November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Susannelilian, fijn dat je echo goed was! Druk babytje dus... ;) leuk!

Vanacht kon ik niet slapen. En de kleine sliep eindelijk wel eens... ;) toen legde ik mw hand op me buik (zonder te duwen) en 3 min later werd er al tegenaan geschopt :D zo cool! Dit mannetje is alles behalve rustig :)

@prenatal, heb gisteren de box gehaald. Erg leuke box. En nuttige dingen ook! Dus zeker de moeite waard.

@ruggenprik, ik zal daar ook vroegtijdig mee beginnen. Heb alleen niet gevraagd of je dan ook ingeleid word. Maar daar hebben we nog tijd zat voor. Ik heb al 3x eerder een ruggenprik gehad. En het valt reuze mee. Persoonlijk heb ik 2x pech gehad. Maar dat weerhoud me er niet van om het nu weer te proberen. Dat zo natuurlijk mogelijk geloof ik niet in. De ruggenprik bieden ze niet voor niks aan;) maar dat is mijn mening:D

Welke dames hebben er volgende week nog de 20weken echo? Zijn er nog guo's?

Zijn er mannen die last hebben van jullie korte lontje? Als je die hebt natuurlijk ;) ik merk dat mijn man de laatste 2 weken snel afgesnauwd of afgekeurd wordt. En dan denk ik bij mezelf... ligt het nou aan mij? Ben ik te pietje precies? Zijn het me hormonen? Of werkt hij gewoon niet mee? :( wordt gek van mezelf..

2. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

@Jess84
    Wat cool dat je zo contact met je baby krijgt. Ga ik ook uitproberen. Ze voelen dan dus toch een soort druk, ook al druk je dus niet?!:p

Maar van je man, tja, wel een beetje herkenbaar. Ik kan juist nu de dingen heel slecht loslaten, want alles moet perfect geregeld worden. M'n vriend wordt gek van m'n gecontroleer, zegt 'ie. Oeps.. Ik neem 'm wel serieus, hij heeft ook gelijk, maar zwanger zijn doet gewoon veel met ons vrouwen, haha. ;)

3. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Waar is mn tekst gebleven??? Zucht, maar weer opnieuw beginnen.

@jess: zeker een druk kindje, erg leuk inderdaad! Leuk dat jij jullie kindje zo duidelijk voelde schoppen, lijkt me heel bijzonder! Ligt bij jou de placenta aan de achterkant? De Prenatal box is inderdaad erg leuk, heb er zelfs 2. :D De ruggenprik moet iedereen gewoon lekker zelf weten. :) Ik snauw ook lekker tegen mijn man af en toe, gelukkig kan hij er meestal goed tegen en zegt hij dan al dat het mijn hormonen zijn. :D De mannen voelen gewoon niet wat wij voelen, die geloven wel dat alles goed komt en wij maken ons veel meer zorgen. Hopelijk krijgen we in november gewoon allemaal een gezond kindje!

@iedereen: gaan jullie ook nog een pretecho en/of 3/4d echo laten maken? Wij wel, lijkt me zo bijzonder! Twijfel nog of we het bij 28 of 29 gaan laten doen en waar, wat denken jullie? Twijfel nog erg tussen 2 echobureaus, maar helaas wonen er volgens mij geen meiden van jullie in de buurt, dus bij welk bureau kunnen jullie me helaas niet bij helpen. :( Maar wel met bij hoeveel weken. :) Ben benieuwd!

4. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @talkingchair, het schijnt de warmte van je hand te zijn waar ze dan op reageren. Hij lijkt soms vaker wakker dan dat hij slaapt;)

@Susannelilian, placenta ligt achter ja. Voel hem nu al 3 weken en schrik soms van de intensiteit van het gevoel. :D
    ruggenprik... ieder voor zich inderdaad! Al.ben ik blij dat die vam mij al geregeld is :p
    2 boxen trouwens! Wow mazzelaar haha zijn een hoop luiers!

