Sterkte Dani! Spannende tijd! Hier vorige week dinsdag de termijnecho gehad. Uitgerekende datum: 24 november, 1ste kindje. We willen weten wat het wordt. Verloskundige dacht aan een meisje!!! Dat lijkt me zo leuk!! 20 weken echo krijg ik in juli, moet nog bellen voor een datum. Gisteren bloed geprikt.
Wij weten nog niet wat het word helaas. De vk durfde zich er ook niet aan te wagen. dus geduld is een schone zaak hier. de gyn had me verteld dat ik geen ab hoefde tijdens de bevalling, maar ik wil dit zelf wel eigenlijk. óverigens moet ik sowieso in het zh bevallen omdat Darryl* via een kz is geboren en dan heb je een medishe indicatie en mag je helaas niet meer thuis bevallen. Dani s6!
@mamajanneke: wat fijn dat jij ook bij zowel een gyn als verloskundige zit, lijkt me heel fijn! Zal het dinsdag eens vragen in het ziekenhuis, krijgen dan weer een echo en er wordt dan ook bepaald die de rest van de zwangerschap gaat begeleiden. Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie kindje! Ik ben vandaag precies een kilo zwaarder dan voor de zwangerschap, voelt echt als een mijlpaal! Ik houd het zelf in de gaten dus. Wat balen van die bacterie, maar als ze in het ziekenhuis zeggen dat je je er geen zorgen over hoeft te maken dan zal dat ook vast zo zijn. Wel fijn dat je later in de zwangerschap nog een keer gecontroleerd wordt op de bacterie. Wat bedoel je met ab? @Bbibi: ja inderdaad, vandaag precies 13 weken en precies 1 kilo aangekomen! @Juranga: wat fijn dat de termijnecho goed was en leuk dat het waarschijnlijk een meisje gaat worden! Waarvoor heb je bloed geprikt? @hier gister slecht nieuws gekregen van een vriendin: haar zus heeft haar vierde miskraam, met 17 weken... Ze voelde niks meer en was nog steeds niet aangekomen, dus kreeg ze een echo en toen was er inderdaad geen kloppend hartje meer te zien. Vind het zo erg voor haar en is ook mijn grootste nachtmerrie. Was er echt van slag door, het raakte me zo omdat ik zo goed weet hoe ze zich voelt. Zij had tot dan net als ik 3 miskramen gehad, dus vandaar ook dat mijn vriendin het mij vertelt had, ik weet hoe ze zich voelt en ze moest het natuurlijk ook kwijt. Had natuurlijk gisteravond prompt ontzettend gevoelige (stekende/prikkende) borsten en vanmorgen ontzettende last van mijn rug (nu nog een beetje last van), werd er meteen onrustig van door het verhaal van die vriendin. Hopelijk is er bij mij niks aan de hand en gaan we dinsdag gewoon een gezond kindje zien. Zal blij zijn als het zover is!
Susannelilian je eigen proberen niet ongerust te worden. De kans dat het nu nog mis gaat is heel de zwangerschap het zelfde. Mijn. Achter licht heeft met 36 weken haar kindje verloren gescheurde placenta en weeën ze kreeg ween remmers en dag later was het kindje dood. Dat was heel zuur want als het was geboren had het nog geleefd. En 2 maanden voor mijn tante toen der tijd moest bevallen.
@Maantje: gadver, dat is ook een vreselijk triest verhaal! Weet dat het zelden voorkomt, maar hoor het toch best regelmatig, word er niet geruster van...
Ik ben al meer aangekomen hihi. Ik ben 65 kilo afgevallen maar draaide daar bij door was echt laxeertabletten verslaafd en zo bleef ik ook op de 65 eigen lichaam was met 70 kilo gestopt zeg maar maar moest en zou 65 zelfs even 62 gewogen. Met 1.77 en maatje 32/34 echt dun dus. Nu toen we onze kinderwens in vervulling wouw laten gaan hadden we 1afspraak ik moest weer gaan eeten en mag geen laxeertabletten gebruiken. Dus zo ge echt zo gedaan eerste zwang er schap maand aangekomen tot 70 kilo. En laatste x dat mijn eigen woog woog ik 72 Heel verhaal ... daardoor heb ik dus ook zo snel last van obsipatie.
Pff heftige verhalen maantje van je eigen gezondheid en nicht jeetje knuff! Suus bahh ik wil dat soort verhalen nu niet eens horen of lezen.. Krijg daar helemaak de kriebels van! Dat wil je echt niet mee maken. Mamajanneke ohh nig eventjes geduld dus hihi spannend ! En wat raar dat je verlos zegt dat dat niet hoeft overwl lees je van wel! Als je het nie krijgt kan je kindje ontzettend ziek worden! Ik zou he toch nog eens aan een ander navragen hoor!! @juranga spannend dus nog even afwachten maar wss dus een meid ? Leukleuk! @dani je oogjes alweer geopend?
@Bbibi: is inderdaad heel heftig, maar moest het toch even kwijt. Had het ook liever niet gehoord, maar snap wel dat die vriendin het kwijt moest. We kennen zo'n soort verhaal allemaal wel denk ik, niet leuk, maar gelukkig komt het niet vaak voor. @iedereen: zijn/waren jullie ook nog zo moe met 13 weken? Ik val echt bijna om van de slaap, ga zo na het eten weer lekker even een dutje doen. Kijk er al naar uit!
Hier ook nog steeds moe, misselijk etc... Hoop zo dat t minder wordt! Dani hoop dat alles gelukt is, sterkte met bijkomen!
