Hey allemaal, mama janneke wat ben ik opgelucht voor jullie!!! zo fijn!! @dekens, ik heb een fel blauwen deken van de prenatal en een groene. ik ben niet zo van de dekentjes, en ze geven aan dat een kindje op een gegeven moment beter in een slaapzakje kan liggen vind het dan onzin om veel geld er aan uit te gaan geven. @druk.. ik merk dat ik emotioneel even down ben. en waaroM? ik zou het echt niet weten denk ook een beetje doordat mijn vriend gebroken heeft met zijn vader en broer, en ik geef me eigen er een beetje de schuld van, ze hebben mij nooit gemogen en sinds ze wisten dat we zwanger waren deden ze alleen nog lulliger! Ik vond die ouders van nu box echt een belachelijke box, eerst waren ze me aanvraag kwijt terwijl al weken gespamd werd door hun partners mag ik hem ophalen zitten er vooral alcholvrij bier in.. ik drink normaal niet dus geef er niks om. maar toch. ook vind ik het persoonlijk stom. dat in alle magazins die je ziet de jongste moeder 29/30 is doen de jongeren moeders niet mee? @kleertjes ik hou me eigen exspress in, ik weet dat straks heeel veel krijg van iedereen en vind het zonde dat ik straks kleertjes heb die nooit aangeweest zijn. ook geef ik niet echt om merk, zo een kleintje heeft totaal geen besef van wat het aan heeft. heb een tijd op een peuterspeelzaal stage gelopen en daar liep altijd een kindje rond met de duurste merken en van zijn moeder mocht hij niet vies worden en niet mee doen met activiteiten waar hij vies van werd vond dat zo een onzin.
@Maantje: je hoeft jezelf echt niet de schuld te geven voor de breuk tussen je vriend en zijn vader en broer, zijn vader en broer zouden zich schuldig moeten voelen! Maar snap dat het erg vervelend is, zou natuurlijk leuker zijn als het goed klikte met zijn familie. Wel super dat je vriend en jij toch nog steeds bij elkaar zijn, dan is jullie band echt super sterk en onbreekbaar! Ik vond de ouders van nu box wel leuk, maar smaken verschillen (drink ook geen bier trouwens, maar dat terzijde). De meeste vrouwen van nu zijn wat ouder bij het beginnen aan kinderen, denk dat het daarom is. Maak me er niet druk om, ben zelf ook wat ouder. Ik heb ook nog niet veel kleertjes gekocht, maar sommige dingen zijn echt te leuk/mooi om te laten liggen!
@Suus Fijn dat jullie over 2 dagen ook zekerheid hebben. Ben nieuwsgierig! Geniet van je relax-dagje. En leuk van die DVD's. Wij gaan onze bruiloft niet laten filmen, ben benieuwd hoe vaak je 'm nog kijkt, na de eerste keer. @Maantje Ik zie niet in waarom jij je dan schuldig moet voelen. Ga lekker positief denken en genieten. Dan is dat down-gevoel zo weg. 't Zonnetje schijnt! Trouwens, ik heb geen blaasontsteking. Dan is die buikpijn toch echt een teken dat ik rustiger aan moet doen. Dat is vanochtend al helemaal mislukt. Vanmiddag wil ik m'n bureau leeg halen, zodat we 'm zaterdag kunnen verhuizen. Vanavond haren knippen en proefkapsel en make-up. Ben super benieuwd. Ik vond de ouders van nu box eerlijk gezegd echt niets aan. De magazines doe ik niets mee, de alcoholvrije drankjes vond ik ook niet echt nodig. Speentje wat erbij zat is dan wel weer nuttig! En ach, het is gekregen. Beetje jammer dat ze zoveel mailen zeg. Kruidvat-tas is leuk. Heb de leukste bijtring uitgezocht, haha.
@talkingchair: ik ben ook hartstikke nieuwsgierig! Ik wilde de bruiloft juist wel filmen, ook omdat mijn oma van bijna 91 jaar er nog bij kon zijn en die beelden zijn natuurlijk extra waardevol. Hecht er sowieso veel waarde aan, was zo'n geweldige dag! Maar moet iedereen zelf weten natuurlijk. Mooi dat je toch geen blaasontsteking hebt, maar dan moet je inderdaad wel rustiger aan gaan doen. Niet echt handig als je bijna gaat trouwen. Veel plezier met je proefkapsel en make-up! Heb ik ook gedaan, was echt super! Wilde het eigenlijk laten zitten, maar mijn toen nog vriend mocht het natuurlijk niet zien van tevoren, dus toch alles er maar weer uit- en afgehaald. En wat betreft de ouders van nu box: als je iets gratis krijgt is alles meegenomen. Ben benieuwd of ik de mama tas alsnog kan ophalen, maar volgens de kassamedewerker was dit geen enkel probleem en zou ik na een mailtje gewoon weer een code krijgen. Wacht het af!
