Krijst jullie meisje ook zo hoog? Hoe is het nu met haar? Al iets verbetering? De arts bij de huisartsenpost zei dat het duidelijk reflux was. Hij constateerde ook een hoge spierspanning in het lijfje en adviseerde daarvoor kinderfysiotherapie. Ook gaf hij aan dat ipv zantac T beter nexium zou kunnen krijgen, dat werkt meestal beter. Maar hij wilde dat niet voorschrijven omdat ik al bij de ka loop en hij vind dat die daarover moet beslissen. Vannacht heeft T van 1.30 tot 7.30 geslapen! De nachten gaan meestal wel goed. Gisteravond ging ook redelijk gelukkig. Wel wat huilen maar niet meer zo ontroostbaar. Evelyne, hij heeft voor het eerst in de drager geslapen! Vannochtend wel weer heel veel spugen, maar dat was met name omdat hij dan heel onrustig is en veel wiebelt en perst. Dan komt het er daardoor uit. Ik overweeg misschien toch ook Pepti. Heb het idee dat hij ipv baby acne toch wat uitslag in zijn gezicht heeft. Weet jij of je in 1x kan overstappen of dat je eerst moet mengen zodat ze wennen?
Aah sneu he kma en reflux gaan vaak samen heb ik begrepen dus het zou kunnen is hij onrustig met drinken? Gelukkig zijn bij jullie de nachten ook wel goed! Dat scheelt wel he? Wat zegt jullie ka dan over Pepti waarom wilt hij dat niet proberen? Dan is het iig uitgesloten als dat het niet is! Volgens mij moet je in 1 x overstappen omdat het een totaal andere samenhang heeft soms doen ze wel kn delen vanwege de smaak! Ga het morgen even vragen dan kom ik erop terug!
T is zeker onrustig met drinken. Nu meer dan vroeger. Als ik hem tussendoor wil laten boeren en laat stoppen met drinken wordt hij driftig. Ik had pepti nog niet eerder met de ka besproken. Ga het morgen dus voor het eerst ter sprake brengen. Gaf hem net 120cc en dat geeft alweer meer klachten dan 110cc lijkt. Te vol denk ik. Maar met 110cc komt hij niet altijd aan voldoende voeding. Ook maar bespreken met de ka morgen. En wat goed dat L vandaag in haar bedje geslapen heeft! Hier is het helaas vanmiddag weer een drama met niet willen slapen En T roggelt wel een beetje soms ja.
L heeft dat ook met de fles steeds de fles uitspugen loslaten en als ik er wil laten boeren word ze boos! Ze krijgt hier 130 cc Lastig hoor ben benieuwd wat de ka zegt morgen!
Girlliej, hoe was jouw belafspraak met de ka? Hier bezoek aan ka geen succes. Ben teleurgesteld en verdrietig. Ze vroeg nog net niet 'waarom ben je hier'. Zantac stoppen want geen effect en naar fysio. That's it. Geen nexium, geen Pepti. Ondanks duidelijk pijn van mijn kindje en ondanks symptomen die bij kmea kunnen passen. Als zantac niet helpt zal nexium ook niet helpen zegt ze. En omdat het niet in de familie voorkomt is kans op kmea minimaal zegt ze.
Ons meisje is 7 weken en 4 kilo ze mag tussen de 600 en 720 drinken ze krijgt 5 x 130 en dat is 650 dus ze zit prima qua voeding en als ze is minder drinkt krijgt ze een fles extra. Oudje dat meen je niet? Nu krijg je niets meer.. Vind ze dan ook niet dat t reflux is dat ze met de medicijnen zijn gestopt? Wat belachelijk zo opeens! Heeft ze het filmpje gezien? Wat zegt ze dan dat je een huilbaby heb? Wat zegt t cb?vraag een second opinieon aan dit is gek zo opeens niets! En wat denken jullie aan zelf Pepti proberen? Of misschien via de ha of cb? Snap niet waarom ze dat niet willen uitsluiten als T zo huilt en zo veel! Wij worden gebeld door de diëtisten en daarna mogen we over op Pepti we moeten de zantac blijven gebruiken Maar ja geen idee wanneer we worden gebeld ergens deze week daar baal ik wel van ik snap noet waarom ze zo weinig haast hebben met onze zielige kindjes!
