November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Talkin succes morgen bij cb! Ben benieuwd hoe het was! Reageer snel op je fb bericht ;) ben benieued hoe het morgen verloopt met je enting!

2. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @talking... drukke dag dus! Wat doen ze zoal op cb? Wij moeten maandag voor het eerst. Succes morgen!

@susanne, krampjes horen helaas bij het opstarten. Hoop dat ze snel weggaan voor je meisje...

@fresa, succes nog ff meid!

@bibi, fijn dat bij jou ook wat te regelen valt. We hebben het eens allemaal uitgerekend. Kosten van kinderdagverblijf en minder salaris. En als ik 5 dagen zou blijven werken, verdien ik 100/150 euro voor 4 ddagen werken met kinderdagverblijf kosten verrekend. Dus dan blijf ik liever thuis voor dat geld.;)

vanavond zware avond gehad. Man was niet thuis en de kleine heeft 1,5 uur liggen huilen zonder duidelijke reden. Hele dag al enorme hoofdpijn. Dus ik ben er wel ff klaar mee:( vreselijk als je niks goed kunt doen...

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    talkinchair...

nou heb ik totaal al 3 kinderen en heb serieus nog nooit aan een fohn gedacht !!!!!!!!

bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en een verwarmde hydro kan indd ook ..

meneer is afgelopen dag en nacht wat onrustig..
    manlief sinds vandaag weer werken ..
    wat gaat de tijd snel ..
    het is wel een lief kindje hoor .
    maar soms erg vermoeiend
    zeker met 3
    aangezien mijn andere 2 nu erg verkouden zijn
    is het allemaal wat hectisch !

4. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

@Bibi
    Oh, je kunt dus gewoon bestellen. Werkt het nog steeds? Wat zul jij blij zijn!

@Jess
    Op het cb moet je je kleintje uitkleden, neem maar een omslagdoek mee. En dan bloot wegen, dus ook schone luier is wel handig, is Nolan gelijk verschoond. Vervolgens kan je of bij de arts of vp terecht, hier is dat om en om. Die stellen je vragen hoe het met je kindje gaat, qua drinken, ontwikkeling, slapen, gedrag. Dan moeten ze even op het aankleedkussen hun kunsten showen en kan je weer gaan.

@lovepeet
    Haha, ik kreeg de tip in het ziekenhuis. Heel blij mee, scheelt een hoop tranen!
    Wat hebben jullie kindjes mooie namen. Maar druk hè?! Kan me voorstellen dat het pittig is!

@Hier
    Rebekka gaat nu over op nutramigen, koemelkvrij. Ben zo benieuwd! Het stinkt machtig, dus vraag me af hoe ze gaat drinken. Het cb vond haar erg onrustig en ziet de noodzaak er ook wel van in dat er wat gaat gebeuren. We hebben de inenting uitgesteld, nadat het cb had aangegeven dat dat wel vaker gebeurd als kindjes even niet zo lekker in hun vel zitten. Ze heeft gelijk even laten zien dat ze echt kan rollen en hoe sterk ze al is, maar dat komt voornamelijk door de vele krampen. Ondertussen weegt ze bijna 8 pond. Wel grappig, er worden nog steeds kindjes geboren die bij geboorte al veel meer wegen, terwijl Rebekka al 2 maanden is!

5. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gaat de tijd snel he dames met de kleintjes? Ze zeggen ook niet voor niks geniet van elk moment ;).

Jess ik hoop dat jij je al wat beter voelt! Als je al hoofdpijn heb en je heb een kleintje dat alleen maar in tranen is, dan voel je jezelf al snel vreselijk. Dikke knuffel meid.

Talking fijn dat er nu overgestapt wordt op andere voeding. Hopelijk reageert ze er goed en snel op. Het uitstellen van de inenting maakt idd niks uit. Ze kijken hoe het kindje zich voelt, door de inenting kan het zich beroerder nog gaan voelen.

