November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @jess: wat balen zeg, hebben ze ook een reden opgegeven? Hopelijk kan je man toch mee, dit is niet iets dat je alleen moet doen. Wel fijn dat je dan een dag eerder jullie kindje weer kan zien!

@all: zijn/waren jullie ook nog zo moe met 11 weken? Je kan me vandaag echt opvegen, ben echt niks waard vandaag! Lukt me nog net om van de bank te komen om te koken, ondanks dat ik nog wel even geslapen vanmiddag. Zie ook echt op tegen vrijdag, werk dan de hele dag bij mijn oude gezin (wel erg lieve kindjes!) en 's avonds gaan we nog naar vrienden die niet van de zwangerschap weten en dat willen we ook nog even zo houden. Hopelijk gaan ze geen vragen stellen als we een beetje op tijd naar huis gaan 's avonds en hopelijk doet mijn vriend dan ook niet moeilijk. Die wordt het wel eens zat dat ik altijd op tijd naar huis wil (snap ik ook wel)... Zal blij zijn als ik vrijdagavond in mijn bed lig! Gelukkig woont die vriend waar we heen gaan maar 25 minuten rijden bij ons vandaan, scheelt toch weer.

2. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

@Suus;

Nog steeds erg moe hoor. Ik merk nog geen verschil.

Wat vervelend als je nu al met bekkeninstabiliteit te kampen hebt zeg. :( Blij dat ik verder zo gezond als een vis ben. :)

Fijne avond ladies.

3. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    #803 Susannelilian, 29 apr 2014
    Laatst bewerkt: 29 apr 2014
    @talkingchair: pffff, hopelijk wordt het bij mij toch wel minder, anders gaat vrijdag een heel zware dag worden... Dat van die bekkeninstabiliteit was ik trouwens niet hoor. :) Bij mij vallen de verdere klachten gelukkig ook erg mee, heb alleen last van de moeheid en soms misselijk (vooral 's ochtends). Maar heb er alles voor over zolang het kindje maar gezond is!

@iedereen: ik had net ineens enorme steken vlak boven mijn navel, hebben jullie dat ook wel eens gehad? Schrok er behoorlijk van, hoop niet dat het iets verkeerds betekent, maak me er toch wel zorgen over...

4. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @susannelilian, de reden was dat de arts geen plek had die andere dag. Had je vorige week toch ook al kunnen zien?!?
    Heel vervelend allemaal:(

@moeheid, ik heb vanaf week 5 al last van vermoeiheid. Slaap elke middag een klein uurtje. Anders trek ik het niet. De eerste 2weken zaten er zelfs dagen bij dat ik 2uur moest bijslapen. Ik merk dat het nu wel steeds minder wordt. Verder misschien 3x misselijk Ikn de week. Snacht wel vaak last van maagzuur... eet na 9uur meestal niks meer maar dat werkt ook niet...

het hoort erbij he:)

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @jess: sorry hoor, was maar een vraag. Kan niet alles teruglezen en alles bijhouden.

6. Bookfairy

Bookfairy Actief lid

21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo wat kletsen jullie allemaal veel zeg, gezellig hoor, maar niet bij te houden :)
    Wij hadden gisteren onze tweede echo (10 weken) en alles zag er prima uit. Baby bewoog veel en zwaaide, wat een leuk gezicht.
    Ik realiseerde mij dat ik nog helemaal niet het lijstje had aangevuld, dus dat doe ik zo meteen maar eventjes.

7. Bookfairy

Bookfairy Actief lid

21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zwangerschapslijstje

naam - leeftijd - hoeveelste kindje

kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje.
    reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje.
    irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje
    1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje.
    anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje.
    bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje.
    khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje
    mamajanneke - 34jr - 5e zwangerschap - 4e kindje
    lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje
    maantje93 - 20jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje
    elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje
    bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje
    talkingchair - 19jr - 1e zwangerschap - 1e kindje
    jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje
    fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje
    eefje2014 - 25jr- 1e zwangerschap- 1e kindje
    bbibi - 25jr - 1ste zwangerschap - 1e kindje
    hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje
    dani86 - 27jr - 2e zwangerschap - 1e kindje
    aurin - 29jr - 3e zwangerschap - 2e kindje
    buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje
    babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje
    anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje
    Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - eerste kindje
    Sher - 29 jaar - 2e zwangerschap - 2e kindje
    Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje

uitgerekende datum

30 oktober:
    - talkingchair

01 november:
    - buikje00

06 november:
    - bbibi

07 november:
    - elphaba1981

08 november:
    - irene1981

09 november:
    - reneevd

010 november:
    - mamajanneke
    - Sher

13 november:
    - maantje93

15 november:
    - jess84

15 november:
    - fishersgirl

18 november:
    - 1986cindy

19 november:
    - khloe877
    - dani86
    - Susannelilian
    - Bookfairy

21 november:
    - anne 144

22 november:
    - bee1986

27 november:
    - lovepeet

28 novemver:
    - aurin

29 november:
    - hbz

30 november:
    - eefje2014
    - babette8
    - miss anita

afspraken:

