@Lien: heb jij echt net een MK gehad? Wat vreselijk meid, heel veel sterkte! @Bbibi: als de vruchtzak echt weg is, dan voegt de utro echt niks meer toe? Tot wanneer ga jij nog door met de utro? Wat spannend dat jullie misschien donderdag al weten wat het geslacht gaat worden, hebben jullie voorkeur?
Hai Dames, Mag ik mij hier ook melden? Vandaag precies 12 weken zwanger! Ga nu even proberen om alles terug te lezen. Fijne dag vandaag!
Ik heb lymfoedeem (primair) dat houd in dat het aangeboren is. ik heb wel lymfklieren en lymfklierkleppen die in de lymfklieren lopen maar open staan en daardoor niet het vocht wegdrijven zoals nodig is. daarbij heb ik fibromyalgie. Voor de rest maagbandje laten plaatsen in 2010 en daarmee 52 kilo afgevallen en daarna borstverkleining laten doen (wat nu met het groeien vd borsten soms wel erg pijnlijk kan zijn hihi) Bij ons ligt het risico niet tot aan de 12 weken helaas maar tot aan de 24 weken. (bij de vorige zwangerschap is ons zoontje Casper* met 23 weken en 1 dag geboren door een combinatie van vroegtijdige weeen, 1cm ontsluiting, verkorte/verweekte baarmoedermond en een blassontsteking die naar binnen is geslagen) dus tot die tijd is het spannend en zal ik zenuwachtig zijn. Wij willen zeker weten wat het wordt maar ik heb een gevoel.....een gevoel dat we dit x een meisje krijgen. er zijn sommige dingen anders en ook de vorm van mijn buik is anders......Hoofdzaak is dat deze kleine gezond is en op tijd komt!! @bbibi met 13 weken al kunnen zien wat het wordt....wow......das snel. ben benieuwd. @buik ja die van mij is best groot maar zal groeien t/m het einde ivm vocht.....ik hoop echt dat mijn rug dit aankan....maar kans is groot dat ik na 24 weken plat moet. Maar zover is het nog niet @vraagje hoe is het bij en met jullie op het werk qua lichamelijke klachten? ik werk in een zwembad en sta/loop veel maar nu met het extra vocht is het wel erg vermoeiend en benen zijn erg pijnlijk achteraf (is een bijbaan) en dit trekt door naar mijn onderrug. @maantje verstandig om al van kamer te wisselen. wij hebben hier al reservebed staan dat als ik plat zal moeten dat ik in de woonkamer slaap zodat alles gelijkvloers is (op de douche na) Alles voor de uk toch?? @sher welkom en veel leesplezier
Hard gewerkt laatste dagen. Heb weer een hoop gemist @bibi... wat is nodig he... ik merk rond de middag dat mijn buik gewoon pijn begint te doen met mijn huidige broek. Knoop los is gelijk ontspannen. Dus ja, voor het comfortabel zitten is het wel nodig heb het nu even opgelost met een elastiek tussen de knoop en het gat in @werk, ik werk 40uur in de keuken, zonder pauze. Veel stress en tillen en merk nu dat dat niet altijd even lekker meer gaat. Volgende week een gesprek op het werk. Zal over 4,5 maand toch wel al met verlof gaan als ik dat al ga redden... @mamajanneke, is 7 mei de uitslag? Ik heb 8mei mijn nekplooi echo. Bloed is al geprikt maar ook de echo moet nog naar Amsterdam gestuurd worden. Heeft iemand enig idee hoelang de uitslag dan nog op zich laat wachten? Zelf zie ik de echo alleen maar als: leuk even naar de baby kijken @buik, na 1 broodje heb ik al het idee dat ik de halve mac donalds heb leeggegeten en de gehele ijssalon! Vervelend gevoel zijn er nog meer dames die dat zo voelen? @nieuwe dames, welkom! @telegraaf, hebben jullie het stukje/filmpje; je wordt opa gekeken? Wij gaan het zaterdag vertellen. Ik kijk er zoooooo naar uit.
@Sher: welkom! @dani: jeetje zeg, dat klinkt wel heel erg heftig! Hopelijk gaat deze uk het wel redden, dat moet gewoon, sterkte! @jess: dankje! Wat spannend/leuk dat jullie het zaterdag gaan vertellen aan jullie ouders, veel plezier! Die van ons weten het al een tijdje, hebben het een klein groepje mensen (voornamelijk familie) al meteen vertelt omdat zij ook weten van het hele gebeuren en zo met ons meeleven. Wilden het ook niet langer voor ons houden en als het mis was gegaan dan wilden we ook de steun van hun.
@lovepeet: haha, wordt ook wel heel veel gekletst hier, maar wel heel gezellig en ben helaas werkeloos, dus vind het wel heel fijn!
