haaai dames .. ik weer hier... morgen naar de vk en dan gaat ze kijken of ze het geslacht kan zien !!!!!!!!!!!!!! yiiihaaa
@talkin jaaaaaa jullie hadden idd gelijk hihihi zoooo bijzonder! Voel haar vandaag best veel eerlijk gezegd! Had niet verwacht dat het van de een op de andere dag opeens zo duidelijk aanwezig zou zijn! Heeeel bijzonder zeg! En jij had het een week eerder maar liep ook een week voor! Toch toevallig dat we het ongeveer bij hetzelfde termijn voelde met 20wkn hihi! @maantje wat fijn dat jij er ook zoveel verstand van hebt zeg! Fijn dat je mamajanneke die info kunt geven/ delen! @jess spannend meid! Ze dachten dat je ook een meiske zou krijgen toch? Maar vrijdag hoor je het dus officieel? Leuk! @mamajanneke dat vergeet je gewoon te zeggen door het slechte niejws, maar proficiat natuurlijk met je meiske En ohh jullie wisten het niet vooraf? Jeetje vreselijk daardoor dus door het zkh pas telaat ingegrepen dus? wat erg dat jullie dat hebben moeten meemaken zeg! Snap dat het nu weer dubbel schrikken is voor je! Maar aan de andere kant blij dat ze het nu alweten en dat jij/zij nu al opzoek kunnen naar eventueel de beste artsen meid! Knuf
Bbibi dank je wel, ja nu een meissie, wat anders zal dat zijn zeg na 3 jongens Best wel zenuwachtig daar voor hihi maar heb de eerste roze rompers al gekocht Er was bij Darryl* eerst helemaal niet ingegrepen, ondanks mijn verhaal dat er iets mis was. t was een gezonde jongen zeiden ze meerdere keren. Toen hij 11 dagen was, raakte hij onderkoeld en in shok en is met spoed door eem ambu opgehaald en toen pas kwamen we er achter. maar toen was het te laat om ons ventje te helpen. hlhs komt gelukkig niet vaak voor want dit wel een hele ernstige hartafwijkig. De kinderen die dit overleven, moeten als tiener een harttranslantatie onder gaan, maar de meesten halen dat helaas niet. tenminste dat was toen zo. Maar hoe ernstig het is bij ons meissie is nog even af wachten, maar echt verschikkelijk...
Mamajanneke wat zwaar...... zeg dat het op een lastige plek zit. Hoop dat de speciaalist het goed ziet en dan kan hij meteen een plan van aanpak maken! Gelukkig zijn ze nu heel kundig! Ik heb een tijd je van 17de tot 18de onder behandeling geweest in het maxima's kinder afdeling in het lumc. Daar waren veel baby's met hart aandoeningen als je dan hoorde wat ze allemaal kunnen! In welk ziekenhuis zijn jullie? En gefeliciteerd met jullie meisje!!! Ik herken het dat de kleine laag lig bij mij heeft hij soms trappel op de blaas buien en dat doe soms zo pijn. Bibi wat mooi dat je haar helemaal heb gevoeld! Ik ga naar pretecho en zo en dat is 100
Wat heftig mamajanneke. Dikke knuffel!!! @de rest fijn dat het alles goed gaat met jullie, fijn alleen maar positieve berichtjes.
@mamajanneke: ja, heel erg mooi! Fijn dat jullie wel een heel mooie dochter krijgen en dapper is ze zeker! Hopelijk valt het bij haar allemaal een beetje mee, zal voor je duimen! @jess: heb je het bewust al zo vroeg verteld op je werk? Is inderdaad wel handig dat ze nog tijd hebben om een vervanger te regelen haha. 160 is echt duur hoor, kan bij veel bureaus voor rond de 100 en wij gaan het zeker wel laten doen. Sprak iemand van het forum en die had er spijt van dat ze het niet had laten doen. Maar als het van jou niet hoeft, dan moet je het ook gewoon niet doen. Je bedoeld dat jullie het geslacht niet willen weten? @lovepeet: heel veel plezier met de geslachtsbepaling! Maken jullie ook bekend wat het gaat worden? @Maantje: die prijs is inderdaad gemiddeld, ze zitten alleen niet bij ons in de buurt dacht ik. @iedereen: heb vanmorgen weer urine ingeleverd, moet nog steeds erg vaak naar de wc. Word nog vandaag gebeld over de uitslag, maar ben bang dat ik weer een de antibiotica moet. Had zo gehoopt dat het na de kuur tijdens de vakantie over zou zijn, maar waarschijnlijk niet dus. Nog even de uitslag afwachten, maar geloof nooit dat dit door de zwangerschap komt, moet te vaak en heb te snel weer aandrang. Laat het weten als ik de uitslag heb!
