November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    @Maantje Leuk bedacht...toevallig groot oranje/feyenoord liefhebber?

2. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ons Pietertje (zo noemen we hem al vanaf het begin) is goedgekeurd!! Was veel aan het bewegen. Z'n voeten waren net zo groot als z'n bovenbeen... Maar wat is het fijn om ge horen dat alles goed is, we zijn helemaal happy!

@bibbi ik hoop dat het al weer wat beter gaat. Ik snap dat je je dan toch zorgen maakt, gelukkig hebben ze je serieus genomen.

3. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bbibi, dat is natuurlijk wel even schrikken. Maar alles was goed begrijp ik?

@echo dames: succes!

Wij gaan zo weer naar het VU. Hopen dat mr. bij poging 7 eens mee gaat werken;)
    hij is in ieder geval heel druk geweest dit weekend:D en dus hopelijk in de goede positie gaan liggen...
    en daarna gaan we verf halen voor de babykamer:) super leuk!

4. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @KleineFee: mooie foto!

@Bbibi: wat fijn dat alles toch goed was, kan me je onrust heel goed voorstellen!

@Loontje: wat fijn dat jullie kindje weer goed gekeurd is! Haha, grappig dat hij nu al op zulke grote voet (of kleine been) leeft hihi, maar als alles goed is dan is het natuurlijk helemaal prima! Ons kindje heeft heel lange benen, ook bijzonder omdat mijn man en ik dat allebei niet hebben. Maar het zit wel in mijn schoonmoeders familie, dus zal daar wel vandaan komen dan.

@jess: hopelijk werkt jullie mannetje dit keer wel mee! Veel plezier met verf halen daarna!

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Wij hebben donderdag 7 augustus de 2/3/4d echo! Wilde eigenlijk een week eerder, maar dan kon het niet meer vroeg in de ochtend, in de avond of in het weekend. Maar volgens de eigenaresse van het pretechobureau was dit een prima tijd voor de echo! Ben zo benieuwd, over een maandje zullen we ons kindje in 3d te zien krijgen, super spannend!

6. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

wat leuk!! wij gaan 17 augustus dan 27 weken.

@Naam nee we hadden het al voor de hype besloten maar ja.. dan maar een voetballer die zo heet. ik vind voetbal leuk zelf ook altijd gedaan maar manlief niet. en het is de enigste manier om van klaas een korte krachtige naam te maken:D weten zelfs ze doopnamen al:p

@echo hoop dat het nu allemaal lukt!!

@bibi, ik heb heel veel last van banden pijn/ het gevoel bij me schaamstreeek of mijn spieren te kort zijn.

@Buik. ons ventje heeft weer een groeispurt gehad mijn buik lijk wel opgeblazen of een reuzen watermeloen onder mijn t-shirt heb.

pff ik ben nu echt kapot, snap wel waarom zo last van mijn buik heb het lijkt wel of mijn buik per dag groeid en dat is hij natuurlijk niet gewend.

7. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Hallo kletstantes

Eerst eens even 10 pagina's terug lezen.

Hier een leerweekend gehad en gisteravond lekker gaan eten met vl. Hebben toen een super goed, lang gesprek gehad over verleden, toekomst, hoe we dingen zien enz. was heel fijn.

Verder veel last van vocht vasthouden en pijnlijke banden. en dat terwijl ik voornamelijk gelegen heb. Dus woensdag even navraag doen bij huisarts. Verder nu de laatste 2 dagen school/toetsen en dan eindelijk vkantie. zorgt ook wel voor wat stress maar tis bijna over.

@Naam die is gister voor 100% zeker gekozen en vastgezet geeft een fijn/gerust gevoel. Gelukkig waren we er snel over uit haha. lijstje was al terug gebracht van 5 naar 2 namen.

@spullen afgelopen zaterdag nog wat spulletjes gekocht campingbedje, box, boxkleed, kleding en mijn schoonma koopt de babyfoon. De rest hebben we nog alles van de vorige x, alleen nog wat maatje 50/56 kleding kopen haha.

Ik ga even bijlezen en reageer zo uitgebreid op iedereen!!

8. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @KleineFee inmiddels al aan het kamertje begonnen? Hebben de tips al wat geholpen wat betreft het vocht?
    Hier ook last van RLS en had medicatie die ik slikte ervoor voor de zwangerschap echter mag het nu niet ingenomen worden dus slaap ik slechter, is vl soms blauw en wordt ik gek als ik bed lig van het onrustige getrap grrrr.
    Leuk foto van je buikje en de kleine meid!

