november 2015 kindjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babybanjo, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ook de osteopaat dacht niet dat het kma is. Hij heeft bijna geen uitslag meer en overduidelijk reflux. Dus toch waarschijnlijk 'gewoon' reflux. Mijn man wil Pepti niet proberen. Als het morgen niet beter is gaan we het indikken weer proberen.

2. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig zeg! Bij ons is de reflux ook niet over en ze geeft nu veel over dus over 2 welen spreek ik de arts weer en ga ik een ander middel vragen voor de reflux hopelijk werkt t indikken nu wel goed bij jullie!

3. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Soms werkt nexium wel als zantac niet (meer) werkt.

Ik las op dit forum dat pepti soms maar een dag of 10 werkt en dat je daarna op een sterkere voeding over moet. Misschien dat dan het spugen ook minder wordt?

Jullie dikken niet in?

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63

Kom ook weer eens binnenvallen hier ;)
    Wat rot voor jullie! Resultaat van de osteopaat kan een paar dagen duren. Hoop dat het toch wat positieve verandering geeft.

5. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oudje wij dikken ook in anders gooit ze alles ernaast ze huilt nu erg bij de fles en wilt hem niet meer ik krijg het er met moeite in het spugen word erger en de reflux ook naar mijn mening wat is t toch lastig he!
    Ze zit ook nog eens in een sprong dus het is zo lastig waar het nou aan ligt...
    Hoe gaat t met T?

Butterflynova hoe gaat t met jouw en je meisje?

6. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat t nu met T oudje?

7. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    He hoi, dacht net aan je en dat ik wilde vragen hoe het met jou is Girlliej!

Hier nog hetzelfde. Kwam dinsdag een fysio aan huis en die helpt ons met regelmaat en prikkelreductie. Omdat T heel druk is en prikkelgevoelig volgens haar. Moeten nu een week adviezen opvolgen en dan evalueren. Oa elke 3 uur eten ipv op verzoek. Namelijk als er 6 uur tussen zit is de voeding op een lege maag ook weer een erge prikkel. Ook gebogen houding de hele dag. Deze week geen uitstapjes. En het ergste: laten huilen in bed zodat hij leert zelf in slaap te komen. Dat laatste is heel erg moeilijk. Ik geef het een week maar als het dan niets doet ren ik gewoon weer naar mijn ventje toe als hij huilt. Zelf in slaap leren komen is belangrijk om vertrouwen in zichzelf en rust en voorspelbaarheid voor T te creeeren. Ik snap het idee en snap het ook wel enigzins maar het gaat enorm tegen me gevoel in. Maar het is het proberen waard.

We zijn ook sinds dinsdag weer aan het indikken maar dar doet ook niet veel. Er komt wel minder uit maar het slikken, hikken etc is niet minder. Gebruiken nu een kwart theelepeltje oure jbpm.

Hoe is het bij jullie?!

8. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel fijn dat ze aan huis komen en het lijkt me ook eg lastig wat ik vandaag toegepast heb is haar wakker een bed leggen met mijn handen op haar buik en ik aai haar over haar hoofd naar de neus toe en zing voor haar dit duurt best kang voor ze haar ogen dicht doe dan stop ik met aaien en blijf zingen en daarna haal ik mijn handen van haar af en blijf zingen zo loop ik de kamer uit als ze daarvoor der ogen open doet begin ik weer bij het begin.. Als ze dan na 5 min echt weer huilt haal ik haar eruit en sus haar en leg haar in bed en doe het overnieuw ze ligt nu net bijna een uur te slapen ben om kwart over 2 begonnen hiermee( ze sliep alleen bij ons en als we haar weglegde ging ze huilen) geen idee of dit werkt maar ze heeft smiddags nog nooit zo lang zomaar in der bedje geslapen en ik vind huilen ook zielig!
    Ik hoop dat dit voor jullie mannetje gaat werken mag je wel naar boven als hij huilt of moet hij zichzelf in slaap huilen?

Hopelijk word hij door deze regelmaat rustiger ze zijn zo gevoelig die kindertjes.. Hoe gaat t met de krampjes? Of denken ze dat dat komt omdat hij overprikkelt word? Hoeveel flessen krijgt T per dag en van hoeveel?

Hier begint ze nu een beetje te wennen ( we zijn sinds maandag weer naar huis gegaan) heb me shirt in haar bed gelegd en gister avond het laatst beetje van de fles in bed gegeven en toen sliep ze tot 9 gelukkig! Rust en regelmaat is erg belangrijk volgens mij maar afentoe ook zo moeilijk want iedereen wil de baby zien en eigenlijk wil je zelf ook weleens weer even weg ofzo( met de baby)

Gister heeft ze der prikjes gehad en daarna gingen we bij der oma eten en der waren nog wat mensen die heel luid waren en toen we thuis kwamen ging ze na een half uur slapen heel erg huilen en we kregen der biet meer stil toen maar in bad gedaan en de fles gegeven om 11 uur en gelukkig viel ze toen dus in slaap( hadden we niet gedacht omdat ze zo over haar toeren was

Komen ze bij jullie volgende week weer langs hoe t gaat? Hopelijk valt hij snel zelf in slaap laten huilen is zo moeilijk dan moet je maar gaan stofzuigen ofzo dat je het niet hoort😉En moet je t snachts ook om de 3 uur wakker maken? Ik vind t knap dat jullie het zo goed volhouden! Nog even volhouden het komt goed💋

9. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Dikke knuffel voor de mama's die het zwaar hebben.

