Zelf ben ik morgen 36 weken zwanger en heb ik milde pre-eclampsie, waarmee ik nu in het ziekenhuis lig. Ik word ingeleid met 37 weken. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere meiden en het lijkt me ook fijn om na de bevalling contact te houden over de nasleep/het herstel .
Ik heb het ook gehad! Ik werd opgenomen met 35+5. Ben ingeleid met 36 weken, t was volgens hen niet meer verantwoord verder te gaan, maar voelde me kiplekker eigenlijk. Ben bevallen van een kleintje wat toen heel erg ziek is geworden, maar t was kiezen uit twee kwaden natuurlijk. Baal je niet ontzettend dat je daar ligt? Ik was zo teleurgesteld. Was bij de vk, toen wilde ze me voor de zekerheid even naar de gyneacoloog sturen, die zei gelijk: jij komt niet meer thuis voor je bevalling. Verodorie, wat baalde ik.
Ik baal inderdaad ook heel erg, zo hoort het natuurlijk niet te gaan! De baby heeft op het moment al een mooi gewicht bereikt en gisteren hebben ze hem nog eens van top tot teen bekeken tijdens een medische echo. Hopelijk is het over die ene week alleen maar beter. Waardoor was je baby zo ziek dan? Had hij/zij al een groeiachterstand?
Nee hè?! Heb je alles al klaar in huis? Ik vond het zo erg dat ik mn sm op pad moest sturen voor de laatste spullen, wilde het zo graag zelf doen. Fijn dat alles goed is met je kindje, voor zover ze het kunnen zien. Hoe voel je je zelf? Rebekka was 2350 met 36 weken, echt een ukkie. Ze is ziek geworden door de gbs-bacterie, die heeft bloedvergiftiging in combinatie met hersenvliesontsteking veroorzaakt. Ik wist niet dat ik bij de 20 procent van de vrouwelijke dragers van die bacterie hoorde, waardoor ik geen antibiotica voor de bevalling kreeg en daardoor is Rebekka ziek geworden. Had dus heel simpel voorkomen kunnen worden. Helaas heeft het ziekenhuis mijn vraag om urine even op kweek te zetten om te kijken of ik drager ben tot 2 keer toe in de wind geslagen, terwijl het een kleine moeite was, omdat ik toch al urine moest sparen wegens de pe.
Hier had ik het ook samen met zwangerschapssuiker.....ik werd achteraf nog wel gecontroleerd met bloedtesten. Die van mij waren destijds niet in orde samen met de bloeddruk. Ik moest nog iets van 3 a 4 dagen in het ziekenhuis blijven. Ik was ook ingeleid met 37 weken. Maar je bent in goede handen, ze zullen je na de bevalling ook goed in de gaten houden. Veel succes