November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    @susannelilian je hebt het vast al gevraagd maar kun je niet bij je huisarts vragen wat de consequenties zijn van langdurig antibiotica gebruik. . Misschien kunnen ze je geruststellen..

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Vo: als ik nou nog een keer blaasontsteking krijg hierna dan zal ik dat ook zeker aan de huisarts vragen, maar bedankt voor het meedenken!

@iedereen: had trouwens ook gehoopt dat ik ons kindje inmiddels wat duidelijker zou voelen met de placenta aan de achterkant, maar verder dan fladdertjes en heel af en toe een plopje kom ik niet. :( Is dat wel normaal? Ook blijf ik maar hopen meer aan te komen van de baby, maar ook dat wil nog niet lukken. Pffff, wat een angsten en onzekerheden! Gelukkig begrijpen jullie me, in mijn omgeving is niet iedereen zo begripvol en krijg ik regelmatig te horen dat ik meer vertrouwen moet hebben en niet zo onzeker moet zijn. Zijn dan wel altijd mensen die niet in hetzelfde schuitje gezeten hebben en die hebben natuurlijk ook makkelijk praten. Wou dat ik een week kon slapen, zodat het snel volgende vrijdag is!

3. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    Sommige kinderen zijn gewoon niet zulke druktemakers.. zolang je het voelt is het volgens mij wel goed. . Maar goed als je het niet vertrouwt kun je misschien een extra afspraak maken of even bellen.. je moet zelf niet gek maken die mensen zijn er voor om je te helpen

4. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    En trouwens ken dat.. mijn omgeving op een paar na vinden ook dat ik me niet zo moet aan stellen .. Want je hebt toch goede echo's gehad😤

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Vo: ik hoop het maar. Hebben volgende week de 20-weken echo, moet maar wachten tot dan. Hebben afgelopen maandag het hartje ook nog gehoord. Jammer he van dat soort reacties, is gewoon niet meer mogelijk om positief te zijn na 5 jaar met alleen maar mislukte pogingen en 3 vroege miskramen.

6. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    Ik snap je onzekerheid heel goed.. en mensen die het niet mee gemaakt hebben die denken dat die onzekerheid wel weg gaat .. nou niet dus! Wordt alleen maar erger. Tenminste zo ervaar ik het nu.. en na wat jij hebt mee gemaakt is dat helemaal niet raar.. en nu de 20 weken echo er aan komt.. speelt die onzekerheid even wat erger op en na de echo gaat her vast weer beter!

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Vo: dankje voor je begrip! Is inderdaad zo dat de zenuwen nu weer wat erger worden, de 20-weken echo is toch DE echo. Hopelijk heb je gelijk en worden de zenuwen daarna weer minder/beter, wil zo graag gewoon genieten! Al is dat door mijn koolhydraatarme dieet ook niet altijd even makkelijk.

8. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    Ja tuurlijk altijd! Je mag altijd een pb sturen of hier als je ook maar iets bezorgt bent.. zal me best doen om je gerust te stellen! Mag ik vragen waarom je een dieet moet volgen? Je onzekerheid zal altijd wel een beetje blijven maar daar tussen Door gewoon proberen te genieten

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Vo: wat lief van je! Ik heb een insulineresistentie (een mogelijke voorloper van diabetes, maar hoef ik niet te krijgen hoor, heb er alleen een grotere kans op, net als op zwangerschapssuiker. Moet voor die laatste later in de zwangerschap ook nog een heel vieze test doen) en moest daarom in ieder geval tot aan de 12 weken zwangerschap koolhydraatarm eten. Volgens het ziekenhuis hoeft het niet meer en de diëtiste zegt dat ik de koolhydraten langzaam weer mag opbouwen, maar dat durf ik gewoon echt niet. Volg dit dieet al jaren en ben zo bang dat weer alles eten ons kindje schade toebrengt. Zal vast wel weer (even haha) kunnen genieten als de 20-weken echo goed is, hopelijk zal dat de opluchting en bevestiging geven die ik nu zo hard nodig heb.

10. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    Haha ja die testen zijn vies hè moest hem ook doen bij mijn vorige zwangerschap. . Gelukkig had ik het toen niet..

Maar als het je geen goed gevoel geeft om van dat dieet af te stappen .. blijf je het toch gewoon zo doen. . Met af en toe een snack momentje of?

Laat je me tegen die tijd even weten hoe je 20 weken weken is gegaan

11. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @susanlilian wat heb je voor a.b kuur gekregen?
    Hier net naar zh geweest en met katheter urine afgenomen vanuit blaas, kweek afgenomen en baarmoedermondlengte gemeten (5,3 cm :O )
    Heb wel a.b kuur van huisarts maar moest even wachtten van gyn met het nemen ervan ivm resistent ervoor worden!