@susanlilian, ik had het dolgraag allang verteld. Maar het is hun eerste kleinkind. Dus dan gaat het gelijk de hele familie door en ik wil niet dat het al op facebook beland enzo.. daarom hebben we nog even gewacht. Geheimen kunnen ze niet bewaren in mijn familie we gaan met onze ouders en zusje uiteten ter ere van ons half jarig huwelijk. Aan het eind krijgen ze allemaal een ingepakt fotolijstje. Met de woorden: een klein aandenken van de mooiste dag uit ons leven. en per persoon heb ik een persoonlijk gedichtje gemaakt Voorbeeld voor mijn vader: (werkt in de bouw) Ik heb gehoord dat je heel goed bent met een kwast en een hamer maar ben je wel goed genoeg voor mijn babykamer? Ben benieuwd wat je ervan gaat maken lieve OPA! En zo ieder zijn eigen kwaliteit en dus gedicht
@jess: ja, dan is al eerder vertellen inderdaad niet handig haha. De eerste zwangerschap (heb helaas 3 vroege miskramen gehad) hebben wij het ook op een bijzondere manier vertelt, maar daarna durfden we dat niet meer en hebben we het gewoon vertelt. Maar jouw manier klinkt hartstikke leuk, wat zullen ze verrast zijn!
@werk, ik werk in de zorg. En door de misselijkheid en bekkeninstabiliteit nu al op 50% en dat gaat niet geweldig.
zwangerschapslijstje naam - leeftijd - hoeveelste kindje kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje. reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje. irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje 1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje. anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje. bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje. khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje mamajanneke - 34jr - 5e zwangerschap - 4e kindje lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje maantje93 - 20jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje talkingchair - 19jr - 1e zwangerschap - 1e kindje jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje eefje2014 - 25jr- 1e zwangerschap- 1e kindje bbibi - 25jr - 1ste zwangerschap - 1e kindje hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje dani86 - 27jr - 2e zwangerschap - 1e kindje aurin - 29jr - 3e zwangerschap - 2e kindje buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - eerste kindje uitgerekende datum 30 oktober: - talkingchair 01 november: - buikje00 06 november: - bbibi 07 november: - elphaba1981 08 november: - irene1981 09 november: - reneevd 010 november: - mamajanneke 13 november: - maantje93 15 november: - jess84 15 november: - fishersgirl 18 november: - 1986cindy 19 november: - khloe877 - dani86 - Susannelilian 21 november: - anne 144 22 november: - bee1986 27 november: - lovepeet 28 novemver: - aurin 29 november: - hbz 30 november: - eefje2014 - babette8 - miss anita afspraken: 30 april - eefje 2014 - intakegesprek + eerste echo 1 mei - irene1981 - tweede echo 2 mei - bee1986 - eerste echo + intakegesprek 5 mei - aurin - intake + tweede echo 6 mei - talkingchair - controle vk 6 mei - Susannelilian - echo + nekplooimeting 7 mei -dani86- 12 weken echo en controle en kweek bij gyn 9- mei -dani86 echo 9-mei 12 weken echo en nekplooimeting mamajanneke uitgebreide echo umcg 14 mei -dani86- plaatsing cerclage (operatief + vol narcose) 13 mei - mamajanneke controle + echo 19 mei - dani86 echo 21 mei 14 weken echo Nijmegen voor het hart. 4 juni -dani86- controle voor cerclage
Dank jullie wel voor jullie lieve welkom. Moet me nog wel even inlezen hihi... Voelt iedereen zich een beetje goed of weer beter? Hier best wel misselijk geweest, maar nie mopperen hoor! Vorige week 12 weken gehad, wat bijzonder weer... Verder hier ook al een aardig buikje, maar is de 3e, scheelt ook!! Gezellig om zo mee te kletsen! Truste
@ guz fijn dat de 12 weken goed was! @suus I know maar toch voor mijn gevoel... Nee totaaaaal geen voorkeur! Jij toch ook niet neem ik aan na zoveel jaar, wel? @ dani heftig ben benieuwd.. Ben je nu nog aan het werk? @ jess wat een geweldige manier om het te vertellen! Wordt vast een mooie dag! @ aurin vervelend zeg nu al BI ... @lovepeet geeft niet!
