November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bookfairy

Bookfairy Actief lid

21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh, ik had volgens mij nog helemaal niet gemeld dat we maandag het hartje hebben horen kloppen bij de vk! Wat een bijzonder moment was dat!

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @bookfairy wat mooi meis hartje luisteren! Had je dat
    Nog niet eerder
    Gehoord? Bij mij luisteren ze dat iedere week ! Altijd leuk :)

Hoeist met de rest vd dames?

3. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Maantje; sorrysorry, een jongetje! Goh, hoe kom ik nou weer bij een meisje.

Bibi, haaai. Ik ben nog niet verhuisd! ;) over 2 maanden. Onze nieuwe woonplaats was vandaag uitgebreid in het nieuws, Nieuwland, daar waar die overvallers uit Breda werden klem gereden.
    Shopaholic die je er bent! Ik ben zo benieuwd naar wat het wordt. Ben benieuwd of je gelijk krijgt!

Suus; rustig aan meis. Je lichaam gaat het vast goed oppakken. Vertrouw er maar op. ;)

20-wekenecho; pfff, geen idee. Ben dan inderdaad 18 weken en paar dagen, maar ze hebben het echt zo ingepland en zeiden dat dit prima was. Ach, ik ga ook niet meer op google zoeken, daar staat zo veel verschillends. Ik word daar pas echt onzeker van.

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Spannend meid! Nog een paar daagjes en je weer het gewoon wat het wordt! Mare ben nog steeds nieuwsgierig... Heb jijzelf zo vroeg de 20weken echo gepland of hebben ze dat voor jou gedaan in het zkh?
    Enne ohh ik heb wel wat meegekregen over die over allers in breda idd maar niet dat ze gepakt waren! Maar dat was dus bij jullie? Hihi grappig! Maar nog niet verhuisd dus? Maar dat duurt dus niet lang meer ? Leuk hoor meid!

Hoe gaatie met de rest van alle dames? Lekker van het weer aan het genieten? :)

5. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Inderdaad heerlijk van het zonnetje genieten, m'n zoontje ligt net in z'n bedje en wordt denk ik om 3 uur wakker dus ff gauw uurtjes zon pakken en m'n vl is bezig op zolder met m'n broer. Jij ook Bbibi?

6. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

@ Bibi;

inderdaad, bijna! Ben erg nieuwsgierig. Ja! Het is een super klein plaatsje, heel onbekend, dus daarom ook wel grappig.

Maare, die echo. Ik kreeg van de vk rond 15 weken een telefoonnummer en de opmerking dat ik snel moest bellen, omdat ze het tegenwoordig vaak iets eerder doen dan 20 weken. En toen heeft het ziekenhuis mij zelf ingepland aan de hand van mijn uitgerekende datum. Dat is alles wat ik weet...

En? Zijn de dames aan het genieten van het mooie weer?

7. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

hey meiden, zo te lezen gaat alles goed hier ook hoor!,

morgen weer verder shoppen voor ons ventje,baby kamer is helemaal af, fotos volgen nog!

ik ben weer een stuk minder onzeker moet op mijn gevoel afgaan, die zij dat ik zwanger was, dat het een ventje was, en dat alles goed komt en wij in november een prinsje hebben!!. en moet me eigen niet onzeker laten maken door mister google....:p

8. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een hoop berichten weer... gelukkig wel positieve! :)

hier druk gehad... doordat iedereen lang weekend heeft had ik het extra druk op het werk. weer 41uur staan rennen en vliegen en ga dan ook goed van het weekend genieten. morgen wordt me man 30!:D geen feest gelukkig... al moet ik zo nog wel ff paar slingertjes ophangen natuurlijk;)

kleine laat elke dag weer wat van zich horen... dus dat is een fijne gedachte.

heb gisteren weer een heel pakket van de baby dump binnen gekregen met eem badje em standaard. woezel lakens, woezel voedingskussen, woezelmandje en nog een paar dingen. super leuk!

