@suus, heb nu ab omdat ik nu bo heb. Ik heb dat gewoon helaas vaak tijdens zwschap, vorige keren 4-5 keer kuur gehad Dani, hoor net dat jij heel ergens anders woont hihi stom van mij zeg
@josjo: dus de blaasontsteking is nooit over gegaan? Of kwam het steeds weer terug? Welke antibiotica's heb jij gehad en was er een bepaalde die het beste hielp? Is wel echt balen hè, is zo vervelend! Met name als je niet thuis bent...
@Josjo Zo'n ruggenprik klinkt ideaal. Ik ben niet echt het type dat alles zo natuurlijk mogelijk wil en bladiebla. Ben echt een watje, ben heel benieuwd naar m'n bevalling. Maare, de bruiloft. Over 3 weken, 23 juli! Jullie krijgen wel een foto te zien hoor, van die dikke buik in de trouwjurk. Ik ben dan op één dag na 26 weken. Met al die drukte gaat de tijd hard tot de levensvatbaarheidsgrens. Wij hebben gekozen voor een locatie waarbij we zelf voor de catering moeten zorgen. Dat zorgt nog voor stress. En de laatste dingetjes, maar voornamelijk de catering. Fijn dat er niks ernstigs te zien was! Voel je je nog naar? Trouwens, wie van jullie heeft er toch nog meer zo vreselijk veel overgegeven de eerste weken? Jullie geloven het vast niet, maar ik kots nog steeds bijna dagelijks. Dat ben ik wel zo enorm zat. Zo. Even gal spuwen.
@talkingchair: ik zie wel met die ruggenprik, als het nodig is dan is het nodig. Leuk dat je een foto gaat laten zien van jou met je dikke buik in de jurk, ben heel benieuwd! Ik was wel erg blij dat ik nog in mijn droomjurk paste, nu zou dat waarschijnlijk niet meer gelukt zijn. Wel fijn dat de tijd nu zo hard gaat hè, had ik ook. Alleen ben jij een stuk verder, ik was rond de 16 weken. Wat balen zeg dat jullie de catering zelf moeten regelen, lijkt me inderdaad niet relaxed. Maar het was verder jullie droomlocatie? Anders kies je wel een andere locatie lijkt me. Bij ons was alles geregeld gelukkig, scheelde een hoop stress. Maar het wordt vast ook voor jullie een fantastische dag, geniet ervan want voordat je het weet is de dag weer voorbij! Wat vervelend zeg dat je nog steeds bijna dagelijks overgeeft, heb ik gelukkig nooit gedaan. Sterkte ermee!
Ik heb niet echt een dikke buik, ik ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet in de jurk. Maar we hebben er zelf voor gekozen hoor! Het wordt een beetje soort tuinfeest. We willen graag goedkoop trouwen, we zijn beiden nog jong, vriend is 21, ik 20. Vanwege ons geloof willen we trouwen voordat we gaan samenwonen, maar we hebben de centen niet voor een heel festijn! En nog langer uitstellen vinden we beiden ook geen optie.
@ talkin nig gelukt met de corsages? En het gaat toch ook niet om de grote en duurte van het feest! Als het maar gezellig is en goed georganiseerd wordt het vast een top dag! Ben ook heel benieiwd hoe je eruit ziet in jurk! Ja levensvatbaarheidgrens is voor jou over een weekje al meid! En voor mij over precies 2... Gaat snel he! @all ik heb allemaal opeens zon "schietende pijn" in mn zij net boven mijn linkerheup... Zou dat bandenpijn zijn? Ik heb al een joekel van een buik ik lijk wel 30wkn zwanger en nog niet eerder bandenpijn gehad dus vreemd toch? Vandaag met de hond uitlaten vroeg er nog een opaatje hielang ik nog moest ... Uhhhh pas net over de helft hahah *oeps*
@Bibi Ja, de corsages zijn echt heel leuk geworden, simpel, maar wel heel feestelijk. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar het eindresultaat. Ga vandaag weer passen! Serieus, heb je echt zo'n toeter? Dat is wel heel ernstig. Geen idee of dat bandenpijn is. Ik heb op allerlei verschillende plekjes pijntjes en steekjes, zo af en toe. Durf er niet goed een naam aan te geven.
