November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb daar destijds zelf voor gekozen, omdat ze mij niet die steun konden of wilden geven die ik nodig had. gelukkig had ik mijn partner en zijn moeder en een paar superlieve vrienden die ons er door heen gesleept hebben. soms moet je keuses maken om je zelf te beschermen tegen nog meer pijn. ze zijn ook niet mee de rouw kamer in gegaan, maar een hele goede vriendin van me. Ik weet dat ik ze daar mee gekwetst heb, maar dat boeit me niet, Ik en mijn man en mijn zoon waren op dat het belangrijkste en ik wilde mijn tranen gewoon vrij kunnen laten en dat had ik niet gekund als zij er bij waren dan was ik alleen maar boos geweest. en dus heb ik voor mezelf gekozen. pas nadat we Dylano gekregen hebben zijn ze daadwerkelijk veranderd ten goede, al zullen ze nooit vrijgevig zijn in aandacht geborgenheid of wat dan ook. maar zoals het nu is is het acceptabel.

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Maantje: fijn dat jouw ouders wel door het dolle heen zijn, zo hoort het ook! Mijn moeder (mijn vader is een jaar of 10 geleden overleden) en schoonouders waren ook helemaal door het dolle heen, alleen door de miskramen in het begin wel een beetje voorzichtig, maar nu geloven ze er heilig in dat het goed komt! Van mijn moeder krijgen we de kinderwagen en mijn schoonouders hebben voor ons het wiegje waar Bart zijn vader, zijn tantes en zijn broertjes in gelegen hebben, echt helemaal leuk dat wij hem nou krijgen! Alleen ja, een bedje zal ook wel aangeschaft moeten worden, zo lang passen ze denk ik niet in een wiegje. Maar we zullen het zien, vind het wel echt super lief dat ons kindje straks in dat wiegje mag slapen. Ga het samen met mijn schoonmoeder opknappen, verheug me er nu al op!

Is al heel lang geleden dat ik het voor het laatst had, is sinds ik zwanger ben de eerste keer. Weet niet of het aambeien kunnen zijn, las al wel dat je daar tijdens de zwangerschap sneller last van hebt. Hopelijk blijft het gewoon weg vanaf nu en anders ga ik toch het ziekenhuis bellen, hopelijk mag ik dan eerder langskomen!

3. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Susannelilian, hoop idd dat het niks geks was! wel schrikken:(

@mamajanneke, vervelend zo'n reactie... maar je had ook lang gewacht he? om deze reden ook? zo te lezen heb je wel genoeg enthousiaste mensen om je heen, hoop dat je daar een beetje steun uit kan halen.

@luchtjes en eten, ik ben juist veel gezonder gaan eten. geen chips en dat soort gekkeigheid meer. heb ook totaal geen vreetbuien. ik ben gelukkig niet gevoelig voor luchtjes... 40uur per week in de keuken staan zou dat lastig maken:D

gisteren bij mijn oma geweest, ze had al een hele mand gekocht met luierdoeken en monddoekjes en zwitsal spullen en rompertjes haha zo lief. 2 de achterkleinkind voor oma;)

begin nu wel wat meer mijn buik te voelen. meer druk op de blaas en misshcien bandenpijn?!? maar verder helemaal niks:D happy mamma:)

4. Irene1981

Irene1981 Actief lid

11 mrt 2014
    153
    0
    0
    Gelderland
    Wow wat wordt er een hoop gekletst hier!! Ook supermooie echo's voorbij zien komen, die ondersteboven vind ik écht supergrappig!
    Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar dan ben ik de hele avond onder de pannen geloof ik!!

Susannelillian ik hoop ook voor je dat het niks ernstigs is, succes! Wat leuk dat jullie het wiegje mogen gebruiken voor jullie wondertje!

Mamajanneke wat een tegenvallende reactie van je ouders! Ondanks je zelf toendertijd afstand hebt genomen, wat ik trouwens écht heel moedig van je vind! ♡

Smaak/luchtjes: de lucht van doperwten vind ik écht verschrikkelijk! Zodra ik het potje openmaak begin ik al te kokhalzen... blegh!!
    Verder lust ik vrijwel alles nog, crackers met smeerkaas zijn hier ook favoriet als ontbijt trouwens! Bij de vorige zwangerschap ook! ;)
    Laatst een potje snackaugurken opengemaakt die vriendlief had meegebracht, ik vond ze zó lekker dat ik het hele potje heb leeggeten!!

Heb vanavond ff een fototje gemaakt van mijn buik... 14 weken en 1 dag...

Bijgevoegde bestanden:

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @jess: was zeker schrikken, maar gelukkig niks meer gezien. Wat lief van je oma! Is toch altijd bijzonder he, hoop heel erg dat mijn oma (90 jaar) dat ook nog mee mag maken!

@Irene: dankje meis, dat hoop ik ook heel erg! Vind ik inderdaad ook zo leuk, zit al heel lang in de familie en daar hoor ik vanaf het begin ook echt bij! Wat grappig van al die etensdingen, heb ik nog helemaal niet, komt misschien nog. Wat een mooie buik zeg!

