@susanne, We gokten er allemaal al op omdat je van 10 berichten naar 0 ging Gefeliciteerd! En geniet van de komende dagen... ze worden snel groot @bibi, nog steeds pittig, maar wel fijn dat het niet meer de hele dag is. ik hoop dat de werking van de druppels aanhoud! Mijn man denkt er hetzelfde over denk ik zo. Hij is leuk met de kleine en als de kleime huilt doet hij ook zijn best. Alleen zoekt hij het sneller in voeding en luiers ipv gewoon aandacht vragen. Dan is hij snachts weleens een uur bezig om hem in bed te krijgen. Terwijl als hij hem bij ons in bed zou nemen de kleine binnen 5min slaapt zal wel beetje moederinstinct zijn, gelijk weten wat je moet doen
@Suus, gefeliciteerd! Wat een kleintje voor jou termijn. Geniet ervan meid! @Fozy, welkom en nog gefeliciteerd! Zodra iedereen bevallen is gaan we een november mama's topic maken! Hoe gaat het met jullie? @Lalaatje, niet fijn een borstontsteking, ik was er heel snel bij waardoor ik het met goed afkolven verder heb kinnen voorkomen.. Wij zijn vandaag bij oma op haar verjaardag geweest met als gevolg stuwing, auw... @Jess, wat voor werk doet je vriend? Lange dagen hoor, vind dat mijn vriend al veel werkt (ma t/m za van uur of 5 tot 19). @bibi, verlof bij prematuren is inderdaad #%+ geregeld. Ik moet 6 januari weer beginnen, maar neem nog vakantie op, dus begin 9 februari. @Talkin, wanneer eindigt jou verlof? Hoe is het met de nog zwangere dames? Geen november meer...
Susannelilian, ja ze is er! Gefeliciteerd meid! Geniet er lekker van en ben benieuwd naar haar. Fresa, het gaat 😅 Wij allebei helaas geen november mama's maar dan wel samen december mamma's haha. Hoe is t met jou dan? Gebeurt er nog niks?
Susannelillian proficiat meis!! Mooie naam, Eva! geniet er lekker van!! Fozzy welkom! Klets gezellig mee Heb m'n eerste dagje met drie kindjes in m'n eentje. We doen vooral niet teveel. De nachten zijn erg pittig. Jort slaapt nog niet graag in z'n bedje.. Dus ben hier even wat minder, moe en gewoon ff geen zin. Sorry
@josjo, begrijpelijk... ik vind 1 al pittig. Laat staan dat ik er 3 heb succes vandaag! @loontje, mijn man is (net als ik) kok. Dus die werkt dagen van 12/13uur. Reistijd valt gelukkig mee. Maar zijn toch lange dagen. Wat fijn dat je pas in februari begint. Dat is later dan ik Hier goeie nacht gehad. Hij kwam om 5uur en half9. Wilde daarna alleen niet meer slapen. We nemen hem altijd nog ff tussen ons in tot half 11. Maar helaas... dus ben wel een beetje gaar nu. Straks visite en rest van de dag niks...