30 april - eefje 2014 - intakegesprek + eerste echo
    1 mei - irene1981 - tweede echo
    2 mei - bee1986 - eerste echo + intakegesprek
    5 mei - aurin - intake + tweede echo
    6 mei - talkingchair - controle vk
    6 mei - Susannelilian - echo + nekplooimeting
    7 mei -dani86- 12 weken echo en controle en kweek bij gyn
    7 mei - mamajanneke uitgebreide echo umcg
    9- mei -dani86 echo 12 weken echo en nekplooimeting
    14 mei -dani86- plaatsing cerclage (operatief + vol narcose)
    13 mei - mamajanneke controle + echo
    19 mei - dani86 echo
    21 mei 14 weken echo Nijmegen voor het hart.
    4 juni -dani86- controle voor cerclage

8. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @susanneliLian... ik bedoelde de mevrouw van de balie:D

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @bookfairy: fijn dat alles goed was! Grappig dat we ook allebei op 19 november uitgerekend zijn! :)

@jess: haha, oeps! Is inderdaad wel heel raar van die assistente, slordig hoor!

10. Bookfairy

Bookfairy Actief lid

21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad, Susannelilian, populaire datum zie ik in het rijtje :) ik ben wel naar aanleiding van de echo 3 dagen teruggezet.

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bookfairy: hoe bepalen ze dat dan? En heeft dat nog consequenties/gevolgen voor het kindje?

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Meiden jullie gaan zo snel dat ik het niet meer kan bijhouden zelfs hihi

Suus zo denk ik er ook over!

Bookfairy fijn dat de echo was

Mamajanneke jij mag dus eerder
    Komen? Top

Jess vervelend allemaal meid! Maar wel fijn dat je een dagje eerder mag!

Talkin hoeist met jou meid?

@hier aftellen! Binnen 48 uur geslachtsbepaling SPANNEND!
    Al vind ik het meer spannend of alles nog goed is met de beeb ! Vind ik toch belangrijker :)

13. Bookfairy

Bookfairy Actief lid

21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee hoor, bij ons eerste bezoek aan de verloskundige ging ze uit van de eerste dag van de laatste menstruatie en uit hoeveel dagen je cyclus bestaat, en bij deze echt (10 weken, 5 d) hebben ze het kindje opgemeten en aan de hand daarvan de datum bepaald.
    Het heeft verder geen gevolgen, alleen dat je net even anders in de tijdschema zit, ik was ineens 3 dagen verder dan ik dacht.

14. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend bbibi! Maar het is nooit 100% toch? Uiteindelijk zul je toch nog moeten wachten:)
    Las wel op internet dat ze zelfs bij de termijnecho's wel eens een voorspelling doen. En heel vaak komt die ook uit... eens kijken of ik het woensdag durf te vragen... zit dan op 12.5week.;)

straks nog maar eens keer het ziekenhuis bellen... want ik bedacht me net dat de mevrouw zei dat ik na de echo naar de gynaecoloog ga(logisch) maar in de email staat dat die afspraak 3uur eerder is:x:(
    Zwangere vrouwen zijn soms chaotisch en vergeetachtig... maar volgens mij ben IK hier de zwangere toch?:D

zijn er hier trouwens mensen met lange afstand (aanstaande) opa's en oma's?
    Ben benieuwd hoe jullie verwachtingen zijn enzo:)

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bbibi: wat spannend meis, laat je het weten als je uitslag hebt? Succes en veel plezier alvast!

@Bookfairy: mooi dat het geen gevolgen heeft en 3 dagen langer zwanger zijn dan gedacht is nooit verkeerd! :)

@jess: raar van die afspraak bij de gynaecoloog, hopelijk is er iets mis gegaan en kan je gewoon meteen door. Wij hebben een lange-afstands oma, mijn moeder woont in Groningen (kom ik ook vandaan). Denk dat van ons verwacht wordt dat we vaker naar Groningen komen en dat mijn moeder vaker hier heen gaat komen. :D Maar ben zelf ook wel benieuwd hoe dat gaat, we zullen het hopelijk gaan zien! Hoe is dat bij jou dan?

16. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is half 12 geworden voor de echo en daarna dan de gynaecoloog. Wat een gedoe allemaal:(

mijn ouders wonen 5km verderop en die zullen (hopelijk) gaan oppassen. Mijn schoonouders wonen 70km verderop. Ze zijn gescheiden, mijn schoonvader is in 7jaar tijd 3x langs geweest. En wij daar 2/3x per jaar.
    Mijn schoonmoeder komt misschien 3/4x per jaar en wij andersom ook. Ik hoop dat ze toch wel elke maand hun kleinkind op komen zoeken. in ieder geval mijn schoonmoeder. Ik wil echt dat ze een deel van het leven van ons kind uit gaan maken.
    Dus ik vind het wel spannend hoe dat gaat ontwikkelen...
    Nog spannender vind ik de band met mijn eigen moeder... die is er namelijk niet echt. Ik zou haar nooit iets over mijn prive leven vertellen of spontaan op de koffie gaan. Andersom ook niet. En dat zal toch wel gaan veranderen! ;) ben meer een vaderskindje;)

is jullie band veranderd met je moeder?

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @jess: is het nu wel meteen na elkaar?

Wat fijn dat jouw ouders zo dichtbij wonen, wel jammer dat je eigenlijk geen band hebt met je moeder en dat je ook je schoonouders weinig ziet. Zeker met een kleintje is goed contact met je (schoon)ouders toch wel erg belangrijk/fijn. Hopelijk gaat de band met je moeder verbeteren als er straks een kindje is.

Mijn schoonouders wonen ongeveer een half uur rijden hier vandaan en gaan waarschijnlijk 1 dag per week oppassen, maar misschien ook wel niet. We zullen wel zien hoe het tegen die tijd gaat en aangezien ik gastouder ben, kan ik ook zelf voor ons kindje gaan zorgen. Aan de andere kant vind ik het ook goed als ons kindje aan andere mensen went en zou niemand meer vertrouwen dan mijn moeder (mijn vader is een jaar of 10 geleden overleden) en mijn schoonouders. Voor mijn moeder zit vast oppassen er niet in, dus dan lijkt het me toch leuk als mijn schoonouders een dag in de week gaan oppassen. Over een tijdje maar eens concreet daar over hebben, is tot nu toe alleen bij fantaseren gebleven en nu wordt het echt, tenminste dat hopen we allemaal met heel ons hart!

De band met mijn moeder is de laatste tijd al verbetert, maar denk dat deze met de komst van een kindje alleen maar sterker gaat worden!

18. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is gelijk na elkaar:) duurd ff maar dan heb je ook wat;)

Een andere omgeving is zeker goed voor de kleine. We blijven beide fulltime werken dus hebben 4dagen oppas nodig. En dat zal gedeeltelijk opvang en oma worden denken we.
    70 km klinkt niet heel ver. Maar het is ruim een uur rijden. En met de trein en bus 2uur.Niet ideaal dus:( naja de tijd zal het leren he!
    Ben blij dat alle opa's en oma's er nog zijn. Lijkt me moeilijk als het niet zo zou zijn...

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @jess: mijn moeder woont 2,5 uur rijden bij ons vandaan... :( Mijn schoonouders gelukkig dus maar 25 minuten, dat is een stuk makkelijker. Opvang hoeven wij gelukkig niet te regelen verder, ga het hoe dan ook zelf doen, of hier thuis of ik neem ons kindje mee naar mijn toekomstige nieuwe gezin. De tijd zal inderdaad leren hoe het gaat, komt vast allemaal goed!

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @jess fijn dat alles geregeld is met het zkh!
    Maar als het goed is weet ik het donderdag 100% zeker! Weten ze het niet zeker mag ik kosteloos terug komen! Kijk eens op google:
    Pretechoenzo in oudenbosch :) kun je ook op hun site kijken!
    Wat jammer dat je zon slechte band hebt met je moeder! Mis je dat niet!? Ik heb een heeeeele goede band met mijn ouders!
    Ze wonen hier 15 min vandaan! De band met mijn schoonouders is tja wat zal ik zeggen "af en aan" .. Ik had veel liever achteraf gezien in de woonplaats van mijn ouders gewoond.. Mijn man denkt daar momenteel ook overna! Want mijn ouders willen heel graag oppassen! En zijn ouders wss niet ! Tenminste geen vaste dag! Het vervelende is.. We zijn net vorig jaar juni verhuisd! Groot klusproject gekocht! En is nu bijna klaar! Nu kunnen we het huis wel met ruime winst verkopen! ( wat zeker een heeeel leuk bedrag gaat zijn!) maarja heb ik zin om weeeer te gaan verhuizen ? En kunnen we dat onze vrienden en familieleden wel aandoen? Hahaha!

@suus wat handig dat je gastouder bent! Dus jij gaat op je eigen kindjes en die van andere mensen passen? Ideaal zeg! :)

Deel Deze Pagina