Gaat steeds beter, we leren elkaar beter kennen en osteopaat werpt z'n vruchten af. Ook merk ik dat ze heel erg reageert op kool, dat eet ik dus voorlopig ook niet meer.

's Nachts slaapt ze minimaal 5 uur achtereen, we zitten nog op 1 nachtvoeding en overdag gemiddeld om de 3 uur. Het slapen overdag gaat de ene dag beter dan de andere dag maar ben heel blij dat het beter gaat. We proberen veel regelmaat en rust te geven en dit lijkt te helpen. Na de laatste avond voeding weet ze precies dat het tijd is om te slapen dus kijkt ze nog wat rond in haar wiegje en valt dan in slaap. Ook lacht ze veel meer, dan smelt ik echt!

10. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Wat knap dat jullie meisje nu al een tijdje in haar eigen bedje ligt! Moeilijk he?! En heeft ze van 11 tot 9 geslapen?! Wow, dat lijkt mee heerlijk. Al sliep T van 1 tot 7.30, ook niet slecht. En jullie zijn weer thuis. Ook wel fijn lijkt me. Trekt je vriend dat een beetje, die had het er erg moeilijk mee toch?

Ik mag T na 10min huilen troosten. Dan weggaan en 10 min later weer troosten. Dan na 10 min mag ik hem pakken en in de draagzak doen.

Gelukkig mogen we T 's nachts wel langer laten slapen (zolang hij wil)!

Volgende week komt de fysio weer. Vandaag en maandag belafspraak. Om te checken of we het nog trekken met laten huilen. Nu nog wel.

We hebben ook een dagboek met wanneer, hoe lang en hoe hard T huilt. Blijkt dat ie de afgelopen dagen maar 1,5 tot 2h huilde. Voor ons gevoel was het veel meer. Eigenlijk valt het dus erg mee. Maar ik vind het nu al zwaar. Ik zou serieus van een flat springen als T echt hele dagen zou huilen. Maar ik vind het steeds huieln, al is het steeds maar kort, al heftig. Hij huilt vaak ook zo hard, echt gillen.

11. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja waren we ook erg blij alle andere nachten moest ik er steeds uit haha maar nu het maar haar beter gaat en mijn vriend overdag gewoon werkt gaat t wel goed met hem.. Savonds is hij wel moe
    Maar dan doe ik t ook gewoon behalve als ik er even klaar mee ben(dat klinkt echt stom haha)
    Wauw ik heb haar al 2 x wakker meoten maken voor voeding na mijn nieuwe methode hopelijk doet ze t vanavond weer zo goed!

Fijn dat je hem dan iig na die 2 x wel mag oppakken dan is het wel te doen veel stofzuigen en douxhen haha! Hopelijk heeft hij snel door dat hij gewoon lekker mag slapen in zijn bedje! Gek he als je het bijhoud en achteraf kijkt denk je nou valt reuze mee maar je bent gewoon op en als hij dan ook nog zo hard huilt dan gaat dat voor jou gevoel heel lang door! Hopelijk brengt dit rust bij hen ben benieuwd of je over een paar dagen al verschil gaat merken!
    Hopelijk slaapt hij vanacht ook lekker door! Van 1 tot half 8 is ook een mooie tijd toxh!

Aah wat fijn he butterflynova die lachjes maken alles goed☺️Goed dat je door heb waar ze niet goed op reageerd scheelt weer een hoop krampjes!

12. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Het gaat dus nog steeds beter, met de Pepti? Fijn zeg! Hebben jullie de oorzaak gevonden voor haar huilen en dat lijkt me fantastisch.

13. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is echt een verademing dat je ziet dat ze geen pijn meer heeft! Hopelijk vinden jullie ook snel de oorzaak

14. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Pfoeh, zonder vervelend te klinken, maar verwachten jullie misschien ook niet te veel van jullie kindjes? Van 1 tot 7.30u slapen is 6 en een half uur! Dat is super lang! En van 11 tot 9, das 10uur aan een stuk. Zo lang slaap ik zelfs niet zonder honger te krijgen. Ons R slaapt meestal 2 stukken van 4 a 5 uur en dat vind ik echt al luxe als ik sommige verhalen hoor....

