Wat fijn mamajanneke! Dat neusschotje was bij ons ook al te zien. 70% van kinderen met down syndroom heeft dat niet. Je hebt wel langer gekeken dan ik wij kregen 8foto's mee ik voel me nu veel zekerder! Het is echt even genieten nu. Kan het eindelijk delen met iedereen en de kleine doet het ook goed En weten dat het een kans is.. er is een theorie over de ligging van de nupt als ik het goed zeg. Horizontaal is het een meisje en iets omhoog een jongen. maar we zien het over 8 weken wel of het ook echt een meisje wordt... we spijkeren ons nergens aan vast iig! mijn man was wel alleen maar bezig met jongensnamen. Dus die heeft het wel even lastig nu
hihihi we hadden mazzel. De gyn deed eerst de echo en daarna een stagere gyn Anders was t echt maar een half uurtje. Ik heb gelukkig al wel echo fotos vd andere echos. Ik vraag elke x om een paar, want eerder kon je alles op video of dvd zetten en dat kan nu niet meer. Dan maar fotos. en ik ga met 26 week een pretecho doen met film. dat over de ligging vd nupt kan ik dat ergens vinden? Heb net een eco geplaats bij t toic over de skull theorie. Ben benieuwd naar de reacties. ik denk zelf dat we een meisje gaan krijgen.
Hey meiden wat een goed nieuws allemaal! Wat ben ik zenuwachtig voor morgen zeg. Susannelilian: het hartje klopte super en het bewoog draaide schopte etc ook navelstreng en de rest was met 9 weken zichtbaar dus maak me eigen geen zorgen me moeder zij vandaag aah nu zie je echt een zwangerschapsbuikje ipv darmen. Was wel grapig! Heb trouwens een zwangerschapsstreep hebben meer mensen dat?
Nub theorie - Zwanger zijn - Alle weken | Ouders van Nu Het is trouwens de nub theorie wat is een zwangerschapsstreep?
Jess & Mamajanneke; mooie foto's. Fijn dat alles goed was. De rest; ik heb alles wel doorgelezen, maar weet echt even niet meer wat bij wie hoorde. Maantje; had jij nou ook een afspraak of echo? Nieuwelingen; WELKOM! Zelf kom ik net bij de verloskundige vandaan. We hebben het hartje horen kloppen. Wat mooie geluidjes van bewegingen tussen door. En volgens de vk was het kindje goed gegroeid. Nu snel een afspraak in het zh regelen voor de 20 weken echo en de kraamzorg moet ik ook echt gaan regelen.
Zwangerschapslijstje Naam - Leeftijd - Hoeveelste kindje kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje. reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje. irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje 1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje. anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje. bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje. khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje mamajanneke - 34jr - 5e zwangerschap - 4e kindje lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje maantje93 - 20jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje talkingchair - 19jr - 1e zwangerschap - 1e kindje jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje eefje2014 - 25jr- 1e zwangerschap- 1e kindje bbibi - 25jr - 1ste zwangerschap - 1e kindje hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje dani86 - 27jr - 2e zwangerschap - 1e kindje aurin - 29jr - 3e zwangerschap - 2e kindje buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - eerste kindje Uitgerekende datum 30 oktober: - Talkingchair 01 november: - Buikje00 06 november: - Bbibi 07 november: - Elphaba1981 - Leentje21 08 november: - Irene1981 09 november: - Reneevd 10 november: - Mamajanneke 13 november: - Maantje93 14 november: - Nath1986 15 november: - Jess84 - Fishersgirl 18 november: - 1986cindy 19 november: - Khloe877 - Dani86 - Susannelilian 21 november: - Anne 144 22 november: - Bee1986 23 november: - Mave 27 november: - Lovepeet 28 novemver: - Aurin 29 november: - Hbz 30 november: - Eefje2014 - Babette8 - Miss Anita Afspraken: 07 mei - Dani86 - 12 weken echo en controle en kweek bij gyn 07 mei - Babette8 - eerste echo 09 mei - Dani86 - echo ?? ?? - mamajanneke - uitgebreide echo umcg 14 mei - Dani86 - plaatsing cerclage (operatief + vol narcose) 13 mei - Mamajanneke controle + echo 19 mei - Dani86 - echo 28 mei - Susannelilian - echo 04 juni - Dani86 - controle voor cerclage 04 juni - Talkingchair - controle bij verloskundige
@jess: 8 foto's is veel, maar wel heel leuk en lekker genieten inderdaad! Dan moet je mannetje inderdaad even schakelen als de gyn gelijk krijgt, we zullen zien. Met de 20 weken echo weet je het zeker! Mooie echo foto's! @mamajanneke: wat een mazzel zeg, altijd leuk om naar je kindje te kunnen kijken! Bij de IVF mochten we de echo nog wel filmen, maar bij prenatale diagnostiek helaas niet meer. Vragen het straks bij de gyn gewoon weer! @Maantje: leuk van het zwangerschapsbuikje, bij mij zijn het nog mijn darmen haha. Heb geen zwangerschapsstreep, kan me er ook weinig bij voorstellen. @talkingchair: wat leuk/fijn dat jullie het hartje weer hebben gehoord en dat het kindje goed gegroeid is, gefeliciteerd! Succes met het regelen van de kraamzorg, zijn wij nu ook druk mee bezig.