In der daar gratis is altijd leuk! Wat leuk zeg proefkapsel en make op geniet er van het is echt zo voorbij. En proberen rustig aan doen ben ik ook zo een held in. Net een ze nu win zinking dat de huiskamer verbouwd moest worden ja de inrichting heb nu dus alles verschoven. Maar meubels zijn toch zwaarder als ik dacht en dat allemaal omdat anders de kerstboom in december niet past! Ik weet het zijn de horormonen.
@Maantje: nu al met de Kerstboom bezig haha? Dat is op tijd! Ik heb net nog even weer geslapen, was echt weer heel erg moe. Rustig aan doen is moeilijk hè, maar de baby kan vast wel wat hebben, als we maar niet echt heel zware dingen tillen.
Nou weer terug uit het VU... wat een eigenwijs draakie hebben wij zeg. Mr lag nog net zo als vorige week. Ook nu geen hoofd op kunnen meten en goed naar het hart kunnen kijken. Heb half uur gelopen tussendoor en gesprongen en geschud tot ik misselijk was... maar nee hoor. Mr was het er niet mee eens. Dus maandag weer terug! ze zagen niks om ons nu zorgen over te maken. Maar ze kunnen ook niks uitsluiten... wel grappig om te zien dat op de momenten dat ik schoppen voelde ik vanalles omhoog zag vliegen op het echo scherm. en het waren sterke armen En het is toch zeker een jongen. Dus daar is ook geen twijfel meer over mogelijk Vanavond uit eten met me mannetje... nog geen idee waar want dat was een verassing... hoop alleen dat het geschikt is voor zwangere vrouwen
@jess: haha, wat een eigenwijs mannetje zeg! Hopelijk werkt hij maandag wel mee. Moet inderdaad een grappig gezicht zijn om van alles omhoog te zien vliegen bij een schopje. Veel plezier met eten vanavond, je mannetje heeft vast wel rekening gehouden met jouw zwangerschap in zijn keuze voor het restaurant.
@Maantje Zwangerschapshormonen vliegen door je lijf, haha. @Suus Ah, dat is wel heel bijzonder! 91 jaar, wat een leeftijd. Ik heb vanmiddag ook lekker geslapen. @Jess Haha, wat een dreutel. Ziekenhuis zal blij met jullie zijn. Kan je wel lekker vaak naar 'm kijken!
Hallo iedereen hier, Een goede vriendin van me heeft me even een beetje wegwijs gemaakt op deze site en me dit topic aangewezen. Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te kletsen over de zwangerschap! Ik ben zelf op 10 november uitgereken van ons 2e kindje. We hebben al een dochter van 13 maanden, Féline en nu krijgen we een 'verrassingskindje'. We willen het geslacht nog niet weten, maar ik moet zeggen dat ik het nu al lastig vind om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen. Ik ben benieuwd of er ook meer moeders tussenzitten die nog een jong kindje hebben en alweer in verwachting zijn?
Welkom, KleineFee! De meeste van ons worden voor 't eerst moeder, als ik het goed heb. Zijn er een paar bij die al wat kindjes hebben. Ik zou het vreselijk vinden, 40 weken afwachten wat het wordt. Vriend en ik weten het als enige en dat is zo enorm vermakelijk af en toe. Sommige mensen zijn echt helemaal overtuigd wat we gaan krijgen, maar zitten er helemaal naast.
Trouwens, proefmake-up en kapsel gaat niet door. Dubbele afspraak. 't Is een vriendin van me, dus dan ga je ook niet op je strepen staan, zoals je dat in een kapperszaak wel doet. Nu maandagochtend een nieuwe poging.
Welkom kleinefee leuk dat je hier gaat mee kletsen. Ik heb een lijstje waar alle namen, leeftijd, hoeveelste zwangerschap, hoeveelste kindjes en de uitgerekende datums opstaan. Vind je het goed als ik je daarbij opzet? Knap dat jullie het niet willen weten.....zou het niet kunnen hahah @talkingchair Wat jammer dat het niet doorgaat maar iig uitkijken naar maandag. tot die tijd ook maar wat rustiger doen dan ivm buik/banden. komt het toch wel goed uit dan kun je nu lekker rusten @Suus wow....91 jaar fantastisch kan me dan wle voorstellen dat het heel bijzonder is dat die momenten vast zijn worden gelegd. zou het zelf ook willen als we ooit zullen trouwen haha. vl wil niet echt maar zei hij ook over kinderen @Jess wat een lekker eigenwijs kereltje haha van wie heeft hij dat? hopelijk lukt het maandag wel. Voordeel is dat je weer lekker mag spieken a.s maandag. @Maantje niet te ver op zaken vooruit lopen eerst de uk krijgen en dan pas aan de kerstboom denken haha. @hier flinke last van de banden en harde buiken. Denk teveel gedaan vandaag en wat veel stress gehad dus lig nu lekker op de bank en vl heeft me lekker kopje thee gemaakt. Heerlijk Morgen weer een heel dagje leren net zoals vrijdag, zaterdag en zondag. Vrijdagavond gaan 2 vrienden van ons trouwen (althans dan is het feest) en heb een probleem met wat ik ga aandoen.......niet zo gemakkelijk met een dikke buik en echt leuke kleding te vinden voor een bruiloft (tis maar eenmalig dus wil niet teveel uitgeven) iemand tips??????? Ga even de lijst updaten