Hallo dames Ik ben inmiddels weer thuis. Kwart voor 8 op de ok en kwart voor 9 wakker vd narcose. En om 13u naar huis mogen gaan. Ben erg moe, flinke spierpijn, lage bloeddruk (86/52), wat misselijk bij lang recgtzitten. Cerclage plaatsing is goed gelukt, nu 24u rusten, 2weken niet tillen of huishouden doen. Volfende week vrijdag op controle. Ook na de operatie onze uk gezien en gehoord (1e x dat vl hartje hoorde vab deze uk) dus we zijn weer blij en opgelucht. Nu lekker het bankje op. Alles is wel gevoelig zal ik maar zeggen. Nu op naar minimaal 24 wekeb. @Susanlilian wat erg voor je nicht maar probeer niet op jezelf te betrekken. Je gaat je ongerust maken en dat kan zeker onnodig zijn is ook noet goee voor je kleintje. @Moeheid maybe kan dextro wat helpen voor meer energie.... en als je kan toegeven aan de slaap zeker doen Ik ga lekker verder rusten en wat slapen! Thanks voor de interesse en vragen
@dani fijn dat het goed is gegaan, rust nu maar lekker uit. Die vervelende verhalen over zwangerschappen die verkeerd aflopen ken ik helaas ook uit mijn omgeving, maar probeer dit allemaal naast me te leggen. Valt niet altijd mee, maar je schiet er zo weinig mee op (sorry ben hier vrij nuchter in). Bij mij is de vermoeidheid helemaal weg! Vanavond nog m'n laatste nachtdienst van het jaar draaien (heb er dan weer 4 gehad). Is wel vreemd als je iedere maand in de nacht zit. Net wakker en gedroomd dat we een dochter krijgen (was al geboren!) ben benieuwd wat het gaat worden..
Leuk loontje wie weet een dochter! Wordt het zeker niet jou eerste kindje ( gezien je nuchterheid ofwel?) Dani goed te horen meid dat het zo goed gegaan is! Nu even lekker bijkomen en je man je laten verwennen! Fijn dat alles goed is met jullie kleintje! Beterschap meid en rustig aan! Aurin vervelend dat je nig zo misselijk bent! Meestal wordt het vanaf deze periode toch beter... Nog even volhouden!
@Bbibi: vervelend dat jij ook zo moe bent! @Aurin: en jij ook nog zo misselijk, balen zeg! Bij mij lijkt dat wel minder te worden... @dani: fijn dat je weer thuis bent en alles goed gegaan is, doe rustig aan en laat je maar flink verwennen! Ook fijn dat jullie de uk nog even hebben mogen horen en zien. Het was trouwens niet mijn nicht hè, maar de zus van een vriendin. Probeer het zoveel mogelijk naast me neer te leggen. @Loontje: wat fijn dat bij jou de moeheid helemaal weg is! En wie weet wordt het inderdaad een dochter, 50% kans.
Haha nee tis toch echt de eerste, maar misschien komt het doordat ik op een afdeling werk waar we oa chemo geven aan patiënten. Dan leer je alles net anders te bekijken.
Hey meiden, Wij zijn net terug van de informatieavond in het Lange Land ziekenhuis, alleen erg jammer dat de verloskamers bezet waren en we deze dus niet konden zien. We kunnen de verloskamers nog wel een andere keer komen bekijken, zal dan wel een keer bellen om te vragen of ze te bekijken zijn en zo ja, dan rijden we er gewoon heen. Is maar 5 minuten rijden. Maar het lijkt allemaal prima hoor, geloof echt wel dat ons kindje en ik daar in goede handen zijn! Vandaag trouwens de laatste middag dosis van de utrogestan gebruikt, vind het toch erg spannend om daarmee te stoppen! Nu nog 1 week 2x per dag 2 en daarna 1 week 1x per dag 2. Daarna ben ik er dus helemaal gestopt, vind het echt doodeng! Maar moet er maar op vertrouwen dat ik er nu zonder kan, ook al is dat moeilijk...
Megaaaaa spannend suus! Ik gebruik nog steeds 6 per dag! Wil eigenlijk pas afbouwen na 20 weken.. Ben nog steeds zoekende naar utro dus als je nog hebt.. Neem ik het graag ( betaald) over hihi
Goedemorgen dames Hier weer in het land der levenden na 13 uur aan steek te hebben geslapen (oeps) Nu lig ik lekker op de bank met deken, kussen, kan thee, afstandbediening, huiswerk, leesboek en gsm. Nog paar uurtjes plat liggen. Heb vreselijke spierpijn en loop als iemand van 80+. Voel gelukkig niets zitten dus ben benieuwd...het blijft spannend. a.s maandag weer een echo ter controle dus spannend!! @kraamzorg die gaan we vanavond hier doornemen en morgen ga ik dat regelen.....er zijn er zoveel.....pfff.....wordt gek van al die keuzes. @vraagje Mag ik zo vrij zijn om eens te vragen wat jullie zoals op een dag eten? Ik heb het idee dat ik te weinig eet of iig niet gezond genoeg ofzo.....En door maagbandje kan/mag ik niet alles eten/drinken. Gister bijvoorbeeld alleen 2 crackers gehad, kop thee, 0,5l water en 1 liter spa rood, avondeten friet met bamiblok. Vandaag gestart met kom brinta en kop thee, vanmiddag 2 crackers en vanavond Groentesoep met stokbrood gezond en tussendoor thee/water/spa rood, aardbeien met yoghurt en vanavond bij eten glas jus. @Gewicht hier nog steeds hetzelfde niks erbij en vanaf start 1 kilo afgevallen....Dus ben wel happy tot nu toe hihi. Wens iedereen een fijne dag alvast