Hee ladies, hier een berichtje van mij. Wat vervelend dat t nog steeds sukkelen is bij een aantal van jullie zeg! R is nog steeds t makkelijkste kindje dat ik me kan wensen. Al krijgt ze nu tandjes en daar voelt ze zich wel vervelend door. Ze spuugt ook veel meer, maar poept veel minder. Gelukkig geen koorts, maar wel echt veel huilen, zo sneu! Maar tandjes krijgen is ook pijnlijk natuurlijk. Arm kind. Verder kletst ons meisje honderduit en pakt veel dingetjes vast. Omrollen maakt ze nog totaal geen aanstalten voor, maar op dr buik liggen vindt ze erg leuk. Tot dusverre mijn update!
Wat fantastisch dat het beter gaat met T, oudje! Het lijkt me een heerlijk gevoel als je ziet dat nu eindelijk iets werkt. En dat je kleine man zich nu dus kan focussen op zijn ontwikkeling ipv op de constante pijn. En hoe is de eerste dag werken gegaan? Vervelend dat je meisje nog zo blijft spugen, Girlliej. En ook raar hoe het bij het UWV en met je werkgever is gegaan. Wanneer zou je nu dan weer aan de slag moeten? Ik had al een tijd terug gelezen over osteopaten en dat er veel kwakzalvers tussen zitten. Dat is ook de reden dat ik toen toch maar niet er naar toe ben gegaan met Y. Hopelijk heb je nu een goede en gaat het beter. Ik heb van het weekend een badpakje gekocht, maat 74/80. En het was gewoon pas . Ongelooflijk, wat groeit die meid zeg. Ook vanmorgen een romper van 74/80 aangedaan en die zit ook beter dan de 62/68. Het zal dus niet meer lang duren voordat ik weer een nieuwe garderobe kan klaarleggen . Gelukkig heb ik vanaf deze maat heel veel kleding van mijn nichtjes liggen. Maar het is ook jammer, want het gaat al hard genoeg. Ook ligt Y niet meer in de bak van de wandelwagen. We hebben het zitje erop gezet, want madam wil alles bekijken als we gaan wandelen. Ook vindt ze zitten fantastisch...ik trok de kleine meid omhoog van de week, nou ze keek honderd uit. Sinds dit weekend hebben we haar avondfles van 23 uur geschrapt en dat gaat super. Ze slaapt nu van 20 uur tot een uur of 7.30. We moesten haar iedere keer wakker maken en dan dronk ze met moeite en veel slaap de fles leeg. Nu ze doorslaapt is ze 's morgens veel opgewekter. @Evelyn: zoooo, jouw meisje is er op tijd bij met tandjes. Y. kwijlt al wel een paar weken, maar dat komt meer van de reflux. Wanneer gaan jullie starten met de oefenhapjes? Of papfles? Ik lees her en der dat het al vanaf 14 weken mag. Ik heb besloten er zo lang mogelijk mee te wachten. Al kan ik niet wachten, want ik ga alles zelf maken . Dat vind ik zo leuk om te doen.
@ de papjes: hier nog ff niet. Ik begin er mee als R aangeeft dat ze er aan toe is. Ze drinkt nu nog super goed bij mij en kijkt niet eens naar ander eten. Bovendien wordt geadviseerd ergens tussen de 4 en 6 maanden te beginnen met hapjes, dus wachten is echt niet erg. Ik kijk gewoon echt heel erg naar mijn dochter, zoals ik eigenlijk met alles probeer te doen. En tandjes ja, echt snel. Gelukkig heeft ze haar duimpje gevonden, want dan knabbelt ze daar op in plaats van steeds te huilen om mijn vinger. Haar coördinatie is namelijk nog niet goed genoeg om echt van die kauwringen in dr mond te houden...
