Je kan nu elk moment gaan bellen voor je uitslag, ik duim dat het over is voor je! ik heb snel een geiriteerde blaas/vagina. maar ik heb steeds geen blaasontstekking. ik ben zo iemand die als je net weg rijd ergens heen weer moet plassen zeg maar en dan komt er een zee uit alsof ik daar voor niet naar de wc geweest ben. had dit als kind al trouwens.
@Maantje: wacht nog even met bellen, want er zou nog iemand iets langsbrengen rond 13.00 uur en wil niet aan de telefoon zitten als ze aanbelt. Hopelijk is ze er snel, maar ze hadden sowieso al aangeraden om wat later te bellen omdat iedereen om 13.00 uur belt haha. Ik laat het weten als ik de uitslag heb!
@Suus Ben erg benieuwd, bel maar snel, haha. @Dani Mooie foto's, mooie buik! @Aurin Mijn collega had er laatst ook last van. Zij had zalf echt tegen de aambeien, maar ook zalf die ze een halfuur voor het poepen moest aanbrengen, om het wat zachter te maken *sorry voor de ranzige details*, zodat ze minder pijn had. Ideetje om te vragen bij de huisarts? Ik heb vanochtend even wat inkopen gedaan voor in huis. Ik heb hier bij m'n ouders zo'n fijn kussen van de action, dus gelijk 2 daarvan gekocht voor onszelf. Nu even een lekker dutje doen denk ik, kan het wel gebruiken.
@iedereen: heb net toch gebeld en ze moeten het weer op kweek zetten, er kwam te weinig uit om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Maar op basis van wat ze nu zag kon ze me geen antibiotica voorschrijven. Snap er niks van, dacht dat het hartstikke duidelijk zou zijn, moet echt heel vaak naar de wc en heb erg snel weer aandrang. Morgen maar weer afwachten dan, word hier zo moe van!
@ suus kan zijn dat het geen bo is maar een ander soort infectie, dat is dan niet zichtbaar in een bo test. Kan ook zijn dat de kleine op je blaaa loopt te trappen en je daarom vaker moet. Heb je pijn bij plassen? Pijnlijke onderbuik? Ruikt je urine/afscheding anders? Dat zijn tekenen dat er evt een bo aanwezig kan zijn. Wat betreft de vitamine c je kan nooit genoeg vitamine c nemen. Wat je lichaam teveel vindt plas je altijd weer uit. Wat waren die natuurlijke tabletten dan? Wil er wel eens naar kijken. @talkinchair slaap lekker. Hier op de bank en aan het leren voor toetsen. Dus lig ook al lekker haha. Groetjes
@dani: geen idee, zal het vragen als ik morgen bel voor de uitslag van de kweek en ze zeggen dat het geen blaasontsteking is. Zou je van trappen op de blaas zo vaak en zo snel achter elkaar moeten? Pijn bij het plassen heb ik niet, maar dat heb je tijdens een zwangerschap bijna nooit, daarom is het zo verraderlijk. Heb af en toe wel pijn in mijn onderbuik, maar niet constant en denk dat dit ook niks met de eventuele blaasontsteking te maken heeft. Voor zover ik weet ruikt mijn urine niet anders dan normaal. Het schijnt dat je toch wel een maximum aantal vitamine c hebt als je zwanger bent. Dat waren trouwens geen tabletten, maar sap. Als je op de site van de Tuinen kijkt kan je het zo vinden bij het kopje cranberry. Dan wel even extra erop letten dat het die is zonder suiker. Bedankt voor het meedenken, waardeer ik erg!
@Susanne lastig zeg met al dat geplas. En met dit warme weer is het zeker ook nog een stukje vervelender! Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid en hebben ze een oplossing voor het probleem. Kamertje: Ooh dan valt het dus reuze mee dat ik er vroeg bij ben! Lijkt me eigenlijk wel al een hele geruststelling als het kamertje al af is, het is toch iets waar je tegenaan blijft lopen als er nog vanalles gedaan moet worden. Hoe voelen jullie je met dit weer? Last van vocht vasthouden? Mijn enkels zijn weer 3x in hun omvang toegenomen door het vocht vasthouden. Voor Féline is het een feest met dit weer, ze heeft heel veel energie die ze nu buiten lekker kwijt kan. Net een hele tijd op het gras met de sproeier gespeeld. Wel moet ik haar constant in de gaten houden dat ze die sproeier niet optilt. Ik keek 10 seconden niet en ze had de hond natgemaakt, arm beest. Nu ligt ze lekker te slapen op de bank, even wat rust voor mij
@KleineFee: zeker lastig, ben er ook helemaal lusteloos en down van, hoop ook dat ik morgen duidelijkheid krijg. Blijf lekker binnen met die warmte, merk er dan niet zo heel veel van, hebben een redelijk koel huis. Vervelend dat jij er wel last van hebt! Voor kinderen is dit weer inderdaad een feest, bijzonder dat die nooit last lijken te hebben van de warmte. Haha, honden vinden water toch juist fijn? Die schud zich wel weer droog en anders gaat ie lekker in de zon liggen. Lekker dat je even een momentje rust hebt nu, hoe lang slaapt ze meestal?