Hier vandaag een huildagje. Geen idee waar het vandaan komt. Vannacht om half 2 veel slijm met bloed verloren (sorry voor het vieze praatje) daarna heel onregelmatig lichte weeën gehad, maar niet iets wat doorzet. Nu zit ik een beetje in dilemma of ik mijn 2 andere kindjes vanavond bij mijn ex zou laten slapen voor de zekerheid. Vind het ook niks om ze evt. vannacht wakker te moeten maken. En aan de andere kant voel ik me een vreselijk slechte moeder als ik dat zou doen omdat ik weet dat ze het niet echt geweldig vinden daar en liever bij mij blijven....:(.
    Maar verder gaat het nog steeds goed.

Babette hoe is het met jou? Al aan het rommelen?

6. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @talking, die doek is wel handig ja!thnx:) fijn dat ze even gewacht hebben met de prikjes. Ze voelt zich al rot genoeg. Hoe gaat het met de nieuwe melk? Hoop dat het gaat helpen!
    Ze is wel weer lekker gegroeid dus? Gek he dat ze kleiner zij. Dan sommige bij de geboorte. Kan loontje ook over meepraten;)
    Ben benieuwd wat die van ons weegt maandag! Iedereen vind hem nog klein. Maar ik vind hem alweer zo groot!!!! Ik schat hem op 3700.;)

@fresa, balen meid. Gelukkig is het eind dichtbij:) het is al wel lekker aan het rommelen dus. Lastig met de andere kleintjes... hoop dat je de juiste keuze gemaakt hebt voor jezelf:)

Hier vreselijke dag. Hoofdpijn is alleen maar erger geworden. Ken bijna niks doen. Mijn man heeft me tot 12uur laten slapen en om half4 ben ik met de kleine naar bed gegaan. Die ligt nu nog heerlijk naast me te slapen:)
    helaas helpt niks tegen de pijn... :( sinds vorige week ook mijn maagzuur probleem vam in de zwangerschap weer terug gekomen. Las op internet dat dat regelmatig voorkomt. Bah:( dat ontzwangeren is ook best een hele klus... ;)

7. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Is het normaal dat een baby de hele dag last heeft van krampjes, ook tijdens de voeding?
    Onze kleine heeft namelijk al krampjes zodra hij begint te drinken. Daarna valt ie in slaap, en wanneer hij dan moet boeren blijft ie wakker, net zolang totdat hij weer eten moet, of als de kramp over is.

8. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hoi allemaal!

@Jess, ik ga meteen 28 uur werken, kan altijd nog naar beneden met de uren, ook kan ik ouderschapsverlof nemen.
    Fijn dat je een goede werkgever hebt, dus zal het waarschijnlijk geen probleem zijn om 4 dagen te gaan werken. Je kunt het niet vooraf inschatten hé, hoeveel je wilt werken. Je weet niet hoe het is om een kleine te hebben, tenminste dat had ik wel..
    Lastig dat Nolan zo onrustig was gisteravond en ook dat de klachten van de zwangerschap weer terug zijn, hoop dat het snel weer wat beter gaat. Ben je vanavond weer alleen? Lief dat je man je heeft laten uitslapen!

@Suus, inderdaad ze blijven dan lekker lang baby. Hier zeggen ze ook nog steeds dat hij heel klein is en dan vragen ze 'hij is zeker pas geboren' haha nee hij is al 11 weken 😄.

@Fresa, ja inderdaad je kunt gewoon de dagen anders indelen als ze op zulke dagen jarig zijn! En je hebt er ook weinig over te zeggen natuurlijk wanneer de kleintjes komen natuurlijk..
    In mei pas werken, lekker!
    Hoop dat het rommelen snel door gaat zetten!

@Talkin, beide oma's gaan een dag oppassen en als mijn zus bevallen is gaan we op elkaars kids passen, dus de maandag gaat hidde naar haar en op dinsdag komt de kleine van hen naar ons. Ideaal. Ook hebben we op het werk flexibele opvang, die je kunt inzetten wanneer nodig indien er plaats is natuurlijk.
    Grr die vragen over die abonementen idd.. Was het fijn om even weg te zijn?
    Fijn dat het cb met nieuwe adviezen kwam, nu hopen dat het werkt! En sterk dat is ze volgens mij wel als ik ke verhalen zo lees!

