Ik heb helemaal niet meer op het forum gezeten, ontzettend druk gehad. Iedereen gefeliciteerd met de wondertjes! Ik ben op 18-11-2015 bevallen van onze dochter Charmaine, ik werd ingeleid vanwege zwangerschapscholestase. Gelukkig is alles goed met haar en doet ze het nu goed, ze heeft net als haar broer koemelk allergie dus nu aan de pepti en dat gaat goed. Helaas ben ik vorige week werkeloos geworden omdat het bedrijf failliet is, dus ik ben in mijn verlof aan het solliciteren.
En Girlliej, hoe was de labuitslag? Verschil zantac, omeprazol en nexium is de manier waarop ze de hoeveelheid maagzuur verminderen. Omeprazol (losec) en esomeprazol (nexium) doen dat op een vergelijkbare manier, alleen is nexium nieuwer. Zantac werkt op een iets andere manier. Maar alle drie zorgen ze dat de maaginhoud minder zuur is en het dus minder pijn doet en schade geeft als het in de slokdarm omhoog komt.
Zonnebloem gefeliciteerd met je dochter ben je gelijk met de Pepti begonnen omdat haar broer t ook al had? Ah wat balen zeg zit je ook niet exht op te wachten natuurlijk! Oudje aha merk je al verschil met het medicijn? Hb 6.2 en vit d 32 dus allebei nog veelste laag gister veel aan de telefoon gehangen en gehuild was er zo klaar mee kind was even niet gelukkig gister en ze deden erg moeilijk vandaag nog 1 x bellen dat ik me ouderschapsverlof wel gewoon opneem en hopelijk snel opknap. Als ik me ziekmeld dan vervalt me ouderschapsverlof en als de Arbo arts dan zegt je moet weer 1 uur per dag gaan werken moet ik dat 4 dagen gaan doen en daar heb ik geen oppas voor en je nieuwe ouderschapsverlof moet je dan weer aanvragen en dat duurt 2 maanden dus dat schiet niet op! Ik ga wel op eigen kosten weer ziek zijn en hopelijk kan ik nog even genieten van mijn verlof!
Girlliej, wat een stomme regel dat je ouderschapsverlof vervalt en je 2 maanden moet wachten op een nieuwe goedkeuring als je je ziek zou melden. Heb je wel ijzerpillen en vit D tabletten nu? Had Y haar dag niet gister? Ik heb maar 1 dag omeprazol gegeven. Het voelde etoch niet goed om het zonder begeleiding van de arts te doen. Stel dat hij bijwerkingen ofzo krijgt. Ik had nog zantac dus dat hebben we voor de zekerheid gegeven. Gisterochtend heeft T weer hartverscheurend gehuild van de buikpijn. Ik heb met hem meegehuild. Wat doet je moederhart dan zeer Ik had hem in bad gedaan en dat hielp wel (even). We hebben sinds kort een Tummy tub en hij vind het fantastisch. In het normale badje vond hij het toch wat spannend en dit vind ie veel fijner.
Ja het is zo ik moet me ziek melden en krijg niet betaald omdat ik me ouderschap laat door gaan omdat ik natuurlijk nu niet opeens opvang heb als ik weer zou moeten werken en als ik in april nog ziek ben dan moet ik dat weer melden wel moet ik volgende week naar de Arbo arts wat een gezeur gister ook lekker gejankt zat er een beetje doorheen en L was ook niet zo happy die dag! Ik slikte al ijzer pillen en nu krijg ik spuitjes voor de vit D dus hopelijk gaat t snel wat beter! Tummytub schijnt inderdaad ideaal te zijn jammer dat ze er niet zo lang in kunnen! Willen ze niet eens T opnemen om te kijken wat t kan zijn? Of hadden ze dat al gedaan?(beetje vergeetachtig) wij kregen van t cb te horen als t ook geen kma was dat we dan iemand kregen die ons alles zou vertellen over een 'huil' baby en hoe daarmee om te gaan ofzo geen idee die kwam dan meekijken thuis een dag ofzo begreep ik omdat die stempel nogal snel gegeven word. Kan je wel een klein beetje genieten? Hij lacht ook al gericht toch? Daar smelt ik altijd wel van! Maar het blijft hoe dan ook zwaar! Vind t knap van jullie! Hoe gaat t met slapen van T slaapt hij al een beetje overdag? Wat kunnen jullie baby'tjes nu al een beetje? Ben wel benieuwd ik weet niet of je ze juist moet stimuleren of gewoon lekker hun gang moet laten gaan L vind alleen 'spelen' stom dus we moeten haar wel exht bezig houden!