@Lalaatje90 Oei, geen ervaring mee. Wat ga je nu doen? @Bibi Oh, daar heb je dan ook weinig aan. Wat een gezeik toch ook hè, met die kleintjes. Ik ben benieuwd of die Sab simplex blijft werken... Anders is het wel een ritje naar Duitsland waard. Hoe lang reed je man er over? Jullie wonen aardig bij ons in de buurt, dus heb ik ff een indicatie, haha. @Susannelilian Haha, we dachten het allemaal al! Gefeliciteerd hoor. Mooie naam, lekker tijdloos vooral. @Loontje Wat doet jouw vriend dan, dat hij zoveel werkt? Ik heb volgens mij echt geluk, mijn man werkt van half 9 tot 5, van maandag tot donderdag. Op vrijdag gaat hij naar school, maar dit semester is dat alleen maar de ochtend omdat hij vrijstellingen heeft. Ik zou het echt pittig vinden hoor, als ik nog veel meer alleen zou zijn. Maar goed, ik ben werkloos, dus ik zit niet met de einddatum van verlof in mijn hoofd, dat is wel fijn. Ik zou het liefst thuis blijven tot Rebekka naar school gaat, maar het is financieel wel wat beter als ik ook ga werken. Ga proberen eerst als gastouder aan de slag te gaan. @Josjo Ah, geeft niets. Kom maar weer lekker kletsen als je eens tijd hebt. Lijkt me ook wel pittig hoor, 3 kleintjes onder de 4 toch? Knuffel! @Jess Waar gaat Nolan naar toe als jij weer gaat werken? Lastig hè, als ze andere plannen hebben als papa en mama. Hier was er vannacht ook eentje die er opeens geen zin meer in had. Ze was lekker gaan slapen rond 11 uur na een tijdje te hebben gebruld, dus wij blij. Ging ik om half 3 een fles geven. Meestal valt ze in slaap tijdens die fles en dan verschoon ik ook geen luier, blijft ze lekker slapen. Maar nu was ze klaar wakker. Om half 5 deed ze d'r ogen eens dicht. Misschien wordt het langzamerhand zo dat ze overdag niet meer gelijk na de voeding hoeft te gaan slapen tot de volgende voeding, ze is natuurlijk al 2 maanden. Is ook wel leuk als ze overdag wat meer wakker gaat zijn. Lekker fanatiek spelen maar na de voedingen. Heb trouwens de babybox gehaald bij de Etos laatst. Leuk ding, zit veel in en geen onzin dingen zeg maar. Pak billendoekjes, 2 boekjes, sudocrème, tijdschriften, paar pampers, pyamapapje en een fruithapje.
Babette wij worden idd decembermama's...voor mij al de 2de keer . Saar is van 25 december dus vind het ergens wel leuk! Hier gaat het de ene dag beter dan de andere. Gisteren echt een beroerde dag gehad en vandaag bruis ik weer redelijk van de energie. Vl is er dan wel om even een stop achter de deur te zetten hoor. Verder rommelt het in de avonduren een beetje, meer niet. Wanneer denk jij dat je gaat bevallen? En heb je al dingen gepland met de vk? Josjo is begrijpelijk hoor dat je wat minder aanwezig bent! Je heb het al druk genoeg! Talking ik zou die kleine ook overdag wat langer wakker houden. Daar heb je straks meer profijt van .
Uitgerekende datum: 24 nov: - Bloempjuh88 - Meisje 30 nov: - Babette8 - Jongen - Fresa - Jongen Bevallen: Loontje1 - 15-09-2014 H.idde - 39 cm - 1615 gr (Bij 30+5 weken) talkingchair 2-10-2014 R.ebekka 47cm - 2350 gr (Bij 36 weken) blijven hopen 19-10-2014 E.line 47cm - 2545 gr (Bij 37 weken) KleineFee 26-10-2014 L.orena 52cm - 3260 gr (Bij 37+6 weken) Bbibi - 30-10-2014 F.ay 49cm 3390gr (Bij 39 weken) Josjo - 07-11-2014 J.ort- 48cm - 3320 gr (Bij 37+4 weken) Jess84 - 10-11-2014 N.olan- 49cm - 3160 gr (Bij 39+2 weken) Lalaatje90 - 11-11-2014 - ? - ?cm - ? gr (Bij ? weken) Dani86 - 12-11-2014 O.scar- 51cm - 3760 gr (Bij 39 weken) Nath1986 - 13-11-2014 E.loïse 48cm 2970gr (Bij 39+6 weken) mamajanneke - 14-11-2014 D.anyshia 48cm 3060gr (Bij 40+4 weken) [COLOR=seagreen]Bookfairy [/COLOR][COLOR=fuchsia]-[/COLOR] [COLOR=#943634]20-11-2014[/COLOR] I.ris [COLOR=fuchsia] 51cm 3600gr [/COLOR][COLOR=seagreen](Bij 40+1 weken)[/COLOR] [COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen]1986cindy [/COLOR][COLOR=fuchsia]-[/COLOR] [COLOR=#943634]20-11-2014[/COLOR] [/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][B]J.ake [/B][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=RoyalBlue] 52cm 4095gr [/COLOR][COLOR=seagreen](Bij 40+1 weken)[/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR] [COLOR=seagreen]Aurin [/COLOR][COLOR=fuchsia]-[/COLOR] [COLOR=#943634]26-11-2014[/COLOR] D.joeke [COLOR=fuchsia] 53cm 4455gr [/COLOR][COLOR=seagreen](Bij 39+4 weken) [/COLOR][COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen]lovepeet [/COLOR][COLOR=fuchsia]-[/COLOR] [COLOR=#943634]26-11-2014[/COLOR] [/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][B]M.icha [/B][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=RoyalBlue] 49cm 2900gr [/COLOR][COLOR=seagreen](Bij 39+6 weken) [/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][COLOR=seagreen]Susannelilian [/COLOR][COLOR=fuchsia]-[/COLOR] [COLOR=#943634]28-11-2014[/COLOR] E.va [COLOR=fuchsia] 51cm 2935gr [/COLOR][COLOR=seagreen](Bij 41+2 weken)[/COLOR]
Trouwens, Rebekka doet mee aan de baby van de maand! Ik zat even te kijken en heb nog niemand anders van het topic gezien, behalve Kiekies en mik81, maar die kletsen niet mee. Als jullie zin hebben om te stemmen, voel je vrij...
