November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Jaaa, maxicosi gratis en voor niets. Als bedankje moeten vl en ik maar een keer op de koffie komen, geweldig toch?!

2. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bbibi, ze hebben hier een systeem waarbij gynaecologen nauw samenwerken met de verloskundigen. En gezien je na de bevalling ook nog naar de verloskundige gaat was het advies om ook daar op bezoek te gaan. Normaal ga je in week 30 eenmalig naar de gynaecoloog, maar voor mij zal het precies andersom zijn. Ik zal dan nog een keer naar de vk gaan. Het intakegesprek wordt tevens ook doorgestuurd naar het ziekenhuis. Op deze manier zijn de verloskundige geen 'vreemden' straks. Vind het een fijn idee om op beide terug te kunnen vallen!

Wat zijn de redenen om geen test te doen? Uit nieuwsgierigheid... sorry :D

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ talkin: hier ook geen combitest of nekplooi of iets dergelijks !
    Morgen idd echo! Jij zit gewoon bijna op je safe zond! Wat moet dat een heerlijk gevoel Zijn meid! En wat geweldig dat je gratis een maxi cosi hebt gekregen! Had ik maar zon tante hihi ;) lieef hoor

@jess nou klinkt goed! Je wordt iig goed begeleid als ik het hier zo lees!

@hier blijf onzeker! Voel nog steeds niks! Raar toch? Geen kwaaltjes niks ! Al heb ik mijn hcg piek vermoedelijk al gehad aangezien de placenta al in aanmaak was! Toch weer zenuwen voor morgen!

@combitest hier dus ook niet! Reden ieder kind is welkom gezond of niet! Puur door de lange weg die wij bewandeld hadden en nooit meer verwacht hadden zwanger te raken is dit in onze ogen echt een godsgeschenk! Dus geen extra testen voor ons!
    Al krijg ik schijnbaar wel een GUO bij 20weken! Omdat ik dmv icsi zwanger ben waardoor de "natuurlijke" selectie er niet was en je sxhijnbaar ligt verhoogde kans hebt op een kindje met afwijkingen ! Ze had het erover dat 1 op de 20 echos afwijkend waren! Schrok enorm van dit aantal eerlijk gezegd! Maarja we laten het maar op ons afkomen! :)

4. talkingchair

Haha, bij ons is alles zo onverwacht, iedereen helpt mee waar hij of zij kan.

Ik zelf wilde het in eerste instantie graag doen, zodat we ons goed konden voorbereiden op bijvoorbeeld een kindje met Down. Ik heb met zulke kinderen gewerkt, dus ik weet wat er bij komt kijken. Mijn vriend vond juist dat de zwangerschap onbezorgd moet zijn. Als je met 15 weken weet dat je een kindje met Down krijgt, dan ga je waarschijnlijk 25 weken zorgen hebben, terwijl je niet weet hoe het zal gaan. Hij wil gewoon blijven genieten van de zwangerschap en niet een zwangerschap vol zorgen, want die zullen er daarna bij zo'n kindje al genoeg zijn. Stel dat ik niets had geweten van kinderen met afwijkingen, had ik het waarschijnlijk wel echt gewild, zodat je je in een negatief geval toch kan voorbereiden door vast in te lezen. Nu weet ik al aardig wat, dat scheelt in mijn ogen.

5. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @talkingchair, jullie denken precies het tegenovergestelde van onze gedachte. Het idee dat je niet weet of het gezond is zou nog 28weken aan me blijven knagen:).

Het knaagt nu al aan me dat ik nog een week op het hartje moet wachten:D van de top 10 kopzorgen, hoop ik woensdag de eerste door te kunnen strepen;)

6. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Hè meiden,
    Ik heb me even ingelezen :D
    Hier gaat alles goed geen bloedverlies meer gehad, gelukkig!
    Achteraf toch echt van de gemeenschap met Vl. Dus nu staat het op een heel laag pitje ;)
    Jullie hebben het allemaal over dikke buiken, nou zal ik proberen morgen toch echt ff een foto van mijn buik maken ohh das niet normaal.
    Collega is 16 weken ik 9 weken en mijn buik is dikker :$
    Hier ook geen kwaaltjes helemaal niks, maar voel me wel zwanger voel als ik stil zit van alles in mijn buik.
    Daar groeit iets :D

