@lovepeet: gefeliciteerd met jullie zoon, leuk! @Bbibi: de pco klachten komen voort uit de insulineresistentie, is dus niet hetzelfde. Ik eet wel fruit, maar dan altijd in combinatie met zuivel. De verse jus d'orange is 8,5 gram suiker per 100 ml en de cranberry is 12 gram suiker per 100 ml, vind ik wel heel erg veel. Ga vandaag wel even kijken naar de cranberry pillen, is denk ik voor mij beter. Wat fijn dat je geruster bent sinds de 20-weken echo en dat je niet meer zoveel bevestiging nodig hebt! Dat voelen is leuk hè, heb het ook af en toe met een fladdertje en tot nu toe 2 keer een plopje. Ik denk net zo over de angelsound als jij, houd het ook maar gewoon bij de echo's en probeer ondertussen vertrouwen te hebben in ons kindje. @dani: gelukkig ben ik niet de enige met haaruitval! Wat fijn dat de echo zo goed was, blijft toch bijzonder! Jammer van je rapport, maar de 3 examens zijn echt super goed, je mag echt trots zijn op jezelf!
Hallo dames hierbij de recente versie van de lijst Naam - Leeftijd - Hoeveelste zwangerschap & kindje - Geslacht kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje. reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje. irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje 1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje. Verassing anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje. bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje - Een meisje khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje mamajanneke - 34jr- 5e zwangerschap - 4e kindje lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen maantje93 - 20jr- 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje talkingchair - 20jr- 1e zwangerschap - 1e kindje - Geheimpje voor de mensen om ons heen! jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een meisje fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje eefje2014 - 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje bbibi - 25jr - 1ste zwangerschap - 1e kindje hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje dani86 - 28jr - 2e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen aurin - 30jr - 3e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - 1e kindje- Verrassing Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Loontje1 - 30 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Juranga 25 jr 1e kindje waarschijnlijk een meisje Sher - 29 jr - 2e zwangerschap -2e kindje - Een jongen Vo87 -... jr - - 3e kindje - een verrassing Josjo - 36 jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - een verrassing Uitgerekende datum 30 oktober: - Talkingchair 01 november: - Buikje00 06 november: - Bbibi 07 november: - Elphaba1981 - Leentje21 - Irene1981 09 november: - Reneevd 10 november: - Mamajanneke - Sher 13 november: - Maantje93 - Vo87 14 november: - Nath1986 15 november: - Jess84 - Fishersgirl 19 november: - Khloe877 - Dani86 - Susannelilian - Bookfairy - Loontje 1 - 1986 cindy 21 november: - Anne 144 22 november: - Bee1986 23 november: - Mave 24 November - Juranga 25 november - Josjo 27 november: - Lovepeet 29 november: - Hbz - Aurin 30 november: - Eefje2014 - Babette8 - Miss Anita Afspraken: 26 juni - Irene1981 - controle vk 27 juni - Jess84 - 20 weken echo 30 juni - talkingchair - controle vk 01 juli - Dani86- 20 weken echo ziekenhuis 01 juli - Aurin - controle vk 02 juli - Dani86 - Preluton spuit 5 02 juli - Aurin - 20 weken echo 04 juli Susannelilian 20 wekene cho 07 juli juranga - de 20 weken echo 8 juli - Josjo - 20 weken echo 8 juli - Mamajanneke controle 09 juli - Dani86 - Preluton spuit 6 14 juli - Dani86 - controle vk 16 juli - Dani86 - Preluton spuit 7 21 juli - Dani86 - controle zh 23 juli - Dani86 - Preluton spuit 8 --> 24 weken 30 juli - Dani86 - Preluton spuit 9 06 aug - Dani86 - Preluton spuit 10 22 aug - Aurin - pretecho
Hello @Vo87 je bent toegevoegd aan de lijsten. eventuele afspraken die je hebt staan kun je ook doorgeven dan zetten we ze op de lijst erbij! Mag ik vragen met hoeveel weken jullie jullie 1e kindje zijn verloren? Hier ook in 2012 onze 1e zoon verloren na 23 weken zwangerschap. hij heeft nog 1 uurtje geleefd! @bbibi inderdaad jammer vanmorgen kunnen meenemen om deze te verbeteren en opnieuw in te leveren over 2 weken dus nog even doorzetten de komende 2 weken. Ja trots......dat ben ik niet echt pas als ik definitief over ben Geniet van de plopjes enz van jullie meisje! De huisarts noemt het preluton spuiten dus......weet het niet Ze zijn iig pijnlijk hihi. soort weeen remmers. @Hier ga zo aan mijn opdrachten werken en vanavond met vrienden dvdtje kijken lekker rustig aan. heb flinke last van de banden vandaag (denk door het autorijden, boodschappen doen en stress wat betreft school) dus even rustiger aan doen vanmiddag/vanavond. Jullie plannen??