@mannen, maar mogen we niet meer van ze verwachten nu wij ons ook zo opofferen en soms gepijnigd worden;)? Of moeten de mannen maar mannen blijven? Ik vind dat als ik er dingen voor opoffer dat hij dat ook wel mag doen. Of ben ik gek? :D

5. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hoi allemaal,

Moest weer even bijlezen!

Wat fijn dat de echo's goed zijn, ook bij mamajanneke! Wij mogen maandag, ben zo benieuwd of alles goed is...

@mannen hier heb ik af en toe het idee dat hij me helemaal niet begrijpt. Ik ben natuurlijk dag en nacht bezig met de zwangerschap, maar hij voor mijn gevoel vrij weinig (zal wel meevallennatuurlijk, maar hij uit zich hier niet over, super irritant af en toe...)

@klachten, hier gelukkig nog steeds weinig klachten. Ook ik moet erg vaak naar de wc, ene dag meer dan de andere dus hij ziet m'n blaas ook als een springkussen, lekker! Verder als ik thuis kom van het werk wel vermoeid hoor, maar kan ook komen doordat ik in een ontwikkeltraject zit tot teamleider, dus veel moet regelen wat intensief is. Gelukkig nu twee dagen vrij, genieten!

Nog leuke plannen voor het weekend?

6. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Oja sinds gister voel ik onze kleine ook! Wat bijzonder is dat, het zijn nog geen trapjes ed, maar de vlindertjes/plopjes! Ook hier ligt de placenta aan de voorkant.

7. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

@mannen
    Haha, dat vind ik ook, zij mogen ook zeker wat extra's doen. Helaas kan ik daar weinig meer mee, want hij doet al zoveel. :p

@Loontje
    Jij bent dus zelf nog erg druk? :) Pak je rust wel, zodra je de mogelijkheid hebt.
    Leuk hè, als je het voelt. Ik had het ook tijdens de 20e week voor 't eerst, placenta ligt ook voor. 't Wordt snel sterker.

Ik voel trouwens de schopjes nooit hoog. Altijd nog een heel eind onder mijn navel. Ben benieuwd wat dat gaat betekenen...

8. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @loontje, wat leuk dat je het ook voelt nu! Het lijkt zoveel echter dan..;)

@mannen, uhm alle mannen zijn dus over het algemeen hetzelde. Em de mannen vinden natuurlijk dat we teveel verwachten en willen zien...

Normaal doe ik 75% van het huishouden. Em we werken dan allebei 40uur. Maar ik moet nu keuzes maken tussen werk of dingen naast het werk. Want en en gaat niet meer altijd. En het wordt nog niet echt begrepen dat iemand anders dan toch dingen in huis zal moeten doen... nog 2,5maand, dan werk ik niet meer en dan doe ik het zelf wel weer, maar tot die tijd... pfff;)

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hi ladies, alles goed hier zie ik? :)

@suus, mooie echo van je uk of ukkelientje :D fijn zeg! 3D heb ik met Annelynn wel gedaan, rond 29, superleuk! 4d schijnt nog bijzonderder te zijn, kan alleen lang nog niet overal...

@talkinchair, ben benieuwd naar je foto in jurk! :) enne, beetje stress voor de bruiloft is juist leuk, hoort er bij ;). Heb je de muziek al? Wat voor muziek heb je voor de ceremonie? Oh ik ben dol op trouwerijen, zou t zo nog eens doen! :D

@loontje, ook n mooie echo, super!

Hier dinsdag de echo, ben dan precies 20 weken, spannend! Heb uk ook gevoeld,eindelijk!! Placenta ligt hier ook voor, zagen ze wie op de echo... Qua ab had ik eerst nitrofantoine, daar was ik dus zo ziek van, en nu amoxilinne. Heb nog niet t idee dat het helemaal werkt, maar in principe is dit de enige ab die je mag, dus als t niet over gaat gaan we met de gyn overleggen zei de vk..