Ja, maar die had ik tijdens de huwelijksreis ook al gehad en heb daar ook antibiotica voor gehad. Er zaten alleen nog steeds wat witte bloedcellen in mijn urine, dus is inderdaad nog niet over. De huisarts wil alleen nog geen nieuwe antibiotica voorschrijven, dus moet vandaag heel veel drinken en dan morgen nog een keer laten testen. Hij denkt dat het een nasleep kan zijn van de vorige blaasontsteking, maar ik denk eigenlijk dat de blaasontsteking gewoon nog niet over is. Maar dat zal morgen blijken, hoor het dan wel weer. Pffffff, wat een gedoe zeg!
Inderdaad een gedoe!! Maar inderdaad, veel water drinken! Ik weet nie of het al tegen je is gezegd maar eet wat cranberryproducten of drink cranberrysap, schijnt goed te zijn. Ook goed uitplassen, ook al moet je klein beetje plassen, gewoon naar wc gaan.
Suus eens met babette! Ook al aangegeven hier in topic granberrysap ik zweer erbij! Ik had vroeger maandelijks blaasontsteking en nu nooit meer. *klopt af* en drink iedere dag nu ik zwanger ben 2 glazen en urine is vorige week nog gecheckt en alles clean @maantje jaaa zeker bijzonder <3 hoeist met jou meid? @mamajanneke nou spannend zeg volgende week weer je dus meer? Ik duim op een goede afloop!
Hallo dames @Susannelilian cranberrysap& vitamine C drinken zijn goede middeltjes tegen blaasontsteking. Zorg dat je er niet te lang mee loopt je kent mijn voorgeschiedenis. Trek aan de bel en volg je gevoel!! Wat je ook kan doen is bij de drogisterij cranberry tabletten halen die slik ik nu vanaf het begin en werken wel! of gedroogde cranberries bij de winkel! Hier morgenvroeg ook urine laten controleren heb een dubbel gevoel en meteen spuit weer laten zetten. Vandaag veel last van pijnlijke buik/kramp dus lekker rustig aan doen Vanmorgen toetsen gehad en vanmiddag boodschappen gedaan nu leren en tussendoor veel gelegen/gerust! @mamajanneke hoe en wat zijn de mogelijkheden wat betreft de hartafwijking? Ga voor jullie duimen! @maantje hoe was het?? @de rest van de ladies hoe gaat ie bij en met jullie? voelt iedereen de kleine al? Lekker genieten van dat gevoel hihi! Hier een doppler gekocht en kan dus als ik me even onzeker voel even naar het hartje van de kleine luisteren dat stelt me wel enigszins gerust! Dus denk dat ik daar de komende weken wel wat meer gebruik van zal maken! @eten hebben jullie al "rare" combinaties? Hier wel wat meer zin in zure dingen, knoflooksaus (eet ik normaal niet) en drink mega veel water (2l) normaal spa rood hihi. Jullie plannen voor vanavond/dit weekend??
@Susannelilian, geslacht willen we zeker wel weten! Tot nu toe 80% een meisje we wonen omgeving amsterdam. En daar is alles erg duur! Gewone echo is al 80 euro ik koop er liever wat leuks voor Misschien krijg ik wel spijt ja... maar ik vind het ook leuk om gewoon af te wachten hoe het eruit ziet. Want je kunt de lippen al zien en het neusje enzo... dat hou ik graag als verassing Mijn werk wist het bij 5 weken al omdat ik extreem vermoeid was en 6weken last had van erge buikkrampen. En ik sta 8uur per dag voor me werk. Dus ik moest het wel vertellen. Alleen zo kon ik het me veroorloven minder hard te werken en eerder naar huis te kunnen als er ruimte voor was...