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Hoi meiden, voel me zo ontzettend dom, maar wil toch even mijn zorgen uitspreken... Vanmorgen pakte ik een nieuwe MvM bus en ipv de kan onder me te houden hield ik de bus onder me, dacht nog dat het zo anders was dan anders. Pas toen ik bijna klaar was drong tot me door wat ik fout had gedaan. Toen had ik alleen al wel even die ontzettend chemische en misselijk makende lucht van een nieuwe bus ingeademd (zal wel een schoonmaakmiddel zijn, hoop tenminste niet dat het oude urineresten van iemand anders zijn), is zo vies! Maak me nu ook zorgen over dat deze lucht kwaad kan voor het kindje, het is zo vies! Wat denken jullie (eerlijk)?

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Net weer een grote boodschap gedaan en nu gelukkig geen bloed gezien. Alhoewel het toch leek alsof er roze aan een wc papiertje zat toen het al in het water lag, maar dat zal wel niet dan. Wel weer die afschuwelijke buikpijnen, hebben jullie die ook nog steeds? Daar word ik ook niet rustiger van, ondanks dat ik weet dat het erbij kan horen. Toch? Pfffff, zwanger worden was heel zwaar, maar zwanger zijn ook!

8. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Die mvm bussen maken niks uit er zit conserverings middel in en dat ruik je zo sterk.

Wat voor soort buikpijjn heb je? Ik heb soms rechts of links bandenpijn en af en toe pijn bij mijn darmen. Maar die pijn is duidelijk te onderschijden.

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Maantje: gelukkig maar, werd er echt misselijk van, is zo'n vieze en doordringende lucht!

Het is dezelfde buikpijn als wanneer ik ongesteld moet worden/ben, niet echt geruststellend dus. Maar ook een ander soort buikpijn die ik niet echt kan plaatsen en een bolle opgezette buik, mijn darmen rommelen inderdaad ook wel. Hopelijk is de buikpijn van het groeien van de baarmoeder en hoort het er gewoon bij. Nog 9 dagen in spanning, dan kunnen we gelukkig weer kijken...

10. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Ik moet echt even klagen :(

Hoopte zo dat t al btr zou gaan maar voel me een hoop ellende.
    Kan wel janken.

Ik werk nu 50% (Max 4 uur op m'n vast dagen, dit is onregelmatig dus ene week meer dagen en verdeel over dag en avond)
    Ik ben nog steeds erg misselijk geef dankzij medicatie niet meer over maar de misselijkheid blijft.
    Daarnaast nu helaas al bi (bekkeninstabiliteit) en heb daar zeker na m'n werk enorm last van, kom dan thuis de trap met moeite op en woon 3 hoog.

Vrijdag ochtenddienst gehad, van 9-13 daarna zoonlief uit school gehaald. Toen moest ik echt gaan slapen want ik was op.
    Arm ventje :(
    Gister, hele dag rustig aan gedaan want ik had avonddienst dus ja als ik dan overdag wat doe red ik de avond niet..
    Kwam gesloopt thuis. En ik lig nu al de hele tijd in bed, hoofdpijn misselijk en me bekken doen t niet :(

Baal er zo Van dat ik na m'n werk gewoon een hele dag kwijt ben en ook niks met me kleine man kan ondernemen.
    Nu is papa de afgelopen dagen ook druk dus is t ventje afhankelijk van mij, en ik tot niks in staat...

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Aurin: vervelend dat je je nu al zo slecht voelt, hopelijk gaat het na de 12 weken beter! Met de misselijkheid dan, de bi zal waarschijnlijk niet minder worden of wel? Sterkte ermee!

12. Bookfairy

Bookfairy Actief lid

21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toch een gek idee, voor ons (en voor een aantal anderen hier ook), is het vandaag de laatste Moederdag die we niet vieren en dat als alles goed gaat, wij volgend jaar óók ontbijt op bed kunnen verwachten :)

13. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn man heeft toch al een kadootje gekocht hoor;)

ik vind ook dat we nu al moeders zijn hoor... we zijn op een andere manier toch bezig met het zorgen voor het kleintje:D;)

14. Maantje93

Hey.
    Ik heb Moederdag een beetje gevierd. Eerst naar begraafplaats geweest om schoonmoeder haar graf te poetsen. Gelukkig de zilveren letters schoon gekregen met een tandenborstel. Daar na naar mijn ouders gegaan en mijn moeder haar ka do gegeven ze wouw nieuwen borden en haar kleinkind... ze heeft dus nieuwen borden een tut en sla er met mijn liefste oma. Toen was mijn vader zielig haha. Die vragen we met Vaderdag of hij peter van ons wondert je wil zijn. Mijn vader is 42 de leeftijd waar op sommige op het forum nog kindjes krijgen. En zij worden opa en oma haha

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Hoe gaatie hier met alle dames?
    Ik was even off door slecht nieuws ( wat nie klopte! Sommige nig wel gesproken!) nu weer happy!
    De beeb doet het goed! Vorige week nog een echo gehad op. 14 weken en alles was perfect! Medisch is ZE 100% goedgekeurd ..
    En ja jullie lezen het goed "foutje bedankt".. Het wordt een meisje ipv jongen hihihi ...
    Wij krijgen een dochter zooo leuk!
    Vandaag weer controle op het zkh dus weer even spieken bij ons meisje!