Hier toch weer last van een.blaasontsteking. mijn gevoel heeft weer gelijk gehad Nooit last van en ben ik zwanger om de zoveel weken last ervan. Wordt er gek van. Eerste wat door mijn hoofd gaat is het scenario van vorige x. Ga morgen direct zh even bellen en vragen of ze het goed kunnen controleren hoe en wat. Ik drink genoeg, neem vitamine c en cranberrytablet. Pffff......angst zit er weer even in.....bah! Ga straks naar apotheek medicatie halen en moet rusten indien mogelijk dus leg me zo lekker op de bank bij vrienden (filmavondje) Dus luister goed naar je gevoel!!!!
@dani: gadver, jij ook al??? Ik ook weer, ga vanavond weer aan de antibiotica beginnen. Welke heb jij? Ik drink ook genoeg en gebruik ook vitamine C (zwanger zijn capsules), word er ook knap onrustig van! Ga mijn dietiste nog even een mailtje sturen om te vragen naar cranberrysap/tabletten, hoor graag van haar wat in mijn situatie het beste is. Gelukkig nemen ze het bij ons beide serieus en krijgen we er wat voor. Klinkt als een gezellig avondje voor jullie, wij hebben gewoon een rustig avondje met z'n tweeën. Doe de rest van de dag ook rustig aan, ben behoorlijk moe van het stadten van vanmiddag. Veel plezier met je filmavondje!
#bbibi.. jammer is dat het de placenta aan de voorkant. . Maar als dat alles is dan zeur ik nergens over haha.. ik ben vrijdag 20 weken.. en begin het nu ook met regelmaat te voelen!
@Suus en dani; weer blaasonsteking? Balen. Heb 't nog nooit gehad en wil ik graag zo houden. En dani, wat jammer van je adviesrapport. Maar... je zit er niet zo heel veel naast, moet je maar denken. Bibi; heel goed dat je zo langzamerhand er vertrouwen in krijgt! Ben trots op je! Lovepeet; leuk! een zoontje! gefeliciteerd! Vo87; hier ook een placenta die voor ligt, maar toch voel ik het nu steeds sterker. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat m'n vriend het kan voelen! De baby heeft nu ook mijn blaas ontdekt. Zo af en toe een flinke trap er in, pfoei. Trouwens, ik kan zelf redelijk goed voelen waar mijn baarmoeder zich bevind, in ieder geval tot hoe hoog, hij steekt nu net boven mijn navel uit. Daarna voel ik echt een duidelijk rand en wordt het zachter. Hoe zit dat bij jullie? Heb ik het nou laag zitten of is dit normaal?
@ dani Ons zoontje is overleden aan gastrochisis met 16 weken..Dus behoorlijk minder lang dan jullie..
@talkingchair ik voel het ook al een behoorlijk poosje maar niet zo sterk als dat ik bij mij dochter had.. maar ach geniet er niet minder om
Jeetje Vo87, ook al zoiets verschrikkelijk meegemaakt, hopelijk is nu alles goed met jullie ukkie! Nu 20 weken en 6 dagen, en sinds deze week pas echt dagelijks ons ukkie voelen bewegen/trappelen ivm voorliggende placenta. Dani en susannelilian Beterschap met jullie blaasontsteking, hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf!! Zit ik hier laatst nog te vertellen dat ik zo baalde dat mijn verloskundige alleen met 8 weken, 12 weken en 36 weken een echo maakt, vertelt ze me vandaag dat ze sinds kort bij dames met een BMI van 30 en hoger extra echo's maken met 30 én 34 weken!! :-D Ben nooit eerder zo blij geweest met mijn hoge BMI!!! Verder was alles goed, ben tot nu toe zo'n 5 kilo aangekomen, bloeddruk was ook goed (weet niet meer hoeveel) en we hebben het ♡je weer mogen horen.
Haha @irene ja Dat geloof ik meteen Door mijn verleden heb ik zo belachelijk veel echo's gehad..maar het wend eigenlijk nooit En dames Beterschap met jullie blaasontsteking! Ken het en is absoluut geen pretje
hallo dames. hier ook in november uitgerekend en wel de 28ste we weten nog niet wat het wordt maar me gevoel zegt een meisje haaha voorgevoel he ben benieuwd 9 juli heb ik 20 wk echo en hoop dat we het dan weten fijne zwangerschap lady's
Leuk weer een paar nieuwe erbij gefeliciteerd vandaag gesprek gehad op me werk en half september ga ik met verlof. en mocht het eerder niet meer gaan dan is dat geen probleem. Fijn gevoel.. nog 2,5 maand werken morgen de 20weken guo... super spannend! Maar wel veel zin in. duimen dat alles goed gaat met de kleine...
