november 2015 kindjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babybanjo, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Hoe zijn jullie t weekend door gekomen?
    Ik ben gisteren mee geweest met een draagwandeling, was heel leuk! Veel leuke mensen ontmoet, mooie doeken en dragers gezien, en het weer was perfect!

Over t slapen gesproken trouwens: ons R heeft vannacht voor t eerst in dr slaapzakje geslapen en dat was meteen van 23 tot 6.15u! Ze werd helaas gillend wakker en dronk vervolgens als n bezetene aan de borst. Hongerrrr! En ik was zelf spectaculair doorgelekt door m'n voedingspads, ook fijn. Heb ik liever dat ze n uurtje eerder komt eigenlijk, haha!

2. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk Evelyn had daar nog nooit van gehoord! Jullie hadden zeker mooi weer wel erg koud! Wat fijn dat ze der slaapzakje zo lekker vond! Laat je haar nu overdag ook slapen in der slaapzak? En met korte of lange mauwen? Met of zonder deken? Ik wilde t ook doen maar L vond de slaapzak zo een gedoe met aan doen( met mauwen) en ik wist niet wanneer ik deze dan aan moest doen dacht na het verschonen en voor de voeding alleen overdag is ze dan nog wakker dus dan na der eerste gaapje?

Ze was net helemaal overstuur wilde der in der eigen bed laten slapen dus eerst was ze even aan t kletsen en toen begon ze te huilen dus ik ging naar der toe even over der hoofd aaien en speen geven en weer weg en toen begon ze te gillen dus heb haar eruit gehuild en ze was helemaal over de toeren het duurde even voor ze stil was maar slapen ging hem niet meer worden nu maar even de fles geven en hopelijk wil ze straks toch even slapen in der bedje.. S nachts doet ze t ook maar dan gaat ze na de fles gelijk naar der bedje en dan vind ze t volgens
    Mij wel prima meestal valt ze tijdens de fles in slaap maar soms is ze ook gewoon even aan t kletsen en zodra ik dan nog even een speen erin kom doen valt ze alsnog in slaap zo gek..

Hoe ging t bij jouw oudje? Werkt de methode een beetje van de fysio?

3. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat grappig ik ken dat niet! Je had zeker prachtig weer wel koud brr..
    Wauw wat een nacht hopelijk volgende keer iid een uurtje eerder voor jullie allebei☺️Evelyn slaapt jouw meisje overdag ook met de slaapzakje aan? Dus elk slaapje eerst der slaapzakje aan en heeft ze met mauwen of zonder? Wij hebben ook een slaapzakje met mauwen maar ze vind t al verschrikkelijk om die aan te moeten doen wil t eigenlijk ook proberen en gebruik je dan gewoon nog een dekentje exgq

Weekeind wel redelijk slapen is weer drama behalve de nacht dan valt ze met de fles in slaap en kan ik haar rustig terug leggen.. Nu net de 5 minuten regel geprobeerd maar totaal overstuur na 10 min en niet stil te krijgen nu loop ik alweer dik een half uur met een baby die niet durft te slapen maar wel moe is.. Hopelijk valt ze om 12 uur na der voeding lekker in slaap!

4. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh gek net deed hij het niet en nu staan ze er allebei op haha

5. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Klinkt ingewikkeld dat slapen Girlliej...

En slaapzakje zonder mouwtjes. Hebben de mouwtjes geprobeerd, maar die zijn nog veel te lang. En idd flink gedoe. Dus nu ligt ze in slaapzak zonder mouwen en onder een dun dekentje.
    En dat doen we wel alleen 's nachts. Overdags slaapt ze meestal beneden in de wieg, en indien ze boven ligt, leg ik er een extra dekentje overheen.
    Oh, en 's avonds doe ik dr voor de laatste voeding dr slaapzak al aan. Van dat eten wordt ze moe en lekker warm, en dan voelt dr bedje ook niet zo koud met een lekker slaapzakje aan :)

6. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Had vanmiddag T in een slaapzak zonder mouwen maar na 2h had hij steenkoude handjes en koude armpjes. Hij trapt zijn dekens weg en mag niet ingebakerd worden vanwege zijn inentingen vandaag. Nu lekker warm op mama's buik beneden (fuck de fysio voor deze 2 uurtjes 😁)

7. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Methode fysio zorgt voor iets minder huilen maar niet voor minder onrust of beter slapen. Ik denk dat de onrust komt door fysiek ongemak. In overleg met het cb vandaag toch gestart met Pepti. We verwachten er niet veel van maar dan hebben we het maaruitgesloten. Eerste fles Pepti geen verschil.

Vanmiddag voor het eerst sinds even weer onwijs hard krijsen door T :(
    Ik denk dat hij weer wat verstopt zit van de jbpm. Als het morgen nog zo is maar even de kinderarts bellen voor een laxeermiddel.

