Hallo iedereen, lekker weekend gehad allemaal? Mooi buikje mamaJanneke, hoe weet je die verborgen te houden? En de baby kan dus al gevoeld worden bij sommigen, alhoewel erg licht?! Cool. Bij mij begint er langzaam aan ook ietsje te groeien. M'n buikje gaat wat naar voren staan en als ik zit worden het niet automatisch twee vetrolletjes, maar blijft het gewoon stevig. Ik hoop voor je dat je bij dat gezin aan de slag kan Suus! Zou leuk voor je zijn.
Hallo dames Heb even nodig gehad om alles bij te lezen @maantje succes met je hartptobleem. hoop dat jullie kleintje het niet erft en gezond ter wereld komt. hier ook erfelijke dingen die overgebracht kunnen worden dus ben eens benieuwd @weekend hier zaterdag een wat drukker dagje gehad (crematie, naar schoonma en daarna met een vriend uiteten en naar cafe) en gister naar mijn ouders, terrasje gepaktn en daarna met kruik op de bank. flinke last/pijn van de banden en groeiende baarmoeder. heb zelfs contact met vk gehad erover omdat ik zorgen had. @blaasontsteking krijg vandaag de uitslagen van de kweek en hoef na vandaag nog 1 dag medicatie te slikken (hopelijk is het dan weg) heb inmiddels cranberry tabletten en sap gehaald en vitamine c tabletten. @voelen hier nog geen idee of ik de uk wel of niet voel. voel zoveel dat ik mezelf helemaal gek maak MAAR vandaag wel 12 weken mijn 1e mijlpaal zit erop. Vl verraste me met een massage vanmorgen om de 12 weken lekker ontspannen te vieren.......echt zo lekker. Tevens vandaag laatste vakantiedagje morgen weer naar school dus kan nog vandaag lekker lamballen na het huishouden gedaan te hebben en een vlaai te hebben gebakken ivm bezoek vanavond (hihi) @kleertjes wij gaan pas echt na 24 weken kopen zodat we uit de gevaren zone zijn. tot die tijd durven we het beide niet. we kijken natuurlijk wel goed rond. @buik die groeit lekker hard.....pfffff (arme rug en banden) maar wel anders dan vorige keer. hij groeit nu meer in de rondte dus voorgevoel van een meisje wordt steeds sterker gemaakt nu hihihi @echo ik heb a.s woensdag de 12 weken echo en mijn mams gaat mee omdat vl geen vrij kan krijgen helaas. en ik mag a.s vrijdag nog eens voor een echo mee met een meid die opleiding doet dus even extra gluren hihihi Zal zo een foto van mijn 12 weken buikje plaatsen!!
@talkingchair: hebben een gezellig weekend gehad, zijn gister naar mijn schoonouders geweest. En jullie? Dankje, dat hoop ik ook, zou geweldig zijn! @Dani: veel plezier met de echo's woensdag en vrijdag! Vervelend dat je zoveel last hebt van je banden en groeiende baarmoeder! Heb je dan zo'n ongi buikpijn? Heb ik ook al een aantal keren gehad, word er inderdaad ook niet geruster op dan. Gelukkig gaat het wel steeds weer over en morgen hebben we eindelijk weer een echo! Fijn dat jij inmiddels de eerste mijlpaal bereikt hebt en heerlijk dat je mannetje je zo lief verwend heeft met een massage!
@suzanlilian het is een drukkend gevoel in de onderbuik met af en toe soort steekjes naar navel en richting vagina. en moet zeggen dat de kruik wel erg lekker voelt en helpt. Merkte ook met lopen dat het iets toenam en als ik dan rust/zit neemt het weer af. Dus merk dat ik ook wat rustiger aan moet doen, nu al. En jij een leuk weekend gehad lees ik...nice
@dani: zal de kruik ook een keer proberen als ik er weer last van heb, bedankt voor de tip! Dat rustiger aan moeten doen is zeker waar, ik merk het ook al hoor. Op 100% leven gaat gewoon even niet, maar dat komt vanzelf weer terug na de bevalling, eerst maar goed voor onze ukken zorgen! Heb zeker een leuk weekend gehad, maar vooral lekker rustig.
