dat heb ik ook. Voor mij is er zoveel meer veranderd dan voor hem! Ook mis ik wel een beetje de waardering. Ik zit thuis niet de hele dag te chillen hoor. @Jess Manlief is niet zo'n held met die huilbuien. Is het al snel helemaal beu als troosten niet werkt. Dan geef ik Rebekka ook niet zo makkelijk weg, dat vind ik wel heel moeilijk. Hij zorgt wel gewoon voor d'r, maar troost niet meer enzo. Dan kan ik echt boos worden, alsof hij het slachtoffer is. Lijkt me wel apart als je man zo weer werkt. Echt wennen hoor! Dan ben je s avonds echt dolgelukkig dat je een volwassene spreekt die even voor je kindje kan zorgen.
Dank jullie wel dames! Het gaat vast lukken, het wordt dus december baby... Er gebeurt nog niks helaas. @ Relatie; hier niets veranderd toen we de eerste kregen, we groeiden toen dichter naar elkaar toe. Alle relaties zijn dus anders. In het begin is het altijd wennen nu de kleine er is maar als ik kijk naar omgeving die net kindjes hebben, zijn ze dolgelukkig nu ze het gewend zijn. Het komt echt helemaal goed. Nu loop ik te klagen dat ik klaar mee ben en reageer op m'n vl af maar hij begrijpt het zo goed gelukkig. Fresa, jij ook succes met laatste loodjes! Hopelijk bevallen we tegelijk Ben ook benieuwd hoe het met Susannelilian gaat!
@loontje jou manneke dus ook al gedraaid! Zal zijn wa je zegt een "gelukstreffer" ... Maar aan de andere kant schud me dat wel wakker! Ik leg haar ook alleen op de commode als ik ff snel wat wil pakken .. Niet meer doen dus.. Fijn dat het verder zo goed gaat met je manneke ! Jij hebt nu wel nog verlof ofniet? Altijd zooo slecht geregeld met prematuurtjes @jess idd snelle dame! En die huilbuien hysterisch echt vreselijk gewoon... Je staat zo machteloos en kunt niks doen! Heel vermoeied! en dat iedere 2 uur voeden is hier ook veel! Maar voed dan ook op verzoek enxlaatste dagen laat ze er al wel 2,5 uur tussen soms 3 en gister middag juist 3,5 dus heel fijn! Drinkt nolan zijn flesjes wel helemaal leeg? Of laat hij ook altijd wat staan ? @ talkin ohhh ik heb ook zitten denken aan probiotica , ABC Dophilus. Ik slik zelf namleijk ook biodophilus voor mijn darmen anders dagelijks diarree ik verdraag zooo weinig en heb ook zoveel allergien! Maar jij gaat het dus ook proberen ? Ben benieuwd! Hier werkte de SABSIMPLEX gister nog niet goed helaas! Hele avond weer hysterisch kind! Een voordeel... Daarna savonds laat in bad en dan slaapt ze snachts tenminste goed door 11.30-5.00-8.45 Gister zelfs van half 12 tot 6 ! Nog nooit meegemaakt! Maar zo moe van het brullen en badje dus goede combi haha! @relatie hier gaat heel slecht! Tijdens zws al.. Manlief heeft nieuwe functie gekregen maar gaat er zelf beetje aan onderdoor! Daardoor thuis gefrustreerd chaggerijnig en moe en reageerd hij op mij af ! Heel de zws dus alles alleen gedaan gekocht geregeld omdat hij de tijd en energie niet had! Nu ook absoluut niet voor een hysterisch kind ( tja logisch ook).. Dus sta ik er overdag alleen voor omdat hij werkt en savonds ook vaak! Vrijdag ook over gehad want dit kan zo niet langer .. Tot nu toe "iets" versndering maar ben benieuwd voor hoelang! Pfff
Elkaar begrijpen is dan erg belangrijk ja... het zal ook allemaa tijd nodig hebben om eraan te wennen. We zijn nog steeds gelukkig hoor maar het is gewoon anders @talking, mijn man werkt tot 10 of 12 uur savonds. Dus dat zijn extra lange dagen en eenzaam. Alleen eten en dus ook de hele dag de kleine verzorgen. @bibi, ja zo'n situatie werkt dan ook niet echt mee. hoop dat de verandering blijft voor je. Zwangerschap vind ik achteraf penuts in vergelijking met de situatie nu. nolan laat vaak 15/20 ml staan(krijgt 90). En soms drinkt hij het wel leeg. Afgelopen nacht kwam hij om half 4, half7 en half 10. Heerlijk uitgeslapen dus
Hi meiden, mag ik met jullie meekletsen als kersverse mama? Ben 4 november bevallen van een meisje. Naam zet ik liever niet online. heb wel meegelezen af en toe met jullie topic en nu ook veel herkenbaarheid met de verzorging van de baby. Als jullie het leuk vinden klets ik mee en zal ik ook nog even m'n historie vertellen. iig allemaal gefeliciteerd met jullie wondertjes!