T begon nu af te buigen qua groei, naar beneden. Flessen opgehoogd naar 135cc. Hopen dat dat gaat met zn maagje.
    O ja, en hij heeft een voorkeurshouding ontwikkeld. Gaat 1 kant niet op met zn hoofdje. Kan er ook nog wel bij. Hopelijk kan de osteopaat daar vrijdag wat aan doen.

8. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook oudje een licht afgeplat hoofdje zei ze.. Ik denk dat ik haar overdag lekker bij me laat slapen en met3 maanden wel weer ga proberen ze was gister echt boos op me na die 5 minuten regel en het kosten mij een uur om har in slaap te krijgen daarna hier ook ijskoude handjes wel een slaapzak met mauwen wil even kijken voor 1 met handschoentjes wel zo fijn denk ik!

Pepti zou na ongeveer een week wel verschil moeten laten zien geloof wel even doorzetten soms word t eerst weer even erger voor t over gaat de darmen moeten weer even wennen! Hoe deed t het met zijn prikjes nog last gehad?

Nam hij zijn flessen niet meer goed? Waardoor hij biet erg meer groeit?ik was er ook bang voor toen ze zo aan t kloten was met de fles maar deze is echt wel ruim gegroeid 8 cm in 2 maanden en van 2955 naar 4425 vanaf geboorte

Evelyn zo hebben wij t gister avond ook gedaan!

9. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    O btw hoeveel poept t per dag/ dagen?

10. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Poepen is wisselend. We zaten de afgelopen week op ongeveer 1x per dag. Gister na 2 dagen. Met de jbpm krijgt hij geen keutels maar het lijkt alsof het meer in zn darmen vastgeplakt zit. Hij moet er veel meer moeite voor doen, echt kreunen en persen.

Hij nam zijn flessen prima maar mocht van de kinderarts maar 6x 110cc om zn maagje niet te overbelasten. Dat is nu met 4900gram toch echt wel weinig, daarom is hij waarschijnlijk gaan afbuigen. Dus nu kijken of hij 130cc binnenhoud en anders 1 fles erbij.

Gister heeft T heerlijk 3 uur bij mama geslapen :) Daarna gepoept en toen weer een fles. Hij had inmiddels wel verhoging (38,6) van zn entingen. Vanochtend om 5.30 was zijn temp weer normaal dus entingen zijn meegevallen.

Hij mocht vanwege de entingen niet ingebakerd worden. Normaal sliep hij van 12 tot 7 ongeveer, nu was hij om 5.30 al wakker. Toch heel knap voor een ventje wat bijna zn hele leven ingebakerd lag.

11. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    O dat is iid weinig had je niet t idee dat hij nog honger had na de fles? fles kinderen mogen volgens mij 1 x per 3 dagen poepen dan is het goed onze dochter poept gemiddeld 1 a 2 x per dag heel waterig met stukjes erin en het stinkt enorm van die Pepti haha het word ook een beetje geel bruinig maar dat is gewoon normaal!

Gelukkig is zijn verhoging gezakt! En wat heerlijk dat hij even lekker geslapen heeft bij je! Hier zit ze nu ook in d draagzak te slapen ik vine t prima als zr dan iig lekker slaapt!

12. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Frequentie is niet het probleem maar als hij minder vaak poept door de jbpm doet hem heel erg zeer. Dan gaat hij echt krijsen en heel hard persen. Dat terwijl het niet hard is, best gek.

Ik vind de Pepti zelf ook stinken zeg!

Lekker hoor dat ze slaapt! Wat voor draagzak heb jij?

Evelyne, zo'n draagwandeling klinkt superleuk. Hoe kwam je daarop?

13. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Hallo dames,

Ik was even wat langer afwezig en heb zojuist alles even bijgelezen. Leuk dat iedereen nog wel hier schrijft. Toch wel bijzonder om te zien dat we allemaal wel vergelijkbare 'probleempjes' tegen komen.

En heel vervelend wat jullie meemaken Girlliej en Oudje. Ik zag die filmpjes van T. En op die laatste is duidelijk dat hij last heeft van krampen. Het zal wel even schrikken zijn geweest toen je hoorde dat T. aan het afbuigen was?
    En wat fijn dat de pepti goed voor jouw meisje werkt Girlliej.

Y. zit inmiddels volledig op de kv. Gewoon ordinaire kruidvat huismerk. En dat gaat fantastisch. Na exact 1 maand ben ik gestopt met de bv. Het leek er niet op dat alle energie die ik erin stopte ook iets opleverde. Bleef nog steeds bijvoeden. En inmiddels was ik zelf ook wel toe aan rust en iets meer regelmaat. Ook lijken de krampjes nu ineens een wel stuk minder.