Wat betreft t laten huilen omdat ze moeten leren zelf in slaap te vallen, ik ben daar zelf niet zo van hoor... Het gaat inderdaad tegen al je natuur in want het is onnatuurlijk. Evenals vasthouden aan voeden elke 3 uur. Als je kindje honger heeft, heeft ie honger toch? Al is eerder wakker maken zodat die maag niet helemaal leeg is wellicht wel slim.
    Ik geloof vooral in dat een kindje rust krijgt als ie leert dat papa en mama er altijd voor m zijn. Een veilige basis zorgt er voor dat een kind vol vertrouwen de wereld kan ontdekken.

Nu besef ik me ter dege dat ik een ideale baby heb, en dat je het advies van de fysio in elk geval wilt proberen. Maar als je hele natuur schreeuwt om naar je kindje te gaan, voel je er dan niet slecht om als je t niet volhoudt. Je natuur roept niet voor niks.

15. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Evelyn is iid misschien lang maar als zij eerder wakker word krijgt ze eten en uiterlijk om 9 uur maak ik haar wakker verder verwacht ik vrij weinig van der maar als je eerst een baby hebt die alleen maar huilt en pijn heeft is dit wel een verademing hoor na 8 weken en ben ik er super blij om dat ze de nachten iig goed slaapt! Ook voor haar want overdag sliep ze eerst niet omdat ze zo een pijn had!

16. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ik realiseer me heel goed dat we gezegend zijn met de lange nachten! Daar ben ik ook heel tevreden mee. Maar 's midags/'s avonds slaapt T niet of nauwelijks en daardoor raakt hij oververmoeid en nog prikkelbaarder. Dat is wat ik wil oplossen. Als T overdag wakker is is dat vaak maar kort zonder te huilen, ook niet helemaal zoals het moet zijn. Volgens mij door fysiek ongemak. Ik ben bang dat als we hem overdag ontspanner laten zijn en hij meer slaapt dat we dan weer kortere nachten krijgen, omdat hij nu volgens mij van uitputting 's nachts zo lang slaapt. Dat geeft niets, ik wil alleen maar een blije gelukkige baby.

Gelukkig komt T zelden eerder dan na 2,5-3h en ik zou hem niet bewust honger laten hebben. Het is in ons geval dus juist het onderbreken van de slaapjes van 4-5 uur die hij overdag ook wel eens had, om zijn maagje te ontlasten.

De aanpak die we hadden maakte T niet gelukkig, dus dan die van de fysio proberen. Als ik denk dat het echt niet werkt dan houd ik er mee op. En als ik het niet volhoud omdat mijn moederhart te hard schreeuwt dat ik naar hem toe moet dan doe ik dat zeker (tot nu toe 1x). Gelukkig bellen we elke 2-3 dagen met de fysio en die benadrukt ook steeds dat als we het niet trekken dat we dan vooral moeten doen wat goed voelt. Een vriendin van ons heeft deze aanpak ook door de fysio aangeraden gekregen en die had na een week een baby die zelf insliep, meer sliep en veel rustiger was en minder overstrekte. Ik hoop op een vergelijkbaar pos effect op T.

17. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Wat onwijs fijn!!

18. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ahh,het ging de fysio dus vooral er om dat hij te lang door sliep en dat je m dus eerder wakker moet maken? Ik was bang dat ze ook bedoelde om T te laten huilen als hij eerder wil eten. Je hebt van die mensen... ;)
    Maar wat ik zei, ik snap zeker dat je het wilt proberen hoor, alles om hem maar van dat ongemak af te helpen :)

En Girlliej, volgens mij begrijpen wij elkaar verkeerd wat betreft het lange slapen. Ik dacht namelijk dat Oudje probeerde te zeggen dat T "maar" 6 1/2 uur doorslaapt, terwijl jullie meisje langer slaapt. Vooral genieten van lange nachten zou ik zeggen, zeker als ze anders vervelend wakker wordt.

Ons R. lijkt zelf naar een nieuw ritme te gaan. Ze wordt dan smorgens even wakker om te eten en kletsen, valt weer in slaap, wordt rond de middag wakker voor een langere wakker-tijd, waarna ze pas rond etenstijd weer gaat slapen. En vervolgens is ze bijna heel de avond wakker tot we naar bed gaan (met soms een half uurtje slapen er tussen).
    Maargoed, dit kan volgende week natuurlijk weer veranderd zijn :p

19. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah dan begrijpen wij elkaar verkeerd iid ik dacht dat je het en vond dat ik haar zolang niet slapen😉

Hier overdag weer weinig slaap en niet in der bed willen slapen.. Dus gewoon weer lekker bij papa en mama slapen vandaag!

Fijn dat R zelf goed haar ritme kan aangeven!

20. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Dat 'lijkt me heerlijk' en 'niet slecht' waren niet zo bedoeld hoor! Weet dat het een luxe is dat T al zo lang slaapt. Maar de mazzel hebben dat het nog langer is zou ik als slaapkop van harte toejuigen :p

Geinig dat jullie meisje weer een ander ritme heeft. Ze veranderen zo vaak he die kleintjes.

Deel Deze Pagina