Vervelend joh. Maar hoe weet je dat je kleintje minder is gegroeid dan? Ik krijg groeiecho's met 28, 32 en 36 weken, omdat ik wat 'overgewicht' heb. En zelfs dan weet ik ook dat ze het nooit 100% kunnen zeggen. Mijn bloeddruk loopt ook langzaam op hoor. Laatste keer (2,5 week geleden) had ik zelfs 125/80. Mijn vk maakt zich nog geen zorgen, zolang de onderdruk onder de 85-90 blijft. Ik kan me voorstellen dat 3 weken dan nog erg lang kunnen duren. Als je er niet gerust over bent, dan gewoon bellen...misschien kun je tussendoor nog wel even een kleine check laten doen.
Super goed dat jullie voor jezelf en je kleintje hebben gekozen dames! Erkenning is nog niet hetzelfde als het hebben van gezag inderdaad. Met erkenning wordt hij dan wel wettelijk de vader, maar hij is nog geen wettelijke vertegenwoordiger. Dus als het gezag niet wordt aangevraagd, dan kan hij niet meebeslissen over de opvoeding. Het zijn twee aparte dingen en dienen allebei worden aangevraagd, wanneer er geen sprake is een geboorte vanuit een huwelijk (of uitgezonderd erkend tijdens partnerschap). @MamavanF2009: als je hem wel zou verplichten om allimentatie te betalen en jullie hebben geen gezag aangevraagd, dan heeft hij in principe nog steeds geen recht om zich met jouw kleine te bemoeien. En eerlijk is eerlijk...ook al verdient hij weinig, een financiële bijdrage is het minste wat hij kan doen. Maar zo denk ik erover.
jeetje oudje toch wel schrikken dan he! mijn Vk meet mijn kindje volgens mij niet..? misschien dat ze dat deze week doen met 31 weken.. Maar als je je erge zorgen maakt gewoon even bellen hoor misschien kunnen hun je geruststellen mijn bloeddruk stijgt ook. Ik heb nu telkens rond me ribben en rug alsof er een band heel strak word aangetrokken heel vervelend..iemand hier ook nog last van?ik kan er niet van lopen zitten of liggen alles doet zeer dan! het schiet nu lekker op he dames?
wanneer heb je controle girly? omdat je bloeddruk stijgt schrijf je en je een band gevoel rondom je borst hebt ,dat kunnen (hoeft niet!) tekenen van hoge bloeddruk zijn. dat had ik namelijk bij de eerste twee, en sterretjes zien en hoofdpijn en vochtvast houden overigens.. Even in de gaten houden dus.. Oudje onderdruk van 69 is keurig. Echt netjes. Hier zit ik op 118/70 elke keer, das ook netjes Vorige keren had ik nu al onderdruk van 85 en dat was voor mij al te hoog toen ter tijd (had ook met je startwaarden te maken, ik schoot van onderdruk 55 naar 85) Controle: ik heb nu om de 2w controle. Dat is hier de richtlijn na 30w. Helaas pas een echo met ong36w liggingsecho. duurt lang want de laatste keer was met 18.4w en inmiddels bijna 32 en toch wel nieuwsgierig naar de mini man. Nog een mooie quote: "heres to strong woman, may be we them, may we know them and may we raise them!" groeten!
Oh, dacht dat het na 30 wkn al om de 2 wkn was. Blijkbaar niet bij elke vk hetzelfde. Fijn om te horen dat de bloeddruk van anderen ook al aan het stijgen is. Dan zal het er wel bijhoren. En dat is nou zo fijn van dit forum, dat anderen je gerust kunnen stellen! Thx dames!
Mee eens! Girly, misschien morgen even vk bellen en haar dat band gevoel voorleggen! Hoeft niets te zijn, maar better safe than sorry.
Gelukkig is het ook niet 100% zeker, maar mijn baarmoeder was een stuk minder gegroeid dan te verwachten op deze termijn. Ze meten je buik vanaf bovenkant baarmoeder tot schaambot.
