November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Meiden wat kletsen jullie veel hihi heb er even hslf doorheen gelezen!

Aurin balen meis dat je nog zo beroerd bent!
    Ik had idd gelezen dst gember capsules ( of thee) kan helpen bij misselijkeheid. Gemberthee is overigens ook heel gezond ( maar niet echt lekker).. Ben heel benieuwd of het je helpt! Voor nu rustig aan!

@suus hihi jammer was te proberen! :D .. Heb inmiddels al van veel meiden kunnen overnemen dus heb al tot over week 20 gelukkig! Blijf het gewoon gebruiken! Geeft me toch een fijn gevoel eerlijk gezegd! Heb nu bollen van 200mg voor tussen de middag! Dan hoef ik er maar 1 ipv 2 te gebruiken!

@ dani ohh kijk goed dat ze je vaak even vrsgen hie het gaat zodat ze je toch een beetje in de gaten kunnen Houden!

@maantje hihi zooooo lief en leuk! Je dalmatier! Wij hebben een langharig chocoladekleurig chihuahuatje! Zij is ook echt mijn meisje mijn kindje! Is 24/7 bij me! Ik zeg ook steeds tegen haar dat ze nu een zusje krijgt hahaha zo gezellig!

@hier net weer controle gehad! En alles was weer
    Zooo goed met ons kleine meisje! Ze is alweer 10cm en groeit dus echt goed ! Ze lag lekker te slapen! En haar mondje een beetje open en haar maagje was weer
    Volledig gevuld! Dus ze had lekker gegeten! Zo lief <3

@kraamhulp ik ga deze morgen regelen! Vandaag gevraagd aan zkh welke is koest regelen maar dat mocht ik zelf weten! Moet ook een vlos regelen voor na de bevalling schijnbaar voor als ik naar huis mag uit het zkh! Moeten jullie dat ook? Dat ze komt controleren hoe alles gaat... Dacht dat dat juist de kraamhulp deed???

En moet ik ook mijn zorgverzekeraar bellen dat ik zwanger ben ? Of hoeft dat niet?

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bbibi: dan heb je toch ook niet meer nodig? Zou er echt niet langer dan tot 20 weken mee doorgaan hoor, op een gegeven moment kunnen ze naar wat ik hoorde ook een (te) vroeggeboorte veroorzaken.

Wat fijn dat alles zo goed is met jullie meisje, heel schattig ook!

Succes met de kraamzorg regelen! Je moet inderdaad ook een verloskundige hebben voor na de bevalling, een kraamverzorgster is daar niet voor. Je moet inderdaad ook je zorgverzekering op de hoogte brengen van je zwangerschap en vaak krijg je dan later in de zwangerschap ook nog een mooi kraampakket. :)

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Bedankt voor de tip suus! Wist ik helemaal niet van de vlos! Moet ik dus even achteraan! En hoe doe je dat met zorgverzekering? Hallo ik ben mevrouw... En ik ben zwanger? Vind het zo gek hihihi...
    Heb jij dat al gedaan?

En de utro hoor je zoveel verschillende verhalen! Ik ken juist genoeg mensen op freya die met een verkorte baarmoedermond snel aan de utro gezet zijn om juist vroeggeboorte te voorkomen ;)
    Zo zie je iedereen zegt iets anders! Ik kan me zelf niet voorstellen dat extra progesteron kwaad kan! Miss als ik genoeg kan charteren dat ik doorga tot week 25 ( levensvatbaar) en dat ik dan stop .. Ik heb een ziek lichaam die ik niet vertrouw.. Dus vandaar dat ik echt niet durf te stoppen! :(

4. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bbibi: graag gedaan! Je kan je via de site van je zorgverzekeraar aanmelden voor kraamzorg, dan weten ze ook meteen dat je zwanger bent en krijg je vlak voor het einde van je zwangerschap een kraampakket thuis gestuurd. :) Ik heb het nog niet gedaan, zijn er nog niet uit welk kraam/verloskundigenbureau we willen, maar gaan binnenkort kiezen!