Wens jullie een fijne avond!
    X

7. Lien81

Lien81 Actief lid

5 jul 2006
    250
    0
    0
    Nou, als ik niet (meer) zwanger ben is er iets geks met me aan de hand hoor... mijn buik en boobs groeien, ik word misselijk van chocola :(, ben continu moe en ik jank om niks. Hebben jullie dat filmpje gezien van die fake job dat nu op fb en andere sites circuleert? Toen het woord 'mom' viel zat ik te janken!

Wat leuk dat jullie allemaal al echo's hebben en dat de eersten al de magische grens van 12 weken over gaan. Lekker shoppen en niet meer geheimzinnig doen - voor wie het geheim wilde houden. Ik hoop zo op positief nieuws volgende week. Niks mooier dan een kloppend hartje zien en/of horen.

Als ik idd zwanger ben, doen wij ook geen combinatietest. Het blijft toch een kansberekening en ik wil ook geen zorgen. Het kindje komt sowieso, dus we zien het dan wel. Zorgen maken kan altijd nog.

Ik duik zo mijn bedje in, welterusten allemaal!

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @talkin zo denk ik dus ook! Het is toch sowieso welkom, daarbij is het een kans berekening en zit je wellicht heel de zwangerschap in de stress terwijl uiteindelijk blijkt dat er niets aan de hand is! Dus ook wij doen het niet!

@jess zo zie je maar dat iedereen er toch heel anders over denkt idd hihi

@cindy ik vraag me dat toch altijd af, wat voel je dan in je buik? Het kindje zelf kan nog niet want dat is te klein en heeft ju nog al je ruimte in je baarmoeder! Voel je je banden al rekken of iets dergelijks?
    Fijn dat je verdermook geen kwaaltjes hebt! En ju al zon giga buik ja? Leuk ! Foto...?

Meiden vraag me dat wel af of ik de enige ben! Ik voel dis echt niks in mijn buik het is daar extreem stil en rustig! Daarom was het heeeel bizar om zon drukke baby vrijdag in miin buik te zien :0 .. Meer meiden die geen gevoel hebben?

Lien spannend meid... Voor jou volgende week een heeeel spannende week dus? Ben zo benieuwd! Zeker omdat er 2'holtes zichtbaar waren ! Spannend hoor..!

9. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Bbibi, je beebje heeft nu nog alle ruimte om te bewegen en is nog klein.

10. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Wij gaan ook geen combinatie test doen het is en blijf een kans berekening mochten ze bij de 20 weken echo zien dat het niet gezond is kunnen we ons eigen daar op voor bereiden. Bij mij en mijn partner in de familie zijn geen syndromen of anderen afwijkingen. Alleen mijn hartafwijking maar die is niet op een echo te zien daar naast zitten we bij de onder de 30 zelfs onder de 25 dus dan is er ook minder risico. En mocht het ziek zijn is het net zo welkom dan als het gezond is!

Leuk zeg een maxicosi van je tante ik heb alle baby spulle van mijn tAnten over genomen.

Ik heb trouwens wel echt banden pijn om de 2 weken en daar na is het rustig daar naast heel erg last van obstipatie en darmen die dus echt lawaai maken.

Bibi veel plezier bij de echo! Ik mag morgen weer hihi.

Waarom mogen sommige terwijl ze onder de gynaecoloog vallen ook naar een verloskundige lees er namelijk meer over maar ik blijf verplicht onder de gynaecoloog vallen alleen heel af en toe ziekenhuis vorloskundige voor intake omdat dat veel tijd kost en de gynaecoloog dat beter kan besteden aan anderen dingen.

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Babette maar moet mijn baarmoeder nog niet gaan uitrekken dan? Ik ben morgen 11 weken zwanger! Gek toch?