ik lees al veel over de kamers! leuk...!!! :D

mijn vader zal in juli of begin augustus 2 dagen komen plamuren, schuren en verven. de babykamer is nu nog een kamer voor onze huisdieren. ;)
    dus er mist hier een daar wat muur en plint... knaagdieren he:)

vrijdag controle afspraak bij de gynaecoloog, en dan maken we ook een afspraak voorde 20weken echo.

een vraag voor de ervaren dames... :) heb je genoeg aan een kraampakket? of kun je beter losse dingen kopen? het zit niet in mijn ziekenfonds pakket. en ze zijn overal zo'n 30 euro. hoop dingen zijn leuk om te kopen... maar dit is toch iets minder leuk:D

9. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hey allemaal,
    Hier gaat het ook nog steeds goed! Net een weekje centerparcs erop zitten, lekker gerelaxed. Maandag weer aan de arbeid.

Vind de 4 weken tussen de controles wel erg lang duren, maar maandag mogen we weer!!

Jullie zijn allemaal al goed bezig met spullen kopen, hebben nog niets. Weet niet waar ik moet beginnen, denk dat we na de 20 weken echo maar eens naar de baby dump moeten. Ben zelf al wel aan het oriënteren maar dan met m'n zus en moeder, erg leuk.

10. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hee meiden,

Ik ben heel lang afwezig geweest, sorry daarvoor, maar wel heel leuk om al jullie verhalen te lezen. :)

Ik moet woensdag weer naar de vk en 18 juni hebben we de 20 weken echo, echt zo'n zin in.
    Helaas voel ik nog helemaal niks...:( maar dat zal nog wel komen hoop ik.:)

We hebben al een box en babykamer gekocht, we moeten nog even de kleine slaapkamer opruimen en dan kan alles ingericht worden, heb er zo zin in!:D

11. Nienkelein

25 mrt 2014
    9
    0
    0
    Brooddame bij de leukste supermarkt van Borger!
    Emmen
    Hoi dames!

Wat leuk om al die reacties van iedereen te lezen :)
    Ik ben uitgerekend op 28 november, nu dus 14 weken en 2 dagen zwanger. Voel me over het algemeen PRIMA en dan ook echt met hoofdletters, want heb tot nu bijna geen zwangerschapskwaaltjes! Alleen sinds 2 weken af en toe last van bandenpijn. Vooral bij het niezen/hoesten of bij het anders gaan zitten/snel opstaan. Tot schrik van mn man haha ;)
    Inmiddels 2 echo's gehad en kindje groeit goed :D 8 juli 20 weken echo en 19 juni weer controle bij vk.

Groetjes,

Nienke

12. Irene1981

Irene1981 Actief lid

11 mrt 2014
    153
    0
    0
    Gelderland
    Jess84
    Omdat het kraampakket ook bij ons niet in de basisverzekering zit moet ik het ook zelf aanschaffen, omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen heb ik heel veel dingen in zo'n pakket niet eens nodig. Toen ik dat meldde bij mijn verloskundige adviseerde ze mij om bij het intake gesprek met het kraambureau te vragen wat ik alsnog in huis moet hebben zodat ik dat los kan aanschaffen.

Lalaatje90
    Welkom terug meis! Ook op 18 juni de 20 weken echo? Bbibi en ik ook!!

Nienke
    Welkom bij de club! Wat lekker dat je geen kwaaltjes hebt tot nu toe!! Moet zeggen dat het mij nu ook écht meevalt vergeleken met 6 jaar geleden ;)

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Babette hoe is de zolder geworden meid?

Talking heeeeel veel plezier en succes morgen meid! Kom je ff vertellen hoe het was?

Maantje ben reuze benieuwd ! Idd fotos fotos hihi

Lala idd erg toevallig irene en ik hebben beide ook 18juni de 20weken echo :)

Irene haha dezelfde gedachtes! Wordt voor iedereen een belangrijke dag! Vind het best spannend!

