november 2015 kindjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babybanjo, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Gefeliciteerd met jullie dochter! Leuke / mooie naam :)
    Rust lekker uit Imo! Verhaal komt wel ;)

2. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Sunshine, wauw wat een bonk energie straalt er van jouw verhaal uit. Fles of borstvoeding, ik heb geen mening (en ik ben nota bene huisarts) ik geloof er in dat als je doet waar jij je goed bij voelt dit per definitie beter is voor de baby dan geforceerd het ene of het andere doen. Gaat wel even specifiek nu over de keuze fv/bv heh. Ik ben stikjaloers op je kleren. Ik loop nu al twee maanden in drie verschillende truitjes (af en toe een vestje) en twee broeken.

Vandaag controle gehad en ondanks alle uitgeprobeerde tips :), is er nog geen beweging in te krijgen. Toen ik aangaf dat ik inleiden ook niet als ideaal zie, gaven ze aan dat het beleid hier is dat je ook over de 42 weken mag lopen, moet je wel elke dag naar het ziekenhuis. Wie weet ga ik nog een kerstkindje krijgen.

3. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Zó lang gaan ze je nounook weer niet laten doorlopen! :p

4. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Whaha, dat hoop ik toch ook niet Rosalincke!

Wat betreft BV vs KV, ik denk ook dat iedereen dat zelf moet kiezen.
    Ik wilde zelf heel graag BV geven omdat het naar mijn idee toch in de eerste periode de meest natuurlijke voeding is. Maar dat vind ik, voor mijn baby.
    Mijn buurvrouw is voornemens haar baby 2 of 3 maanden BV te geven en dan over te stappen op KV. Ze wil de baby een goede start geven, maar vindt t te veel gedoe om lang vol te houden. Prima toch?
    En een vriendin van mij wilde wel BV geven, maar door een eerdere borstverkleining, kwam er niet genoeg uit. Hun kindje doet t ook super op KV.
    Prima toch allemaal?

5. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha rosalincke dat is wel heel lang😂

6. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou oke, geen kerstkindje dan. Dan zou ik 44 weken zijn. Maar ik denk dat ik een flink eind in december nog wel ga halen.

Hoe zou het met Imo zijn, zou ze al een beetje bekomen zijn van haar heftige bevalling.

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    girlie draag je je dame ook? een goede drager is misschien wel ideaal, voelt ze zich veilig zodat ze overdag goed kan gaan slapen? en is het minder belastend voor jou?

rosalinke, moet je dat willen over 42 week heen gaan? Inleiden is ook niet ideaal maar zo ver overtijd, lijkt me ook nog al het verre van ideaal. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Ik hoop gewoon voor je dat ie er snel is!
    En over die kleren...ik snap je! Vreselijk die laatste loodjes en vverlepte leggings waar je in kunt lopen, ik had er de gaten in! haha... Goede oude tijd inmiddels ;)

8. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Nee Rosa, geen Kerstkindje...je bent vast snel aan de beurt;).

Het herstel is langzaam, maar gaat wel de goede kant op. Ik zal even kort een beetje vertellen over mijn bevalling.
    Toen mijn vliezen zaterdag waren gebroken, bleek mijn meisje net in het vruchtwater te hebben gepoept. Er zat maar een randje groene meconium zoals ze dat noemen. Dus door naar het ziekenhuis om wel de weeën op te wekken. Heel lang wilde de ontsluiting niet vorderen en bleef hangen op 3cm. Toen ik eindelijk dan had besloten toch na zo'n 10 uur een ruggenprik te nemen, ging dat niet helemaal vlekkenloos. Ze konden 'm niet zetten. Ik ben vier keer aangeprikt en iedere keer zat hij niet goed en verging ik van de pijn. Achteraf bleek dat de ruimte tussen mijn wervels te nauw was. Dus mijn verhaal geldt niet voor iedereen natuurlijk. Dus toch uiteindelijk maar laten zitten en besloten dan de weeënopwekkers langzaam te verhogen. Dat werkte uiteindelijk en vorderde de ontsluiting.
    Tegen de tijd dat ik eindelijk 10cm had, wist ik dat ik alles zou geven en na 10 keer persen lag de kleine ook op mijn buik.
    Daardoor heb ik wel een totaal ruptuur en moest ik naar de ok om gehecht te worden. Maar ach, al met al is het toch elke minuut de moeite waard geweest.