Hallo dames hierbij de recente versie van de lijst Naam - Leeftijd - Hoeveelste zwangerschap & kindje - Geslacht kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje. reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje. irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje 1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje. Verassing anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje. bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje - Een meisje khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje mamajanneke - 34jr- 5e zwangerschap - 4e kindje meisje lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen maantje93 - 20jr- 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje talkingchair - 20jr- 1e zwangerschap - 1e kindje - Geheimpje voor de mensen om ons heen! jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje eefje2014 - 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje bbibi - 25jr - 1ste zwangerschap - 1e kindje hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje dani86 - 28jr - 2e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen aurin - 30jr - 3e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - 1e kindje- Verrassing Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Loontje1 - 30 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Juranga 25 jr 1e kindje waarschijnlijk een meisje Sher - 29 jr - 2e zwangerschap -2e kindje - Een jongen Vo87 -... jr - - 3e kindje - een verrassing Selina1212 - 25jr - 2ekindje - 2e zwangerschap - Josjo - 36 jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - een verrassing KleineFee - ??jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - een verrassing 8 verrassing 5 jongens 4 meisje Uitgerekende datum 30 oktober: - Talkingchair 01 november: - Buikje00 06 november: - Bbibi 07 november: - Elphaba1981 - Leentje21 - Irene1981 09 november: - Reneevd 10 november: - Mamajanneke - Sher - KleineFee 13 november: - Maantje93 - Vo87 14 november: - Nath1986 15 november: - Jess84 - Fishersgirl 19 november: - Khloe877 - Dani86 - Susannelilian - Bookfairy - Loontje 1 - 1986 cindy 21 november: - Anne 144 22 november: - Bee1986 23 november: - Mave 24 November - Juranga 25 november - Josjo 27 november: - Lovepeet 28 november - Selina1212 29 november: - Hbz - Aurin 30 november: - Eefje2014 - Babette8 - Miss Anita Afspraken: 04 juli Susannelilian 20 weken echo 07 juli juranga - de 20 weken echo 07 juli Jess84 extra echo 08 juli - Josjo - 20 weken echo 08 juli - Mamajanneke controle 09 juli - Dani86 - Preluton spuit 6 09 Juli - Selina1212 - 20 weken echo 14 juli - Dani86 - controle vk 16 juli - Dani86 - Preluton spuit 7 21 juli - Dani86 - controle zh 23 juli - Dani86 - Preluton spuit 8 --> 24 weken 29 juli- talkingchair -intake nieuwe verloskundige. 29 juli - Aurin - Controle VK 30 juli - Dani86 - Preluton spuit 9 06 aug - Dani86 - Preluton spuit 10 16 aug - Aurin - pretecho Weer geupdate
Hoi meiden! Ons meisje doet t perfect! 20 wkn echo was helemaal top!! Ze loopt 2 weken voor op termijn.. Oftewel ze is groot. Ons zoontje was ook groot dus ze doet d'r broer na! 29-7 controle vk Pretecho vervroegd naar 16-8
@Dani Ja, dat is zo. Heb heel internet afgespeurd op zoek naar een bestekset voor 12 personen, met opscheplepels e.d., en met goede reviews. Eindelijk gevonden, haha, bij de Wehkamp! Maar goed, jij merkt het dus ook meteen aan je buik als je teveel doet? Ik verveel me zo als ik niets doe. Wel zielig voor ons. @Aurin Goed bericht gehad dus. Fijn! @lijstje De meisjes zijn wel in de minderheid hoor. Maar goed, wie weet wat er allemaal uit de verrassingen komt... hihi.
@talkingchair: zeker heel bijzonder, daarom zijn de foto's en film waar zij bij op staat ook extra waardevol! Jammer zeg dat de proef niet door ging, maar misschien ook wel even lekker. Hopelijk gaat het maandag wel door! @KleineFee: welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! @dani: daarom, de beelden met haar zijn extra waardevol! Van mijn man hoefde het ook niet zo nodig hoor, hij heeft me gevraagd omdat ik het zo graag wilde. Jammer, maar ook wel heel lief! En hij heeft er net zo van genoten als ik, was een fantastische dag voor ons allebei! Kinderen wil hij wel net zo graag als ik, gelukkig maar! Dat trouwen komt vast nog wel, juist als je het niet meer verwacht. Vervelend dat je zo'n last hebt van je banden, vanavond inderdaad maar rustig aan doen. Succes weer met leren! En wat betreft die bruiloft: er zijn genoeg jurkjes waar je buik nog prima in past of een leuk rokje, je vindt vast wel iets! @Aurin: mooi dat de echo van jullie grote meid goed was!
Leuk die lijst! Ik ben 26 jaar, kan bij de volgende update Ik zal vast en zeker nog de enige zijn, maar gisteren ben ik met het babykamerproject begonnen! Al een erg leuke kast gezien op marktplaats die ik ga opknappen naar een nieuwe creatie. Zijn jullie al begonnen aan het kamertje? En doe je dan alles zelf (of je man) of is er hulp van buitenaf?