Y. groeit als kool, ze is nu 7,5 week en heeft al maat 62-68. Ze heeft vorige week ook haar regeldagen gehad. Ze was heel erg huilerig, wilde alleen bij mij in de draagdoek slapen en at onregelmatig en verschillende hoeveelheden. Ze is na die regeldagen gelijk veranderd in voedingen. Ze krijgt nu zo'n 6 à 7 voedingen van 125-135cc per dag. Vanaf het begin slaapt ze 's avonds en 's nachts 5 uurtjes. Dus ik hoef er maar 1 keer per nacht uit. Heel soms slaapt ze door. Maar ik laat haar komen wanneer zij wil.

Overdag is het hier ook rommelen met de slaapjes. Ze slaapt dan super licht. Zodra ze de speen uit haar mond valt, is ze wakker. Gelukkig hoef ik 'm er dan alleen weer terug in te doen en gaat ze weer verder.

's Avonds hebben we een slaapritueel. En dat doe ik al vanaf de dag dat ze geboren is. Ik doe een klein nachtlampje aan, zet slaapliedje aan, verschoon haar, doe haar in haar slaapzakje, geef haar laatste voeding, nog een laatste knuffel en dan bedje in. En dan slaapt ze zo in, zonder speen en al.

Ik gebruik ook als sinds de 2e dag het slaapzakje (zonder mouwen, want die zijn idd te lang). En dat bevalt me echt super goed. Overdag gebruik ik 'm soms. Ik heb nu net maatje 70 besteld, want in die maat 60 zit ze nu echt opgepropt.

Ik las dat jullie kindjes al kletsen. Y doet dat nog niet echt. Ook vind ik haar nog niet echt vaak lachen. Dat vind ik wel erg jammer. Ze kijkt altijd zo intens en serieus. Wel heeft ze alles in de gaten en kijkt ze haar ogen uit.

Zijn jullie inmiddels alweer aan het werk? Hoe is dat weer? En hoe is het om je kleintje dan niet de hele dag te zien?

14. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oudje dat is iid vervelend! Hier ook afentoe last van hoor lastig met dat JBM als we t minder doen ligt de halve fles ernaast.. Ik heb een ergobaby met insert had eerst een doek maar zo lastig qua knopen en deze zak vind ze lekkerder kan ze zelf bepalen of ze der hoofd tegen me aanlegd of lekker rond gaat kijken..

Imo wat leuk dat je ook even komt kijken en wat groeit je meisje hard zeg ons meisje was afgelopen donderdag 58 cm 8 cm gegroeid in 8 weken dus prima vind dat al hard gaan;)
    Slaapt jullie meisje overdag ook gewoon in der bedje? Hier slaapt ze niet zelf in al doet ze het Savonds makkelijker als overdag net alsof ze het door heeft dat papa en mama ook gaan slapen!
    Dat kletsen komt vanzelf volgens mij beginnen de meesten met 2 maanden met kletsen en lachen..

Hoe vinden jullie kleintjes het om op de buik te ligge ( om te leren opdrukken?) mijne vind t verschrikkelijk haha ze zet t meteen op schreeuwen ze draait wel van rug naar buik als ik haar handje vast pak.

Heeft iemand de puckababy slaapzak zo ja hoe bevalt die?

Ik zou officieel volgende week moeten beginnen maar had nog 2 maanden onbetaald ouderschapsverlof opgenomen maar waarscheinlijk ga ik me ziekmelden ik ben nog erg duizelig en kan niet lang staan dus officieel zou ik nog niet in een winkel kunnen werken! Donderdag even langs de dokter voel me namelijk lichamelijk steeds slechter.

15. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Hey Imo1978, welcome back ;) En fijn om te horen dat jullie meisje het zo goed doet! Je klinkt gelukkig, leuk om te lezen.

Ik ben nog niet aan het werk gelukkig. Soms heb ik de behoefte om weer aan de slag te gaan, maar het idee T bij iemand achter te moeten laten vind ik verschrikkelijk. Ik heb 2 weken ouderschapsverlof opgenomen en ben dan 5 maanden thuis geweest. Zal wel weer even wennen zijn straks. 1 maart is de grote dag ;)

16. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Had die ook gezien en vind het een mooie. Die wil ik misschien later ook nog. Nu vind ik een doek fijner (want intiemer).

T vind het ook niks. Fysio heeft het ook afgeraden voorlopig ivm teveel spanning in lijfje en nekje. Volgens de fysio is een baby van 6-8 weken nog helemaal niet aan buikligging toe.

Nee, heb een ordinair hema slaapzakje ;) Heb wel de puckababy piep inbakerdoek en die vind ik geen succes (bakert niet echt in, veel te veel rek in de doek).