Wel jammer dat ik door een fout van de verpleging, nu ook een week lang met een katheter moet lopen. Ze waren vergeten dat ik naar de wc moest. En tegen de tijd dat ze er achter kwamen, zat er al een liter urine in mijn blaas en dat is te veel.

Nu wel nachtelijke strubbelingen met de voeding. Ze krijgt nu bijvoeding en ben ik inmiddels gestart met kolven. Hopelijk komt er snel een 'patroon' in. En verder is het een super zoet meisje.

Het is heerlijk om eindelijk na 41+1 haar in mijn armen te hebben en te kunnen knuffelen. Ik kijk positief terug op mijn bevalling. Het meest vervelende was de ruggenprik en ook achteraf ben ik daarover blij dat het niet gelukt is...daardoor heb ik wel voor mijn gevoel de bevalling nog iets natuurlijker gedaan (zoals ik graag wilde).

9. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Imo gelukkig kijk je goed terug op de bevalling! Super knap hoor!

10. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Me telefoon wilde te snel haha

Imo gelukkig kijk je goed terug op je bevalling! Ik was ook blij dat ik uiteindelijk geen ruggenprik meer kreeg je hebt t nu gewoon helemaal zelf gedaan! Topper!

Wij zijn beland bij mijn ouders het ging alleen maar slechter met
    Mij! En mijn kind bedacht vandaag gewoon door te slapen van kwart over 11 tot 6 uur! 10 dec gaan we naar de kinderarts en de osteopaat hopelijk is het daarna gewoon allemaal goed en houd ze dit patroon vast! ( ik maakte me waarschijnlijk gewoon veelste druk! Mijn broertje is overleden aan wiegendood en die had reflux die huilde ook zoveel en niemand kon vertellen waarom dus ja je word er toch onbewust ren beetje bang van)

11. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Oh jeetje, dat maakt t natuurlijk wel extra eng Girlliej.
    Hoe gaat t nu met jou dan?

12. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Oh, ik heb trouwens n navelbreukje, joy.....
    Dacht t al tijdens de zwangerschap, maar krijg er nu pas last van nu mn buikspieren weer meer in shape komen. Waarschijnlijk is t gewoon vet dat naar buiten wordt geduwd. Ze hebben t proberen terug te duwen, maar ik ging door t plafond!
    We wachten t nu ff af, als t pijnlijk blijft, moeten ze opereren. Hmpf. Laten we hopen dat t zelf weg trekt als mn buikspieren verder herstellen...

13. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Hoe gaat het met je Girlliej?
    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor. Het liefst zien we toch happy babys met een goede regelmaat. Mijn kraamverzorgster zegt liever een kindje te zien die regelmatig of zelfs vaker om voeding komt, dan een die heel lang doorslaapt.

Bij mij is de dag/nacht ritme omgedraaid. Overdag komt ze om de 3/4 uur en 's nachts om de 2 uur. Het heeft mijn vriend en mij veel energie gekost de afgelopen 3 nachten. Pas sinds gisteren weten we dat dit heel mormaal is. En proberen we er nu een oplossing voor te vinden.
    Overdag probeer ik zoveel mogelijk te kolven om de productie te stimuleren tot meer (ik heb een veelvraatje:D). En 's nachts geef ik de ene keer BV en KV en de andere keer alleen KV. Op die manier kunnen we toch een beetje aan onze rust komen.

14. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Hmpf, ja, je kan helaas niets zeggen over het ritme van je kindje he. Lijkt me erg vermoeiend om elke 2 uur te moeten voeden Imo. Maar met KV kunnen je vriend en jij in elk geval om de beurt voeden.
    Maar ach, jullie kindje is ook nog zoooo jong. Hoor van verschillende mensen dat de eerste 1 à 2 weken het zwaarst zijn qua nachten. Daarna zou het ritme een beetje moeten stabiliseren. Hoop dat jullie vannacht een rustige nacht hebben.