Dat kan idd bandenpijn zijn. soort stekende pijn in je zij. Ik heb ook een joekel van een buik en er regelmatig last van. Rust houden helpt bij mij wel en een warme douche helpt soms ook. Succes! @Suus net zoals josjo ook al aangeeft ik vond de ruggenprik ook een fijn iets op de koorts na, echter door de omstandigheden mocht ik dus wel na 24u naar huis. @Josjo ja ik heb nu de 2e BO gehad sinds deze zwangerschap ik hoop dat het de laatste was maarja we zullen wel zien. Wil niet teveel abkuren nemen ivm imuun ervoor kunnen worden. En wat betreft de jurk hebben we het al over gehad haha was echt heel lief van je!! @Talkinchair lijkt me spannend al die voorbereidingen op jullie bruiloft. Persoonlijk zou ik de catering wel zelf willen doen maar dat komt omdat koken een grote hobby van me is en ik dan ook weet wat er in zit en hoe bereid is enz haha. Zou mij net afleiding van de rest vd stress geven haha. Ook zou ik mijn eigen make-up en haren doen omdat ik voor kapster/visagiste geleerd heb en dat graag in eigen handen houdt haha. Mijn ma is coupeuse en zou de jurk voor mij maken (altijd al gezegd) trouwfeest zelf hoeft niet duur te zijn gaat erom dat jullie tevreden zijn en het doen zoals jullie willen en de mogelijkheden zich aandienen. Hoop dat vl ooit overstag gaat om te trouwen.......ik blijf hopen haha. Ben benieuwd naar je jurk.......spannend!! @Hier weer een leer dagje. lig op de bank, ventilator aan en rolluiken dicht (is nu al 23 graden hier) en kan sowieso al niet tegen warmte (ivm oedeem). Vanmiddag even met mams naar de markt en vanavond een bruiloft feestje van 2 vrienden. Heb 2 jurken gevonden die ik aan kan doen en mijn buik ook nog inpast maar straks eens even kijken welke het gaat worden. Jullie plannen nog voor vandaag??
Bibi ik had gisteren ochtend bij alle bij de banden vreselijke pijn. Maar mijn buik heeft ook echt een groei spurt gehad! @dani ik ben zo bang voor de prik zelf. Maar ik heb mijn eigen er ook bij neer gel echt ben zo dankbaar dat uberhoupt zwanger mog raken. Veer informatie hebben ze niet over mijn aandoening en zwanger zijn. Vond het ook netjes dat mijn gynaecoloog al in mijn dossier had gezet indien conplicaties zelf niks toedienen maar spoed nummer lumc bellen. Het privé nummer van mijn cardioloog. Maar mijn gyn heeft in het lumc stage gelopen, dus weet hoe het daar gaat. In leiden bevallen is geen optie aangezien ik in bergen op zoom woon. Het voel wel echt vertrouwder en heb er echt vertrouwen in. Bedankt voor de ruggen prik verhalen heb ik echt veel aan want dan weet ik hoe het in zijn werk gaat. Mijn tanten had een ruggenprik maar die hebben ze 4x proberen te zetten ze was ook zo een 60 kilo zwaarder als ik nu.
@Dani Serieus?! Er is al zoveel wat je zelf moet regelen, ik had 't graag uit handen gegeven. Maarja, de centjes hè. Ik laat m'n jurk ook maken bij een coupeuse. Je ziet hem gewoon echt af worden. Heel gaaf. Plus het is heel makkelijk omdat ik zwanger ben natuurlijk. Er kan dan zoveel vermaakt worden. Ideaal. Succes met leren vandaag meid! Ik ga vanmiddag m'n jurk passen, nu wat spullen aan het inpakken die m'n ouders dan morgen mooi kunnen verhuizen. Vanavond nog even verjaardag van m'n opa. Morgen de hele dag poetsen in ons huisje, ben benieuwd hoe dat gaat. Ik ga wel lekker op m'n eigen tempo werken, want anders hou ik geen dag vol denk ik.
@talkingchair: vind het bij mij ook nog erg meevallen hoor, hangt er ook vanaf wat voor jurk je aan hebt. Maar bij zou je het nu wel zien hoor haha. Gezien jullie omstandigheden kan ik me een budget bruiloft helemaal voorstellen en het maakt ook helemaal niet uit! Iedereen moet het doen zoals zij het willen, ieder voor zich en als je maar geniet! Veel plezier met het passen van je trouwjurk en op de verjaardag van je opa en inderdaad gewoon lekker rustig aan doen met schoonmaken, desnoods doe je het in een paar dagen. @Bbibi: haha, dat wordt nog wat aan het einde van de zwangerschap hihi. Die pijn zou inderdaad goed bandenpijn kunnen zijn als ik dat zo om me heen hoor, maar heb er geen ervaring mee. Is de pijn al minder? @dani: bedoel je met dat over die ruggenprik niet Maantje? Succes met leren en veel plezier met de bruiloft! @iedereen: vanmorgen dus de 20-weken echo gehad en alles wat helemaal goed, ons kindje is helemaal goedgekeurd! Wel was hij/zij erg bewegelijk, dus moeilijk om bepaalde dingen meteen te zien haha, maar uiteindelijk is alles gelukt. Wel heeft ons kindje lange benen, heel bijzonder met 2 vrij kleine ouders. De benen hoorden bij 21 weken zwangerschap, verder lag alles mooi op schema. Helemaal super, was zo opgelucht! Hebben de echo op DVD en hebben zelf voor het geluid gezorgd, ook hebben we echo's meegekregen, dus een mooie herinnering aan de echo van ons gezonde kindje. Ook is het geslacht nu 99% zeker, kunnen dus nu echt gericht spulletjes gaan kopen hihi. De placenta ligt helaas toch aan de voorkant, dus dat verklaard ook waarom ik het kindje nog niet zo goed voel. Maar volgens de echoscopiste zal ik haar toch binnenkort wel beter/meer gaan voelen omdat het zo'n druktemaker is hihi. Ben benieuwd! Na de echo boodschappen gedaan en naar de stad geweest. Heb ook de Mama tas van de Kruidvat opgehaald, maar deze vond ik nogal tegenvallen, alleen maar een bijtring, luiers voor kindjes vanaf 2 kilo en een bodycreme of badspul. Was het pakket bij jullie ook zo mager? Zo nee, dan stuur ik er nog een keer een mail over. Scheen ook op je kaart te zijn wat je zou krijgen, maar was bij mij niet zo, dus vraag me af of ik alles wel gekregen heb. O ja, heb ook de uitslag van de kweek van mijn urine en de urine was helemaal schoon! Is het nu waarschijnlijk toch het kindje, werd ook bevestigd door de echoscopiste en heb ook wel het gevoel dat het iets minder erg is geworden. Maar heb toch nog het cranberrysap van de Tuinen gehaald, ben benieuwd wat ik ervan vind. Schijnt erg zuur te zijn omdat het de ongezoete versie is, maar zit een stuk minder suiker in dan in de gewone versie en dat vind ik toch wel een fijn idee.
