november 2015 kindjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babybanjo, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Waar de kraamhulp en vele boeken zeggen dat je een baby moet oppakken en troosten of voeden vóór hij echt huilt heb ik gister van jeugd vpk een ander advies gekregen. Overdag elke 3,5 voeden of als hij eerder komt, maar dan alleen als hij huilt. Ook 's nachts pas voeden als hij huilt. Dit omdat een huilende baby wakker is en veel alerter drinkt. En ze denkt dat als ik hem eerder pak hij overprikkeld raakt. Voelt wel gek dat haar advies zo tegen dat van een boel anderen ingaat. Maar de aanpak werkte gister wel goed, hoewel dat maar 1 dag is natuurlijk.

2. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    @imo. Onvoorstelbaar zeg. Jouw dochter wordt vast een heel koppig meisje 😃.

@oudje. Dankjewel je berichtje doet mij goed. Wat betreft de dubbele adviezen. Ik vind voor beide wel wat te zeggen. Denk dat het ook gewoon aan het kindje ligt. Sommige zullen het nodig hebben om eerst even te huilen en zo goed wakker te zijn en andere juist niet. Gewoon doen waar je je het beste bij voelt.

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    oudje vlak voor het huilen geven ze ook vaak tekenen, smakken, handjes in de monden etc. Je kunt er dan op anticiperen door haar op te pakken, te verschonen (zo wordt ze mogelijk goed wakker) en dan te voeden Dan is ze idd goed wakker en krijg en drinkt ze haar portie goed op. Waardoor ze mogelijk er langere tussenpozen tussen laat en jij ook aan je rust komt (en zij uiteindelijk ook)
    Daarnaast is iedere baby anders, dus wat in de boekjes staat is globaal maar niet voor ieder kind. Jij hebt nu al een succes ervaring met deze taktiek. Fijn! Hopelijk bijft t zo,

Rosalinke mijn derde baby is een baby van 40weken en ik vond het wachten verschrikkelijk omat ik gewend was eerder te bevallen maar als ikz ie hoe makkelijk hij is, hij kan zich wel goed warm houden (omdat ie af is) zijn gewicht is hoger, hij is langer tevreden (slapen) etc. Het was het wachten dus echt wel waard. Hopelijk is at bij jou ook zo!
    Succes nog ffies..Bijna daar ;)

4. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    @rosa: het is/wordt een boogschuttertje...die laten zich niks vertellen hoor;). En vast ook een beetje eigenwijsheid van mama meegekregen :).

@oudje: het zijn adviezen en geen richtlijnen. Doe wat voor jou en T. het beste voelt. Zoals sumshine zegt er zijn meer aanwijzingen die erop duiden dat ze honger hebben. Daarop kun je anticiperen.

5. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sunshine. Kijk dat zijn de positieve gedachten waar ik mij aan vast ga houden. Mijn dochter was een maand te vroeg en heeft een zwaren eerste maanden gehad.

@imo. Oh ja een Boogschutter (helemaal niet aan gedacht) maar leuk. Over het algemeen relaxte mensen (die ik ken dan).
    Zie jij het wachten nog een beetje zitten?

6. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    @rosa: eigenlijk heb ik weinig keus dan te wachten. Vanmiddag heb ik wel een afspraak in het ziekenhuis bij de gyn. Daar wordt de kleine helemaal gecheckt en eventuele inleiding met 41 wk besproken. Al ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat ik ingeleid wil worden. Dus naar aanleiding van dat gesprek maar eens goed de voors en tegens tegen elkaar afzetten.

De kleine is erg onrustig vannacht...komt wellicht toch door de volle maan. Voor het eerst doe ik er zelf ook geen oog door dicht. Hopelijk woelt ze zichzelf naar beneden.

7. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Hoera! T heeft van 00.30 tot 4.30 geslapen! Dat is een mijlpaal ;)

8. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha oudje, een mijlpaal! 🎈

9. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oudje wat fijn! Hopelijk houd ze t vast! Ons meisje slaapt gelukkig nu ook beter s nachts alleen overdag is ze heel veel wakker en soms denk ik dat ze doodop is maar ze wilt gewoon niet slapen alleen maar kijken!

