De hele dag? Ach gossie, dat is echt sneu. Y heeft soms op de dag wel wat krampjes, maar het is niks vergeleken bij de avond. Ik hoop dat die voeding wel wat gaat uitmaken bij T. Ik hoor het graag als het positief is.
Hier ook geen tijdstip voor 'krampjes' kan soms de hele dag door drama zijn. Maar ik geloof niet meer dat het alleen krampjes zijn..
Waardoor denk je dat? Ik twijfel bij T nl ook, maar heb niet iets specifieks waardoor ik dat kan zeggen, is meer een gevoel.
Ik kom ook weer eens even kijken hier. Heb lang niet alles gelezen dus even ego-berichtje. Maar hoop wel dat alles goed gaat met iedereen! Hier begint het steeds beter te gaan; M. is goed gegroeid sinds we over zijn op flesvoeding. Ik heb het daar wel moeilijk mee gehad hoor maar ik kon écht niet zelf voeden, heb alles geprobeerd maar het ging niet. Maar ik kan zien dat het hem echt goed doet, deze voeding. Hij is heel tevreden, huilt alleen als hij honger heeft (en dat is nogal vaak ), zijn speentje kwijt is of moe is. En elke avond een huiluurtje om alle indrukken van de dag te verwerken. Zelf ook heel fijn nieuws; mijn Lief heeft me ten huwelijk gevraagd Natuurlijk heb ik ja gezegd en we gaan binnenkort een datum prikken Ook zijn we aan het kijken of we evt. een huis kunnen kopen, we hopen dat dat gaat lukken! Verder eigenlijk niks te vertellen maar dit is al heel wat he
Oudje huilt hij ook zoveel? Onze baby huilt mega veel maar de reflux vermoedden we omdat je het bij haar echt omhoog hoort komen en ze dan begint te slikken der hoofdje naar achter gooit zich overstrekt zuur uit der mond ruikt en heel erg overstuur raakt! Met de zantac werd t alleen maar erger de pijn van t zuur ging wel weg maar waarschijnlijk had ze lag van bijwerkingen! Wij hebben de voeding nog ingedikt met JBM maar de arts wil waarschijnlijk kijken hoe het met koemelk vrije voeding gaat.. ( we moeten het nog een weekje aankijken) Ik ben via de ha bij de kinderarts gekomen de ha vond t allemaal onzin want elke baby huilt en heeft krampjes maar mijn broertje is overleden met 9 maanden en had ook reflux en huilde erg veel dus toen was t opeens wel goed om even naar de kinderarts te gaan! Morgen moeten we voor t eerst naar t cb dus ben benieuwd wat die arts zegt ook over t knock out gaan al heeft ze dat gelukkig nu niet meer gehad.. Iemand ooit gehoord over nieuwetijdskindjes? Gefeliciteerd met Noor rosa💋 Nu maar goed herstellen! Evelyn pff ken het gevoel! Voel me daar Wel eens schuldig om!
Ik heb een poos terug een hele dag over nieuwetijdskinderen bijgewoond, was enorm interessant, erg herkenbaar en ook confronterend. Als je er meer over wil weten kan je eens zoeken naar Hans Stolp, die die dag heeft gesproken. Mag ik vragen waarom je dit vraagt?
T huilt niet veel. Wel spuugt hij best veel, ook langere tijd na de voeding. Hij ruikt niet zuur uit zijn mondje maar volgens mij komt er regelmatig wat omhoog.
Hier is het ook een gevoel, plus het feit dat het de hele dag kan zijn, ze ontzettend veel windjes laat en enorm kan krijsen van paniek. MamavanF, gefeliciteerd!!!
Woow, MamavanF, wat gaaf! En je dacht nog wel dat hij helemaal niet wilde trouwen! Super gefeliciteerd! Wel jammer dat de bv niet gelukt is... Hoe kwam dat? Wel fijn dat de flesvoeding lukt! En wat vervelend dat er hier een aantal kindjes zo veel huilen. Ik vraag me af of "krampjes" niet vaak een gemakkelijke diagnose is. Want daar kun je vaak toch weinig aan doen. Ik heb nooit gehoord van nieueetijdsbabies, maar gooi t zo ff op Google. Hier nog steeds alles goed met ons meisje. Vandaag n pyjamadag gepland. Het idee was om n gat in de dag te slapen en daarna lekker met R in bed te blijven liggen knuffelen en voeden en slapen en boekje lezen en zingen... Maar begin van de middag toch ff uit bed gerold en toen belde n vriendin of ze op de koffie zou komen. Was eigenlijk wel fijn. En vanavond is manlief vertrokken naar Noorwegen. Gelukkig is R vanavond heel tevreden en rustig. Ze ligt nu lekker in dr eigen bedje. Slaapt nog niet, maar gaat denk ik niet lang meer duren. Ik wacht nog ff tot manlief in zn hotel is en gebeld heeft en dan ook.lekker slapen. Toch best spannend hoor, met een 4 weken oude baby helemaal alleen. Voel ineens nog meer respect voor Ikkemijik die t allemaal altijd alleen moet doen....