Kan je niet vragen om een eerdere echo? Als ze echt zegt dat de buik minder gegroeid is dan verwacht dan is dat voor jouw eigen geruststelling toch wel erg prettig? Ik krijg nu elke twee weken een groeiecho ivm mijn bloeddruk en medicatie.
Regel is dat na 2 afwijkende metingen een groeiecho plaats vind. Dit was pas de 1e afwijkende meting. Gelukkig stond de groeiecho al gepland omdat ik met een wetenschappelijk onderzoek meedoe.
@ Oudje: oei, da's schrikken! Maar maak je niet meteen te veel zorgen. Eén afwijkende meting hoeft niks te zeggen. Onze baby zou met 20 weken zo'n enorme groeiachterstand hebben, dat we meteen werden geïnformeerd over chromosomale afwijkingen en dergelijke. Bij de medische echo bleek alles gewoon goed te zijn en had onze beeb bij de eerdere echo gewoon heel ongelukkig gelegen en zo vast geslapen dat ze niet wilde draaien. Duidelijk een dochter van dr vader (ik moet echt veel moeite doen om hem te laten draaien als hij snurkt ) Voel je je baby wel goed bewegen enzo? Hier overigens vanaf 30 weken ook elke 2 weken controle en pas bij 36 weken liggingsecho. @ Girrly: dat zijn wel een aantal symptomen waarvan mijn VK zegt dat je moet bellen als je ze hebt. Kan ook een symptooom zijn van zwangerschapsvergiftiging, en dan moeten ze je extra in de gaten houden. @ Ikkemijik: In n hoekje zitten huilen is geen teken van zwakte vind ik hoor. Bij een moeilijke keuze komen nu eenmaal emoties kijken. En die emoties hebben, maar toch voet bij stuk houden, dat is heel sterk. @ MamavanF: zoooooooooooooo herkenbaar! Ik ga je er ff een privébericht over sturen om t hier niet te veel te vervuilen @ iedereen een zeurberichtje van mezelf: Blehhhhh, ik voel me beroerd! Ben in 3 dagen snipverkouden geworden, slaap slecht en heb van die zeurende koppijn die komt kijken bij zo'n verkoudheid. Niet fijn
Hier doen ze de liggingsecho met 35 weken. Al ligt die kerel van mij al vanaf week 16 vast met de kop naar beneden. Hij draait wel veel van links naar rechts, maar koprollen heeft hij bij mijn weten helemaal niet gedaan Evelyn: He bah, wat naar dat je je zo beroerd voelt! Misschien helpt echinaforce wat? Al weet ik eigenlijk niet eens of je dat in de zwangerschap wel mag hebben. Laat je iig maar lekker vertroetelen Girlly: Ik zou ook even bellen als ik jou was, beter een keer te vaak aan de bel trekken dan een keer te weinig! Zo heb ik gisteren na een tijd twijfelen ook maar gebeld. Had al 2 uur lang krampen in mijn onderbuik die elke 5 tot 10 minuten kwamen en dan zo'n 20 seconden aanhielden en bij rust niet afnamen. VK is geweest en heeft controles gedaan, was allemaal goed. Voor de zekerheid ff naar de HA post om urnie te controleren, maar ze ging er van uit dat het van het indalen kwam.
Ik moet vrijdag heen maar ik begon met een lage bloeddruk hoor en hoj stijgt gewoon een beetje volgens mij zat me onderdruk nu nog rond de 60 dus het zal wel geen zwangerschapsvergiftiging zijn maar zal het even melden vrijdag! Pff op me werk loopt een onderzoek naar fraude van de 2 leidinggevende en waarscheinlijk krijgen ze binnenkort een gesprekje Pff heb daar zo geen zin in! Want wij worden er op aangekeken omdat wij t verteld hebben.. Hopelijk reageren ze niet heftig en lopen ze gewoon weg maar ben bang dat het een hele rel gaat worden!😔 nog 2.5 weken werken hoopte dat ze nog even zouden wachten met het gesprekje Hihi Evelynn a bah wat vervelend! Hopelijk ga je je snel beter voelen! Het weer werkt niet echt mee he de ene dag is t koud dan weer warm dan regen en dan weer zon laat je maar lekker verzorgen! Ikkemijik dat is lang zonder echo's he dan ben je wel weer benieuwd! Mijn vk doet elke keer een echo omdat ze dag leuk vinden! Dus ben erg verwend! Volgens mij heeft mijn meisje ook nooit gekoprold iig nooit gemerkt! Heb je al de uitslag van je urine? Gelukkig dat er verder niets aan de hand was lekker rustig aan doen!
