@KleineFee: er zijn hier al meerdere stellen met de kamer bezig. Bij ons moet het kamertje nog gemaakt worden, een oom van mijn man gaat onze kamer in tweeen splitsen en dan maken we van het ene kamertje de babykamer. Hebben dus ook nog geen meubeltjes ed, maar heb al wel redelijk wat andere spulletjes gekocht.
Fijn dat de 20 weken echo goed was! Ik ben al klaar met de babykamer, was eigenlijk met 17 weken al hihi
@ suus samen film gekeken? @jess meid bijnaaaa te laat: proficiat!!! Je was jarig toch? En hahaha eigenwijs mannetje dus? Ik heb nog niet naar dat "ding" van bambam gekeken, als ik eraantoe kom ga ik het ff proberen hihi @ kleinefee welkom! @aurin goed nieuws! @all zwaai en slaap lekker!
@Bbibi: ja, was echt heel bijzonder en heb heel wat traantjes gelaten haha. Had de film niet willen missen! iedereen: heb net weer urine ingeleverd, kan na 13.00 uur bellen voor de uitslag. Denk echt niet dat het over is, heb nog steeds klachten. Word er gek van dat de klachten maar niet over gaan, ben alleen maar bezig met waar een wc is, lukt me daardoor niet om lekker te ontspannen. De assistente zou overleggen met de arts als het inderdaad nog niet over is en ga het dan morgen ook bespreken met de verloskundige. Hopelijk is de echo morgen wel goed, dat is het belangrijkste!
Heb gisteren de zwanger box van etos opgehaald, maar vindt m niet zo speciaal. Alleen het speentje is leuk! Hihi....
@Suus Lekker weg gezwijmeld? Hoop voor je dat er snel verbetering in komt! Echt niet leuk als je er zo'n tijd mee rond loopt. @Aurin Aaah, arme jij. Ik heb het nog nooit gehad, maar het lijkt me zo pijnlijk. Al bij de huisarts geweest? @Kamertje Na de bruiloft en verhuizing ga ik me volledig op het kamertje richten. Voel me echt een beetje onrustig nu er nog helemaal geen kamertje is, maar 't kan gewoon nog niet. Hormonen...
Heb zalf ja... Maar wordt alleen maar erger. Meer kunnen ze nu niet echt doen omdat de druk alleen maar groter gaat worden.. Omdat ons moppie nu ook al 2 wkn voor ligt in groei en dus groot is zal ik alleen maar meer last krijgen ook van de BI (bekkeninstabiliteit) Alles voor dit schatje!!
@talkingchair: ja, heerlijk! Hoop ik ook, ben het zo zat! Zal het vanmiddag wel weer horen. Is inderdaad handiger om tot na de bruiloft te wachten met het kamertje, maar daarna hebben jullie nog tijd zat! @Aurin: je moet er wat voor over hebben hè haha, maar vervelend is het zeker!
Hallo dames hierbij de recente versie van de lijst Naam - Leeftijd - Hoeveelste zwangerschap & kindje - Geslacht kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje. reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje. irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje 1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje. Verassing anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje. bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje - Een meisje khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje mamajanneke - 34jr- 5e zwangerschap - 4e kindje meisje lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen maantje93 - 20jr- 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje talkingchair - 20jr- 1e zwangerschap - 1e kindje - Geheimpje voor de mensen om ons heen! jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje eefje2014 - 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje bbibi - 25jr - 1ste zwangerschap - 1e kindje hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje dani86 - 28jr - 2e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen aurin - 30jr - 3e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - 1e kindje- Verrassing Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Loontje1 - 30 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Juranga 25 jr 1e kindje waarschijnlijk een meisje Sher - 29 jr - 2e zwangerschap -2e kindje - Een jongen Vo87 -... jr - - 3e kindje - een verrassing Selina1212 - 25jr - 2ekindje - 2e zwangerschap - Josjo - 36 jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - een verrassing KleineFee - 26jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - een verrassing 8 verrassing 5 jongens 4 meisje Uitgerekende datum 30 oktober: - Talkingchair 01 november: - Buikje00 06 november: - Bbibi 07 november: - Elphaba1981 - Leentje21 - Irene1981 09 november: - Reneevd 10 november: - Mamajanneke - Sher - KleineFee 13 november: - Maantje93 - Vo87 14 november: - Nath1986 15 november: - Jess84 - Fishersgirl 19 november: - Khloe877 - Dani86 - Susannelilian - Bookfairy - Loontje 1 - 1986 cindy 21 november: - Anne 144 22 november: - Bee1986 23 november: - Mave 24 November - Juranga 25 november - Josjo 27 november: - Lovepeet 28 november - Selina1212 29 november: - Hbz - Aurin 30 november: - Eefje2014 - Babette8 - Miss Anita Afspraken: 04 juli Susannelilian 20 weken echo 07 juli juranga - de 20 weken echo 07 juli Jess84 extra echo 07 juli - Loontje - 20 weken echo 08 juli - Josjo - 20 weken echo 08 juli - Mamajanneke controle 09 juli - Dani86 - Preluton spuit 6 09 Juli - Selina1212 - 20 weken echo 14 juli - Dani86 - controle vk 16 juli - Dani86 - Preluton spuit 7 21 juli - Dani86 - controle zh 23 juli - Dani86 - Preluton spuit 8 --> 24 weken 29 juli- talkingchair -intake nieuwe verloskundige. 29 juli - Aurin - Controle VK 30 juli - Loontje - controle verloskundige 30 juli - Dani86 - Preluton spuit 9 06 aug - Dani86 - Preluton spuit 10 16 aug - Aurin - pretecho Weer geupdate