Wat betreft de utro: als ze in het ziekenhuis zeggen dat het niet mer nodig is dan moeten we daar maar op vertrouwen. :) Maar snap je wel hoor, ik durfde met 10 weken ook nog niet te stoppen en ga nu langzaam afbouwen. Zou eigenlijk al naar 2x 4 gegaan zijn, maar heb vandaag toch stiekem weer de middagdosis ook gedaan. ;) Maar kan morgen, overmorgen en maandag niet. Kan ik ze dan gewoon op het toilet inbrengen en dan gewoon meteen weer alles doen of heeft het geen zin als ik daarna niet minimaal een half uur kan liggen? Hoe doe jij dat eigenlijk? Soms komt het gewoon echt niet uit!

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Oh dat is een goed idee! Doe ik dat ook zo! Kijken of dat via pno ook zo kan :)
    Ga morgen even aan mijn vriendin vragen welke kraamhulp zij heeft ! Zij is altijd erg tevreden dus dan neem ik die ook! :)

Wat betreft verloskundige zit er hier in ons dorp maar 1 .. Dusja dan neem ik die maar denk ik !'

Wat betreft de utro.. Ik zit sinds ik zwanger ben overspannen thuis dus hele dagen de tijd! Ik doe ze in en ga of even op bed of bank liggen ..
    En anders doe ik het als ik moet autorijden! Dan zit ik ook wel even in de auto en is het denk ik ook wel ingetrokken! :)
    Blijft eng he dat afbouwen :)

6. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Hey meiden. Hoe is alles??

Vanochtend een stuk op het nieuws over id kaarten. Ik ben echt slachtoffer door die regel geworden ik ben duidelijk 18+ en alsnog moet ik echt overal mijn id kaart laten zien.. toen ik gisteren met bollebuik bij de buurt super stond waar ze weten dat ik 18+ ben en ze mijn id kaart vroegen moest voor mijn. Moeder om sigarette ik rook en drink zelf niet ook voor de zwangerschap al niet. Heb ik door mijn zwangerschaps hormonen ge echt dat ze er fijn in konden stikken. Vind het zooo kinderachtig!!!

Nauw voor de rest superdag gehad eindelijk vrolijk zwanger ga er nu van genieten. Gisteren met nieuwen kleertjes wees ten winkelen en dan zie je mensen echt naar je buik kijken.

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Pfff vervelend maantje! Dat probleem heb ik gelukkig nooit! Maarja ook wel een oude kop erop staan denk hihihi... ;)

Fijn dat je verder geniet van je zwangerschap!

Hoe gaatie met de rest meiden?
    Hier vanmorgen de verloskundige gebeld en heb 23juni kennismaking en kraamhulp heb ik ook geregeld! Dus ik zeg "sit down en relax".. Wachten tot het 6november wordt hihihi

8. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @Maantje wat vervelend meid. ik ken het probleem gelukkig niet wij roken beide niet en bier wordt meestal in duitsland gekocht en daar vragen ze nooit hihi.

Maar wel een opgelucht gevoel nu?

@bbibi haha dan wacht ze haha duurt me nu al te lang.

@kraamzorg hier nu 3 van de 12 over die ons interessant lijkt dus dit weekend definitieve keuze maken en dan maandag meteen regelen!

Hier weer een rustig dagje. vanmorgen blokje gewandeld en even naar winkelcentrum gegaan om iets te posten en wat te halen nu weer op bankie hihi.

@vraagje heeft hier iemand van jullie katten/kittens?? wij hebben nu sinds 2 weken een nestje kittens en heb daar vraagje over namelijk hihi.

Nog plannen dit weekend??

Groetjes

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Wat een uitgestorven topic! Jammer zeg!

Hoe gaatie meiden? Lekker van hetweer aan het genieten?

Dani hie voel je je meid?

Suus al durven afbouwen met medicatie?

Maantje hie gaatie met je darmen meid?

Aurin hoe gaat het met de gember? Al minder misselijk?

Babette irene talkin mamajanneke en de rest vd girls .. Hoe gaatie?

10. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Hebben vandaag een giega zwembad opgezet!! Morgen met de hond wandelen zwemmen en achter zonnen hihi heerlijk genieten was wel een hele drukken dag!!

Wanneer had jij weer een pret echo? Wij de 25ste ben zoo bineuwd

Kan sinds gister mijn baarmoeder voelen echt raar dacht eerst dat het darmen warenm vooral als moet plassen en ga plat liggen voel je het goed!!