@bbibi dat is ook al hoog.......mijn god? Weten ze hoe het komt? ben je zelf klein ofzo dat het komt dat de bm al zo hoog zit? Wat betreft het aankomen het is vrij normaal dat je aankomt hoor en ja dat barbiepop zal je dan maar even moeten laten voor wat het is haha. Je weet waarvoor je het doet allemaal haha.
    Helpt rust nemen tegen de pijn? Doe rustig aan!
    Even schrikken van afgelopen zaterdag/zondag maar gelukkig is alles in orde met de kleine.

@Suus hoe gaat het met de cranberry sap? Al enige vooruitgang/verandering? Evt ook lekker met spa rood, scheutje in de thee of met yoghurt maybe heb je wat aan de tips. Fijne gevoel nu? Of nog steeds last van veel plassen.
    Wat fijn dat de 20 weken echo goed was, toch een geruststelling vind ik.

@Maantje inmiddels beetje aan het idee van de ruggenprik gewend? en heb je nog rondgevraagd voor wat meer informatie te kunnen verkrijgen rondom alles? je hart en ruggenprik combi?
    Kan de groote geen kwaad van de baarmoeder? die van mij zit nu net boven de navel en merk echt na het eten dat ik "opgeblazen" ben.

@Talkingchair hoe gaat het met jou meid? nog steeds last van het spugen? Kun je er niets voor krijgen via huisarts of drogist?
    Benieuwd naar de trouwfotos, met name naar de jurk haha.
    Hoe was jurkpassen? Daarbij als jullie ooit nog eens uitgebreider willen trouwen kun je dat doen met 12,5 of 25 jaar huwelijk haha hebben mijn ouders ook gedaan met 30 jaar afgelopen jaar. zo bijzonder, wij waren erbij en geloftes werden vernieuwd. Zo leuk.
    Herken het slechte slapen wel. Hoe is afgelopen nacht gegaan?

@Bookfairy fijn te horen dat de echo weer goed was! En tevreden met de prenetal box? Hier wel.

@Mannen ik heb de 1e 14/15 weken echt een kort lontje gehad en had soms hekel aan mijn eigen gedrag. Maar nu eigenlijk nergens last van. Houd het lang vol (ook in de avond), wel nog steeds vaak plassen, slechter slapen, vocht vasthouden en daardoor wat "zeurderiger" maar hij went eraan haha en relativeert dat ik normaal niet zo ben en het dus hormoon gericht is haha, Echt een lieverd.

@Jess fijn dat je de kleine al zo voelt heerlijk gevoel he. Hier hetzelfde. ook savonds voor het slapen gaan nog even genieten van het getrap en gedraai, smorgens als ik wakker wordt ook en soms als ik de klas of auto zit dat hij zich laat voelen haha.
    Beetje taakverdeling mag er wel zijn nu in deze bijzondere omstandheid haha. hier doet vl wasmand naar beneden dragen, container buiten zetten, kattenbakken verschonen, vaatwasser uitruimen en boodschappen tillen. Daarbij komt mams om mijn ramen te doen en de dingen die ik nu nog zelf kan doe ik zelf echter weet ik dat ik ze na een tijdje uit handen kom te geven.

@Pretecho ik ben er over aan het nadenken. wil het wel maar vl vind het "eng" om de kleine al zo te zien. als zou ik het met zijn verjaardag willen doen (3 september) dan ben ik 29 weken weet niet of dat te laat is evt.

@Loontje kun je niet evt wat werk uit handen geven of anders plannen zodat je minder druk ervaart en meer rust?

@Josjo hoe gaat het met de kuur? nog last ergens van? Fijn dat je de uk hebt gevoeld, geeft een gerust gevoel niet?
    had al gestemd haha zoals je misschien gelezen hebt. Benieuwd of ze wint hope so!
    Leuk die pinterest fotos!

@juranga hoe was de echo??Of moet je nog?

@Pijnbestrijding tijdens bevalling ga zolang mogelijk zonder doen en gaat het niet meer dan ga ik voor een pomp of indien nodig een ruggenprik. Na de vorige x wel wat beter op de hoogte :D

@Box heb trouwens de box bij babydump opgehaald en daar zit een philips speen bij helaas heb ik de kleur roze gekregen. Dus als ik iemand van de dames die in verwachting van een meisje zijn kan blij maken ermee dan hoor ik het graag?

@koosnaampje voor de uk, soms zeggen we de naam, dan is het kleintje of ukkie haha diverse koosnaampjes al.

@Nath fijn om te horen dat alles goed was met de 20 weken echo. wat vervelend van de rugpijn? geen mogelijkheid voor een therapie? massage? mensendick, cesar, fysio?
    Lijkt me verstandig om het op je werk en bij vk/gyn aan te kaarten dat je desnoods al minder werk gaat verrichten dit om je lichaam te ontlasten. Niet dat je dadelijk last van BI hebt ofzo!
    Sterkte, luister goed naar je lichaam deze geeft het niet voor niets aan.