Mannen....tja.... Nee die van mij heeft t wel zwaar ja. Ik herken mezelf soms niet, veel te kort lontje, snel snauwen en zeuren.. Heb dit nog nooit gehad zo haha arme vent :p

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    En vwb ruggenprik, als je kan kiezen zou ik dat pompje kiezen. Geen gevolgen voor uk, geen katheter, kan je zelf toedienen maar echt supereffectief en zodra je mag persen, zetten ze hem uit en heb je volledige persweeen. Heerlijk middel waar je echt super mee kan ontspannen :)

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @josjo: dankje! 4D is de video, gaan wij ook laten maken! :) Kan inderdaad ook niet bij onze eigen verloskundige, gaan nu naar een andere. Heb alleen nog geen afspraak gemaakt. blijf twijfelen voor welke ik moet gaan haha. Alvast veel plezier met je echo! En sterkte met de blaasontsteking, bij mij is ie eindelijk over. Er zijn wel meerdere antibioticakuren door die mogen tijdens de zwangerschap, maar niet allemaal inderdaad. Die jij nu hebt hielp bij mij niet, de vorige die jij had wel. :) De mannen hebben het inderdaad maar zwaar met ons haha. :D

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Willen jullie iets voor een Jan 2012 mama doen die ik ken? Willen jullie bij baby van de maand stemmen op delana met de tekst simpel maar mooi? Ze heeft nog n stem of 30 nodig dus als wij allemaal stemmen.... :). De mama is zon lieverd en gun haar die mini monkey wel :):) thx alvast!

13. Juranga

Juranga Lid

5 mei 2014
    22
    0
    0
    @Suus, fijn joh een goede echo! Wordt het niet toevallig een meisje??;) zag dit staan "Maar volgens de echoscopiste zal ik haar toch binnenkort wel beter/meer gaan voelen omdat het zo'n druktemaker is hihi. " :):)

@ Jess, ja maandag de 20 weken!! En waarsch. kan manlief toch mee....zou eg blij zijn! Ben erg benieuwd!

@Josjo, ja pompje klinkt dan idd ook wel goed. Ik wil wel pijnbestrijding, heb niet de behoefte om het perse zo natuurlijk mogelijk te hebben en zodoende (onnodig) veel pijn te gaan lijden.

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @josjo: waar kunnen we haar vinden? Heb je een link? Als je je nergens voor in hoeft te schrijven of aanmelden (is vaak zo) dan wil ik het natuurlijk wel doen! :)

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Gewoon hier op zp: home, baby van de mand verkiezing en dan staat ze redelijk bovenaan rechts ergens. Fotocollage met veel roze :).

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Oepsie? ;)

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Was onbewust, is een beetje spreektaal hier. Ben zo aan vrouwen gewend, zijn in mijn familie alleen maar vrouwen. :D Helaas dus voor jullie. :p

18. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Eventjes de tijd genomen om een paar pagina's bij te lezen, had niet gedacht dat deze site nu al tijdrovend zou zijn ;)

- Vocht vasthouden: bedankt voor de tips dani! Voeten omhoog leggen probeer ik zo veel mogelijk te doen, maar dat kan eigenlijk alleen als Fee ligt te slapen anders ben ik toch constant in de weer.

- Trouwen: Leuk dat je gaat trouwen Talkingchair, lijkt me heel bijzonder als je zwanger bent. Het zal vast een zeker een speciale dag worden!

- Echo's: Ik zie dat een paar dames een goede 20 weken echo hebben gehad, gelukkig! Leuk om je baby weer even te bekijken en om te horen dat alles er goed uitziet. Voor mijn gevoel hadden we bij de 20 weken echo een punt bereikt waarop mijn bezorgdheid overging in genieten.