Hie gaatie hier? Iedereen weer mooie echos gehad?
    Mamajanneke jij ook al je medische echo gehad?

16. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn dat alles goed gaat bbibi! je was dus nog een keer terug geweest voor de bepaling?

dan is er in de groep dus nog geen jongen op komst... al spijker ik me nergens op vast dit moment. zeker niet na jou voorspelling dan;);)

hebben ze bij jou ook naar de nub gekeken dan van de kleine?
    succes vandaag!

ik krijg vandaag de uitslag van de combinatie test en mij bloedsuiker. beetje spannend dus:)

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Spannend jess ! Telefonisch of moet je naar het zkh?
    Zijn er al meer meiden die het geslacht weten?

Ik was bij pretecho enzo geweest in oudenbosch zij zagen een jongen ( nub is tot 12w 5d) en ik was 13 weken dus geslacht.. Al loopt het ene kindje verder voor als de andere dus wss heeft zij de NUB als piemeltje aangezien.. Ik kreeg zaterdags toen een echo ( 2 dagen erna vanwegen slecht nieuws over gezondheid baby / resus) en toen zei die verlos huh een jongen? Ik zie duidelijk het begin van schaamlipjes!
    Toen afgelopen donderdag met 14 weken toch maar naar lommel gegaan en daar bleek dat ik echt duidelijk een meid verwachten! Echt schaamlipjes er viel geen jongen meer van te maken hihi..
    Ik vond het helemaal niet erg hoor! Wel een leuke verassing hihi

Mijn man daarin tegen voelde zich echt besodemiterd.. Die was zo boos en in de war ( licht autistisch dus veranderingen moet hij verwerken.. ) maar nu is hij echt MEGA TROTS en blij ! Zooo leuk een dochter <3

Maarrrr pretecho&zo krijgt wel mijn credits.. Want we mogen kostenloos terug komen deze week zodat zij nogmaals gaan kijken omdat ze het zo vervelend vonden dat wij nu ook in de war zijn.. Dus wel heel lief.. Nu hoop ik maar dat zij ook een meid zien want anders ben ik NOG meer in de war! Heb nu al zoveel roze gekocht inmiddels hihi...

18. Maantje93

Ik vind het wel eng hihi straks over 2 weken als 15 weken ben heb ik geslacht bepaling bij pretecho en zo. Hebben ze bij jou inwendig of uitwendige echo gehad? Mijn placenta zit voor dus zijn buik echos lastig te maken. En vooral lastig te zien. Mijn gevoel zeg een jongetje maar een meisje vinden wij net zo leuk! Ik begin energie te krijgen jippieee!! Pff wat genieten he nog maar, 27 weken haha net of je naar een verjaardag uitkijkt!!

19. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is idd het nadeel van een vroege bepaling;) ik was 12 weken en 4 dagen de laatste echo. maar zal nog niks rose kopen... over 6 weken weten we het zeker, nog tijd zat dan:D

ik word gebeld tussen half1 en half2. ga er wel vanuit dat de uitslagen goed zijn... maar je weet het nooit he;)

@bbibi, resus is toch iets met antistoffen enzo? die waren bij gelukkig allemaal goed... pfff

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Leuk maantje nog even geduld! Wij mogen zondag weer naar hun dus om nogmaals te kijken ( op hun kosten) super lief he? Echt een net bedrijf! Heel klantvriendelijk! Scoren ze pluspunten mee!
    Ben benieuwd hoor meid wat je krijgt beide is zooo leuk :)
    Ik kreeg een uitwendige echo! Mijn placenta ligt ook voor en toch kunnen ze haar iedere keer heel duidelijk en mooi zien!
    Maar de grootste aanrader is lommel! Die fotos zijn ZO MOOI.. Je ziet de hersentjes hersenstam, hart met hartkamertjes, darmpjes alle losse kleine vingerkootjes ribberjes ruggengraatje ieder los werveltje maagje blaasje zooooooo scherp en duidelijk!! Zon duidelijke fotos heb ik over heel internet nog nooit gezien! Ik weet niet hoe ik fotos kan uploaden anders kom ik het laten zien!

Jess ohh spannend dus ze kunnen ieder moment bellen! Hopelijk is alles goed!
    En idd ze dachten dat ik antistoffen tegen bloed van mijn beeb maakte ! Bleek stomme fout van internist en dus niet waar te zijn! 5 dagen in spanning en stress gezeten en niks anders dan gehuild! Pff

Meiden ik twijfel of ik mijn beeb soms voel de laatste dagen.. Ik zou zeggen dat dat niet kan met 14,5 week toch? Plus mijn placenta ligt ook nog eens voor! Ik voel geregeld even een prikke/steekje geen bandenpijn maar gewoon zo uit het niks soms een prikje en dan weer niets voor een tijdje en dan weer wel .. Zou het kunnen zijn dat ze dan trapt dat ik dat miss al voel of ben ik gewoon gek?

Deel Deze Pagina