Maantje met jou leeftijd ( je komt uit 93 neem ik aan?) is de kans op down echt nihil. Bij ons is de kans al niet groot ik ben 25 en mijn man bijna 30. Het kan altijd maar denk er net zo over als jij!
    Vandaag idd weer echo brrrr ben toch weer zenuwachtig! Laat de dag maar heel snel gaan! :) jij morgen nog even geduld dus :)

12. talkingchair

Hoe laat heb je echo Bibi?

En Lien, wat super spannend. Ik vind jouw verhaal wel heel bijzonder hoor.

En inderdaad, wij zijn ook jong en hadden zoiets van tja, het risico is nog zo klein. Maar er zijn dus meerdere die niet laten testen.

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

MAANTJE.. Bij ons werd gezegd, of je valt volledig onder de VK of volledig onder de gyn...maar het kan ook dat we voor beide kiezen, omdat we je wel in de gaten willen houden maar niet alle onderzoeken nodig zijn om bij ons te doen.

TESTEN. ja wij doen ze wel.. Zodat we hier goed op kunnen voorbereiden.

LIEN. Ik hoop echt dat er een tweede zit, spannend!! Helaas kan het ook zijn dat er nog restweefsel zit wat de symptomen kan veroorzaken, maar ik duim voor het eerste!

14. Maantje93

Moonlight bij mij hebben ze al gezecht dat onder behandeling van de gynaecoloog blijf moet volgende week naar het lumc naar de cardioloog.

Ze hebben gezecht dat mijn ritmestornissen niet kwaad kunnen maar heb vorige week aardig wat last gehad. En ben zo bang dat het toch de groei van de baby beïnvloed. Maar zeg dat morgen wel even.

Voor de rest net boos geworden op ml had pas mijn bank pas in zijn portomonee gedaan nu wouw ik om boodschappen sta ik bij de kassa weg bank pas. Maar ml heeft hem in zijn portomonee op de plant en stijgers mogen geen telefoon maar belde hem heeft die op zijn flikker gehad waar na hij Appe bel eens even ik Belle helemaal in tranen kan namelijk om alles in huilen uit barsten.

15. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Dat weet ik, maar ik dacht dat je vroeg waarom sommige en gyn en VK hebben.. :D

16. Maantje93

Vroeg ik ook haha zit in mij. Eigen boze wereldje even haha lekker die hormonen.

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @talkin half 8 vanaaf! Dus nog weer even tandjes bijten!
    Heb dit keer voor mijzelf opgeschreven waar ik allemaal GEEN lasf van heb en waarom ik denk dat het niet goed zit! Hopelijk als het dan wel weer goed is dat ik dan de volgende keer niet zo zenuwachtig meer ben ..

@maantje owhjee nu stond je met een tas vol boodschappen zonder pinpas! Das echt verschrikkelijk ja! En nu? Mag je man zelf boodschapoen doen! Hihi

18. Maantje93

Jaaa. Bonnetje is in de wacht gezet en half 1 naar mijn man zijn werk gereden. Nu dus de spullen thuis. Zo even naar de intratuin. Snel cavia ver schoon spullen halen.

19. Irene1981

Irene1981 Actief lid

11 mrt 2014
    153
    0
    0
    Gelderland
    Maantje, mijn vorige bevalling is uiteindelijk een keizersnede geworden, hierdoor zal ik in het ziekenhuis MOETEN bevallen, maar mag ik tot 36 of 37 weken gewoon naar de verloskundige blijven gaan, daarna wekelijks naar de gynaecoloog...

Hier inmiddels al een goed zichtbare aanwezige buik, bij een tweede schijnt het sneller zichtbaar te zijn, nou dat merk ik echt wel!! Ik ben blij dat iedereen het inmiddels weet, geen geheimzinnigheid meer voor ons ;)

Hier ook geen tests, ik ben 33 en vriend is 40 maar we zien geen reden om de tests uit te voeren. Eventuele aandoeningen kunnen ook met de 20 weken echo ontdekt worden, en dan hebben we nog tijd genoeg om ons erop voor te bereiden. Het afbreken van de zwangerschap omdat het kind een aandoening heeft is voor
    ons geen optie, het is en blijft ons kind.

Deel Deze Pagina