Volgens mij was dat alles van de afgelopen pagina's haha.

Knuffie

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Maantje: leuk dat jij het ook al gepland hebt! Bij ons is het wat eerder omdat de placenta aan de voorkant ligt helaas. Maar ga er vanuit dat ze bij het echobureau ervaring hebben hiermee en hoor ook van veel meiden dat ze ook rond/vlak voor de 30 weken nog prachtige plaatjes krijgen! Komt vast goed. :) Vervelend dat je zoveel last hebt van bandenpijn, sterkte ermee!

@dani: wat fijn van het goede gesprek met je vriend, altijd goed! Balen van het vocht vast houden en de bandenpijn, maar mooi dat jullie nu uit de naam zijn! Leuk van de spulletjes! Wat betreft het cranberrysap heb ik wisselende gevoelens over, het ene moment heb ik het gevoel dat het wel goed gaat, maar het andere moment heb ik weer het gevoel dat de blaasontsteking gewoon weer terug is. Binnenkort toch maar weer urine inleveren voor alle zekerheid. Neem het toch onverdund (dan is het sneller weg haha) en als deze fles leeg is dan ga ik over op de pillen. ;) De goede 20-weken echo gaf zeker een goed gevoel, maar blijf toch nog onzeker. :( Hebben gewoon teveel meegemaakt...

10. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

- Dani: Helaas deze week 3,5 dag werken dus eigenlijk nog geen tijd om te beginnen aan de kamer. Wel al prachtige lichtblauwe verf gezien die voor een jongen en meisje kan. Het vocht in mijn voeten is weer verdwenen, geen olifantenpootjes meer! De tips hebben wel geholpen dus dat ga ik zeker weer doen als het terugkomt. Lastig he dat RLS tijdens de zwangerschap, vooral als je geen medicatie mag nemen. Er is weinig tegen te doen. Heb je al eens steunkousen geprobeerd? Hier werkt het een beetje.

- Josjo: Ik heb precies hetzelfde met die namen! Ik vind namen die eindigen op Lynn/Lin heel leuk maar het lijkt inderdaad net te veel op Line. Heel lastig om iets leuks te vinden aangezien ik ook redelijk wat eisen heb aan de naam.

- Alle dames: bedankt voor de complimentjes :) Ik heb inderdaad een zeer bescheiden buikje, verwacht ook niet dat het een enorme buik gaat worden als ik kijk naar de vorige zwangerschap.

Onze jongensnaam staat vast! Van de namen die we al hadden hebben we er een heleboel al weg kunnen strepen en toen bleef er eigenlijk nog maar 1 naam over die we allebei heel leuk vonden en goed passend bij Féline. Voor het gemak zouden we wel een jongetje mogen krijgen nu ;)

11. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @KleineFee mijn aangemeten.steunkousen passen momenteel niet meer zo dik zijn benen. Heb wekelijks lymfdrainagemassage waar mijn benen en armen gedaan worden. Gelukkig kan ik de kous om de arm wel nog aan. Inmiddels wel gewend aan de pijn die vocht mee brengt echter die rls heb ik al jaar geen last van gehad tot nu toe grrrr frustyfrust

@Suus houd positieve moed meid ondanks het vele meemaken is het wel belangrijk. Door onrust kan je kindje ook minder voelbaar zijn die merken dat. Gewoon genieten. Ook hier veel meegemaakt en.merk dat als ik rustiger.ben en geniet de kleine vaker voel enz dan als ik dat niet doe.

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @dani: tsja, is geen onwil, maar het zal altijd spannend blijven door alles dat we meegemaakt hebben. Hebben 5 jaar, 3 miskramen en heel veel mislukte pogingen moeten wachten op dit kindje, gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik weet echt wel dat je het goed bedoeld en dat je gelijk hebt, maar zo makkelijk is het helaas niet. Maar mooi dat jij het wel kunt!

13. Juranga

Juranga Lid

5 mei 2014
    22
    0
    0
    Hier helemaal ondersteboven aan het zijn...........blijkt het toch een ventje!! Was gezegd dat 90% zeker was een meisje en nu is het toch echt een ventje. Moet echt wennen aan het idee. Vriendlief vind dat niet zo leuk...want dii maakt het niet uit en vind dit eigenlijk wel heel leuk! Maar ik heb 9 weken op een roze wolk geleefd en al meidenkleertjes en dergelijke gekocht......

Najah natuurlijk wel super blij en dankbaar dat alles er goed uitzag! Weet ook dat veel ouders daar heel wat voor over zouden hebben!! Nu nog niet onze ouders ingelicht ff bijkomen maar morgen wel vertellen denk ik.