Y. is nog steeds verkouden. Maar er is ook goed nieuws...ze heeft al 5 nachtjes achter elkaar doorgeslapen. Alleen sinds ze haar regeldagen heeft gehad, dronk ze kleine hoeveelheden per keer en sliep ze overdag ook matig en ook alleen als ze een speen had. Opeens viel het me ook op dat ze heel erg veel kwijlde en tong uitstak en wakker werd door 'pijntjes'. Dus eens opgezocht over verborgen reflux en gister bij de ha en cb geweest. Ha wilde geen maagzuurremmers geven. Dus nu maar jbpm toegevoegd en gelukkig, het gaat gelijk al een heel stuk beter. Zo zie je maar als moeder voel je dat er iets met je kleintje is. Hebben jullie al eens de 'rust en regelmaat methode' toegepast? Wij doen dat ook en daardoor slaapt Y. juist goed overdag en is nu een veel beter uitgeruste en vrolijkere baby. Baby's hebben dat echt nodig. Anders is je kindje dusdanig oververmoeid, dat het ook nog moeilijk in kan slapen. Het is even doorzetten en 6 weken aanhouden om het nieuwe patroon aan te leren. Maar ik kan het van harte aanbevelen. Bij mijn cb hebben ze daar een exemplaar van een verkort boekje. Misschien bij jullie cb ook wel. En anders scan ik het met liefde voor jullie in en mail ik het. @Girlliej: ik snap het niet. Volgens mij kan je je recht op ouderschapsverlof niet verliezen, als jij ervoor kiest om het nu toch niet in te zetten. En ook als je wel ouderschapsverlof opneemt, waarom dan ook naar de arbo-arts? Dat vind ik vreemd. @Oudje: ik heb mijn eigen marketingbureau. Maar ik wil iets anders ermee gaan doen. Ik heb afgelopen jaar een opleiding tot NLP trainer gevolgd en wil daar een combi van maken. Y. heeft de eerste dag in het ziekenhuis in de tummytub gezeten en zij vond het verschrikkelijk. Terwijl ze badderen en douchen heerlijk vindt. Ze geniet daar volop van.
wauw Imo wat fijn dat ze doorslaapt ondanks haar verkoudheid..is ze ondertussen alweer opgeknapt? het is sowiso een beetje vreemd allemaal ik heb tot nu toe niets meer gehoord over de arbo arts en het uwv belt me met 3 weken over hoe het gaat maar als ik mijn ouderschapsverlof stop zet omdat ik ziek ben word ik wel betaald door t uwv maar als de arbo arts dan zegt ga maar beginnen met 1 uurtje per dag te werken dan moet ik 4 dagen 1 uur werken en daar heb ik geen oppas voor..en dan moet ik me ouderschapsverlof weer opnieuw aanvragen en dat moet 2 maanden van te voren dus dat schiet allemaal niet op en veel stress dus zit nu gewoon onbetaald 'ziek'thuis. rust en regelmaat probeer ik wel toetepassen slapen luierverschonen eten spelen bij de eerste gaap weer naar bed.. maar zre slaapt nu maar 1 cyclus in de middag dus dan kom je weer niet uit maar goed komt wel goed. Oudje hoe gaat het met T?
Rust en regelmaat is niet alleen ontwaken, verschonen, eten, knuffelen, spelen en weer slapen. Het gaat ook juist om de voorspelbaarheid en regelmaat in slapen. Y. sliep in het begin ook nauwelijks of juist hazeslaapjes overdag. Totdat ik de rust en regelmaat invoerde. Bij de eerste tekenen direct in slaapzakje, goed strak onder haar dekens, aai over haar bol, lieve woordjes en weggaan. Dat was de eerste dag iedere keer brullen. Maar ongeveer na 10 minuten sliep ze. Ik had een limiet van 10 min huilen, dan kijken, aai over haar bol en weer weggaan. En dat dan 30 min lang. Sliep ze na die 30 minuten niet, dan startte het ritueel van ontwaken, verschonen, eten, knuffelen, spelen en weer slapen. En dat heb ik slechts 1 keer gehad op de eerste dag. In het boek staat ook dat je haar echt de tijd moet geven om in slaap te laten vallen. En ja, sommige baby's hebben het huilen echt nodig om de dag ook los te laten. Maar ook omdat ze feitelijk oververmoeid zijn, willen ze ook nog weleens gaan brullen. En dat is soms best lastig om even los te laten. Na de eerste dag zag ik al resultaat. Y. huilde alleen nog 1 keer bij haar dutje rond 16 uur en verder niet meer en slaapt ze 3-4 uur tussen de voedingen in. Y. is echt een heel andere baby sinds we dit doen. En ik...ik heb nu veeeeeel meer rust en zo veel meer plezier. Maarre Girlliej, hoe had je dat dan gedaan met oppas als je je gewoon goed had gevoeld? En dan voornamelijk na de periode van je ouderschapsverlof. Y. moest eigenlijk vandaag haar vaccinaties hebben. Ik ben er sowieso geen grote voorstander van. Maar omdat er nu zoveel vluchtelingen zijn, toch besloten te gaan vaccineren. Alleen Y. is nog een klein beetje snotterig (wij hadden de turbo griep) en ik vind eerst het één volledig uit haar systeem, voordat ze het andere krijgt toegediend. Dus nu volgende week haar eerste prikjes. Vaccineren jullie? En hoe waren jullie kindjes erna?