@Bibi, denk maar gewoon dat 16 januari nog heel ver weg is! We hebben allemaal in ieder geval de feestdagen vrij, dat is echt lekker (werk al jaren in de nacht met kerst).

@Lalaatje, ik denk dat het best kan hoor dat ze heel lang last van krampjes kunnen hebben, heb je al Infacol geprobeerd? Werkte hier heel goed. Het is zo zielig om je kleintje te zien als ze last hebben van krampjes (of iets anders natuurlijk).

9. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    @Loontje: Ja infacol hebben we indd aangeschaft, al met een 2e potje bezig, maar t lijkt alsof het niet meer werkt. Na het toedienen liet hij altijd windjes en had ie meteen de broek vol, maar het hoopt nu als het ware op, waardoor t heel lang duurt voordat ie poept of windjes laat. Nu hebben we m in slaap, maar heeft ie nog niet gepoept of windjes gelaten. Dus zitten we er straks nog steeds mee ben ik bang.

10. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lalaatje, als hij niet poept kun je maisolie geven. 1/3 theelepen. Was hier het advies van de verloskundige. En het werkt echt! We mochten dit 2x per dag geven. Maar bij 1x hebben we hier al resultaat. We gebruiken het niet elke dag. Alleen als het weer tijd wordt en het lukt hem niet helemaal...;)

11. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    @Lalaatje, ik dacht inderdaad meteen aan Jess, misschien kun je dat proberen. Heb ook weleens gehoord dat je een keer kunt tempen om de anus te laten ontspannen (moet je natuurlijk niet te vaak doen..). Voor de krampjes helpt het ook wel eens als ze op hun buikje liggen en dan de armpjes en beentjes laten bungelen of een beetje helpen bij een geborgen houding, dus beentjes niet laten overstrekken.
    Hoop dat iets helpt, succes!

12. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Bedankt voor de tip Jess! We proberen echt alle houdingen die we van de kraamhulp hebben geleerd, hij vindt het wel lekker relaxed als we m onder zn voetjes masseren of over de schouder leggen. Vanavond bij t voeden had ie gelukkig nergens last van. En gelukkig had ie weer wat natte scheetjes in de broek. Het klinkt altijd meer dan dat t is haha...

13. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voetjes masseren helpt ook de darmen op gang te brengen en ontspannen. Maar dat doe je dus al. Bungelen is hier geen succes helaas...
    de mais olie kun je gewoon bij de AH halen. Staat gewoon tussen de zonnebloemolie als het goed is. Nog geen 2euro voor een liter. Dus dan kun je voorlopig ff voort;)

14. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Fresa, huildagjes heb ik ook weleens! Balen dat het bij jou niet doorzet... Hier zet het ook niet echt door, hele dag harde buiken en menstruatiegevoel. Gister bij de vk geweest en alles was goed en baby is goed ingedaald. Vrijdagochtend komt ze strippen, hoop zo dat de baby eerder gemeld heeft, vind strippen verschrikkelijk!

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hi meiden, kom even n hart onder de riem steken bij fresa en Babette (en verder vergeet ik niemand toch?). Lijkt me enorm ruk om zo
    lang door te moeten lopen :(
    Jullie ukjes zijn er nu ook gauw en dan is dit alles echt direct vergeten maar ja, daar heb je nu natuurlijk ook niks aan... Dikke knuffel (niet dat dat dan helpt maar ja..).

In december bevallen vond ik persoonlijk ook niet erg. Tijn is drie dagen na de Sint jarig. Het is wat het is :)

Jort is enorm verkouden. Snotterig en ook hoesten. Hij drinkt wel goed gelukkig maar afgelopen nacht weer zo enorm onrustig :( zielig!

Zijn er hier al plannen om een besloten fb groepje te maken? Dat kletst zooooo veel makkelijker dan op zp. Heb t met de aug '11 en jan '13 mama's ook..