Loontje veel plezier morgen!

Jess wat heeerlijk iedere dag die bevestiging ben jaloers!

Nienke wat fijn dat je je zo goed voelt! Lekker van genieten!

@hier weer echo gehad vandaag ( wat heeeerlijk zo 2x per week bevalt prima hihihi) hij was prachtig! De alrta door het lichaampje zie. Kloppen, mooi de 4 hartkamertjes heel duidelijk gezien, de ader naar en van de blaas vandaan in kleur gezien! Bloed uit de navelstreng deze bevatte gelukkig 3 vaten ( je leest vaak bij mensen 2 als foutje), de hersenhelftjes waren heel duidelijk en mooi zichtbaar, het middenrifje was gesloten... Dus voor dit termijn kom het niet beter! Zo heerlijk goed nieuws! Ben vreselijk ze uwachtig voor de 20weken echo ! Al zoveel nachtmerries gehad inmiddels! Dat ik blij was met deze verkorte medische echo! ( was bij pretechoenzo maantje! :) )

14. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Wat fantastisch, laatste tijd alleen maar leuke berichtjes te lezen over kamertjes, echo's etc!

@Bbibi, ja er lag allemaal troep dus hebben ze alles weggegooid en opgeruimd, daar maken we logeerkamer van, oude logeerkamer wordt babykamer, vandaar!
    Nu hebben we probleempje...... We zouden echt niet weten waar we box neer moeten zetten. Hebben nu nieuwe grote u bank gekocht. Er is wel plek maar dan is naast hal dus er komt tocht...
    En wat fijn dat echo goed was!!

15. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @irene, voor mij wordt het ook het ziekenhuis. Dus ik zal er nog even mee wachten inderdaad...!

@bbibi, het is zeker fijn! Al ben ik na 4,5week toch ook wel weer toe aan de bevestiging van een arts:) nog 4 nachtjes... :) en nog belangrijker... dan weten we ook de datum voor de 20weken echo en kunnen we ook onze verjaardagsfeest/geslachtbekendmakingsfeest ;) bekend maken :D
    Super fijn trouwens van je echo!

Het is echt waar datBhet 2de trimester veel sneller gaat. Er zijn zoveel meer dingen op korte termijn om naar uit te kijken. 20weken echo, schopjes, ze kunnen je bijna horen, bijna levensvatbaar, buikje gaat hard groeien... bijzonder allemaal:D

16. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Zijn er trouwens ook dames hier die sporten? Ik kan merken dat mijn conditie achteruit gaat, zeker met traplopen enzo. Dus zit er wel over na te denken om daar even aan te gaan werken. Moet ook maandag en donderdagochtenden schoonmaken, maar ook dat gaat wat moeizamer haha. In ieder geval tot de zomervakantie even uitzingen! :p

17. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    #1357 dani86, 2 jun 2014
    Laatst bewerkt: 2 jun 2014
    Hallo dames

Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier terug van een heerlijk vakantie. Hebben heerlijk genoten, goed weer gehad maar ben helaas ook flauw gevallen door de warmte en lage bloeddruk (midden in een supermarkt) dus bij thuiskomst hier echo en controle bij vk gehad en per toeval weten we nu dus ook al wat het geslacht van ons ukje is:

Weer en jongen :D Zijn helemaal happy hihi. Naam hebben we ook al dus daar zijn we klaar mee

Verder vandaag weer starten met school en het gewone leven en mijn toetsen.
    Vl heeft echter slecht nieuws vandaag gekregen. Het magazijn van het bedrijf waar hij voor werkt wordt teruggehaald naar Waddinxveen en hij is dus per 1 juli werkeloos. Aangezien hij ouder is zal hij niet zo 123 een nieuwe baan hebben maar kan nu wel alvast gaan zoeken enz dus we blijven positief!!