Hier geen borstontsteking, aangezien het dus heel pijnlijk noet zijn. Volgens de assistente moet de koorts dan ook aanhouden. de roze/rode vlek is ook verdwenen, en mn tepel doet ook niet meer zeer. Heb vannacht ff bepanthen erop gesmeerd. Spruw schijnt onze kleine man ook niet te hebben, want dat konden we dan wel duidelijk merken, dan gaat ie wat meer huilen en minder drinken. Dus we houden t gewoon in de gaten, maar de kleine man is al een paar keer niet meer onrustig geweest. Het is volgens de assistente dan een ongemakkelijke houding waarom hij zo onrustig is, omdat ie t toch altijd aan 1 kant heeft. Valt dus allemaal weer mee...
Suzannelilian: gefeliciteerd met Eva! bedankt v het welkom meiden. zal mijn verhaal even zo kort mogelijk vermelden. kinderwens sinds 2012 werd telkens gezegd jullie zijn jong blijf lekker proberen, maar in 2013 dmv second opinie achter gekomen dat ik ernstige vorm v endometriose had. m'n organen zaten niet meer op z'n plek in de buik laat staan eierstokken etc. grote operatie gehad en in feb 2014 gestart met ivf eerste verse terugplaatsing ben ik zwanger geworden van ons meisje. Zwangerschap was pittig omdat ik chronisch ziek ben heb een afwijking aan het bindweefsel dus veel pijnen en luxaties van gewrichten. tijdens de zwangerschap hele erge bekkeninstabiliteit kon de laatste weken niet lopen leefde in de slaapkamer. uiteindelijk ingeleid met 39wk 4 dagen en volgende dag is ze geboren. weeën waren pittig maar persen slechts 5 min en 3 keer persen. nu helaas nog steeds slecht op been m'n man helpt heel veel met alles. borstvoeding is helaas niet echt gaan lopen. geef nu en bv en fles. ga het wel afbouwen want fysiek is dit heel vermoeiend ben continu met voedingen bezig. ben iig wel blij met de dr brown flesjes en infacol. ik ga vanaf morgen iig alles beetje bijlezen zodat ik goed kan reageren. fresa&babette hang in there!
@Talkin, heb gestemd hoor! Mijn vriend heeft een transport bedrijf en rijdt op drukke dagen ook zelf (lees vrijwel altijd). We zijn niet anders gewend dus gaat het goed. Ben wel benieuwd hoe het zal zijn als ik zelf ook ga werken. Ben benieuwd naar m'n eerste rooster ivm onregelmatigheid.. Gastouder dus, veel mond tot mond reclame heb je dan nodig denk ik.. Weet je al hoe je wilt beginnen? Pakket Etos heb ik nog niet, daar krijg je ook weer een mail over denk ik of niet? @Jess, beide kok, dan werken jullie beide veel in de avonden of niet? Is dat lastig met oppas? Herinner me ineens dat je kok was en ook best veel uur werkte, wat ga je nu doen qua uren? @Lalaatje, gelukkig dat het meevalt! @Fozzy, ook wel een heftig verhaal zeg.. Hoe oud ben je dan? Of lees ik eroverheen.. Is je man nog lang vrij? @Fresa, het lijkt dan toch wat te beginnen of niet.. is het nu heel erg om op bijzondere datums een verjaardag te hebben? Zoals jullie nu hebben op 25/12 en zou je het erg vinden alshet dan nu op 5/12 zou zijn? Rare vragen hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig.. @Josjo, begrijpelijk hoor, je moet denk ik wel een ritme zoeken met 3 kids..