Dani wij lopen gelijk lekker gevoel die 12 weken! Ben dus niet de enige met bandenpijn bbbrr zo vervelend krijg ook al last van mijn bekken. Nu is het buiten te benauwd voor mij hou weer vocht vast bah. Heel veel succes met de echo!! Ik heb volgens mij geen echo omdat de termijn echo al gehad heb alleen hartje luisteren denk ik en uitslagen bloed onderzoek.
Hoi allemaal, Ik lees al eventjes mee op dit forum, maar kom me nu ook voorstellen.....Nu iedereen dichtbij mij op de hoogte is gesteld dat wij in november ons eerste kindje verwachten. Ben eind nov. uitgerekend. Donderdag ben ik als het goed is 11 weken. Heb morgen mijn 3e echo alweer, omdat het begin niet helemaal vlot ging. Had erg gevloeid, maar bleek toch goed te zitten!! Een geweldig weekend gehad, waarin ik mijn verjaardag vierde en iedereen persoonlijk op de hoogte kon stellen!! Wens jullie allemaal een hele goede zwangerschap toe. X
Ik heb a.s woensdag tevens de termijn echo dus dan wordt echt vastgesteld hoe ver ik exact ben. ben benieuwd! is wel spannend! ik voornamleijk last van banden/baarmoeder. maar bekken kan idd heel vervelend zijn, heb ik bij de vorige zwangerschap gehad. Ik houd standaard al vocht vast door de lymfoedeem dus draag steunkousen echter neemt het vocht nu al toe en is mijn gewicht toch hetzelfde dus zou eigenlijk lichter zijn (vorige zwangerschap 8kilo afgevallen en toen was het vocht opeens weg als sneeuw voor de zon) Succes en neem je rust indien nodig hoe moeilijk ook maar alles voor de ukkies!! @Juranga welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! is het je 1e zwangerschap?? hoe voel je je ?
Hoi allemaal, Ik kom me ook maar eens aanmelden nadat ik al vanaf het begin meelees... Vandaag alweer m'n derde echo gehad (eerste bij 8 weken, tweede vorige week op het werk, werk in een zkh lekker makkelijk en vandaag dus de derde bij 11 weken en 5 dagen). Niet eerder aangemeld, omdat ik niet weet of het iets voor me is, maar vind het wel gezellig om mee te kletsen! Ik ben zwanger van ons eerste kindje en (afkloppen) heb tot op heden helemaal nergens last van... Groetjes
@Juranga: welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap, wat fijn dat het ondanks het bloedverlies nog steeds goed gaat! @dani: alvast heel veel succes/plezier met de echo woensdag! Vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt! Inderdaad alles voor de ukkies, gelukkig kan ik mijn rust prima pakken en slaap ook elke middag.
Even afwezig geweest... hebben een druk en heftig weekend achter de rug gehad. Zaterdag natuurlijk de aanstaande opa's en oma's gelukkig gemaakt, en zondag de rest van de familie. Facebook leverde ook zo'n 200 reactie's op dus dat zijn we nog even aan het verwerken Tijdje terug begon ik over een band met je moeder. Ik merk nu al dat dit veranderd. We zijn voor het eerst met zijn 2en weggeweest vandaag. Wezen babyshoppen natuurlijk. daarin tegen ben ik erg teleurgesteld in de reactie van mijn zusje. De dag na het vertellen waren we toevallig samen bij mijn ouders. Waar het natuurlijk alleen over de kleine ging. Ze heeft geen woord gezegd, ging zomaar weg en wees mijn uitnodiging om vandaag te gaan kijken voor een kinderwagen af. Best pijnlijk weet ook niet zo goed wat ik moet doen nu... hoe zet je trouwens een foto in het forum hier? Want hij wil de mijne er niet opzetten Alle dames al wat minder/geen kwaaltjes meer?
@Loontje: welkom en wat fijn dat je helemaal geen klachten hebt! @Jess: leuk hoor allemaal! Wat fijn dat de band met je moeder beter wordt, maar inderdaad wel erg jammer van de reactie van je zusje! Jaloers misschien? Helaas nog steeds kwaaltjes, maar als alles goed blijft gaan met het kindje dan hoor je mij niet klagen!