Ja dat doen wij ook hoor alleen 5 min huilen en kijken etc en ze valt ook vrij snel in slaap alleen na een half uur weer wakker en dan valt ze na ee. Uur nog niet in slaap.. In april ga ik 2 dagen werken en 50 procent ouderschapsverlof 1 dag naar opa en oma en 1 dag naar de opvang O bah nou hopelijk is ze volgende week weer helemaal opgeknapt! Ik vaccineer ons meisje had bij der eerste prikjes nergens last van 11feb voor de volgende prikjes.
Hoi dames, hier een update vanuit Barendrecht. Het gaat redelijk. We zijn gestopt met alle medicijnen, toevoegingen etc behalve Infacol. Dit lijkt de minste last te geven. T heeft zeker nog last van krampen en zn maagje, maar niet zo vaak meer gillen. Slapen overdag is nog wel een drama en daar hebben we nog steeds hulp van van de fysio. Laten huilen doe ik niet meer. Helpt niet bij T, ook niet bij een week consequent proberen. Verder merken we de laatste week dat hij hard gaat in zn ontwikkeling. Lacht meer, houd armpjes en beentjes anders, kijkt echt na als hij wat hoort, etc Wat geweldig is dat, ik ben enorm verliefd. @Imo, wat rot dat Y verkouden is. En jullie dus de griep? Weer helemaal hersteld? Wat was er turbo aan? Snel voorbij of heftig? Vaccineren doen wij zeker en gelukkig had T geen last van zn eerste prikjes. Alleen 's avonds wat verhoging (38,6), maar voelde zich volgens mij niet beroerd. Wel ONWIJS zielig die onwijze dikke naalden zo'n eind die kleine beentjes in (niet om je af te schrikken maar om je voor te bereiden). 15 feb krijgt T de 2e prik. @Girlliej, het blijft een nare situatie dat je jezelf niet goed voelt en daarin tegengewerkt wordt door je baas. Het geeft zorgen die je nu niet kan gebruiken. Heb je nu trouwens niet iets anders gekregen om je Hb omhoog te krijgen? Ook lastig dat L nog niet zelf wil doorslapen overdag en na een half uur weer wakker wordt. Had jij nou ook een draagdoek/-zak? Wil ze daarin ook niet slapen?
Ok, ik zeg nooit meer dat het redelijk gaat Acuut weer steeds slechter de afgelopen dagen. Zit er wel weer ee beetje doorheen. Gaat het dan nooit beter?! Pffff. Hoe is het met jullie?
Oudje wat vervelend.. Wat zegt t cb erover? Weten zei niet nog trucs? En bij ons hadden ze het erover dat als l zoveel bleef huilen dan er dan iemand thuis langs kwam om te kijken en te helpen en waar je even mee kon praten..(huilbaby pakket noemde ze het) misschien dat je daar iets aan heb diegene ziet dan hoe T is en kan misschien je daarin helpen! Vind t wel sneu voor je! Je zit Nh bijna op 3 maanden he? Als het krampjes zijn moet t sowiso dan beter gaan zeggen ze.. Ik hoop t zo voor je! Hier zijn we overgestapt op 4 flessen want ze dronk der flessen niet goed meer omdat ze eigenlijk helemaal geen honger had na 3 uur dus ben benieuwd wat t cb daarover gaat zeggen haha mag vast niet.. Nou ja ze groeit goed en heeft nog lekker spekkies en ze drinkt nu beter en meer als daarvoor
Cb keek vriendelijk maar zei niet veel. Ik weet nou niet of het krampjes zijn of reflux of iets anders. T is vandaag 12 weken. Krampjes zijn meestal met 4 maanden over maar kan ook 6 maanden zijn. Als dat het is natuurlijk. Onderhand weet ik het niet meer. Als je meisje happy is en goed groeit dan kan het cb toch geen bezwaar hebben? Lijkt me heerlijk, maar 4 flessen Hoeveel krijgt ze dan per fles?