Inderdaad zoveel respect voor de mama's die het (vaak) alleen moeten doen. Ik ben zo blij met de steun en hulp van manlief. Had je nog even fijn gebeld? Wanneer komt hij weer terug? En hoe is het vannacht gegaan? Afgelopen weekend was ik één nachtje alleen, vond het best even spannend.
Ja, nog fijn gebeld, videochat via Google Hangouts, kei handig! R heeft ook goed geslapen vannacht, maar éen keer hoeven voeden om half 5 en nu wordt ze pas weer wakker, dus das fijn. En hij is maar 3 nachtjes weg, dus t valt wel mee. Maar toch n beetje spannend...
Thnx voor de felicitaties Ik dacht ook dat hij niet wilde maar dus wel, het was echt heel onverwacht De borstvoeding lukte uiteindelijk niet omdat ik zelf amper een hap door mijn keel krijg (ja nog steeds niet :'( ) en daardoor dus ook niks te geven heb. Hij groeide nauwelijks en nu heeft hij het helemaal ingehaald. Ik ging er zelf fysiek aan onderdoor, kon maar met moeite overeind blijven en werd er hoe langer hoe zieker bij. Dus na een maand moeten besluiten om er helemaal mee te stoppen, wat ik erg jammer vind. Spannend idd dat je man weg is hoor, is toch anders het zo alleen te moeten doen. Heb het bij de oudste ook moeten doen, ben 2,5 jaar met hem alleen geweest voor we mijn Lief leerden kennen en het is gewoon heel pittig. Maar toch vond ik het heel fijn om het alleen te mogen doen, al is het nu als gezin natuurlijk veel fijner
Ik denk of aan verborgen reflux, al heeft ze daar niet alle klachten van maar ja ik ben ook geen kenner en lees ook alleen maar wat symptomen kunnen zijn. Of een allergie.. Aangezien ze ook uitslag heeft. Ik ben naar de HA geweest en heb het met een jeugdarts van het CB besproken, die deden het beiden vrij makkelijk af als 'krampjes' en namen niet echt de moeite me verder aan te horen.
Net cb gesproken en die vpk vond het verhaal van T ook passen bij reflux, of heel misschien allergie. Nu eerst weer ritme in voeding, wat betekend dat ik hem moet laten huilen als hij sneller dan 2h komt met honger. En als hij veel blijft spugen naar ka. Balen dat ha en cb arts je niet serieus nemen. Bij ha toch verwijzing eisen?
Mamavanf gefeliciteerd! Waarom was je naar die bijeenkomst? Ons meisje huilt heel veel en kijkt vaak omhoog.. Dus mijn moeder kent een medium en die heeft ze gebeld en die vertelde dat ze een nieuwetijdskindje was.. Oudje slikt hij ook veel? Speen geeft ook vaak wat verzachting krijg je geen medicatie voor de reflux? Daar kunnen ze namelijk vaak zien of t werkt. Evelyn wat fijn dat ze zo heerlijk heeft geslapen! Dat geeft ook wel rust denk ik! Ik vind t ook knap van al die alleenstaande moeders! Respect! Butterflynova ons meisje lat ook heel veel windjes en ook echt hard wij mogen maandag weer bellen naar t ziekenhuis als t niet beter gaat Rn dan gaan we waarschijnlijk andere voeding gebruiken omdat ze eventueel koemelk allergie willen uitsluiten.. Je hoort zo vaak dat ze t afdoen als krampjes helemaal omdat ze nog zo jong zijn dan is het ja maar met 6 weken hebben ze hun piek met krampjes en na 2 maanden moet t beter gaan! Heel naar want je wilt niet dat je kindje 2 maanden pijn heeft voor eventueel niets! Als je echt denkt dat t meer is als krampjes gewoon blijven bellen hoor! En alles extra aandikken anders doen ze niets😓 Jouw kindje klinkt zoals mijn kindje.. Veel huilen overstuur raken windjes laten onrustig zijn angst in de oogjes!
Het is nu wel overduidelijk reflux😟, wat heeft het mannetje een last. Sinds gister ook ontroostbaar huilen. Enige remedie, voor korte duur, is drinken. Maar steeds tussendoor drinken maakt de klachten erger dus dat mag niet meer van cb. Morgen ha bellen voor medicijnen. En verwijzing ka, wil ook een koemelkallergie uitsluiten. De symptomen zijn nl veel erger geworden sinds meer dan de helft van zijn voedingen uit kunstvoeding bestaat. Zelf gebruik ik heel weinig zuivel ivm prikkelbare darm.
Arm mannetje Oudje, drinken verzacht (tijdelijk) maar maakt het ook erger. Fijn dat Julie well series genomen worden Girlliej. Andere voeding is met bv wat lastig maar probeer nu zoveel mogelijk koemelk te mijden om te zien of dat verschil maakt. Merk er nog weinig van.. Hoor vanavond ook constant haar buikje, rommelt enorm.. Het begon al bij 3 weken.. Zie het ook niet zitten dit nog weken aan te zien maar met zulke 'lakse' artsen..
Hey dames, ik heb vanmorgen na de ochtensvoeding voor t eerst gekolfd, maar t vergt nogal wat oefening, nietwaar? Heb met veeeeel moeite 10ml gekolfd. Moesten jullie in t begin ook ff wennen?