Ik kijk ook naar Y mbt de bijvoeding hoor, Evelyn. Maar soms twijfel ik of ze er al aan toe is. Ze kluift al een tijdje op haar handjes namelijk. En de vitamientjes krijgt ze ook vanaf de geboorte al op een lepeltje. Het lepeltje vindt ze geweldig, de vitamientjes daarentegen smerig. Maar ik wacht sowieso tot nadat ik bij het cb ben geweest op 14 maart. Dan is ze toch alweer 3,5 maand. En als het nog langer kan, dan nog langer. Ook heb ik een weekje 4 flessen geprobeerd. En op zich ging dat wel goed. Ze sliep fantastisch. Alleen leek het erop dat ze steeds minder begon te drinken. Ze zat voordat ik over naar 4 flessen ging tussen de 860 en 920cc per dag. En met 4 flessen opeens maar op gemiddeld 720cc per dag. En niet de ruim 860cc die ik aanbood. En een gat van 200cc vond ik wel te groot. Dus gisteravond toch maar weer de 23 uur fles gegeven en die ging gewoon leeg. Dus nu blijf ik voorlopig op 5 flessen tot ze toe is aan een papje. Misschien is Sophie de Giraf iets voor R. Y pakt die nu al gretig uit mijn handen. Het rubberen speeltje is speciaal voor tandjes en van natuurlijk rubber gemaakt en makkelijk vast te houden. Ik help haar soms nog wel om het naar haar mond te brengen. Maar ze sabbelt en kluift er dan wel aan. Misschien wel het beste kraamcadeautje wat ik tot nu toe heb gekregen .
Hier wordt er ook lekker gesabbeld op Sophie Het sabbelen op de handjes schijnt ook het ontdekken van de handjes te zijn en niet direct een hongersignaal.
Ik heb ook niet t idee dat dat honger signal is. Kindjes ontdekken dingen door ze in hun mond te stoppen. Ik heb trouwens wat siliconenspeeltjes, dat sabbelt ze ook graag op. Maar heel goed vasthouden kan ze t nog niet. En 4 flessen maar? Jeetje, R zit hier nog op zeker 6 voedingen per dag, als t niet meer is...
Oefenhapjes ga ik pas met 6 maanden doen ivm reflux. T stop ook alles in zn mond maar de bijtring die ik heb is te dik. Dus morgen ook maar eens Sophie halen
Snap er helemaal niets van Vandaag weer heel slecht Al sinds de ochtend niet willen slapen. Met moeite om 12.15 toch in slaap en gelukkig tot 14.30 geslapen. Maar toen hard huilend wakker en bleef huilen. Maar voeding gegeven ondanks dat het pas 3,5 uur was. Na de voeding even naar de Ikea. Wilde niet slapen maar werd steeds drukker in de maxi cosi. Thuis in bed gelegd maar een half uur huilen (ik zat er naast en probeerde te troosten). In de box even ok maar om 18.15 weer hard huilen. Wederom gevoed. Dit keer echter een half uur na de voeding weer huilen, steeds harder. Om 20.00 auto gaan rijden, in 5 min in slaap. Om 21.00 thuis en direct weer wakker. Binnen 5-10 min weer huilen en snel weer heel hard en niet te troosten. Om 21.30 maar weer gevoed. Daarna begon hij weer te huilen dus snel op bed gelegd. In slaap tot nu toe iig. Hij overstrekte ook steeds. Lijkt toch enorm op buikpijn of maagzuur. Waarom nou vandaag in ene weer zo heftig?!
Ik vrowg me trouwens nog af wat jullie met je kindjes 'doen' als ze wakker zijn tussen de voedingen. Er zit bij ons nu 4h tussen de voedingen. T is na de voeding ongeveer een uur wakker, dan spelen we en speekt hij alleen. Maar dan slaat hij meestal ook maar max 2 uur en hebben we een uur tot de volgende voeding. In dat uur wordt T steeds onrustiger. Ik moet hem dan echt bezig houden/afleiden. Hoe doen jullie dat?
Hier ongeveer hetzelfde, voeden, verschonen, spelen en dan slapen. Wanneer ze wakker wordt maar nog geen honger heeft dan laat ik haar niet alleen en speel ik met haar. Samen op het speelkleed, zij in de wipstoel en ik stofzuigen (vindt ze interessant), of samen kletsen.