Groetjes

11. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Hai!

Nou die waren geen succes, krijg ze niet weg :( gelijk misselijk en overgeven net als bij m'n vitaminen en paracetamol
    Dus hou t bij de voorgeschreven medicatie.
    Heb wel t idee dat ik smiddags minder misselijk aan t worden ben. Kan langer zonder 2e dosis. Dus das fijn!
    Ook wat minder moe, of ik doe minder nu ik 100% thuis zit.
    Gelukkig na volgende week 4 weken vakantie

En gister toch maar 8 dgn Turkije geboekt. Zouden niet gaan, maar weekje centerpars was niet echt goedkoper! En zagen mooie aanbieding 790 euro voor 8 dgn all in! Met z'n 3tjes!
    Zin in!!

Hoest met jou??

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hier is t goed. lekker aan t geneten van het weer, en af en toe vissen met de man en de kids.

k heb overigens katten en vorig jaar jongen gehad hier. dus misschien kan k helpen?

Verder druk op school en met de oudste zoon die t momenteel wat moeiljk heeft.

Aurin hopelijk snel nog minder misselijk! Hier hielp tegen de ochtend misselijkhed iets lcht eten en drinken voor het opstaan. Ben n mijn eerste zwangerschap smorgens en savonds aan t spugen geweest. de zwangerschappen daarna nagenoeg niet.

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Maantje wat heeeelijk meid! Lekker aan het genieten dus van het goede weer! Werd het morgen ook zo goed als vandaag denk je? Lekker hoor! En leuk dat je je bm al voelt! :)

Aurin pfff balen meid dat je die niet binnen houd! Hou je de medicatie van de dokter wel goed binnen dan? Dat is iig wel fijn! Was je bij je eerste kindje ook zo ontzettend misselijk? Jammer dat ze de gember pillen niet binnen houden... Je zou de thee nog kunnen proberen ? In zo een thee ei, en dan laten trekken in warm water?
    En lekker wanneer gaan jullie op vakantie? Durf je wel " naar zon land nu ja"...? Ik merk zelf dat ik een beetje huiverig ben nu ik zwanger ben! Durf niet op vakantie hihi...

Mamajanneke jij dus ook heerlijk aan het genieten van het goede weer ? En houden je man en kinderen van vissen ja? Leuk hoor!
    En gaat het met de oudste niet goed op school? Hoe komt het?

Hier morgen middag echo! Heb er wel weer zin in om bij onze meid te kijken! Kreeg vandaag met de post nog een mooie echofoto van de gynae thuisgestuurd ook met de hartslag van mijn beeb! Zooo prachtig echt een leuke verassing toen ik thuis kwam! Dus mijn weekend is helemaal top! :)

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Durven is een groot woord, vind Het wel eng ja, maar heb ook wel veel zin! Vooral voor kleine vent erg lkkr ff vakantie
    We gaan begin juni.
    De medicatie van dokter zijn zetpillen. Gebruik ook paracetamol zetpillen nu ivm hoofdpijn.

Leuk weer een echo! Ik wil ook! Haha

15. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Bbibi wat leuk zeg dat je een echo thuis gestuurd kreeg!! en morgen weer een echo. super hoor.

ja we houden allemaal van vissen, ik vind het ook leuk :) doe het pas sinds kort hoor, maar heb nmiddels wel een vispas.

Dylano heeft ASS en DCD en daardoor gaat t moezaam op school met bepaalde dingen. met name schrijven en taal heeft hij moeite mee. de rest is allemaal goed. met lezen zit hij zelfs op groep 5 terwijl hij in groep 4 zt.

daarnaast lopen we bij de psych en krijgt hij binnen kort weer een psychologische test. het is gewoon moeilijk als je ziet hoe hij soms met zich zelf worsteld.

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Jeetje meiden, wat is er weer veel gekletst! :D

@Bbibi: ik ga nog tm dinsdag 6 bollen per dag doen, daarna 2 weken 4 per dag, daarna 2 dagen 2 per dag en dan ga ik stoppen. Vind het inderdaad doodeng, maar het stoppen moet een keer. Mooi dat je de verloskundige en kraamhulp geregeld hebt, is dat inderdaad maar weer gedaan! Wat leuk en bijzonder dat jullie een echo thuis gestuurd kregen, is altijd leuk om dat weer te zien hè! En morgen weer een gewone echo, alvast veel plezier!