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hier helpt bij Darmkrampjes over t ruggetje wrijven in de richting van de klok zeg maar en wat ook goed schijnt te zijn is als de baby zoveel mogelijk rechtop zit tijdens het drinken en dus niet liggend? Wie weet helpt t... Wel zielig he! :(

17. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @talkingchair: hebben een dr Browns fles en infacol gekocht en gelukkig was het lang niet zo erg als de vorige nacht, maar helaas toch weer krampjes na de fles. Maar nu ligt ze weer heerlijk te slapen in haar mooie wiegje. :)

@bbibi: het strippen heeft dus zeker geholpen! En ja, had me inderdaad versproken. ;) Heb nog geen tijd gehad om foto's te plaatsen, maar komt zsm!

@iedereen: helaas nog geen tijd gehad voor de foto's (moeten vandaag zelfs nog de geboortekaartjes bestellen), maar komt zsm! Ook nu even geen tijd om op iedereen te reageren, maar komt hopelijk vanavond. Sorry! De krampjes waren gisternacht zo erg dat we de verloskundige gebeld hebben, was zo akelig om te zien, moest er onwijs van huilen. Voelde me zo machteloos! Gelukkig kregen we een goede tip van de verloskundige en samen met de dr Browns fles en de infacol die mijn naam gisteren gekocht heeft ging het vannacht gelukkig veel beter, hebben alle 3 heerlijk geslapen! :)

Ik probeer later op iedereen te reageren, maar iedereen in ieder geval een fijne dag en heel veel succes voor degene die nog moeten bevallen!

18. minimop

minimop Actief lid

5 mei 2014
    141
    0
    0
    Zo sneu ons mannetje begint verkouden te worden. Hoesten en knorren. En meer niezen dan dat hij al deed. Verder groeit hij goed. Zit net boven het gemiddelde met zn gewicht. Lengte op het gemiddelde. Hij heeft alleen snel na de voedingen alweer honger. Soms red hij het gewoon 3 uur maar soms lijkt hij na 1 of 2 uur alweer honger te hebben. Op advies van het cb voeding voor hongerige baby's gekocht. Daar heeft hij het vannacht erg goed op gedaan ( 5 uurtjes en daarna 4,5)

Even een vraagje over de kraamverbanden. De kraamverzorgster heeft gezegd dat ik geen gewoon maandverband ( always ) mag gebruiken. Ivm broeien door dat plastic laagje. Nu gebruik ik kotex maar die vind ik zo dik. En die propt zo op. Voor de hoeveelheid wat ik vloei hoef ik niet zo'n dik ding in. Is er iemand die een dunnere versie hier van weet? Volgende week moet ik weer terug op controle in het ziekenhuis. Dus zal ik daar ook wel even vragen wanneer ik weer normaal maandverband mag gebruiken.

Voor degene die nog moeten bevallen succes. Voor degene die al bevallen zijn, gefeliciteerd.

19. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het blijft hier ook alleen bij rommelen, menstruatiepijntjes enzo. Vannacht zowaar 5 uur achter elkaar geslapen...een wonder! Wel nu 2 nachten dat ik een een deel van mijn slijmprop verloren ben. Dacht alles al gehad te hebben ;). Wel fijn dat ze vrijdag bij je gaan strippen Babette! Hier doen ze dat niet eerder dan 41 weken en 4 dagen...morgen moet ik voor controle naar de vk en hoop eigenlijk dat ze zegt dat ze even wil kijken wat er gaande is. Maar verwacht er weinig van.

De kinderen zijn lekker thuis gebleven gisteren. Wel gaan ze vandaag iets eerder naar hun vader. Ik heb geen fut om uitgebreid mee naar zwemles te gaan :D.

Beebjes rechtop zetten tijdens drinken wil idd wel eens helpen met buikkrampjes. En buikje licht masseren.

Minimop ik heb de kraamverbanden toen gebruikt en idd kotex. Vond het vreselijk, toen ik vloeide als normale menstruatie heb ik verband gebruikt van naturella gebruikt. Goede pasvorm, voelt zacht aan en ik vind dat het minder geurtjes doorlaat.

Wat sneu dat de kleintjes nu al verkouden aan het worden zijn! Tip...takje lavendel in hun kamertje leggen ;).

20. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hoe doe ik dat precies met borstvoeding, hem rechtop laten drinken? Ben zo de buikje-buik houding gewend, dan trekt ie ook niet zo aan mn tepel haha...

Deel Deze Pagina