Y had haar handjes al heel vroeg ontdekt. Alleen er zit echt wel verschil tussen sabbelen en sabbelen voor eten zeg maar. Ze doet het direct na de voeding en/of als wij bezig zijn met eten. En wat betreft de 5/4 flessen. Y is al 6,5 kilo. En ik kijk eigenlijk meer naar haar. Zij geeft zelf aan wat ze nodig heeft. De ene keer een fles van 140cc en de andere keer drinkt ze 200cc. Met meer flessen, drinkt ze minder en doet ze lang niet 3 tot 4 uur. Ook denk ik dat hier de tandjes gaan beginnen. Ze heeft enorme rode uitslag tussen haar billetjes. Het lijkt haar niet echt pijn te doen, want ik mag het gewoon schoonmaken en insmeren. Vervelend oudje dat slapen. Hier wordt Y rond 7 uur wakker, dan verschoon ik haar en krijgt ze haar flesje. We knuffelen nog 15 min en dan leg ik haar vaak terug in bed. Na 15 min valt ze in slaap tot een uurtje of 9. Het ligt er aan hoe wakker ze is. Slaapt ze nog half dan geef ik haar een speentje en slaapt ze verder tot de fles van 11 uur. Is ze wakker dan gaan we badderen (+/- 30 min totaal) en nog ff 10 min in de box, gooi ik ondertussen het badje leeg. Rond 9.45 uur ligt ze vaak weer in bed en rond 10 uur slaapt ze. Dan wordt ze om 11 uur wakker voor de fles, daarna knuffelen of badderen als dat nog niet eerder is gedaan en vaak daarna een stukje wandelen, winkelen, op bezoek of boodschappen doen. Onderweg valt ze dan ook wel in slaap. Als we niet weg gaan, dan ligt ze rond 12 uur weer in bed. Dan slaapt ze vaak tot een uur of 2/3. Als ze eerder wakker is, dan weer kijk ik of ze nog half slaapt, dan speentje en anders eruit en lekker spelen tot 15 uur voor de fles. Na deze fles doe ik vaak eerst iets educatiefs. Zingen zoals 'klap eens in je handjes' of 'gewone weg...gat in de weg'. Of we gaan boekje lezen. Daarna nog even spelen in de box. Wanneer ze in haar oogjes wrijft, gaat ze naar bed. Vaak is dat tussen 16 uur en half 5. Soms lukt dit tijdstip niet altijd. Zeker niet als we thuis zijn gebleven. Dan is dit haar huiluurtje. Dus soms neem ik haar in de draagdoek en leg ik haar later neer. Vervolgens slaapt ze dan tot de fles van 19 uur. Dan omkleden met slaapmuziekje, fles en direct naar bed. Dan slaapt ze tot de fles van 23 uur. Ik verschoon haar, geef de fles, kort knuffelen (slaapt vaak al half op mijn schouder) en dan terug in bed en slaapt door tot andere ochtend. Dus je ziet, bij mij slaapt ze heel veel en vaak zonder morren. Ze is heel vrolijk en opgewekt in de uren dat ze wakker is. Maar ik herken het wel van voordat wij rust en regelmaat invoerden. Ik ben absoluut geen voorstander van je kindje laten huilen. Maar soms hebben ze het echt even nodig om de dag los te laten en in slaap te vallen. Bovendien hoor ik exact aan haar huiltje of ze moe is en tegen haar slaap vecht of dat er wat anders aan de hand is. De ene keer heeft ze 10 min nodig en de andere keer 30 min. Tussendoor ga ik alleen naar binnen om eventueel haar speen terug in haar mond te stoppen. Ze wordt dan acuut stil, maar ik zeg niks en geef alleen een aai over haar bol. Vaak begint ze dan wel weer te huilen als ik weg ga, maar dat neemt echt af en valt ze uiteindelijk in slaap.
Bijzonder he, hoe goed je op een gegeven moment kan horen en zien aan t kindje waarom hij/zij huilt! En ik ben ook niet van t laten huilen, maar soms moet het even inderdaad. Soms huilt ze alleen maar omdat ze moe is. Dan doen we ons ritueel van n schone luier, slaapzak aan, nog even een slokje drinken en lekker in bed. Meestal is ze dan al stil. Als ze dan huilt, geef ik dr meestal 5 minuten. 9 van de 10 keer slaapt ze dan binnen 2 minuten
Ohja, wat betreft spelen. R vindt het heerlijk om zelf in de box te spelen. Ze heeft zo'n ouderwets activitycenter (33 jaar oud, is van mn man geweest) en een mobile boven de box en daarin kan ze heerlijk spelen, soms wel een uur aan een stuk! Ook lezen we boekjes, kletsen we, doen we een beetje "stoeien" (kietelen, kusjes op de buik/handen/voeten), liedjes zingen. En soms wil ze er gewoon bij zijn, dan leg ik dr op t aankleedkussen terwijl ik de was vouw, of eten kook ofzo. En natuurlijk in de draagdoek. Soms alleen om er bij te zijn, vaak lekker wandelen of fietsen of naar de winkel. Oh, en vriendin en haar kleine zien we ook heel vaak. Ze is nog wat te klein om echt te spelen, maar de meiden vinden t heel leuk om naar elkaar te kijken en aan elkaars kleren te trekken en tegen elkaar te kletsen. Echt genieten!