Imo hoe was t bij de gyn?

Rosa hoe gaat t nu met jouw? Misschien beval je wel precies op de uitgerekende datum;) ik hoop Y voor je! Doe je lekker rustig aan en na je bevalling ook genieten hoor niet te snel weer alles willen!

10. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Soms slapen ze niet door de oververmoeidheid.

11. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Zo, daar zijn we weer. Alles was goed met de kleine frummel. Ze heeft het erg naar haar zin, voldoende ruimte, vruchtwater, goed werkende placenta, etc. Die maakt nog geen aanstalte om geboren te worden. Ook de bm is nog niet veranderd. Al ligt de kleine nu wel bbi (iets ingedaald in het bekken, maar niet vast).

Voor nu wordt er nog niks gedaan, gelukkig:). Begin volgende week weer afspraak om weer te checken. Ook dan wordt er weer gekeken voor eventueel inleiden. Dat had nu nog geen enkel zin, want ze verwachten dat het dan toch nog zo'n 4 dagen zou gaan duren. Ze willen liever niet over de 42wk heen, aangezien het al een grote dame is. Maar ja...

De gyn heeft nog wat geprobeerd te wroeten...wie weet doet het wat, maar verwacht er niet veel van.

Nu gewoon maar loslaten en afwachten.

12. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Imo, wat een geduld! Gelukkig wel alles goed. Hopelijk zakt mevrouw in ene je bekken in en komt ze spontaan.

13. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ja dat wel oudje, maar ja wat kan ik anders doen dan wachten en loslaten.
    Ik heb alle vertrouwen dat ze uiteindelijk wel zelf komt...alleen wanneer...hm tja we gaan het zien.

14. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Dag dames, even jullie advies vragen. Thijmen krijgt normaal om de 3,5 uur een fles. Nu heeft hij sinds gisteravond veel buikpijn gehad en na de laatste voeding vanochtend om 7.15 heeft hij lang liggen kreunen en doen. Nu ligt hij eindelijk in een diepe slaap. Eigenlijk wil ik hem niet wakker maken om weer te drinken. Wat zouden jullie doen? Even lekker laten slapen en kijken of hij vanmiddag misschien uit zichzelf weer wat vaker wil drinken, of toch wakker maken na uiterlijk 4 uur?

15. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Hoe gaat t met zn gewicht oudje? Als hij goed aankomt, zou ik hem lekker even laten liggen. Slaap is belangrijk, en als hij niet uitgerust is, wordt hij ook gefrustreerd. Dus lekker een uurtje langer laten liggen dan je normaal zou doen.
    Dit alles, mits hij goed groeit he. En het is mijn mening als kersverse mama ;)

16. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik denk er net zo over als Evelyn.
    En als ik mij goed herinner deed ik dat hetzelfde bij mijn nichtjes (die flesvoeding) kregen. Toch voeden op de vraag...en meestal waren ze toch wel rond die tijd wakker.

17. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    #3137 Oudje37, 27 nov 2015
    Laatst bewerkt: 27 nov 2015
    Dank jullie dames. Vlak voor de 4h kwam hij vanzelf! Hij groeit trouwens prima. Geboortegewicht 3365 en na 2 weken 3675.

18. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hoe gaat het Imo en Rosalinke? Lukt het met de laatste loodjes?

19. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het gaat wel weer iets beter. Maar mijn hemel wat ben ik het zat. Ik ben of mentaal op of fysiek. Maar goed, maximaal nog twee weken en twee dagen.
    Hoe gaat het bij jou, al helemaal een ritme gevonden?

20. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Veel sterkte Rosalincke. Das natuurlijk t nadeel van zo'n novembertopic, als je als laatste staat bevalt bijna iedereen eerder....
    (als je als een van de eerste staat, kan dat overigens ook gebeuren, ook heel frustrerend :p)

Deel Deze Pagina