@bibi Hier ook gedraaid. Ik durf dr ook niet meer alleen te laten liggen, al zal ze voorlopig nog wel niet draaien op dat kussen, die randen zijn toch wat hoger zeg maar. Maar ik wacht nog even af voor ik wat ga proberen, vraag dinsdag eerst even op t cb, maar geloof op zich wel dat probiotica goed kan zijn. Maar Fay heeft kma en reflux toch? Maar ze huilt vanwege de krampjes, denk je? Dus dan helpt de kma-vrije voeding niet echt? Ik hoop gewoon bijna dat ze hier ook een allergie heeft, heb al mn hoop gestort op die speciale voeding, anders weet ik het echt niet meer. Hoeveel merk je van de reflux dan? En die relatie... Echt klote. Je voelt je dus niet echt gesteund? Hoop voor je dat t snel beter gaat! @Jess Pittig, zulke lange dagen. Hopelijk kom je snel in een ritme en gaat het haast vanzelf. @Fozzy Gezellig! Welkom!
He meiden, Hoe voelt een borstontsteking en hoe ziet t eruit? Ik heb afgelopen donderdag en vrijdag koorts gehad en nu is mijn linkerborst best wel gevoelig. De rechterkant van mijn borst voelt ook warm en is lichtelijk rood en voelt ook gevoelig maar niet super pijnlijk. Tijdens het aanleggen voel ik af en toe ook steken door mn borst gaan die naar mn schouder of rug doorlopen. Ook is de kleine altijd onrustig aan de linkerborst. We dachten, misschien heeft ie wel spruw, dus wij gisteravond proberen om die witte waas eraf te halen, maar dat is toch best lastig, want hij trekt zn tongetje dan naar achteren en kunnen we niet zien of we er wel goed overheen gaan. Maar de waas zit meer op de achtertong en niet voorop. Verder zien we ook niet echt iets in de wangetjes of op het gehemelte. Maar bij spruw is het toch zo dat ze meteen huilen als ze gaan slikken, want het moet toch pijnlijk zijn? Hij laat wel veel los als hij onrustig drinkt en begint af en toe ook te huilen, vanmiddag bij de rechterborst was er niks aan de hand. Dus lijkt het me geen spruw. Zou het dan toch aan mijn linkerborst liggen?
Lalaatje borstontsteking is pijnlijk! De borst zit dan vol harde schijven die je niet weg gemasseerd krijgt en verder voelen ze heeeeel erg warm aan. Als ik jou was even langs de ha gaan. Bij beide kinderen heb ik borstontsteking gehad en dus ook een ab. Spruw...na het drinken een beetje lauw water geven. Dan worden de melkresten weggespoeld. Freek heeft daar erg last van gehad maar was niet aan het huilen hoor tijdens het drinken. Uit eindelijk heeft hij er een zalfje voor gekregen.
@ jess fijn dat het bij jullie verder nog goed gaat! Dat het alleen anders is is niet erg alleen ff wennen natuurlijk! Je man kan die goed wennen aan de situatie? Mooie tijden meid vanacht! En fay laat idd ook 15-30ml meestal staan! Als het wat meer is komt ze gewoon eerder maar goed ik voed ook op verzoek ... @talkin nee de allergievrije voeding helpt niet tegen krampjes! Die houden ze gwn de eerste 12 wkn! Maar door die voeding was ze 24/7 hysterisch nu " alleen" de hele avond 17.00-24.00... En de spuitluiers zijn gelukkig weg! En het harde gerommel van haar buikje ! Ik mag nog niet juichen.. Maar de sabsimplex nu de helemdag gebruikt .. Dus bij iedere fles ( ondanks alleen savonds kramp) en nu de druppels 2 minuten voor de fles gegeven op lepel ipv fles enne lijkt echt al veel beter nu! Slaapt nu lekker op schoot bij me UNIEKKKKK! @nieuwe dame welkom! @lala geen ervaring mee sorry meid!
Heb even geen puf en tijd om bij te lezen, maar wilde jullie even laten weten dat mijn man en ik vrijdagochtend de trotse ouders geworden zijn van een prachtige dochter! Ze heet Eva, woog bij de geboorte 2935 gram en was 51 cm. We moesten 1 nachtje in het ziekenhuis blijven omdat Eva en ik allebei koorts hadden gekregen door de ruggenprik (de weeën waren te heftig), maar omdat we zo snel opknapten mochten we na 1 nachtje blijven al bar huis. Met Eva gaat het super goed en ook ik knap langzaam op. Maar ons meisje was alles dubbel en dwars waard, we zijn super blij met haar en zijn super trots. Ze is echt een plaatje en super lief! Zal morgen een foto plaatsen in mijn fotoalbum, gaan nu lekker slapen.
Gefeliciteerd Susanne! En wat een mooie naam! Rust lekker uit, knap snel op en geniet . Babette hoe is het met jou meid?