@Suus Gefeliciteerd! Helemaal blij zeker? Wordt het een meisje of jongetje? Of heb je dat al gezegd? Of wil je het helemaal niet zeggen, haha. Echt super fijn joh! Wel irritant, zo'n blaas, maar vertrouw er maar op dat 't goed zit! Klopt, dat is alles wat er in zit. Maar goed, het zijn wel nuttige spulletjes, je kunt er wel wat mee. Beter dan 0% Jillz enzo, toch?
@talkingchair: heel erg blij en opgelucht ook! We houden voor onszelf wat het geslacht is, dus helaas. Heb al het gevoel dat de blaasklachten minder zijn, maar ga zeker cranberrysap blijven drinken, hopelijk blijft het dan weg. Het zijn inderdaad wel nuttige spulletjes, maar had wat meer verwacht. Nou ja, samen met alle andere babypakketten heb ik toch een leuk voorraadje spullen.
Haha, wij houden het ook voor onszelf hoor. Iedereen in mijn omgeving beweerd zeker te weten wat het wordt, want ik zou me versproken hebben, alleen... ze zitten fout! Echt iedereen is ervan overtuigd, dus vriend en ik hebben dikke lol erom natuurlijk.
suus wat fijn dat alles goed is net als je urine, ik heb een regelmaat in mijn buik klachten gevonden. mijn bm zit nu boven mijn navel vorige week zat hij er onder, en toen heb ik veel klachten gehad, het lijk wel of als de baby weinig ruimte heeft hij eerder op mijn blaas gaat pesten, en zodra hij ruimte heeft zijn mijn vage klachten ook weg. mijn gyneacoloog gaf aan als weer denk blaas ontstekking te hebben dat ik het dan bij hun moet inleveren ipv huis arts. talkingchiar wij hebben ook geen kei dure bruiloft gegeven. we zijn in het oude gemeentehuis getrouwd, is bij ons in een oude zaal wat heel mooi is, en daar na naar een zaal geweest waar we alleen drinke moesten afnemen maar personeel eten zelf konden regelen, dus kennise stonden achter de bar, en anderen kennisen wie vaker catering doen hebben het eten verzorgd was echt super goed! en veel mensen vroegen hoe en waar we alles zo geregeld hadden. hebben zo heel veel geld bespaard. ik kan wel een foto posten met mijn jurk toen der tijd, heb hem uit amerika laten overkomen hier zou hij 4200 kosten en nu was hij 500 inc vermaken verzendkosten duane etc.
Susannelillian, wat fijn dat jouw echo goed was! Wij zijn ook net thuis en bij ons hebben ze ook geen gekke dingen gezien.
@talkingchair: leuk hè als mensen ernaast zitten. Ik wil dat omdat zeker mijn moeder, oma en tante en de ouders van mijn man er al vanaf het begin bij betrokken zijn en alles weten, wil ook nog iets voor ons tweeën houden. Gelukkig wordt dat geaccepteerd, alhoewel mijn moeder het wel erg graag wil weten haha. De dvd van deze echo krijgt ook niemand anders te zien, daar zeggen we namelijk een paar keer het geslacht. Jammer dan! @Maantje: ja, waren zo blij en opgelucht, alles zag er precies zo uit als dat het eruit moest zien. Balen van die klachten, bij mij zijn de blaasklachten gelukkig ook al minder en als ik er toch weer last van krijg dan kan ik gewoon weer urine afgeven bij de huisarts. Nu is het in ieder geval weg! @Bookfairy: mooi dat jouw echo ook goed was!
Dat ongezoete cranberrysap is echt megazuur, puur is het echt niet te drinken haha. Heb het gemengd met water, dan is het redelijk te doen. Denk dat ik na deze fles toch maar over ga op de pillen of capsules haha.