@Susannelilian, balen dat je nog kwaaltjes hebt... maar je hebt gelijk. Zolamg het goed gaat met de kleine, dan boeit het niet! En tsja, mijn zusje... denk jaloezie ja... maar ja, wat moet je ermee he? Negeren of toch alles maar blijven vertellen? Wij gaan woensdag weer voor een echo... gelukkig genoeg afleiding morgen dus het is zo woensdag hoop zo dat het goed gaat! Na de echo met het kloppende hartje had ik voor het eerst een rose wolk... maar nu de echo weer dichterbij komt is die toch weer even weg Neurveus typje!?, hormonen?!
Wat heftig, Maantje. Welkom Loontje en Juranga. Wat raar van je zusje, Jesse. Denk ook jaloezie. Susannelilian, succes morgen met echo! Spannend!
@jess: ik zou haar denk ik vragen waarom ze zo reageert en dat ze me er pijn mee doet, zou haar toch wat moeten doen zou je denken. Fijn dat je veel afleiding hebt tot woensdag! Herken het wel hoor, ik ben ook weer ontzettend zenuwachtig voor morgen! Zal wel een combi zijn van allerlei factoren, het is bij ons helaas alles behalve vanzelf gegaan. Denk dat ik de hele zwangerschap wel onzeker blijf, hopelijk mogen we lekker vaak naar de baby kijken en naar het hartje luisteren! @Babette: dankje en jij heel veel succes voor overmorgen!
Alle echo dames, veel succes komende dagen. Zijn er een hoop zag ik @Susannelilian, is een idee ja... maar wil ook niet onbedoeld iets aanwakkeren ofzo... moet misschien maar gewoon aan mezelf denken en alleen op de blije mensen richten. Dat zijn er veel meer En als het wel vanzelf gaat is het ook spannend hoor meid je bent gewoon zo machteloos. Is er geen echo app? gat in de markt misschien
Ellende!!! Net een heel verhaal geschreven, download hij mijn bericht niet en ja hoor floep weg bericht.... Grr af en toe
Cindy heel herkenbaar en heel vervelend!!. Iedereen met vandaag een echo toitoi!! Ik ben ook steeds vol zelfvertrouwen maar dan zie je allemaal verhalen over ma metb9 weken en dan ben ik helemaal bang. Laatste echo was met 9.2 9.3 9.1 3verschillende termijnen.... maar zelfde dag en alles was goed met de kleine!. Maar nu word ik zenuwachtig. Meiden wat heb ik een jeuk savonds heel mijn lichaam jeukt. Daar naast eerste pigment vlekken gespot! Na een dag in de zon baal er echt van!!. Word factor 50 smeren terwijl dat normasl kokos oli is aangexien ik van mijn eigen wel Nederlands maar niet bleek ben maar een kleurtje heb verbrand nooit
@jess: je hoeft haar ook niet aan te vallen, maar je kan toch op een gewone manier zeggen wat haar gedrag met jou gedaan heeft? Misschien bedoelde ze het helemaal niet zo en kunnen jullie het gewoon uitpraten. Maar het is natuurlijk jouw keuze. Snap dat het ook spannend is als het vanzelf gaat, maar dan is er nog geen reden om aan te nemen dat het fout kan gaan. De eerste zwangerschap was ik nog vrij onbezorgd, maar na 3 miskramen is het al lang niet meer vanzelfsprekend. Dat bedoel ik ermee te zeggen, maar snap echt wel dat het sowieso spannend is. Een echo-app, wat een goed idee, stel het voor! @cindy: inderdaad super irritant! @Maantje: maar jij ben al voorbij de 12 weken toch? Dan is de kans dat het nog misgaat zo klein, probeer er op te vertrouwen dat het goed komt. Wat vervelend van de jeuk en wat balen van die pigmentvlekken! Ondanks dat ik binnenkort ga trouwen, mijd ik de zon en als ik wat langer buiten ben als de zon schijnt dan smeer ik met factor 50 in mijn gezicht en hals en draag eventueel ook nog een zonnehoed. Hopelijk krijg je niet meer vlekken! @iedereen: ben echt super zenuwachtig voor de echo en de nekplooimeting, hoop zo dat alles nog steeds goed is, maar ben zo bang voor ander nieuws...Ik weet wel dat de kans klein is dat het nu nog misgaat, maar door ons verleden is het allemaal extra spannend en zo bijzonder dat het nu ineens wel gelukt is... Duimen jullie voor ons???