@talkinchair ja behoorlijk balen maar ga gewoon voor de herkansing. heb al veel aangepast en verbeterd, nu nog puntjes op de i zitten!!

@Vo87 wat is gastrochisis? Mag ik vragen hoe lang geleden....? als je niet wilt antwoorden heb ik daar alle begrip voor!!

@irene hahaha had het eerder geroepen :p hihi geluk dus!
    Hier ook overgewicht (heb een maagbandje) maar door voorgeschiedenis wekelijks een echo, wist niet dat met een bmi van 30+ je extra echos kreeg. Hier tot nu toe nog niks bijgekomen! ben wel 3,5 kilo afgevallen tot nu toe :D

12. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @Susanlilian probeer vertrouwen te hebben. Onrust en stress hebben ook invloed op je kindje. Ga eens helemaal plat op je rug liggen, adem in door je neus en concentreer je op je buik. leg 1 hand op de buik en duw een beetje. heb geduld en je kunt de kleine ook voelen. ik doe dat savonds en duurt soms echt 20min maar voel hem dan wel. ook vl kan hem dan voelen.

Dikke knuffel!!

13. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    @dani86 gastrochisis is dat de buikwand niet gesloten is en dat de darmpjes buiten de buik liggen. . Dat zou operatie hersteld kunnen worden maar ons kereltje was te zwak..en dit dat was dit jaar nog ik ben belachelijk snel (niet gepland) weer zwanger.
    Wanneer en wat had jullie mannetje uiteraard hoef je het niet vertellen..

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Vo: het schijnt, weet het niet haha. Hopelijk heb ik het ook niet. Dat snackmomentje durf ik eigenlijk ook niet, tenminste niet met iets dat ik niet mag. Ik laat hier natuurlijk sowieso weten hoe de 20-weken echo was, maar moet dus nog een week geduld hebben.

@dani: ik heb 'nitrofurantoine mc 50 mg teva en jij? Hopelijk mag je snel met de kuur beginnen, blaasontsteking is echt geen pretje en kan ook gevaarlijk worden voor je kindje als je er te lang mee doorloopt! Maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen... Hoe voel je je kindje dan? Wat voel je dan precies? Ben zo bang dat ik dan toch niks voel en dan nog onrustiger word... Dikke knuffel terug!

15. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    Ik heb serieus het gevoel dat ik staand kan slapen haha... Zo heel nutteloos maar wel een feit

16. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @susanlilian ja je voelt soort plopjes langs je buik, je voelt iets wat normaal er niet is, anders is. kan ook een soort duwtje zijn wat je voelt.
    Ik heb amoccicicline of zoiets oplossen in water en dan drinken. heb het iig in huis mocht ik in het weekend zoiets hebben van wordt erger dan start ik gewoon met 2 tabletten per dag uit voorzorg

@Vo87 onze zoon is na 23 weken geboren op 04 oktober 2012 (nu 1,5 jaar geleden) Ik ben nu ook ongepland zwanger (door de pil heen) en was even shock, mede door de voorgeschiedenis.
    Casper* is geboren door een combinatie van een onopgemerkte blaasontsteking (ondanks mijnaandringen), daardoor verweekte baarmoedermond die normaal 4 cm behoort te zijn en bij mij varieerde van 0,8 tot 2,2 cm. ook preluton spuiten toen gehad echter heeft het allemaal niet mogen baten.
    Nu hebben ze deze zwangerschap met 13 weken een cerclage (bandje om de baarmoeder) geplaats en ben nu 4 weken bezig met de preluton spuiten. heb iedere week een echo, dan bij vk en dan weer in het ziekenhuis.
    En vertrouw ik het niet of vermoeden van een b.o dan direct bellen en komen (zoals vandaag)

17. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was om 9.15 al aan de beurt. Gelukkig maar want het was een slechte nacht. De kleine doet het super! Hartje was goed, en alle belangrijke dingen zitten ernavelstreng en wat dicht hoort was dicht.
    we moeten woensdag wel nog naar het VU voor een extra echo. De kleine werkte niet mee en was veel te druk. Zelf s een koprol gezien:D en omdat de ader in de navelstreng anders is word er nog eens extra naar het hart gekeken. Er zijn namelijk 2 aders. En normaal gaat rechts dicht en gebruiken ze links en bij ons is dat andersom. Geen probleem zei ze, maar ze willen het wel nog even checken.

grote verrassing voor ons.... want ons meisje blijkt een mannetje! Haha ik schrok me dood. Maar we zijn erg gelukkig! Wel even wennen...:) vandaag de hele dag reveal party! Zo leukkkkk

18. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    @dani86 wat een ontzettend naar verhaal! Ik snap je onzekerheid .. maar is de kans op herhaling nu nog erg groot of juist kleiner Door die ring.. sorry voor de vele vragen.
    Maar het is wel heel fijn (denk ik) dat je nu om elk ding kunt bellen en je staat neem ik aan ook onder strenge controle??

19. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @Jess hihi een jongetje wat leuk. Met hoeveel weken werd eerst gezegd een meisje?? Fijn dat alles erop en eraan zit hihi
    Geniet van de party!!

@Vo door de ring is de kans verkleind en ook mede door de spuiten echter is de kans op herhaling zeker aanwezig. Daarom leef ik nu naar de 24 weken toe en dan naar de 30 en 34.
    Echter is het vandaag de dag dat ik bij de vorige zwangerschap ben gaan sukkelen, ziekenhuis in en uit, opname gehad enz. En dit duurde tot 23 weken en 1 dag. Dus de komende weken zijn wel beetje spannend voor me!

20. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Hallo dames

hierbij de recente versie van de lijst
    Naam - Leeftijd - Hoeveelste zwangerschap & kindje - Geslacht

kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje.
    reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje.
    irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje
    1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje. Verassing
    anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje.
    bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje - Een meisje
    khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje
    mamajanneke - 34jr- 5e zwangerschap - 4e kindje
    lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen
    maantje93 - 20jr- 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen
    elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje
    bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje
    talkingchair - 20jr- 1e zwangerschap - 1e kindje - Geheimpje voor de mensen om ons heen!
    jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen
    fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje
    eefje2014 - 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje
    bbibi - 25jr - 1ste zwangerschap - 1e kindje
    hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje
    dani86 - 28jr - 2e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen
    aurin - 30jr - 3e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje
    buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje
    babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje
    anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje
    Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - 1e kindje- Verrassing
    Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing
    Loontje1 - 30 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing
    Juranga – 25 jr – 1e kindje – waarschijnlijk een meisje
    Sher - 29 jr - 2e zwangerschap -2e kindje - Een jongen
    Vo87 -... jr - - 3e kindje - een verrassing
    Selina1212 - ..jr - ....kindje - .... zwangerschap -
    Josjo - 36 jr
    - 3e zwangerschap - 3e kindje - een verrassing

Uitgerekende datum

30 oktober:
    - Talkingchair
    01 november:
    - Buikje00
    06 november:
    - Bbibi
    07 november:
    - Elphaba1981
    - Leentje21
    - Irene1981
    09 november:
    - Reneevd
    10 november:
    - Mamajanneke
    - Sher
    13 november:
    - Maantje93
    - Vo87
    14 november:
    - Nath1986
    15 november:
    - Jess84
    - Fishersgirl
    19 november:
    - Khloe877
    - Dani86
    - Susannelilian
    - Bookfairy
    - Loontje 1
    - 1986 cindy
    21 november:
    - Anne 144
    22 november:
    - Bee1986
    23 november:
    - Mave
    24 November
    - Juranga
    25 november
    - Josjo
    27 november:
    - Lovepeet
    28 november
    - Selina1212
    29 november:

- Hbz
    - Aurin
    30 november:
    - Eefje2014
    - Babette8
    - Miss Anita

Afspraken:
    30 juni - talkingchair - controle vk
    01 juli - Dani86- 20 weken echo ziekenhuis
    01 juli - Aurin - controle vk
    02 juli - Dani86 - Preluton spuit 5
    02 juli - Aurin - 20 weken echo
    04 juli – Susannelilian – 20 wekene cho
    07 juli –juranga - de 20 weken echo
    08 juli - Josjo - 20 weken echo
    08 juli - Mamajanneke controle
    09 juli - Dani86 - Preluton spuit 6
    09 Juli - Selina1212 - 20 weken echo
    14 juli - Dani86 - controle vk
    16 juli - Dani86 - Preluton spuit 7
    21 juli - Dani86 - controle zh
    23 juli - Dani86 - Preluton spuit 8 --> 24 weken
    30 juli - Dani86 - Preluton spuit 9
    06 aug - Dani86 - Preluton spuit 10
    22 aug - Aurin - pretecho

Weer geupdate

@selina zou je aub kunnen doorgeven hoeveelste zwangerschap/kindje dit is en je leeftijd dan kan ik die aanvullen in de lijst!

Deel Deze Pagina