Even een echo bericht, ik krijg een ruggeprik voor de bevalling echt op gang komt. Hoeze dat willen doen weet ik alleen niet. Ze zecht dat de complicaties met een ruggenprik minder zijn dannde complicaties met een ritmestornissen.
@Maantje: zou toch wel duidelijk willen weten waarom ze dat willen en jij bent nog altijd degene die beslist of je die ruggenprik ook echt gaat krijgen!
Ja dat kan zeker dat je dan zo vaak moet. je hebt een blaasinhoud en als de kleine een gedeelte wegneemt door te trappen kan je direct moeten plassen. Wat betreft de pijn het hoeft niet maar kan wel voorkomen vandaar dat ik het vroeg. Zoalng je geen last van je buik heb (zeurderig drukkend gevoel) en rare geur van de urine is er niets aan de hand. Je hebt een max van 1000mg per dag dan zou je dus al heel veel moeten drinken/eten enz om daar aan te komen. wat teveel plas je uit. Ik zal zo even op de site van de tuinen gaan kijken. laat het je dan weten in een PB! @KleineFee ik heb lymfoedeem en houdt dus sowieso al vocht vast. draag steunkousen aan beide benen en heb 1x per week lymfdrainage therapie voor beide armen. echter zijn benen nu zo opgezwollen dat ik kousen niet meer aankan. Enkels zijn nu zo dik dat je de enkel niet meer kan zien helaas. Normaal heb ik een lymfapress voor extra vochtafdrijving echter mag dit niet gebruikt worden gedurende een zwangerschap dus ben ik heel beperkt. Wat kan helpen met het vocht is masseren (eerst je liezen daar zitten de lymfknopen) en dan je benen van enkel naar boven toe (evt partner vragen) overdag je benen hoog op kussen leggen en in de nacht ook proberen te doen. kan helpen! Maantje ik zou idd even vragen wat de precieze motivatie voor een keuze om een ruggenprik te nemen is en wat hun verwachtten wat evt complicaties kunnen zijn zonder ruggenprik. Wel kan ik je vertellen dat een ruggenprik zeer fijn is. De prik zelf kan wat gevoelig zijn (bij mij deed verdoving meer pijn dan de prik zelf) Bij de 1e zwangerschap wilde ik deze ook niet echter toen ik in een weeenstorm kwam en het met mij niet ging ging toch maar genomen. Kreeg daarna alleen wat last van verhoging wat vrij normaal blijkt te zijn echter was ik daarna zeer blij. Het geeft verlichting, fijn gevoel, weeen zijn beter onder controle en geloof me je voelt toch echt wel wat nodig is om te voelen gedurende de bevalling. Alleen minder heftig. Ik heb het toen als prettig ervaren. Jammer dat ze je deze keuze opdringen. desnoods second opinion vragen als je je daar prettiger bij voelt
@dani: maar ik had hiervoor wel echt blaasontsteking hè, dus denk echt dat het gewoon nog niet over is. Hoop natuurlijk dat het de kleine is, maar denk het echt niet. Heb niet constant een zeurderig gevoel in mijn buik, wel af en toe krampjes/steekjes, maar dat zal wel bij de zwangerschap horen. Denk dat ik met de zwanger zijn capsules van de Etos en het cranberrysap wel genoeg vitamine c binnen krijg toch? Eet daarnaast ook nog fruit (banaan, kiwi, appel, pruim, aardbei), dus dat zit denk ik wel goed. Bedankt dat je even wilt kijken bij dat cranberrysap, ben benieuwd wat jij ervan vindt!
@ dani leuke fotos zeg! Leuke kleertjes ook! @suus balen van je blaasontsteking! Fijn dat de sap iig wel goed bevalt! @maantje wat is de reden van de ruggenprik? @aurin balen van de aambeien.. Kan je idd geen zalf krijgen? @kleinefee fijn dat je dochtertje zo geniet @talkin haha jij hebt nog genoeg te doen voor je aan het kamertje kunt beginnen! Wel leuke voorbereidingen toch! 23 wkn he vandaag. @ all niemand vergeten? Zwaai voor de rest naar iedereen!
