november 2015 kindjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babybanjo, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even een ego berichtje. Ik ben er zo klaar mee. Heb overal last van en heb nog niet de energie om tien minuten achter elkaar iets te doen. Als ik dit nog drie weken moet volhouden stort ik in. Heb 16 jaar gewacht op deze zwangerschap en nu trek ik het gewoon niet meer. Wat een domper.

2. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Lieve rosakincke... logisch 39w, je mag er klaar mee zijn! Bijnaaaaa en met 41w mag je vragen om inleiding. Dus 2w max...helpt dat iets? Sterkte!

3. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel sunshine. Het helpt iets 😞

4. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik herken het helemaal Rosa. Ook ik heb 15 jaar gewacht op dit frummeltje...en nu het zo dichtbij is, wil dat frummeltje niet meewerken.

Gisteravond wederom halve weeën (laat ik ze zo maar noemen). Drie uur lang pijnlijke krampen van een minuut lang en zelfs om de 2 min op een gegeven moment. Na 3 uur toch vk maar gebeld...en weer niks:(:x. Vordering was echt minimaal te noemen tov van zondag. Ik heb gejankt als een klein kind en wilde dit gewoon echt niet meer. Ze mochten van mij part het kind eruit trekken, want dit sloopt me.

Vanmiddag laatste keer op het spreekuur geweest van de vk. Ze heeft gelijk flink lopen wroeten en er is een stuk slijmprop meegekomen en wat bloed, maar afgezien van wat bruinverlies is alles erg rustig op dit moment.
    Misschien heb ik me er al bij neergelegd dat ik niet meer in een natuurlijke start geloof. Mijn lichaam start wel, maar daar houdt het ook bij op.
    Dus met 40+5 controle bij de gyn en inleiding bespreken.

Toch zal je iedere dag moeten indenken...word niet moedeloos, want tussen nu en 3 weken word je moeder, Rosa. Dat houd ik iedere dag in mijn hoofd. En die paar weken op die jaren waar wij op hebben gewacht, duren dan misschien wel het langste...en toch is het relatief.

Schreeuw het even goed uit en ga dan leuke dingen doen en wacht niet. Je wordt moeder, is het niet vandaag, dan morgen misschien. Het komt heel dichtbij nu.

5. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ach dames, het is ook niet gemakkelijk...
    @Rosalincke: als je het zo zwaar hebt, kun je ook eerder aan de bel trekken bij je verloskundige hè. Ik heb met 40+4 aangegeven het echt niet meer te trekken en ben ingeleid bij 40+6. Nou zeg ik niet dat dat ideaal was, maar na de 40 weken is t kindje gewoon echt klaar. Als t allemaal nog lukt, is er geen reden tot inleiden, maar als jij je zó belabberd voelt...... Je kan t gewoon eens bespreken met je vk.

@Imo: fijn dat jij in elk geval n datum hebt om t te hebben over inleiden. Die laatste loodjes wegen op dit moment echt het zwaarst hè!

Hier een berichtje over ons meisje dat vandaag alweer n week oud is! Gisteren gek genoeg een emotioneel dagje, elke paar uur bedacht ik me "vorige week gebeurde er nu dit-en-dat". Had niet verwacht dat ik daar zo emo over zou zijn, maar het was toen ook gewoon een erg emotionele dag vol pijn en frustraties, maar toch ook erg mooi.
    We zijn nu een week verder en ons meisje doet t zo goed! Niet te bevatten dat ze 8 dagen geleden nog in mijn buik zat en ik niets liever wilde dan dat ze er uit kwam. Met vlagen heb ik er last van dat ik haar mis in mijn buik. Dat ik over mn lege buik aan t aaien ben en ineens moet huilen. Maar dan knuffel ik onze lieve baby en dan is alles weer goed.

Hou vol meiden, zeer binnenkort hebben jullie je wondertje ook in je armen!

6. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh imo dank voor je reactie. Jij bent al weken bezig met continu een valse start heh. Tjee zeg dat vk zo 'tekeer' is gegaan.
    Hoop zo dat er wat gaat gebeuren voor je.
    Jouw woorden trek haar er maar uit gaat mij hetzelfde. Het ergste van alles is dat ik niks meer kan. Zitten doet pijn. Lopen is een drama. Liggen is niet fijn. Bah 😢

@evelyne best begrijpelijk hoor. Je hebt zo een heftige ervaring meegemaakt. Gewoon lekker uithuilen

7. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rosalincke hoe gaat het vandaag met je? wanneer hebje weer een afspraak bij de VK? hopelijk kunnen ze iets voor je doen misschien even kijken of ze je kan strippen ofzo.... hopelijk gaat t nu snel gebeuren voor jouw! je bent iig morgen 39 weken dus echt max 3 weken en dat kan jij! maar ik hoop dat ze lekker eerder gaat komen!

Imo jeetje wat heftig! hopelijk gaat t dan nu echt een keer doorzetten voor je! nog steeds alles rustig? ik ga echt heel hard voor jullie duimen meiden!

Evelyn wat fijn dat ze het zo goed doet:) heerlijk toch dat je er nu lekker van kan genieten! vandaag laatste dag kraamhulp? lijkt me toch gek als ze dan straks weg is!

Vrijdag is haar tongriempje geknipt en heeft ze der hielprik en gehoortest gehad ze deed t echt super en gaf geen kick! gehoortest was goed gelukkig maar had niet anders verwacht,
    ze heeft 's avonds erg last van der buikje en het lukt er niet om der boertjes te laten dus vaak lopen we uren met der rond 's avonds heel vermoeiend en zielig want ze word echt overstuur omdat ze er zo een last van heeft!

We gaan nu de dental speentjes proberen om te kijken of ze zo iets lanfzamer gaat drinken ze drinkt erg gulzig en morst ook veel! hopelijk gaat dat werken ik baal wel dat mijn kraamhulp bijna weg gaat want wie heeft er dan tips voor me;) helaas morgen nog 3 uurtjes en maandag nog een dagje en daarna moeten we het samen gaan doen!ik hoop dat ze snel van der krampjes af is want verder doet ze t super ze drinkt goed poept en plast goed en slaapt verder prima tot dat ze weer last krijgt van der boertjes!

8. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    He wat vervelend Girlliej! Krijgt jullie meisje borst- of kunstvoeding? Ons meisje krijgt borstvoeding maar drinkt ook vaak te gulzig en krijgt last van bubbels in dr buik. Gelukkig is dat met een kwartiertje rondlopen vaak wel over. Dan poept ze dr broek goed vol :p

Wij hebben een zeer tevreden meisje dat goed drinkt en veel slaapt. Maar dat maakt me ergens een beetje onzeker ook. We moeten haar vaak wakker maken voor dr voedingen. Omdat ze zo goed groeit, houden we ons niet meer helemaal vast aan die 3 uur, maar na 4 uur voel ik me toch een beetje onrustig worden.......

9. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    kunstvoeding geven we blijkbaar heeft ze genoeg toch maken jullie haar snachts ook om de 4 uur wakker?

Hier moest ik haar ook net wakker maken na 3 uur slaap een schone luier en een flesje gegeven maar ze wilde niet alles en spuugde zelfs nog een mondje uit ze ligt nu weer te slapen maar denk dat ze het teveel vind.. morgen even overleggen met de kraamhulp wat zei denkt.. dus misschien ga ik vanaf morgen wel meer op verzoek voeden ze poept hier ook goed gemiddeld 2 x per dag een volle luier dus dat gaat allemaal prima!

Hopelijk gaat t vannacht weer wat beter ze is vandaag heel rustig geweest vanmiddag even een kwartiertje gehuild ivm krampjes en verder alleen maar geslapen dus ben benieuwd!

10. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Nee, snachts laten we haar slapen tot ze zelf wakker wordt, tenzij er meer dan 6u tussen zit. Maar dat is nog niet gebeurd.
    Ik maak me ook druk om niks waarschijnlijk, maar zal t morgen nog aan de kraamhulp vragen. We hebben 2 dagen extra geïndiceerd gekregen vanwege mijn ks. Wel heel fijn hoor, ze neemt een boel werk uit handen. Bovendien ben ik mn pijnstilling aan t afbouwen en dat voel ik wel aan m'n lijf. Dus t/m maandag nog kraamhulp :)

11. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    @Rosa: ook de fysieke ongemakken herken ik goed. Ik loop al sind week 17 thuis ivm bekkenklachten. Nu pas de laatste weken is de pijn het ergste. En ondanks het echt op je tanden bijten is om die laatste weken door te komen, je weet en voelt diep van binnen waarvoor je het allemaal doet en dat geeft je kracht om door te gaan. Bij mij in ieder geval wel.
    En zoals de anderen al zeggen, praat erover met je vk/gyn. Als het voor jou echt niet meer gaat, dan kunnen zij je helpen.

@evelyn: hoe ik ook tegen inleiden ben, ben ik ook heel realistisch...mijn meisje weigert weer terug in te dalen. Ze dook gisteren zelfs weg toen de vk haar vinger op haar hoofd zette. En ik denk dat ze gerust tot 42 wk dan blijft zitten. Dat trek ik echt niet...wetende dat je dan toch zit te wachten op hetgene wat ik hoop te vermijden;).
    En wat betreft de borstvoeding is het toch heerlijk dat je meisje zo goed al de nacht doorkomt zeg. Mijn lactatiekundige zei toen ook, dat is wel een voordeeltje van wat grotere kindjes;).

@girliej: ik zou eens overleggen of je niet beter andere flessen of beter verteerbare voeding kunt gaan gebruiken...zeker als je meisje zoveel last heeft van krampjes.

Jammer genoeg heeft gisteren nog niks op gang gebracht. Het gerommel is nu wel sinds vrijdagavond non-stop. Dus wie weet komt het nog. Inmiddels krijg ik van iedereen al data door van wanneer zij denken dat het komt. Mijn broer denkt dit weekend nog. Maar tot nu toe staat 25 november met stip bovenaan:D. We gaan het zien.

12. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Mja, ik was in principe ook tegen inleiding zonder medische redenen. Maarja... Ons meisje deed precies wat jouw meisje doet: alles behalve indalen. Zelfs tijdens de bevalling....
    Hoop dat t bij jou alsnog zelf begint

13. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames.

Imo wat jammer dat het niet doorgezet heeft. Ik heb enorm met je te doen.
    Girllie ik vind het heftig wat je verteld. Het moet erg moeilijk zijn om haar te zien met die krampen.
    Evelyne wat fijn die twee extra dagen

Bij mij is duidelijk wat het was (is). Ik heb de hele nacht enorme koliek aanvallen gehad met ontlasting als water (sorrey) om de tien minuten rennen naar de wc. Blijkbaar een acute voedselvergiftiging (hoop ik en niet een bacterie). Heb nog steeds kolieken maar ben nu leeg. Hoop dat het vandaag afzakt.

14. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Auwww Beterschap rosa! Buikgriep gaat ook weer rond begrijp ik...

15. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Oei, beterschap Rosalincke!
    Heel soms is diarree een voorbode van n bevalling, dan zorgt t lichaam dat je leeg bent voordat je begint. Ik hoop dat je momenteel druk aan t bevallen bent dus!

16. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Daar zat ik nou ook net aan te denken;)

17. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee dit is overduidelijk een buikgriep en niet een begin.

Ik wil jullie nog bedanken voor jullie woorden gisteren. Goh wat zat ik erdoor en wat was het fijn om mer jullie ervaringsdeskundige te kunnen 'praten'.

18. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Aaah, balen van die buikgriep joh. Maar aan de andere kant ruimt het nu lekker op en de kleine krijgt nog antistoffen mee;). Hoop dat je je snel weer beter voelt.

Enne, geen dank hoor...het is fijn om een luisterend oor te hebben, die weet wat je kunt voelen.

19. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Gefeliciteerd!!

20. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Goed gedaan zeg! En een prachtig meisje met een mooie naam!

Deel Deze Pagina