Jess succes morgen meid! Irene wat die extra echos! Wij lopen ong gelijk en ook voorliggende placenta en voel haar nu ook duidelijk sinds een week hihi toevallig! Vo wat vreselijk dat je daf hebt moeten meemaken zeg! 16wekwn is toch al een heel termijn! Waarin je verwacht te kunnen gaan genieten vreselijk Suus ben benieuwd wat je dieetist ervan gaat zeggen van de pillen of sap van granberry Dani knuffel meis.. Heel vervelend en snap de schrik! Je moet eens google op prolutan spuiten dan krijg je dames met heel veel ervaringsverhalen met die spuiten en clerage met allemaal een positief einde die allemaal vooraf een vroeggeboorte hadden meegemaakt ! Iedereen is heel enthousiast over die combi en vele zie je dat ze nu toch een voldragen zwangerschap hadden! Toch fijn om zoveel positieve ervaringen te lezen ( prolutan is weeenremmer rogesteron spuit) dus het zal dezelfde spuit zijn alleen misscchien is pruleton het merk wat jij krijgt ofzo! @nieuwe dames welkom @talkin hihihi yeahhhh goed he! Morgen weer echo na 9 dagen zonder! Sta niet eens heel hard te trappelen! Meer om het gesprek dat ik eindelijk weer mn eigen gynaecoloog heb! Even bijpraten is wel fijn hoeist met jou meis? Alle voorbereidingen van de bruiloft klaar? Enne. 22 weekjes vandaag
Wat vliegt de tijd zo snel om! Bijna allemaal zijn al op de helft en anderen bijna op de helft en het gaat goed he?! Ik voel de kleine heel veel, net als z'n broer ook druktemaker! Suus en Dani, beterschap! Bbibi, eigen gyn is idd altijd heel fijn! Zo vertrouwd... Nieuwe zwangeren, welkom !
Hi ladies, ik kom ff zwaaien! weinig tijd gehad deze week maar wilde wel even 'mijn gezicht' laten zien Alles ok hier? Dani knuf meis, hang in there... Fijn dat ze nu weten dat je een bo hebt en je dus ook ab krijgt. Maar ik snap je angst hoor... Ik voel t verdriet van jou en de ontzetting in de groep van toen nog... Maar positief blijven meis, elke week is er weer 1. Selina welkom hier! Gezelligheid!!
Jess succes en veel plezier vandaag met de 20-weken echo!!! Ik wil ohooook En ik wil uk nu onderhand ook wel voelen
@jess: lekker vooruitzicht van je verlof en veel plezier met de echo vandaag! Hoe laat moet je? @Bbibi: ben ik ook erg benieuwd naar, laat het weten als ik reactie heb. @Babette: dankje meis! De tijd gaat inderdaad snel, alhoewel de komende week voor mijn gevoel erg langzaam zal gaan omdat ik volgende vrijdag de 20-weken echo heb. Vind het super spannend, maar kijk er ook erg naar uit! Wat fijn dat je jullie zoontje zoveel voelt, hopelijk komt dat bij mij ook snel. @iedereen: sinds gisteravond bezig met de antibioticakuur, moet er een week lang 's morgens de wekker voor zetten om 07.00 uur 's ochtends. Moet een week lang 4 keer per dag een capsule slikken, hopelijk is het daarna eindelijk over. Ben alleen erg bang dat ook deze kuur niet gaat helpen en dat ik er de hele zwangerschap last van ga houden. En dat ik er last van heb vind ik nog niet eens het ergste, maar ben bang wat het met ons kindje zal doen, kan me niet voorstellen dat al die antibioticakuren geen schade aan kunnen richten. Als het in ieder geval maar geen nierbekkenontsteking gaat worden! Hopelijk heb ik snel reactie van mijn diëtiste over het cranberrysap en/of de cranberry pillen. Vandaag denk ik lekker een rustig dagje, een beetje rommelen in huis en lekker rustig aan doen. Mijn gewicht schommelt nog steeds tussen de 51,5 en 52 kilo (1,5 tot 2 kilo aangekomen), hopelijk kom ik snel wat meer aan en dan niet vanwege het eten maar vanwege ons kindje! Hopelijk wil de komende week een beetje voorbij gaan, de uren lijken wel dagen te duren nu ik uitkijk naar de 20-weken echo volgende week vrijdag. Heb ook geen werk en vanaf maandag ben ik doordeweeks weer alleen thuis, dus dan kan ik ook niet meer afleiding zoeken bij mijn man. We zullen zien, hopelijk kan ik een beetje afleiding vinden hier op het forum en op Facebook.