Jeetje wat rot voor je. Hoop dat de dokter je Hb gaat testen, die zou best wel eens te laag kunnen zijn. Je moest na de bevalling toch eigenlijk een transfusie die je niet wilde? Is daarna ooit je Hb gemeten?

17. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ja, nu was Y. al geen kleine meid. Maar ze was na 4 weken een kilo aangekomen en 2,5cm gegroeid. Aankomende vrijdag moet ik eigenlijk weer naar het cb. Twijfel alleen of ik de afspraak niet zal verzetten, over het weekend heen. Ze krijgt dan hasr eerste inentingen en wil niet het risico nemen met een ziek kind in het weekend te zitten.
    Y. slaapt zo goed als vanaf dat we thuis gekomen zijn in haar eigen bedje. De eerste nacht geprobeerd in de wandelwagen naast het bed, maar dat was helemaal niks. Ze sliep toen bijna helemaal niet. Dus snel in haar bedje gelegd en dat gaat 's avonds en 's nachts goed. Overdag leg ik haar ook in haar bedje, maar dan doet ze echt hazeslaapjes.

In de box vindt Y. het helemaal niks. Op de comode vindt ze het fantastisch. Ze kijkt dan alles rond.

Nee. Ik heb deze van prénatal. Prenatal - Alles voor het slapen van jouw baby online kopen! | PRENATAL.NL - Slaapzakken - Prénatal - Prenatal meisjes slaapzak
    Ik heb getwijfeld of ik nu een puckababy zou aanschaffen, omdat Y. erg met haar handjes maait. Maar ze kroelt ook door haar haartjes en dat wil ik haar niet ontnemen. Dus toch maar weer de slaapzak van prénatal besteld, maar dan een maatje groter.

Vind je dat niet zonde om al je ouderschapsverlof zo in één keer op te nemen? Had je je niet beter gelijk ziek kunnen melden? Wel vervelend dat je je nog steeds niet zo goed voelt.

18. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Dank je Oudje. Op dit moment zit ik wel weer wat beter in mijn vel inderdaad. Maar de eerste maand hebben er veel tranen gevloeid. Daarom ben ik ook blij dat ik nu helemaal op de flesvoeding zit. Dat geeft mij zoveel meer rust.

Spannend hoor 1 maart. Heb je inmiddels wel al een andere baan?
    Ik ben nog nooit zo blij geweest om werkloos te zijn. Nu ga ik op mijn gemak op zoek naar een baan die past bij mijn nieuwe leven. Gelukkig nog een weekje extra verlof, voordat ik weer moet gaan solliciteren. Dat is toch wel het voordeel van overtijd gaan;).

19. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Welkom terug Imo! Fijn dat Y het zo goed doet! Jammer dat de borstvoeding niet gelukt is, maar als het zo beter gaat, Is het wel de juiste beslissing geweest!

Wat betreft koude handjes in een slaapzakje: heeft R ook, maar ze lijkt er geen last van te hebben. Handschoentjes durf ik niet, wil niet dat ze haar warmte niet kwijt kan. Ben veel te bang voor wiegendood... En zo lang ze het verder niet koud heeft en er niet om zeurt, laat ik die handjes lekker koud zijn.

De draagwandeling kwam ik bij omdat ik lid ben van verschillende draaggroepen op FB. Via Dragende Brabanders (ofzo) worden geregeld wandelingen georganiseerd!

Vandaag met R. voor t eerst naar t strand geweest. Het was een takke-eind rijden en ijskoud, maar oh zo fijn! R. lekker in de draagdoek, lekker opgewarmd in n strandtent, daar ook goed kunnen voeden en verschonen. Echt heel fijn, ben zo dol op t strand! En over anderhalve week met manlief en dochterlief een weekendje strand... :)

Oh, en wat betreft werken. Ik had mn opdrachtgever gezegd dat ik in januari weer zou beginnen, maar heb m gevraagd of ik toch in februari pas kan beginnen. Werk niet zo veel uren voor m, maar toch. Heb ook een tariefsverhoging neergelegd, ben benieuwd naar zijn reactie :D Voor mijn huidige tarief laat ik mijn meisje niet bij de oppas :p

Ga wel morgen weer voor t eerst dansen. Stroom gewoon terug in mn oude groep, maar heb nog de conditie van n oud nijlpaard (en t figuur :p ).
    Ach, we zien wel. Wordt de tweede keer dat R. niet bij mij is!

20. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Die baan waar ik op solliciteerde is niets geworden, dus voorlopig terug naar mijn oude werk. Ik krijg een aantal mooie nieuwe projecten als ik terug ben dus wie weet blijf ik nog 5 jaar op mijn huidige plek.

Kan me voorstellen dat het nu heel anders voelt om geen werk te hebben. Je prioriteiten liggen anders met een kindje. En wanneer het geen financiele problemen met zich mee brengt is het wel luxe.

Deel Deze Pagina