@Voelen ik voel onze kleine man nu sinds 3 weken. Dit is omdat het een 2e zwangerschap is en je dus weet waar je op moet letten en ik heb dit x de placenta achter liggen en het kindje vlak onder de huid dus voel het extra goed. tis een kleine druktemaker. Vooral in de avond. Ik vind het fijn en geeft me wat geruststelling dat het dit x wel goed gaat.
    Maar geen zorgen als je de kleine nog niet voelt. na 20 weken is normaal en ligt de placenta aan de voorkant dan kan het zelfs pas met 23 weken zo zijn dat je het pas gaat voelen dus nog even geduld dames

Ik zal de afgelopen 12 pagina's even terug/bijlezen, hoe en wat betreft iedereen.

Ow ja ik start deze week ook met spuiten om een vroeggeboorte tegen te gaan (dacht soort pruleton of zoiets) en dat wekelijks tot aan 33 weken zwangerschap!

Nou ik ga proberen alles bij te lezen!!

Groetjes

18. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Hey meiden, de echo was weer helemaal perfect vanmorgen, hij/zij was heerlijk actief/beweeglijk en alles zag er helemaal super uit! Was wel weer erg zenuwachtig hoor, maar gelukkig was dat dus nergens voor nodig.

Het beeld was zoveel mooier dan in het ziekenhuis en er werd zoveel meer tijd voor genomen, was echt helemaal super! We hebben gezien dat alles er helemaal goed uit zag, we hebben de blaas leeg en vol gezien en ook de niertjes en het ruggengraatje zagen er goed uit. De rest van de organen komen aan de orde bij de 20 weken echo, maar ze zag op deze echo niks bijzonders. Hij/zij paste trouwens nog net in beeld haha, de volgende keer wordt dus het kindje in delen bekijken. :D

We hebben een dvd en 5 foto's mee gekregen, ben helemaal blij! En de dvd hebben we niet eens hoeven te betalen, terwijl die normaal €5 kost. De foto's zijn ook echt zo mooi, je ziet alles zo goed, we zijn er echt super blij mee!

De echoscopiste had ook een groot vermoeden wat het gaat worden en kon mijn nieuwsgierigheid natuurlijk niet bedwingen en dus we gevraagd wat zij dacht. Met de 20 weken echo weten we het zeker, maar we houden het lekker geheim hihi. Als het lukt dan, wil me nog wel eens verspreken haha.

Het kindje is nu 10 cm en 142 gram, allemaal helemaal perfect! Ben zo blij en opgelucht!

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Kijk iedereen hier allemaal goed nieuws dus leuk hoor!

Dani lekkere vakantie gehad? Wat leuk weer een jongen! Heb je gelukkig alle spulletjes nog dus dat is fijn! Spannend dat je gaat spuiten maar allemaal voor het goede
    Doel toch?

@voelen wie had er nu allemaal nog meer placenta aan de voorkant?

20. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Nienke: welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Bbibi: wat fijn dat je echo weer goed was! Leuk is dat he in deze fase van de zwangerschap, heel bijzonder!

@Dani: mooi dat jullie een fijne vakantie gehad hebben, wel balen van het flauwvallen! Gefeliciteerd met jullie knul, hartstikke leuk! Wat balen zeg dat je vriend straks werkeloos is, altijd lastig, zeker met een kindje op komst. Hopelijk vindt hij snel wat nieuws! Wat leuk dat je je kleine man al zo lang voelt! Lijkt me heel bijzonder en is inderdaad fijn dat je al weet waar je op moet letten en hoe het voelt.

@iedereen: o ja, bij mij ligt de placenta nu ook aan de voorkant doordat de baarmoeder anders ligt, dus kan de kleine waarschijnlijk ook binnenkort gaan voelen, whoehoe!!!! Weet alleen natuurlijk wat ik precies moet voelen, dus heb het waarschijnlijk pas door als ik het eigenlijk al een tijdje voel. Nou ja, merk het wel, het gaat in ieder geval super goed met de kleine, dus ga nu echt proberen te genieten! :D

Deel Deze Pagina