Hier krijgt ze 4 flessen ze dronk haar 5 flessen niet meer leeg en het werd een strijd nu drinkt ze prima de flessen leeg ze krijgt om 9 uur haar fles dan uurtje spelen dan een uurtje slapen dan een uurtje spelen en weer een uurtje slapen en dan de volgende fles! Ik dacht dat met reflex ze juist adviseren eerder voeding te geven omdat dit zwaarder op de maag ligt en de reflex dan minder word? Ik word binnenkort gebeld door de Dietiste voor de eerste voeding als ze 4 maanden is het spugen is heel erg bij der dus ben blij als ze straks vaste voeding krijgt in de hoop dat t dan ietsjes minder word! Hier vind ze het lepeltje ook erg leuk en de vitamine helemaal niet vies gelukkig! Hopelijk gaat t nu weer beter met T oudje zit hij niet ook in zij sprong die echt een maand duurt? L wel en die heeft ook weleens een 'zeur' dag dan huilt ze veel en is niets goed! Kraampjes zijn hier ook nog steeds helaas
Vandaag helaas nog steeds van slag. Hij heeft wat onder de leden misschien. Net 4 uur na de voeding nog gespuugd. Neerleggen is huilen en overstrekken. Dus maagje of oortjes. Als het morgen nog zo is maar even de huisarts bellen. Arm ventje.
Klopt wat je zegt hoor Girlliej mbt vaste voeding bij reflux baby's. Meestal starten ze dan al bij 14 weken of 4 maanden met vaste voeding, omdat ze daar minder last van schijnen te hebben. Toch is melk (bv of kv) de belangrijkste voeding tot 6 maanden. Daarom wil ik wel proberen het zo lang mogelijk uit te stellen. Denk alleen dat ze op het cb maandag zullen zeggen dat ik al mag starten. Net als dat ze zullen zeggen dat ze 4 flessen moet gaan drinken. Al trek ik me niet zo heel veel van ze aan. Ik kom daar puur en alleen om te wegen en de inentingen te doen. Hier had ons meisje alleen in de periode dat ik bv gaf last van krampjes. De eerste 3-4 weken. Daarna heeft ze er nooit meer last van gehad. Het kan best zijn dat je mannetje een sprongetje maakt inderdaad. Of dat hij iets onder de leden heeft. Hopelijk voelt hij zich snel weer lekker in zijn velletje, oudje.
Je moet ook vooral naar je eigen kindje kijken en als die gewoon 5 flessen wilt is dat toch prima! Ik ben blij als de vast voeding watdoet tegen de reflux.. En de 4voedingen zag ik hier al op toen ze even meer als 5 kilo was.. Maar mijn kindje vind dat gewoon fijn nou dan doen we dat☺️ Balen oudje hopelijk geen oortjes dat is zo kut! Hopelijk kan de dokter wat voor je betekenen !
Dat is het he, kijken naar wat je kindje nodig heeft. Die tandjes hier zijn echt niet grappig, soms wordt ze huilend wakker, arm kind. Gelukkig is ze het grootste gedeelte van de dag gewoon een blije baby hoor. En ze heeft weer wat nieuws: ze doet haar mond heel ver open als ze enthousiast wordt, zo schattig! En ze begint schatertjes in haar lach te krijgen. Ook kletst ze de oren van ons hoofd! Nieuwe geluidjes komen per paar dagen. Verder denkt ze nog totaal niet aan omrollen, dat luie ding. Ze wil graag rechtop zitten en ze heeft echt een stevige rug. Maar zelf stappen maken om te draaien of gáán zitten, echt niet! Maakt niet uit hoor, lekker alles op dr eigen tempo!
Niet meer naar de domter geweest want geen koorts en drinkt goed. Maar meneer is nog steeds onwijs van slag. Vrijdagavond van 18.30 tot 21.30 gekrijst. Gister redelijk goede dag maar vanochtend ook weer 1,5h gekrijst. Géén idee wat er is. Wordt er onderhand kriegel van. Arme ventje kan er niets aan doen, maar kunnen we nu éindelijk eens normaal gaan genieten?! Het helpt natuurlijk niet dat hij ook nog eens acuut uit de inbakerzak moet omdat hij rolt. En een bruggetje maakt. Fysio was er gister en hij doet dingen die hij pas over 2 mnd zou moeten doen (zoals bv bruggetje). Pfffff. Misschien dus ook deels van de rel door begin 19wkn sprong.
Stephanie Lampe, expert op gebied van reflux, schrijft in haar boek dat het beter is te wachten met vaste voeding bij reflux.