beterschap evelienb, Girlie, kun je niet de ziektewet ofzo in? Ontduik je t op die manier... Iets met veel benauwd, buikpijn etc?? Ik bedoel in je zwangerschap is het allemaal goed geregeld, daar mag je best ook gebruik van maken Hier, nesteldrang! shopdrang! maar heb manlief nodig om dingen te regelen..haha
Haha, bedankt dames. Maar manlief is hele dagen werken, dus ik moet mezelf maar vertroetelen. Kwam wel goed uit dat ze vanmorgen de bestelling van de AH kwamen doen. Eens in de zoveel tijd bestellen we bij de AH, zodat we niet zelf hoeven te sjouwen met kratjes bier en flessen/pakken frisdrank. En toevallig had ik lekker veel fruit en yoghurt en fruitsap besteld. Dus heb een goed vitamine-offensief kunnen starten.... met als toetje een milka-cakeje, want die waren in de aanbieding
Doe je goed, jezelf lekker verwennen idd En zo'n cakeje mag best dan hoor, lekker! Beterschap in ieder geval
sumshine ja zou kunnen maar vind t ook lullig om mijn collega's en vriendinnetje in de steek te laten! en dan zit ik thuis mezelf nog druk te maken! het is gewoon mega gezeik en het bedrijf neemt het misschien niet eens serieus genoeg! baal er van en t maakt me boos.. evelynB heerlijk al die gezonde dingetjes lekker van genieten! en vanavond vertroeteld worden door je man
Girliej: lastige situatie op werk. Zal duimen voor je dat het gesprek meevalt. Snap goed dat je je collega's niet in de steek wilt laten, zeker nu Evelyn: beterschap! Het is er echt weer voor en heerst enorm. Goed idee trouwens om de AH eens in de zoveel tijd met zware dingen te laten komen!
Wat grappig om te lezen dat jullie kinderen niet van de koprol zijn. Toevallig jongens? Ik had gisteren een echo en deze dame ligt ondersteboven en achterstevoren in kleermakers zit met de armen dwars boven haar hoofd. Ze stuitert de baarmoeder door ik heb dus geen harde buiken wat ik dacht maar een dame die tien keer per dag allerhande gym oefeningen doet. Gynaecoloog zei wel dat meisjes sowieso beweeglijker zijn maar ze moet 1 deze welen wel een koprol gaan maken anders past het niet meer. Blijft ze wel in stuit dan mag ik wel natuurlijk bevallen maar weet niet of ik dat dan aandurf. Iemand ervaring met stuitbevallingen? @evelyn vervelend dat je niet fit bent. @ oudje ik wacht nog op die nesteldrang haha klinkt goed. Wij hebben de intake van de kraamzorg gehad. Had er wel een goed gevoel bij. Ik was nog wel verbaasd over dat ze vertelde dat kraamzorg verplicht is tenminste 24 uur controle functie van de GGD je moet ook tekenen dat ze informatie mogen doorgeven aan de GGD. Van mij mogen ze maar nooit bij stil gestaan dat jeugdzorg vanaf dag 1 al info krijgt over de gezinssituatie. Weer wat geleerd.
Rosalincke: Hier inderdaad een jongen. Hij is wel een enorme druktemaker en beweegt heel veel. Maar dan voornamelijk van links naar rechts. Hij vind het ook leuk om de verloskundige voor de gek te houden als ze met de doppler wil luisteren, dan draait ie snel weg hahahaha