@KleineFee Heerlijk, lekker samen met je dochter chillen in de tuin! @Suus Ik plas ook veel vaker dan normaal, is ook iets wat echt bij de zwangerschap hoort. Morgen nog maar even afwachten. Maarja, als er geen ontsteking, is het iets waar je mee moet dealen. @Maantje Waarom krijg je dan uit voorzorg al een ruggenprik? @Dani Succes met al dat vocht vasthouden. Lijkt me vreselijk. Vriendin van me heeft 't ook, lijkt me geen pretje. Hier niet echt last van de warmte. Ik word er wel heel moe van, maar dat valt te verhelpen. @Bibi Haha, ja, inderdaad. Ga vanavond met moeder en zus de corsages proberen te fixen.
@talkingchair: maar bij mij was het in ieder geval wel blaasontsteking, hopelijk nu niet meer! Dan zal ik het inderdaad moeten accepteren, maar als ik weet dat het door de baby komt, dan vind ik het denk ik ook minder erg.
Ze hopen zo mijn hart te ontlasten, door pijn etc word je hart extra belast dit wil zij voorkomen. Als ik een ritmestorniss heb is het niet te voorspellen wat mijn hart gaat doen doordat ze het dan niet kunnen behandelen wordt het gevaarlijk zoals bloedpropjes die in het hart kunnen ontstaan door het bloed wat achterblijft.
@Maantje: tsja, dan is een ruggenprik inderdaad beter, moet je maar accepteren dan hè. Je wilt ook geen risico lopen natuurlijk. Maar wel zonde inderdaad, is het fijnste om het zonder te kunnen doen.
@maantje, misschien zetten ze de prik alvast maar is het nog niet direct dat ze de verdoving 'aan' zetten? Ik heb bij de eerste een ruggenprik gehad. Moest gezet worden tijdens heftige weeen dus dan kan je haast maar beter hebben dat hij al zit. Er zitten een paar nadelen aan vind ik, zoals dat je dan ook een katheter krijgt (als hij daadwerkelijk gebruikt gaat worden hè), dat je koorts kan krijgen tijdens de bevalling en dan moet je met kind 8 dagen blijven en dat het kan zijn, hoeft niet, dat je persweeen wat minder krachtig zijn. Maar verder is het echt een natuurlijke bevalling en niet minder bijzonder dan zonder medicatie. Sterker nog, ik wilde altijd zonder en nu snap ik echt niet meer waarom haha. Ik had bij Tijn zo'n pompje, wauw! Die wil ik weer hihi @kleinefee,welkom! Hier een mama met twee kids, van bijna 3 en 1,5. Klein genoeg? @suus (al gewend aan je nieuwe nickname), vaker plassen had ik bij Annelynn ook enorm, maar ook vaak bo. Bij mij bijna nooit met een normale dipsticktest aangetoond, altijd met kweek. @talkinchair: jij gaat trouwen, wat leuk!! Wanneer? Was mijn droom altijd met een dikke buik in trouwjurk, zucht.... we willen wel foto's van alle voorbereidingen zien hè, beetje mee keuren, meegenieten van de voorpret etc. Zijn er nog dingen waar je nog niet uit bent die nog geregeld moeten worden? Video hebben wij ook, superbijzonder en leuk om te kijken...! @hier: vannacht tot 2 uur in zkh gezeten omdat ik enorm pijn had in m'n zij en hoge rug en al dagen benauwd van die rottige ab en kon bijna niet meer ademen, werd steeds erger. Dus hap gebeld en uiteindelijk naar de gyn gestuurd. Zat ik daar met m'n 19 weken al in de verloskamers maar gelukkig niks ergs. Ze hadden het over uitsluiten longembolie en nier functie is ook gecheckt. @dani, heb t ook al op fb gezet maar ik ben morgen in de buurt waar jij woont volgens mij en heb n feestzwangerschapsjurkje die ik op een bruiloft aan had die je misschien wel past....? Als je wilt moeten we zorgen dat we ergens kunnen meeten Ben vast mensen vergeten maar dan gooi ik t op m'n zwangerschapsdementie
@josjo: ben jij er uiteindelijk wel van af gekomen dan? Zo ja, hoe? Nu geen last van? En die nickname wordt door veel mensen gebruikt hoor, dus ben er al wel aan gewend. Gelukkig maar dat jouw pijn niks ergs was, zal vast een opluchting zijn, kan me voorstellen dat je erg schrikt!