Zwangerschapslijstje naam - leeftijd - hoeveelste kindje kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje. reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje. irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje 1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje. anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje. bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje. khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje mamajanneke - 34jr - 5e zwangerschap - 4e kindje lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje maantje93 - 20jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje talkingchair - 19jr - 1e zwangerschap - 1e kindje jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje eefje2014 - 25jr- 1e zwangerschap- 1e kindje bbibi - 25jr - 1ste zwangerschap - 1e kindje hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje dani86 - 27jr - 2e zwangerschap - 1e kindje aurin - 29jr - 3e zwangerschap - 2e kindje buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - eerste kindje Sher - 29 jaar - 2e zwangerschap - 2e kindje uitgerekende datum 30 oktober: - talkingchair 01 november: - buikje00 06 november: - bbibi 07 november: - elphaba1981 08 november: - irene1981 09 november: - reneevd 010 november: - mamajanneke - Sher 13 november: - maantje93 15 november: - jess84 15 november: - fishersgirl 18 november: - 1986cindy 19 november: - khloe877 - dani86 - Susannelilian 21 november: - anne 144 22 november: - bee1986 27 november: - lovepeet 28 novemver: - aurin 29 november: - hbz 30 november: - eefje2014 - babette8 - miss anita afspraken: 30 april - eefje 2014 - intakegesprek + eerste echo 1 mei - irene1981 - tweede echo 2 mei - bee1986 - eerste echo + intakegesprek 5 mei - aurin - intake + tweede echo 6 mei - talkingchair - controle vk 6 mei - Susannelilian - echo + nekplooimeting 7 mei -dani86- 12 weken echo en controle en kweek bij gyn 9- mei -dani86 echo 9-mei 12 weken echo en nekplooimeting mamajanneke uitgebreide echo umcg 14 mei -dani86- plaatsing cerclage (operatief + vol narcose) 13 mei - mamajanneke controle + echo 19 mei - dani86 echo 21 mei 14 weken echo Nijmegen voor het hart. 4 juni -dani86- controle voor cerclage
@aurin: vervelend zeg, sterkte ermee! @guz3: fijn dat de 12 weken echo goed was, gefeliciteerd, het ergste gevaar is geweken! @Bbibi: haha. Heb inderdaad geen voorkeur, als het kindje gezond is, dan maakt het mij echt niet uit of het een meisje of jongetje wordt! Maar wil het wel graag weten zodra het te zien is hihi.
Zwangerschapslijstje naam - leeftijd - hoeveelste kindje kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje. reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje. irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje 1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje. anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje. bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje. khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje mamajanneke - 34jr - 5e zwangerschap - 4e kindje lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje maantje93 - 20jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje talkingchair - 19jr - 1e zwangerschap - 1e kindje jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje eefje2014 - 25jr- 1e zwangerschap- 1e kindje bbibi - 25jr - 1ste zwangerschap - 1e kindje hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje dani86 - 27jr - 2e zwangerschap - 1e kindje aurin - 29jr - 3e zwangerschap - 2e kindje buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - eerste kindje Sher - 29 jaar - 2e zwangerschap - 2e kindje uitgerekende datum 30 oktober: - talkingchair 01 november: - buikje00 06 november: - bbibi 07 november: - elphaba1981 08 november: - irene1981 09 november: - reneevd 010 november: - mamajanneke - Sher 13 november: - maantje93 15 november: - jess84 15 november: - fishersgirl 18 november: - 1986cindy 19 november: - khloe877 - dani86 - Susannelilian 21 november: - anne 144 22 november: - bee1986 27 november: - lovepeet 28 novemver: - aurin 29 november: - hbz 30 november: - eefje2014 - babette8 - miss anita afspraken: 30 april - eefje 2014 - intakegesprek + eerste echo 1 mei - irene1981 - tweede echo 2 mei - bee1986 - eerste echo + intakegesprek 5 mei - aurin - intake + tweede echo 6 mei - talkingchair - controle vk 6 mei - Susannelilian - echo + nekplooimeting 7 mei -dani86- 12 weken echo en controle en kweek bij gyn 7 mei - mamajanneke uitgebreide echo umcg 9- mei -dani86 echo 12 weken echo en nekplooimeting 14 mei -dani86- plaatsing cerclage (operatief + vol narcose) 13 mei - mamajanneke controle + echo 19 mei - dani86 echo 21 mei 14 weken echo Nijmegen voor het hart. 4 juni -dani86- controle voor cerclage Even mijn echo datum in t umcg gewijzigd. mag volgende week woensdag...
Hello ladies @bbibi ik werk max 4/8u per week in het zwembad en ga daarnaast nog naar school (HBO) dit is 4 dagen per week a.s periode van 13.30 t/m 17.30u dus benieuwd hoe me dat afgaat. De woensdag is mijn vrije dag en heb dan lymfdrainage therapie opstaan en de echo's enz dus die is meestal wel redelijk druk. Maar we zien wel hoe het in de toekomst gaat. Ik wacht nu de operatie af en wat daarna gebeurd en gezegd wordt blijft nog even gissen. @Aurin wat vervelend die BI. heb je er therapie voor of puur rust?? @jess spannend om het te gaan vertellen maar wel een orginele manier!! succes
Bedankt voor de leuke reacties dan ben ik goed bezig denk ik dan maar ik zou 8mei de nekplooimeting hebben. Krijg ik opeens een email met een hele andere dag en zeer vervelend tijdstip.:x fijn dat ze even netjes gebeld hebben... lang leve het ziekenhuis helemaal moeilijk moeten doen op me werk om weer er tussenuit te kunnen. Maar nu kan waarschijk ook mijn man niet meer mee... dubbel balen dus... 1 voordeel... we mogen een dagje eerder weer naar de kleine kijken