@Babette en Bbibi: denk niet dat ik dat sap mag met mijn insulineresistentie, maar de vruchten vers misschien wel. Zal morgen eens kijken bij de AH, volgens mij heb ik ze daar wel eens gezien. En anders eens op de markt kijken. Als ik de vruchten vers eet, hoeveel zou ik dan per dag moeten/mogen eten? Bedankt voor de tip! @dani: morgen ga ik nog een keer urine inleveren en als het dan weer niet goed is dan zal ik aandringen op een behandeling, zou 2 keer vlak achter elkaar geen kwaad kunnen voor het kindje? Is wel een middel dat mag/kan tijdens de zwangerschap, maar weet niet of 2 keer vlak achter elkaar wel goed is. Zal ook eens kijken naar die cranberry tabletten, hoop dat ik die mag. Vervelend dat je zoveel last van je buik hebt, inderdaad maar rustig aan doen. Ik was vandaag echt super moe, kon vanmiddag in de stad mijn ene been amper voor het andere zetten. Was blij toen we weer naar huis gingen en thuis heb ik even heerlijk liggen slapen. Hoe zijn de toetsen gegaan? Wat fijn dat je jezelf gerust kan stellen met de dopler, ik durf eigenlijk niet goed en vind ze ook wel behoorlijk duur. Ik eet nog geen rare dingen, maar had laatst ineens wel ontzettend zin in een witte geroosterde boterham met rauwe ham. Helaas mag ik die niet... Na de zwangerschap maar weer! Wij hebben weinig plannen, alleen nog een dagje naar Leiden en naar mijn schoonouders. En jij? @Jess: wat leuk een meisje! Wij wonen ook in de Randstad, maar hier is het gewoon rond de 100, balen zeg dat het in Amsterdam zoveel duurder is. Heeft inderdaad ook wel wat om nog niet precies te weten hoe het kindje eruit zit, maar ik wil zeker wel een 3/4D echo. Dan snap ik dat je het al zo vroeg verteld hebt, ik had bij mijn gezinnen (werkte als gastouder aan huis) ook geen keus. Gelukkig reageerden ze allemaal positief! Nu niet meer aan het werk en geniet ervan, lekker rustig aan doen, leuke dingen doen, genieten en mijn rust pakken wanneer ik het nodig heb. @iedereen: vandaag weer zo ontzettend moe, na het shoppen (voor mijn man) lekker even geslapen, wist nauwelijks meer wat voor en achter was. Vanmorgen ging ik nog een positiebroek bij iemand via Marktplaats kopen en toen ik daar aan kwam bleek ze nog meer te hebben, heb ook nog een leuke blouse en babykleertjes gekocht, zo leuk! <3 Ga later deze week bij iemand anders ook nog een setje speelgoed kopen, zo leuk om zo langzaam van alles te kopen en ons voor te bereiden op de komst van de kleine, kijk er zo naar uit!
Hierbij de recente update van de lijst Naam - Leeftijd - Hoeveelste zwangerschap & kindje - Geslacht kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje. reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje. irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje 1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje. Verassing anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje. bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje - Een meisje khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje mamajanneke - 34jr- 5e zwangerschap - 4e kindje lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje maantje93 - 20jr- 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje talkingchair - 20jr- 1e zwangerschap - 1e kindje - Geheimpje voor de mensen om ons heen! jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een meisje fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje eefje2014 - 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje bbibi - 25jr - 1ste zwangerschap - 1e kindje hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje dani86 - 28jr - 2e zwangerschap - 1e kindje - een jongen aurin - 30jr - 3e zwangerschap - 2e kindje - een meisje buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - 1e kindje- Verassing Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verassing Loontje1 - 30 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - verassing Sher - 29 jr - 2e zwangerschap -2e kindje - Een jongen Josjo - 36 jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - verassing Uitgerekende datum 30 oktober: - Talkingchair 01 november: - Buikje00 06 november: - Bbibi 07 november: - Elphaba1981 - Leentje21 - Irene1981 09 november: - Reneevd 10 november: - Mamajanneke - Sher 13 november: - Maantje93 14 november: - Nath1986 15 november: - Jess84 - Fishersgirl 19 november: - Khloe877 - Dani86 - Susannelilian - Bookfairy - Loontje 1 - 1986 cindy 21 november: - Anne 144 22 november: - Bee1986 23 november: - Mave 24 November - Juranga 25 november - Josjo 27 november: - Lovepeet 29 november: - Hbz - Aurin 30 november: - Eefje2014 - Babette8 - Miss Anita Afspraken: 23 juni - Mamajanneke 20 weken echo GUO 23 juni susannelilian - controle 24 juni - Sher 20 weken echo 25 juni - Dani86 - Pruleton spuit 4 25 juni - Dani86 - Controle vk 27 juni - Jess84 - 20 weken echo 30 juni - talkingchair - controle vk 30 juni - Loontje1 - controle vk 01 juli - Dani86- 20 weken echo ziekenhuis 01 juli - Aurin - controle vk 02 juli - Dani86 - Pruleton spuit 5 02 juli - Aurin - 20 weken echo 04 juli Susannelilian 20 wekene cho 07 juli - Loontje1 - 20 weken echo 8 juli - Josjo - 20 weken echo 8 juli - Mamajanneke controle 09 juli - Dani86 - Pruleton spuit 6 16 juli - Dani86 - Pruleton spuit 7 21 juli - Dani86 - controle zh 23 juli - Dani86 - Pruleton spuit 8 --> 24 weken 30 juli - Dani86 - Pruleton spuit 9 30 juli - Loontje1 - pretecho 06 aug - Dani86 - Pruleton spuit 10 22 aug - Aurin - pretecho
Jess; ben echt benieuwd of het een meisje wordt bij jullie... 80%! Wij doen ook geen extra echo. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik daar spijt van ga krijgen. Bibi; zo leuk om te voelen hè?! Hoop maar dat mijn vriend t ook snel gaat voelen. Mamajanneke; Klinkt allemaal heel ernstig, en juist ook door jullie voorgeschiedenis maak je je natuurlijk zoveel zorgen. Ik hoop echt dat t allemaal mee mag vallen. Knuffel! Dani; leuk speelgoedje zo'n dopler! Rare dingen eten: ik kan wel blijven eten tegenwoordig. ook veel trek in zure dingen, augurken, zilveruitjes, heerlijk. Suus; ik ben ook zo ontzettend moe. als ik echt naar mijn lichaam luister en ik word niet belemmerd door afspraken, dan slaap ik uit tot 9 uur 's morgens, in de middag 2 tot 3 uur en 's avonds om 9 uur duik ik er weer in. Echt gigantisch zoveel als ik tegenwoordig moet slapen.
Ik zie net dat er van mijn (en ook bij alle andere meiden) 'verrassing' 'verassing' gemaakt is, waarom is dat? Het is toch echt 'verrassing', 'verassing' is heel wat anders, en dat zullen wij als het goed is bij onze kindjes niet meemaken.
Voor de dames met blaasonsteking, naast de cranberrytabletten kan je ook de sap drinken, die mag zeker weten in de zwangerschap. ook extra vit c of verse sinasappelsap helpt om de urine zuur te houden. hier ook geregeld controle, omdat ik het cronisch heb. Ben al bij uroloog geweest maar er niks te vinden. toch 3 tot vier x per jaar er last van. De dopler of angelsound hoeft niet duur te zijn. ik heb m via deze en werkt perfect. De Vos HealthShop van de Fa. A. Vos en Zoons rare dingen heb ik nog niet echt last van. ik lust alleen geen ham nu ik zwanger ben. en zure dingen die ik ormaal niet lust lust ik nu wel De kleuren behoudt je in de tekst door alleen de quote tekst weg te halen. dus dit stukje: [QUOTE =dani86;17221954] en [/QU O TE]
@mamajanneke: denk dat ik dat sap met mijn insulineresistentie niet mag (zitten waarschijnlijk teveel suikers in), maar de verse vruchten mag ik vast wel en de tabletten misschien ook, zal er eens naar kijken/informeren. Verse jus mag ik met mate wel, zal dat ook weer eens kopen bij de AH. Een dopler doe ik liever niet, ben veel te bang dat ik het hartje dan niet kan vinden en/of het kleintje schade toebreng, voel me er niet goed bij. Houd het wel bij de echo's bij de verloskundige, besteed dat geld liever aan andere dingen, zoals de 3/4D echo.
Okay. ja ik weet niet hoeveel suikers er in zit in de cranerry sap. je kan altijd eens kijken bij de albert hijn het is in principe een natuurproduct. en de doler ik snap wat je bedoeld. ik gebruik m ook niet elke dag. maar als ik me onzeker voel wel en als ik m dan niet vind dan probeer ik t de volgende dag weer even en da kan ik m wel vinden. Doe het ook nooit langer dan 3 minuutjes. Maar als je je er niet goed bij voelt moet je het uiteraard niet doen.