200 cc per fles ze had nog op 120 cc overdag met 5 flessen maar deze gingen niet op! En Nu wel of ze laat 10 cc staan ofzo maar dat mag! Vind t ook wel lekker😀 Vanacht voor t eerst weer om 5 uur wakker geworden maar ze viel vanzelf weer inslaap! Lastig he als die reflux er nou gewoon niet was dan waren het waarscheinlijk krampjes maar mijn dochter heeft ook nog best last van de reflux ondanks die zantac.. Dus daar kan het ook echt wel door komen.. Maar je blijft maar tegen een muur oplopen als ik het zo hoor niemand die verder wil kijken begrijp ik... Hoe onzeker kan je daarvan worden! Als je maar weet dat je het hoe dan ook goed doet! Hoe ziet jouw dag eruit incl huilen enzo? Huilt hij ook BV als je een rondje wandelt in de kinderwagen of met de maxicosi? Mijn dochter vind de bak totaal niet fijn en de maxicosi trekt ze veel beter!
Pfff Oudje en Girllei, ik heb zo met jullie te doen. Jullie hebben zo een zware start hierdoor. Het idee dat je kindje zoveel pijn heeft en dat je niets kunt doen het moet echt verschrikkelijk zijn. Hier gaat alles goed, alleen nog steeds weinig ritme. Deels mijn eigen schuld ik heb haar erg graag bij mij dus vind het moeilijk haar op gezette tijden in haar bedje te leggen. Het andere 'probleem' is dat wij met vier weken begonnen zijn om af en toe wat afgekolfde melk in een flesje te geven, maar het is nog geen 1 keer gelukt, alleen maar een hele boze huilende baby, die steeds woester wordt. Wij zijn nu bijna vier weken verder, hebben vijf verschillende flessen en tien verschillende spenen gebruikt. Gelijk na de voeding, pas wanneer ze honger had, verwarmde spenen, opgewarmde melk, net gekolfde melk, poedermelk. Papa, oma, zus, op schoot, in de box, in de wipstoel, liggend, zittend etc. alles geprobeerd. Wij krijgen alleen op elkaar geperste lippen. Ze wil ook geen speen, daar perst ze ook haar lippen op elkaar. Mochten jullie nog ideeen hebben dan hoor ik het graag.
Rosa heerlijk toch lekker bij je houden pas vanaf 4 maanden gaan ze wennen dus tegen die tijd gewoon in bedje leren slapen nu lekker van genieten hoor! Hier moet ik wel omdat ik het Janmer genoeg niet zelf red om heel de dag met haar te lopen of zitten.. Wat vervelend van de fles neem aan dat ze ook borst-speentjes heb gebruikt? Mijn zus had dat ook zei me moeder die wilde geen fles en als me moeder moest werken op de beurs dronk ze heel de dag niet omdat ze de fles niet wilde! Gek he.. Maar goed zei heeft haar daarna mee genomen naar de beurs en dat gaat niet als jij straks moet werken.. Had het cb geen tips? Ze heeft wel honger op die momenten? En pakt ze je vinger wel? Misschien eerst even vinger voeren zodat ze weet dat ze niet altijd de borst kan krijgen?
https://www.aidulac.nl/borstvoedingskennis/tips-bij-fles-weigeren Misschien heb je het al gelezen maar daar staan best een hoop dingen die je zou kunnen proberen.
Hey girllie bedankt voor je tip. Bijna alles al geprobeerd maar niet met de vinger lijkt ze in de eerste instantie minder fel op tegen dus komende tijd maar even oefenen
Hopelijk gaat t snel goed! Hier is t weer drama geen idee wat er is ze deed al vaak weer wat overstrekken met de fles en afentoe flink huilen maar t word nu weer erger alleen met de fles en Nh zelfs weigeren van de fles! Ze heeft vandaag heel weinig gedronken en ze is verdrietig ik weet niet wat er ja geen koorts enzo..