lalaatje90 als je last hebt van de borsten wil een lekkere warme douche ook wel eens helpen bij mij iig..
@loontje, je bent dan ook wel vaak alleen nu. Spannend inderdaad als je zelg weer gaat werken. ga je in 1x terug of ga je opbouwend beginnen? Ik heb zelf donderdag een gesprek op mijn werk. Zijn een hoop veranderingen doorgevoerd sinds ik weg ben. Zo hebben we extra personeel door mijn afwezigheid en is er een 2de pand geopend. Ik wilde 38uur blijven werken maar kom daar nu op terug. Wil liever 4 dagen werken. Dus ik hoop dat dat allemaal past met personeel ed. Dus spannend heb gelukkig een hele lieve baas dus ik zie het positief in. ik werk sinds kort niet meer in de avonden. Dat was ook het moment dat we aan kindjes zijn begonnen en de oppas is afhankelijk van donderdag!
@FreSa: dankje! Dat genieten gaat helemaal lukken, het gaat super goed met ons en er wordt hier heel goed voor ons gezorgd door de kraamverzorgster en mijn man! Zijn zielsgelukkig met ons meisje, ze is zo mooi en lief! @jess: haha, dat dacht ik al. We genieten volop, maar de dagen zijn allemaal zo voorbij en gaan steeds vroeg naar bed, ook omdat we natuurlijk een paar keer per nacht op moeten staan voor het verschonen en voeden etc. Doe het met alle liefde natuurlijk, maar is soms best zwaar. Wat fijn dat Nolan zo goed geslapen heeft! Heel veel succes met het gesprek op je werk, hopelijk gaat het lukken om 4 dagen te gaan werken! @Loontje: dankje! Ja inderdaad, hadden ook verwacht dat ze wel groter/zwaarder zou zijn. Maar vind het helemaal niet erg, ze doet het super goed en ze groeien al snel genoeg! @Babette: dankje meis! Jij heel veel succes met de laatste loodjes! @josjo: dankje en jij heel veel sterkte met jullie zoontje, hopelijk vind je er snel een weg in! @talkingchair: dankje meis en dacht al dat jullie het al dachten. Leuk dat Rebekka al zo duidelijk wat ouder is en ze al wat minder slaap nodig heeft overdag. Klinkt goed die babybox, wanneer kan je die krijgen/ophalen? @blijven hopen: dankje! @fozzy: dankje! Wat een heftig verhaal van jou zeg, heel veel sterkte nog! @iedereen: hier gaat het nog steeds erg goed, alleen heeft Eva mogelijk last van krampjes. Gaan het in de gaten houden en als het nodig is zullen we er iets voor halen en eventueel ook andere melkflessen. Zal snel foto's plaatsen in mijn fotoboek, is er nog niet van gekomen. We zijn echt zo gelukkig met ons meisje, ze is echt perfect! O ja, weet iemand hoe ik mijn zwangerschapsbanner kan laten stoppen omdat ik natuurlijk al bevallen ben, maar deze blijft doorlopen... Zal meteen even een nieuwe banner maken.