@Maantje: vervelend dat je toch om je ID werd gevraag, maar mooi dat je verder een leuke dag gehad hebt haha. Wat leuk zeg van dat zwembad, altijd lekker met dit warme weer! Wat voel je dan precies als je je baarmoeder voelt en hoe weet je dat het je baarmoeder is?

@Aurin: balen dat je de medicijnen niet binnen kunt houden, maar wel fijn dat het wat beter met je gaat! Geniet maar van de geplande vakantie, heerlijk om er nog even tussenuit te gaan!

@mamajanneke: vervelend dat het met de oudste wat moeilijk gaat op school, lijkt me inderdaad moeilijk om je kind zo te zien worstelen. Hopelijk heeft hij wat aan de psycholoog!

@iedereen: hier vandaag een deel van de route voor de fotoshoot bepaald (het andere deel doen we als het iets minder warm is en niet zo druk daar), echt leuk om zo alvast met de bruiloft bezig te kunnen zijn!

Hebben zaterdag ook kinderwagens gekeken met mijn vriend en moeder, hebben veel moois gezien! Maar helaas ook veel kinderwagens die echt hartstikke duur waren (tot €1200 voor een 3-in-1 wagen van Stokke) en mijn moeder wil maximaal €500 uitgeven, €700 bijleggen vonden we wat veel. :D Hebben nu de Transit gevonden (is exclusief bij Babydump te krijgen en ook nog flink afgeprijsd), lijkt me een erg mooie wagen voor die prijs en dan hoeven we helemaal niks bij te leggen. :) Hebben jullie al kinderwagens gekeken/gekocht? Zo ja, welke wordt het/is het geworden? Ben benieuwd!

Wij gaan ook nog op huwelijksreis, vind het erg spannend omdat we toch in het buitenland zitten (Karpathos, Griekenland), maar er werd me verzekerd dat het echt geen probleem is en dat ik me nergens zorgen over hoef te maken (hebben in 2009 ook nergens last van gehad wat betreft het eten etc). Hoef alleen maar te genieten, hopelijk lukt me dat daar ook echt! Zijn er wel echt aan toe, 2009 is het laatste jaar dat we op vakantie zijn geweest naar het buitenland, wordt dan toch wel weer tijd! We zitten in een redelijk luxe hotel omdat het toch onze huwelijksreis is en we gaan lekker veel dingen ondernemen en ook heerlijk relaxen, wordt een heel bijzondere vakantie! En daarna ons voorbereiden op en uitkijken naar het kindje!

Dinsdag weer een echo, kijk er echt onwijs naar uit, heb wel weer even bevestiging nodig. Hoop zo dat alles nog steeds goed is...

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ aurin nou soannend meid al is vakantie ook wel weer ff heerlijk hopelijk alleen minder misselijk!

@Mamajanneke balen van je zoontje! Ook lastig lijkt me! Al is het wel onwijs knap dat hij met lezen zo voor loopt! :)

@suus wanneer is jullie grote dag? En dus ook lekker naar griekenland? Heeeeerlijk ik wil oooooook! Maarja durf het niet en man wil het nu gewoon ook echt niet hebben( met vliegtuig!) maarja oang in auto "hoogzwanger" zie ik ook niet zitten!
    Wanneer gaan jullie?
    Wij hebben de bugaboo cameleon gekocht antraciet zandkleur! Had zoveel goede verhalen gehoord gelezen! Heel erg lichtgewicht en goed inklapbaar
    Voor in auto!

@hier vandaag echo gehad! Was zooooon mooie leuke echo!
    Ze hebben heeeel lang gekeken en idd het was toch een meisje hebbn ze vandaag ook gezien! Als excuus hebben ze lsng gekeken en is ze medisch weer 100% goedgekeurd! We kregen stuk of 9 fotootjes en ook nog als goedmakertje omdst ze het zo vervelend vonden kregen we een kooie roze usb stick met fotos erop vsn ons kindje! Ben zoooo blij en zoooo tevreden! Die dames zijn zoooo geweldig leuk en lief bij pretechoenzo! Ga zeker nog eens terug! Lieve meiden! Echt top!