Wij gaan na 24 weken aan de kinderekamer beginnen. hebben alles nog van de vorige, ook de muren zijn al klaar, kasten staan er nog enz dus is puur kwestie van leegruimen, opnieuw inruimen, inrichten, aankleden. We doen alles lekker zelf geeft een fijn gevoel haha @Aurin auw......das balen. Is er geen huis/keuken middeltje wat er tegen kan helpen? vervelend van de BI krijg je daar therapie voor (fysio, cesar ofzo) @suus als het nog niet over is vraag dan om een kweek af te nemen (inwendig) daar kunnen ze precies in zien hoe hoog het zit en hoe ver "ontwikkeld" de ontsteking is. evt dan een andere kuur. Succes en laat je niet zomaar wegsturen als je gevoel zegt dat je er een hebt!! @talkingchair haha ik herken het met dat kamertje maar als je er eenmaal aan begint is het ook fijn, dan vliegen de weken ook wat sneller om denk ik dan maar! haha. Wat betreft de bruiloft ga vandaag maar eens op internet kijken voor wat leuks haha! Groetjes
@dani: de assistente begon daar inderdaad ook over, ben benieuwd wat de huisarts ervan zegt. Ze nemen me gelukkig erg serieus, vooral omdat ik zwanger ben. Ga het morgen ook bespreken met de verloskundige. Even de uitslag afwachten nog en dan bespreken hoe nu verder. @iedereen: ga het cranberrysap steeds lekkerder vinden, maar meer dan een half glas per keer (2 keer per dag) durf ik nog niet aan. Maar is goed toch? Morgen eindelijk de 20-weken echo, kijk er naar uit maar zie er ook tegenop! Vind het zo spannend, hoop zo dat alles goed is met de kleine. Vind het zo jammer dat ik qua voelen nog niet verder kom dan fladdertjes en plopjes, hopelijk komt dat binnenkort. Duimen jullie voor me dat morgen alles goed is?
@Suus oke ben ik eens benieuwd. wel goed dat ze het zo in de gaten houden!! Ga zeker duimen morgen voor jullie. maar niet te onzeker zijn. kindje voelt dat ook allemaal!! @hierbij een foto van mijn 20 weken "buikje" En van de 20 weken echo deze week: Ruggengraat Buik met maag/blaas 19 weken echo voorkant gezicht Geslacht Voetje (2,5 cm) En de eerste kleertjes die we gekocht hebben: En gekregen:
Gewoon op je streepen blijven staan als het op je blaas ontsteking aankomt hoor! Talkingchiar: geniet van de voorbereiding voor je het weet is het zo ver. Ik en mijn man zijn over 8 dagen een halfjaar getrouwd gaat zo snel. Vanmiddag gesprek met de gynaecoloog vind het best wel moeilijk. Weet niet goed het te bespreken. Kon vanochtend me bed bijna niet uit zo een bandenpijn net boven het schaam een. Pfff toch te veel gedaan gisteren.
@dani: wat een leuke foto's! De meeste echo's zijn wel een beetje klein, kan je ze nog groter krijgen? En ook super lieve kleertjes gekocht en gekregen, echt super! Hoe kan ik nou niet onzeker worden van die blaasontsteking die maar niet weggaat? Maak me er gewoon zorgen over. @Maantje: doe ik ook hoor, gelukkig nemen ze me zeker nu erg serieus. Vervelend dat jij zo'n last hebt van bandenpijn, sterkte ermee!
@suus ik snap je onzekerheid met de blaasontsteking maar zolang je geen krampen/steken hebt, harde buiken is er niks aan de hand. Weet klinkt heel makkelijk als ik het zo zeg maar weet uit ervaring dat de stress/onzekerheid die je voelt ook effect hebben op het kindje. Vraag desnoods aan de gyn/vk om je baarmoedermond lengte op te meten ivm blaasontsteking. Is deze langer dan 3/3,5 cm is er niks aan de hand. Dan zorgen voor een extra hardwerkend kuur (zijn ook capsules die je kan inbrengen die werken dan hoog in de vagina en alles plas je dan ook weer uit) en toch evt meer cranberrysap/tabletten drinken/nemen en vitamine c. Opletten met naar de wc gaan, neem je tijd, goed uitplassen, vegen van voor naar achter, geen synthetisch ondergoed dragen en geen zeep gebruiken. Allemaal zaken die een b.o kunnen veroorzaken/bevorderen. Ook al eens gehoord dat je een emmer met kokekend water kan maken en daarboven kan gaan hangen zodat de bacteriën die in het begin zitten gedood worden. nog nooit geprobeerd maar kreeg deze tip ook van iemand laatst. @Fotos nee die zijn vanuit dvd genomen en vastgezet op pc met printscreen dus dat gaat me niet meer lukken helaas haha.
@dani: zal morgen de verloskundige vragen om de baarmoedermond op te meten, hopelijk is dat dan in ieder geval goed. Goed uitplassen doe ik al steeds en veeg altijd al van voor naar achteren. Zal dan toch maar extra vitamine C nemen, mijn dietiste raadde aan om de pillen pas te nemen nadat de blaasontsteking over is (preventief), volgens haar is het sap en de vruchten effectiever. Ik zag trouwens bij de Tuinen een ongezoete versie, wil jij eens kijken of jij denkt dat dit een goede optie is? Gebruik daar beneden sowieso geen zeep oid, alleen wel douchegel over de rest van mijn lijf, kan dat ook kwaad? Zal vragen naar een hardwerkend kuur, hopelijk is er nog iets sterkers dat wel werkt, word hier echt gek van! Jammer van de foto's, maar ze zijn mooi hoor!