Loontje, dat zijn geen rare vragen hoor! Het is niet erg hoor om een bijzondere datum als geboortedatum te hebben. Sara kwam 10 dagen te laat...dus het was strippen of inleiden op 28 dec...mijn eigen verjaardag. Sara vind het echt helemaal geweldig dat ze met kerst jarig is. Het is een meisje dat van gezelligheid houdt en van de kerstboom . En daarbij heeft kerst altijd al een belangrijke plek in mijn leven gehad. Nu is deze extra bijzonder! Ik zal het niet erg vinden als deze kleine met Sinterklaas komt. Het is hoe dan ook altijd feest op je verjaardag . Wij zijn thuis daar heel nuchter over en ik denk ook dat je het zelf tot een belangrijke dag kan maken voor de kinderen. Wij hebben alleen kerstavond en 1 kerstdag, op de andere staat de verjaardag centraal. Dat zou met Sinterklaas niet anders zijn. Het rommelen begint steeds gevoeliger te worden. Maar he blijft bij rommelen. Lopen naar de winkel bij ons in de straat gaat nog en de kinderen ophalen van school ook, maar daar blijft het bij. Die kleine beweegt veel met zijn schouders over het schaambot, dat is echt niet fijn. En ik heb sinds gisteren dat mijn rechtertepel echt zo verschrikkelijk zeer doet. Het is net of je de kleine verkeerd aanleg en 100 naalden steekjes erin krijgt. Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat ik de laatste 2 nachten wel redelijk geslapen heb. Werken....pfff hoef daar gelukkig voorlopig nog niet over na te denken. Pas ergens in mei. Fozzy welkom en wat heftig meid! Het is idd grappig om te lezen dat er al zoveel verschil tussen de kindjes zitten. Talking ik heb gestemd hoor!
@Fozzy Had je lijst op de vorige pagina ook gezien? Als je mij je gegevens stuurt, zet ik je erbij! @Loontje Oké, waar gaat Hidde dan naartoe als je man ook moet werken? Ik wil me gewoon gaan inschrijven bij een bureau en dan even kijken hoe het verder loopt. Wil niet 5 dagen lang kindjes over de vloer om eerlijk te zijn. Over die box, ik werd gebeld, want je haalt hem bij de Etos op, maar is van de ouders van nu. Ik had er ook de zwanger box van, nu de baby box. Proberen ze je natuurlijk gelijk een abonnement aan te smeren maar dat willen we natuurlijk niet. @Susannelilian Oh arme Eva. Jullie dus ook al. Die krampen zijn zo'n regelrechte ramp. Als ze worden veroorzaakt door lucht, kan een dr. Brown's-fles helpen. Lief dat jullie gestemd hebben. Als we nou elke maand een baby doen, haha. Rebekka en ik zijn Timon aan het supporten bij de voetbal. Even weg tussen die 4 muren. Morgen ook, s ochtends bijbelstudie waarbij Rebekka naar de oppas kan en s avonds met sm en sz naar een concert van een christelijke band. En ook nog naar het cb, ben zo benieuwd! Eerste inentingen... En zal ze de 4 kilo al hebben bereikt?
@ talkkn wat gezellig, er ff tussenuit! Moet ook kunnen op zijn tijd! Enne die druppels zijn gewoon te bestellen hoor meid! Ik kon alleen niet wachten en dacht zit nu weer met weekend dusse... Eb mn man er naartoe gestuurd! Luxe is je kunt de druppels bestellen en zelfs pas achteraf betalen! Nette apotheek! Enne vandaag weer een suuuuper dag! Cotinue geslapen en lekker heel de avond fotoboek gemaakt op laptop! luxe he?? @jess hihihi had niet anders verwacht als dat jij er nog wel op terug zou komen van dat fulltime werken met kind dan maar een wat minder luxe bestaan Ik ook hoor... Ik twijfelde tussen 3 en 2 dagen! Ik ga ikg eerst gelijk mn vrije dagen openemen op donderdag en dus 2 dgn per week werken tm mei en dan zie ik wel weer @suus jeeeeeeej ze is er!!!! ( dus toch versproken, klopte dus toch he een meid hihihi) leuk hoor!!! En idd wat een leuke naam zeg. zijn wij vriendjes op zp dat ik je foto kan zien? @ moedertjes hoe gaatie met de kindjes? Kleinefee nath , iedereen? Allemaal druk aan het coconnen? @ josjo logisch lijkt me ook vreselijk druk met 3 kinders! Goed aan jezelf denken hoor! @babette en fresa dikke knuffel voor jullie stelletje bikkels!! @loontje oh wat heeeerlink! Tot feb vrij? Wooow goed geregeld! Hier helaas alweer 16 jan aan het werk boehoeeee geen zin!