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @jurenga hahaha nou die omschakeling hebben ik en jess ook gehad ;) went vast vanzelf ff bezinken!

@loontje fijn dat alles goed was! Al zon grote voetjes ja hihi

@jess hoeist met jou kleine manneke meid? Hoe was het vandaag ?

@maantje ook wl zon pijn dus :(

@suus hoe er ben je 7 aug? Ben heeel benieuwd .. Waar heb je hem gepland?

@dani meid nog 3'spannende weekjes ... En dan is het zo ver.. Hou je het nog vol? Hoeist met leren?
    Hier gaat het nu goed geen bandenpijn meer gehad! Ik rust heel veel !
    Ik ben idd niet zo groot nee ;) vooral bovenlichaam niet hihi.. Maar vermoedelijk door het
    Vele rusten dat bmoeder zo groot ik gegroeid!

Voor de dames die het leuk vinden: ik ga nu fotos uploaden in mn prive album! Dusse bij een vriendschapsverzoek kun je spieken. ;)

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Oh jee juranga, toen je laatst zei dat het met 11 weken gezegd was vroeg ik toch al, door wie? Dat kan onmogelijk voorspeld worden behalve met die nieuwe bloedtesten... Ik snap je gevoel best hoor en dat je even moet schakelen nu. Maar uit ervaring kan ik wel zeggen: jongetjes zijn leuk!!! :) iedereen zei dat ze ook meer knuffelen maar djeeez dat is ook echt zo :D hier tenminste wel. Heel gezellig hoor ;)

Loontje ook alles goed en verder bij jou dus ook juranga? Bij ons liep steeds wel iets voor op groei, buik beide keren maar er is inmiddels in elk geval niks meer uit verhouding hoor haha

Jess, waarom zeg je steeds mr. als t over jullie uk gaat? Vroeg t me ineens af..

Bbibi, kan me voorstellen dat je ongerust was hoor! Fijn dat t goed gaat met ukkepukje! En te vroeg geboren kindjes, geen medisch aanwijsbare reden voor, maar ik vreest dat mijn baarmoeder gewoon niet groter is / vliezen niet verder op kunnen rekken dan bij n kindje van rond de 3000 gram? Ik weet t niet, hopelijk kan ik deze langer bij me houden...

Kleine fee denk dat wij wel dezelfde smaak hebben qua namen haha. Moeilijk hoor, naam nr drie ;)

Morgen 9.00 mag ik, eindelijk!!!! :D

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    #1976 Susannelilian, 7 jul 2014
    Laatst bewerkt: 7 jul 2014
    @Juranga: dat is even omschakelen, lijkt me heel maf! Kan me voorstellen dat je even aan het idee moet wennen, maar wel fijn dat alles goed is!

@Bbibi: ben dan 25 weken en 1 dag zwanger. Ben ook erg benieuwd. Heb hem gepland bij de Linde in Leiderdorp. Leuk, zal zo kijken! Mooie foto's meis, ook leuk om alles zo bij elkaar te hebben inclusief de testen. Heb alles ook nog, zal het eens bij elkaar zoeken.

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @josjo: veel plezier met de echo!

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @josjo hmm nou gelukkig is 3000gram wel een mooi gewicht ! Hopelijk red dit kindje dat ook minimaal! :) maar verstandig ks het voor jou als je alles zorgt dat je alles optijd af hebt hihi...
    En idd nu weer gerustgesteld! Vandaag is mn meisje weer lekker druk gelukkig! Succes morgen!

@suus ben benieuwd naar jou buikkie en testen! Dit waren mijn testen van 8 &9 dagen na tp! Al donker he? Zal er
    Nog een keer mn knaltesten op zetten :) hihi

19. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @josjo, mr. Afkorting voor meneer... ;) of hoe je het ventje ook wil noemen :)

@bbibi, na 50 min (en 160min van de vorige keren) hebben ze toch gezien wat ze wilde zien. En alles weer opnieuw opgemeten!
    Alles zag er goed uit, hartje, aorta enz. en de groei gaat ook prima. Het lijkt er dus op dat hij geen last heeft van de omweg van zijn ader. Gelukkig maar! Dus eigenlijk is hij gewoon helemaal goedgekeurd:D
    Was heel fijn om alles weer even te zien. En zo bijzonder als ik voelde dat hij bewoog en dat ik dat weer zag op de echo. Heel bijzonder:)

Verf voor de kamer is ook uitgekozen... dus een geslaagde dag :)

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Kijk , wat fijn om te horen jess! Fijn dat je manneke is goedgekeurd :)
    En dus mooi blauw uitgezocht vandaag :)

Deel Deze Pagina