November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    @Dani och ja dat had ik idd van de 13 t/met 16 weken ! Nou hopen dat die weken voor bij vliegen !! En het er ut gooien als je het even niet ziet zitten.. maar krijg de indruk dat je dat al aardig doet!

@jess dat lijkt me idd behoorlijk schrikken .. had ja al veel roze gekocht gelukkig ziet het er verder goed uit!!

2. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had nog niks rose of blauw gekocht:) alleen neutrale dingen;) dus dat maakt helemaal niks uit... maar wel even wennen en andere namen verzinnen:p;)

3. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    @jess haha en wij vinden de jongens Namen echt een ramp

4. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @dani: als ik eraan denk dan zal ik het vanavond eens proberen. Die antibiotica had ik tijdens de vakantie, hopelijk helpt het bij jou wel. Krijg je dat iedere keer?

@jess: fijn dat de echo goed was en dat ze je zo goed in de gaten blijven houden, helemaal top! Haha, wel even schrikken dat jullie meisje een mannetje bleek, maar mooi dat jullie er toch gelukkig mee zijn. Gelukkig maar dat je alleen maar neutrale dingen gekocht hebt, scheelt weer op marktplaats zetten haha. Veel plezier met het feestje!

5. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

hey allemaal,

de meiden met een blaas ontstekking wat schikken zeg! gelukkig worden jullie goed behandeld! ik heb vandaag weer een plasje gebracht weer schoon, het is dus oficheel onze kleine vent vind de blaas een springkussen!

wat schikken jess een ander geslacht, hoop toch echt dat onze vent nog een ventje is, al ga ik er daar wel van uit *3verschillende verloskundigen zeiden zonder dat ze het wisten dat het een jongentje was* dus dan zouden ze het allemaal fout hebben gezien:p

ik ben nog lekker aan het winkelen geweest, en ga zo 3 pakjes ophalen bij de v&d, 3 boxpakjes ik ben gek van stoeren onsies heb zelf ook een onsie, manlief ook. en ons ventje mag daar ook lekker in gaan liggen hahaha.

ook een pakje van mijn ouders gehad zoo leuk! vind het zo snel gaan nu. over 20 weken onze jongen bij ons! zo onwerkelijk. heb opeens last van nesteldrang. heel het huis gepoetst..

ik ben trouwens helemaal dood op geweest na de verjaardag waar 12 kindjes van de leeftijd van 3 tot 6 zaten, was wel leuk. maar mijn nichtje vond dat ik alle opdrachten moest lezen etc en het was best lang van 1 tot 6!

@20weken echo, die hebben wij maandag, vind het wel een beetje eng.. maar met 15 weken was alles goed wat goed moest zijn, dus ga ik er vanuit dat het goed is!.

@bevalling, hebben julie al over de bevalling na gedacht, ik begin er nu over te denken, en vind dat ze in ons plaatselijk ziekenhuis weinig over mijn aandoening weten omdat zij geen mensen als mij dagelijks zie, nu moet ik er vanuit gaan dat ze goedenzorg geven dat weet ik zelf ook maar vind het een moeilijk idei dat ik straks in het ziekenhuis waar ik zelf 3 jaar geleden het leven bijna liet, nu een leven op de wereld te zetten. ik heb exspress om een afspraak bij de gyn gevraagd ipv de ziekenhuis verloskundigen gelukkig kon dit a.s donderdag al om alles te overleggen. ik wil zo natuurlijk mogelijk maar begin nu last te krijgen van mijn hart door het snel toenemende bloed en zie me eigen niet tot 42 weken met ritmestornissen vocht in me lichaam etc rond lopen. en wil dit dus ook al tijdig gaan bespreken met de gyneacoloog. ook zie ik een ruggeprik voor de zekerheid niet zitten. vind dat heel dubbel om al voor dat alles begint een ruggenprik te krijgen. mijn ideei was helemaal zonder pijnstilling. maar na op internet te hebben gelezen ben ik er achter gekomen dat mensen met mijn probleem vaak een geplande keizersnede krijgen...

nauw een heel verhaal sorry voor het lang niet reageren!! ik post zo nog wel fotos van de pakjes!

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Maantje: mooi dat bij jou de urine helemaal schoon was, hopelijk bij dani en mij na deze kuur ook! Leuk hè dat shoppen, doe het af en toe ook al hihi. Is nog wel erg vroeg voor nesteldrang haha, maar het huis goed schoon houden is altijd goed! :) Heel veel plezier maandag met de 20-weken echo, is vast allemaal goed inderdaad! Is inderdaad goed om vast over de bevalling na te denken. Wij hebben al wel bepaald in welk ziekenhuis ik ga bevallen en hebben ons daar ook al aangemeld. Verder nog niet echt over nagedacht. ;) Leuk de foto's van de pakjes, ben benieuwd!

7. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vo, ik had er wel al een paar. Maar manlief stemt snellernin met een meisjes naam dan een jongensnaam:)

De voorspelling was trouwens gedaan bij 12.4weken. Vroeg... maar vaak klopt. Alleen deze keer niet;)

Normaal is mijn mannetje erg druk.. maar vandaag is hij behoorlijk stil. Is ook behoorlijk 'toegetakeld' vanmorgen. Eigenwijs;)

@Susannelilian, tsja schrikken... je gaat 2 maanden uit van alles rose... dus ik heb me totaal niet met blauw bezig gehouden. Kleding voor jongens al die tijd gewoon voorbij gelopen... naja ken ik weer fijn opnieuw beginnen:D

8. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @jess: de voorspelling is inderdaad heel vroeg gedaan, dan zou ik er denk ik nog geen waarde aan gehecht hebben. Maar zal inderdaad raar zijn als je al die tijd gedacht hebt dat het een meisje zou worden en het nu toch een jongetje blijkt. Nu zijn ze wel zeker? ;) Ach ja, een jongetje is natuurlijk ook leuk, vind vooral van die mini nikes zooooooo schattig! Ach ja, als het kindje maar gezond is toch!? Of hadden jullie toch stiekem een voorkeur?

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ jess fijn dat alles goed was meid! Dat is het belangrijkste! En had je navelstreng maar 2 vaten ipv 3 ? Want ik wil je niet bang maken maar dat is wel een "softmarker" of begrijp ik het verkeerd uit je verhaal?
    En een jongen hihihi leuk proficiat! Ik had natuurlijk andersom. :) mer. 13 weken dachten ze een jongen en met 13,5 week opeens eenxmeid hihi ook vandaag weer naar de hamburgertjes van ons meisje mogen kijke. Djs het blijft nu een echte meid hihi
    Vanaaf feestje toch? Veel plezier!

@ suus nitrofuratoine heb ik standaard altijd in huis omdat ik het zo vaak aan mn blaas had! Is een van de lichtste AB kuren!

@ maantje hier ook hetzelfdd! Wil ook een gesprek met internist en gynae om uiterlijk met 38wkn ingeleid te worden !
    Wik dat gesprek graag plannen rond de 30weken!
    Zal wel moeten want ik zit aan de bloedverdunners maar dat weten ze hier in nederland niet in het zkh ( heb ik mn redenen voor) dus tijdens die bevalling extra risico met kans op bloeding en ruggenprik kan dan ook niet omdat dat gaatje dan vaak niet dicht gaat! Dus bij pijn zal er een morfinepompje moeten komen of met KS algehele narcose! Tja dat is dan maar niet anders! De risicos met stoppen ks vele malen groter voor mijn baby dus daad begin ik sowieso niet aan! Ik vind het ook slecht dat je helemaal niets van info krijgt in het zkh over bevalling enz maarja zal standaard zo zijn :(

10. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    Hè dames, zijn er ook nog dames die thuis gaan bevallen (tenminste als het allemaal.kan) want ik heb tot aan week 19 gedacht dat ik in het zh moest bevallen vanwege de strenge controles (om de week een echo enz) maar nu mag ik ineens na de vk. . Dus moet ineens helemaal omschakelen.Wil de vk wel een kans geven maar eigenlijk denk ik dat ik toch liever in het ziekenhuis beval

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bbibi: werkt deze goed bij jou? De vorige keer had ik wat dani nu heeft, dat werkte bij mij dus niet. Deze hopelijk wel! Hoe lang en hoe vaak gebruikte jij deze antibiotica? Bij ons ziekenhuis hadden we een infoavond, waarbij we ook informatie kregen over de bevalling. Is dit niet in ieder ziekenhuis zo?

12. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    In ons ziekenhuis (isala zwolle) is dat ook..

13. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het waren er ook 3 hoor. Komt er in ieder geval op neer dat ons kind een andere ader dan anders gebruikt. Maar het kindje groeide goed. Dus dat is al positief. En woensdag dus gewoon even extra checken. En de dingen die vandaag niet konden door zijn onmogelijke houding! En hij was niet terug te krijgen ook;)

feestje begint bijna.. grote doos met blauwe balonnen staat klaar:)

Ik ga ook over 2 weken ook naar de longarts om te kijkem hoe verantwoord hij een natuurlijke bevalling vind. Maar waarschijnlijk begin ik de bevalling al met een ruggeprik. Omdat je zo heel veel druk op de longen wegneemt. En ik alleen tijdens de uitdrijving me longen echt nodig heb. Dus dat is ook nog even afwachten.
    Wordt goed voor ons gezocht in ieder geval;)

Grappig bbibi dat jij het idd andersom had:D

@Susannelilian, ik hechte er ook geen waarde aan... maar ja, je gaat er toch een kleo beetje van uit;) een jongetje past beter bij mij dan een meid. Daar zal ik niet over liegen. Maar het had me niks uitgemaakt hoor... als het maar gezond is inderdaad!

En die mini nike's had ik ook al bedacht haha:D

14. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Wat leuk jess een jongen! Veel plezier met jullie feestje vanavond, maar dat zal vast wel goed komen!

@bevalling, ook wij willen naar het ziekenhuis gaan. Ik zou best thuis kunnen bevallen, maar vind het veiliger in het ziekenhuis. Wel vreemd om in het ziekenhuis te bevallen waar ik werk, maar ken volgens mij niet veel mensen op de verloskamers...

@weekend, wat zijn jullie plannen het weekend? Ik moet morgen nog werken en hoop zondag op een dagje rust, heb na morgen 6dgn gewerkt en maandag begint m'n 5 daagse werkweek weer..

15. Juranga

Juranga Lid

5 mei 2014
    22
    0
    0
    Mama Janneke: Misschien heb je nog goede tips rondom een verhuizing??

Tjaah daarna verhuizen lijkt me juist ook niet alles. Denk dat de begin periode met de kleine behoorlijk intensief zal zijn met voedingen/gebroken nachten etc.

Maar we gaan zien hoe het loopt met het huis. Ben erg benieuwd.

Jess: dat is omschakelen toch een jongen.....Pff heb me behoorlijk ingesteld op een meisje moet ik zeggen dat is 'gezien' met 11 weken.....dus ben erg benieuwd 7 juli of ze nog steeds een meisje is.

Waarschijnlijk ook bevallen in het ziekenhuis....toch veiliger gevoel.

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @iedereen: lees nu allemaal nare verhalen over nagellak, haarspray, deo etc dat dit niet goed zou zijn tijdens de zwangerschap omdat het risico's met zich mee zou brengen voor het ongeboren kindje vanwege de chemicaliën die erin zitten. Maak me nu natuurlijk weer zorgen ondanks dat de gyn in het ziekenhuis eerder al zei dat deo, haarspray en wc spray geen kwaad konden... Wat weten/denken jullie hiervan?

17. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    Eerlijk gezegd dat ik dat je de gynaecoloog we kunt vertrouwen daarop..
    Zolang je het niet overdadig gebruikt lijkt me het niet schadelijk..

18. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Vo: gebruik maar heel af en toe haarspray en gebruik een deo roller ipv een spray en als ik iets gebruik dan houd ik zoveel mogelijk mijn adem even in totdat ik weer in een andere ruimte ben. Zou alleen graag nagellak gebruiken omdat mijn eigen nagels erg zacht geworden zijn na het laten verwijderen van de gelnagels, maar denk ik dat ik liever zachte nagels heb dan mogelijke schade voor ons ongeboren kindje. Ook al zeggen "ze" dat het geen kwaad kan, voel me er toch niet goed bij.

19. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    Ja begrijp ik hoor.. doen waar jij je goed bij voelt! Maar laat al die dingetjes niet gek maken

20. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

@suus, ik denk dat je je eigen niet gek moet laten maken, ze weten op alles wel iets te verzinnen! je kan moeilijk met zonde voeding in een lucht dichte kamer gaan liggen!

@verhuizen zou ik ook voor de zwangerschap ipv er na doen, zo veel prikkels voor zo en kleintje.

@jess veel plezier!!!

@bibbi mag ik vragen welke bloedverdunners je gebruik. ik mog ze namelijk absolute niet gebruiken ivm aangeboren afwijkingen en hersenschade/waterhoofdje etc bij de kleine, heb dus de eerste 3 weken het wel gebruikt, en maakte me zorgen maar pas na 6 weken is het schadelijk.

@bevalling, ik wil geen rugenprik, echt helemaal niet nog liever een keizersnede met narcose dan dat.

@ik merk dat steeds meer overslagen runnen etc krijg me hart begin het dus lastig te vinden.

ons mannetje zijn kleding kast tot nu toe.... volgens manlief is de kast te klein!

Bijgevoegde bestanden:

• ventje.jpg
      ventje.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,8 KB
      Weergaven:
      4

Deel Deze Pagina