Ik heb morgen controle afspraak. Geen echo dacht ik helaas termijn met 9 weken gehadm wel het hartje luisteren als het goed is, ga niet weg tot teken van leven uit me buik heb gehad hihi! Kraamzorg regelen is echt een gedoe vond ik.
@Maantje: hopelijk mag je dan inderdaad nog wel even luisteren, anders is het ook zo raar. Maar zit vast goed!
succes morgen maantje @kraamzorg, heb me vandaag ingeschreven. dus stap 1 is gezet heb me tevens ook al ingeschreven voor kinderopvang. ben ik in ieder geval optijd! de echomvr vertelde me ook dat de placenta aan de achterkant zit, hierdoor zou je het kindje al snel kunnen voelen. ik las al dat dames iets voelde... kunnen jullie het een beetje beschrijven? ik heb laatste 2 dagen een paar keer iets recht boven het schaambeen gevoeld (echoplek) soms een tik en soms lijken het bubbels ofzo. darmen liggen toch echt iets hoger? ben ik gek aan het worden of zou het echt iets kunnen zijn? @foto's, we hebben vanuit elke hoek een foto gekregen. en een foto met de hartslagmeting erop! naja de test/echo kost 160 euro dus dan mag je er ook wel iets voor terugkrijgen toch? 20euro per foto denk ik dan maar heb ook maar een fotomapje gekocht... heb er al 11. van mijn baby zijn heb ik er maar 1 en dat van vroeger lijkt wel wiskunde
zijn hier dames die een angelsound ofzo gebruiken? jess84 ook mooie fotos! Ga denk ik dinsdag een usb stick mee nemen naar de vk mischien dat dat wel kan kan manlief en kids ook kijken naar ons frummeltje. kraamzorg heb ik ook nog niet geregeld. zit heel er te twijfelen.... het enige waarvoor ik eventueel kraam voor zou willen hebben is eventuele begeleiding bij de bv en voor de nazorg en dat is het eigenlijk. mijn man is thuis en de kids zijn groot genoeg om alleen naar school te gaan. Ga dus ff in overleg nog of t wel zo noodzakelijk is. wel een paar folders mee gekregen voor de kraamzorg. moet voor de 20ste week geregeld zijn dus dat red ik wel
Ik heb 3 fotos van onze ukkie balen dat je moet betalen ik ben aanvullend verzekerd en zou het vergoed krijgen maar wouwen het niet. Bij mij word ook 250 eigen risico vergoed en de ziekenhuis bevalling zowiezo omdst medische indicatie heb.
Ik heb een electo babylistner en hoor mijn eigen hart niet eens als hem op mijn borst hou... miskoop of het jaar
@jess: bij een bekend bureau of een plaatselijke? Helaas zit voelen er bij mij voorlopig niet in, waarschijnlijk pas rond de 20 weken omdat mijn placenta aan de voorkant ligt en dus tussen de baby en mijn buik. Wel fijn dat ik dat weet, anders was ik me vast wel zorgen gaan maken rond de 16de week. Wat ik van anderen hoor zou het best kunnen dat je al iets van je kindje voelt, hoor dat soort signalen vaker. Maar zeker weten doen we het natuurlijk pas als het echt heel duidelijk is. Wij hebben inmiddels ook aardig wat echo's en ook 2 filmpjes, dat is helemaal leuk! Ik stop ze allemaal achterin mijn zwangerschapsdagboek, zit een speciaal mapje voor in het boek. @mamajanneke: ik vind het ook heel moeilijk om te kiezen hoor, je weet toch ook nooit wie je precies krijgt en of het daarmee klikt... @Maantje: ach, zoveel is het nou ook weer niet en ben nou een stuk geruster, de kans dat ons kindje down heeft is maar 1 op 7500!