Ze gaf aan zich te kunnen vinden in diagnose reflux (al ging het niet van harte) maar omdat de medicatie niet (voldoende) werkt moeten we stoppen. En omdat zantac niet werkt verwacht ze dat nexium ook niet werkt. Filmpje heeft ze gezien, was ze niet van onder de indruk. Hij groeit goed dus het zal wel meevallen denkt ze. Ik wordt deze week teruggebeld nadat ze overlegd heeft met de ka die MDL doet. Dan wil ik aangeven dat ik toch met pepti wil starten. Als ze het niet eens zijn doe ik het waarschijnlijk toch. Ik sprak gister een kraamverzorgende die ook babyconsulente is en lactatiekundige. Zij zei dat bij 9 van de 10 kindjes medicatie niet werkt bij reflux. En dat het met 6 maanden over is waarschijnlijk. Ik werd erg verdrietig bij het idee dat het nog 4 maanden kan duren. Waarom niet direct over op pepti? Wat moet de dietiste ermee? Irritant he, dat ze dan zeggen 'we bellen ergens deze week'. Hallo, ik zit hier met een kind met pijn! Schiet eens op!!
Raar je hoort nl dat reflux vaak samen gaat met kma dus het kan doormidden van de Pepti misschien beiden oplossen ik wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat dat het is ik vind t alleen super raar dat ze t niet willen testen je gaat 4 weken over op de Pepti en daarna ga je weer terug naar de gewone melk om te kijken wat t doet ze zouden t toch gewoon kunnen proberen gewoon door zeuren hoor wn anders een second opinieon aanvragen doei het hoort heus niet dat een kindje zoveel huilt en exht pijn heeft en reflux is toch helemaal niet fijn!( ook niet voor volwassenen) Ik heb zelf gebeld naar de diëtiste daar was ze blij mee ik krijg het morgen thuis gestuurd.. Dus ben benieuwd heb je al je ha gebeld? Misschien dat die wat voor je kan betekenen en desnoods maar gewoon mega aandikken hoor misschien doen ze dan wel wat. Vind t zo raar dat ze t maar prima vinden bij jouw! Als jij het idee heb dat er iets niets klopt heb je t meestal wel goed en als het geen kma is dan heb je misschien wel een huilbaby maar dan weet je iig dat het noet door de melk komt.. Dat vind ik iig een hele geruststelling
Vanochtend binnen gehad en ben om half 12 begonnen met de Pepti in 1 x ze vond t volgens mij wel lekker de dronk de fles in 1 x leeg hopelijk is dit een goedteken
Pff ik kan der niet bij dat ze zo moeilijk doen! Ja na de eerste fles een heel ander kind! Super rustig lekker slapen en gezellig wij hopen dat dit het is en het vanaf nu zo blijft gaan
Wat heerlijk Girlliej! En Oudje, wat een gedoe zeg! Wat betreft dat filmpje, ik ben ook niet heel hard onder de indruk, maar dat komt wss omdat ik t maar heel kort zie. Als hij dat meerdere uren per dag doet is dat wel erg zielig.... Wel fijn dat T soms wel nachten goed slaapt, dan kan hij zich een beetje opladen. En in de drager, heerlijk hè! Wat betreft onrustig drinken, is dat mss niet de leeftijd? Hier drinkt R momenteel ook vaak onrustig. Heel fijn dat getrek aan die tepel... En als ik dr ff tussendoor laat boeren wordt ze ook driftig, ze heeft tegenwoordig n gilletje als ze boos wordt, hihi! Verder gaat t hier trouwens erg goed! Zo bijzonder hoe ze zich ontwikkelt!
Evelyne, geld dat ook voor onderstaand filmpje? Is dit normaal baby gehuil en maak ik me teveel zorgen? Mij lijkt het nl dat hij echt pijn heeft, maar misschien is dat wel niet zo? https://youtu.be/rdFVSwfPDpo
Lieve oudje wat zegt jouw gevoel? Ik vind dit heel erg op mijn dochter lijken.. Je word zo onzeker gemaakt je doet t exht prima als moeder! Alleen je word zo tegen gewerkt! Je moest maandag naar de osteopaat toch? Misschien kan die zien of t misschien kma kan zijn maar luister naar je moeder gevoel!