18. Irene1981

Irene1981 Actief lid

11 mrt 2014
    153
    0
    0
    Gelderland
    Goh wat wordt er toch lekker gekletst hier!! Sorry dat ik hier niet elke dag ff meelees, merk dat ik mezelf hier minder tijd voor gun als bij de 1e zwanferschap! Het is nu ook niet geheel nieuw meer voor me, dus heb ik ook minder vragen of mededelingen...

Aurin wat vervelend dat je nog steeds zo veel moet spugen!! Hoop dat het snel over gaat voor je!
    Lekker zeg 8 dagen Turkije, ben wel een klein beetje jaloers hoor!! Onze laatste vliegvakantie was in 2007... in 2008 is onze dochter genoren en sinds die tijd zijn we alleen nog bij Landal of Roompot parken geweest ;)

Hier is ook bijna alles geregeld, kraamzorg, ziekenfonds, 20 weken echo... alleen binnenkort nog ff langs het gemeentehuis om te erkennen...

We hebben nog niet echt geshopt, babykamer en kinderwagen hebben we nog van de 1e. Vond de kinderwagens 6 jaar geleden ook al zo duur, tis dat mijn schoonouders hem wilden betalen en mee naar de winkel zijn gegaan! Ik geloof dat die van ons ook uitkwam op zo'n € 1000,- inclusief alle extra toebehoren, een Quinny zapp met dubbele voorwielen, ik wilde pertinent géén 3 wieler ;)

Ik wilde ook eerst een geslachtsbepalende echo na 15 weken, maar vriendlief wilt liever een 4D HD echo laten maken die ze na 26 weken aanbevelen... Dát vind ik ook een goed idee en ik wil hiervoor nog wel 5 weekjes langer wachten tot de 20 weken echo om het geslacht te weten! ;)

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bbibi: vliegen mag/kan nog tot 34 weken, is nu dus echt geen probleem hoor, wij zijn nog zo relatief pril zwanger (er vliegen zoveel zwangere vrouwen nog en heeft nog nooit een miskraam veroorzaakt). En we hadden het al geboekt voordat we wisten dat ik zwanger was, dus tja haha. Maar als jij niet durft dan moet je het ook niet doen, ik was denk ik ook niet gegaan als het niet onze huwelijksreis was. Zet hier liever niet neer wanneer we trouwen en op huwelijksreis gaan omdat je nooit weet wie er meeleest, sorry. De bugaboo cameleon is inderdaad ook een leuke wagen, maar wel weer een heel stuk duurder (die wij gezien hebben is van €599 voor €450) en het kind merkt het verschil toch niet. ;) Jammer altijd dat je voor een naam betaald, want qua kwaliteit maakt het niet uit. Die Transit is ook heel makkelijk in de klappen, had het na één keer al door en dan neemt hij ook bijna geen ruimte in. Ik geeft toe, had het liefst een Stokke gehad (weet niet meer welk type), maar die kwam dus uit op €1200, dat vind ik echt niet meer normaal, kunnen zoveel anders moois kopen van het prijsverschil tussen die en de Transit. En vind de Transit ook een erg mooie wagen om te zien, ben toch ook wel gevoelig voor uiterlijk. :D Maar gelukkig verschillen smaken en er zijn zoveel mooie wagens. Wilde eerst de Nuna IVVI, maar die kwam ook uit op €900... :(

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Irene: geeft niet hoor meis, je hoeft ook niet elke keer alles bij te houden. :) Mooi dat je alles geregeld hebt en een 3/4d echo lijkt mij ook heel leuk en krijg mn zin ook wel. ;) Helaas hadden wij een budget van mn moeder gekregen haha, snap het wel, ze heeft pas ook al mijn trouwjurk betaald en daar zat geen budget op. Nou dat heeft ze geweten. ;) We konden natuurlijk wel bijleggen bij de kinderwagen, maar dat vinden we ook zonde. Is net zo'n goede wagen, hij ziet er leuk uit en het kindje maakt het toch niet uit. Ik wilde ook geen driewieler, maar de meeste zijn tegenwoordig ook vierwielers.

Deel Deze Pagina