Wij hebben écht geluk met ons meisje tot nu toe. Over het algemeen slaapt ze snachts vrij goed (1 a 2 voedingen per nacht) en is ze overdag meer wakker. Ze klustert meestal 's avonds, dus da's wel lekker.
    We proberen ook het overdag wakker zijn te stimuleren door haar overdag wel geregeld wakker te maken voor voedingen. Ook doen we haar (om de dag) 's avonds in bad, dan kan ze lekker warm en rozig dr bedje in. Tot nu toe werkt dat vrij goed. Afkloppen!!!!!
    Ik ben met mn BV natuurlijk wel altijd de sjaak bij de nachtvoedingen. In de eerste twee weken haalde mijn man haar altijd uit bed om de luier te verschonen en legde haar dan bij mij aan (ik kon ook niet zo veel met mn ks natuurlijk). Nu doe ik alles bij de nachtvoeding(en), hopend dat mijn man kan doorslapen. Hij moet overdags werken, ik kan een beetje uitrusten als ons meisje slaapt. De eerste ochtendvoeding mag hij haar altijd wel uit bed halen en verschonen, is hij meteen goed wakker om te gaan werken :)

Een vraag over poepen trouwens (de nederlandse variant!!), hoe vaak poepen jullie kindjes?
    Ons meisje poept de hele dag en nacht door. Bij bijna elke voeding moeten we wel een poepluier verschonen.
    Reden dat ik t vraag, is dat de baby van een vriendin in die tijd maar eens per 3 dagen poepte. Dan zat ze wel van top tot teen onder :p
    Maar hoe doen jullie kindjes dat? Ik maak me absoluut geen zorgen hoor. Behalve dat we een vermogen aan luiers kwijt zijn, lijkt t me goed dat dr spijsvertering goed werkt :p

15. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Girleij, wat heftig dat jij (en je ouders natuurlijk) je broertje hebben verloren aan wiegendood, dat blijft je toch achtervolgen, bewust of onbewust.

Mijn zus heeft twee doodgeboren kindjes gekregen (ook geen levend kindje meer daarvoor of daarna). Beide zijn overleden rond de 40 weken zwangerschap en bij beide geen oorzaak. Onbewust draag ik dit ook wel mee, en mijn moeder en zus heel bewust. Zij blijven mij er aan herinneren en willen dat ik de hele dag het ziekenhuis bel.

@Imo, wat weet jij goed te vertellen wat je meegemaakt hebt en goed te relativeren. Poeh voor iemand die nog moet bevallen klinkt het heel erg heftig, maar jij lijkt het aardig aan te kunnen. Wat betreft het dag en nacht ritme, het schijnt dat omdat de babys in de buik s'nachts wakker zijn (omdat wij dan stil liggen) en overdag slapen (omdat wij dan rondhobbelen) ze dat ritme dus inderdaad net andersom hebben. Daarom ben ik nu ook wakker (nee hoor, ik ben tegen heug en meug wakker al vijf nachten). Hopelijk went ze snel aan het 'nieuwe' ritme.

@Evelyne, het klinkt alsof jullie al een mooi ritme te pakken hebben en een heel tevreden meisje, fijn hoor!

Hier verder geen nieuws en ook geen tekenen dat de bevalling eraan zit te komen. Dus ik ben bang dat ik doorloop tot 42 weken en daarna alsnog naar het ziekenhuis moet.

16. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Oh bah, doodgeboren kindjes.... Doodeng! Ik ken dus ook iemand met een doodgeboren kindje, met 38 wk. Één van de redenen dat ik op een gegeven moment ingeleid welke worden, ik was zo bang dat t op t laatste moment mis zou gaan...! Gelukkig is ze er veilig uit. En bij jou ook bijna Rosalincke!

En wij hebben idd n heerlijk ritme met ons meisje ja. Zit nu ook te voeden, terwijl de laatste voeding om half 12 was. 5,5 uur er tussen! Al sliep ze pas om half 1, dus n uurtje minder slaap.

17. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Wow, dat is fijn!! Hier max 4h tussen start voeding en volgende voeding. Met ruim een uur per voeding (incl verschonen en boeren) is dat dus max 3h (meestal 2h) slaap.

18. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Poehee, heftig zeg. Kan me voorstellen dat dit het voor jullie allemaal extra spannend maakt. Ik hoop dat je kleintje dus snel aandient, dan is de spanning voorbij.

19. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Hier ook een grootverbruiker van luiers hoor! T heeft meestal bij wakker worden een poepluier en bijna altijd poept ie tijdens de voeding ook nog. Dat is dus 2 luiers per voeding a 6 voedingen ;) Hij krijgt sinds vandaag 3 kunstvoedingen en 3x afgekolfde melk. Kijken of er met meer kv minder poepluiers komen.

20. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Blij dat ik niet de enige ben met zo'n lekkere peperdure Oudje!

Deel Deze Pagina