- Pretecho: We willen heel graag weer een pretecho laten doen. Bij Fee met 32 weken gedaan maar dat was eigenlijk wel aan de late kant. Dan zie je alles toch wat minder scherp had ik het idee. Nu rond 29/30 weken proberen een afspraak te maken.

- Mannen: Mijn man is een schat van een vent. Wat een geduld heeft hij met mij moeten hebben de eerste weken! Tot aan week 16 constant overgegeven waardoor ik de hele dag als een ziek vogeltje in bed lag en niks van hem kon hebben. Al die tijd heeft hij volledig de zorg van ons meisje op zich genomen en mij nergens mee belast.

- Stemmen: ik zal wel voor je vriendin stemmen josjo!

Dit was het (denk ik) wel zo een beetje, sorry als ik iemand vergeten ben! Hier vandaag een rustige dag gehad. Vanochtend aan het werk geweest en Fee naar de opvang. In de middag boodschappen gedaan met een dame die weigerde om eerst een middagdutje te doen. Ze was niet te genieten in de winkel en ik heb maar alleen het hoognodige gehaald (en met een knalrood hoofd de winkel verlaten). Hier trouwens nog maar een bescheiden buikje, ik zal morgen eens een foto plaatsen

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Meiden wat moest ik veel teruglezen zeg ik hou het ff kort!

@talkin fijn dat de corsages gelukt zijn! Hoe was het jurk passen? Succes met de verhuis!

@maantje jij dus ook al zon bandenpijn? Mijn baarmoeder zit sinds 2 weken terug al tot mijn borsten! Mijn buik luikt wel 30 weken zwanger en ik ben al 9 kilo aangekomen! Gister vroeg er eenxman wan me hoelang ik nog moest haha te erg gewoon!

@dani wss toch bandenpijn dus denk jij? Pijn was weer krsmpachtig net ! Maak me dan zoooon zorgen ... Vooral gezien ik nog niet aan de 24 wkn zit! :(
    Hoe ws het leren?

@jess hihi wat leuk dat je haar zo goed voelt!

@suus voor jou ook al een meisje dus hahahs :p fijn dat alles goed was meid!!

@ bookfairy fijn dat bij jou ook alles goed was!

@box hier ook lrenatal opgehaald! Echt een leuke box en de dsg ervoor die van de kruidvat ! Was niet veel maar wel nuttig vond ik :)
    En toch leuk als je ziet wat je allemaal gratis krijgt! Ben er wel blij mee hoor!

@pijn hier dus nog steeds pijn! Steken zij waren weg maar net krampen en zwaar
    Gevoel! Maar ik ben ook al zo rond, en dus al 9 kilo aangekomen! Net gewogen ik schrok er zelfs van! Maarja volgens mijn gyn zie ik er goed uit is alles goed gegroeid maar is dat allemaal dikke prima, dus daar moet ik dan maar vanuit gaan ! Ik hou wel al vocht vast dusja zal ook er wel wat mee te maken hebben! Want ik eet geen chils koek snoep of taart.. Dus daar kan het niet aan liggen .. Nouja als mn mupke het maak goed doet! Ben blij dat ik haar dagelijks voel :)

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bbibi: zoals ik al zei is het spreektaal omdat ik zo aan alleen maar vrouwen gewend ben, dus helaas moet ik jullie nog steeds in het ongewisse laten. :p Balen van die krampen en het zware gevoel, 9 kilo is inderdaad al wel heel erg veel! Ik ben tot nu toe ongeveer 3 kilo aangekomen, heel bescheiden dus. :) Als de kleine het inderdaad maar goed doet, daar gaat het om. Fijn dat je haar nu dagelijks voelt. Ons kindje voel ik ook wel dagelijks, maar dan alleen nog fladdertjes en plopjes. Maar als het goed is duurt het dus niet lang meer voordat ik ons kindje veel meer ga voelen, kijk er naar uit!

Deel Deze Pagina