november 2015 kindjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babybanjo, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schrijft ze ook waarom? En wanneer je wel zou moeten beginnen?

Gelukkig is de koorts gezakt!maar inbakeren mag toch ook niet met reflux? Lastig wij hebben een SnoozZ gekocht via Mp ons bed staat schuin en dit is een band om t matras heen en hiermee zet je je baby zeg maar vast dan hebben ze nog wel een beetje een geborgen idee..gelukkig dat t zich verder wel al goed ontwikkeld! En zelfs al wat voorloopt!

2. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Omdat maag en darmpjes van reflux kindjes zo gevoelig zijn. Advies is om op 6 mnd te starten ipv op 4 mnd. Dat advies lees ik vaker, voor alle kindjes. Vroeger was het cb advies ook 6mnd, nu 4mnd en over een tijdje waarschijnlijk weer 6mnd. Uiteindelijk gaat het erom te kijken naar je kindje. T heeft nog totaal geen interesse in voedsel èn supergevoelige buik dus wij starten later. Als je kindje eraan toe is en het gaat goed, waarom niet zou ik zeggen.

Sinds we de omeprazol hadden is hij zo hard gegaan met ontwikkelen. Hij begint ook al met zitten :$ Als hij bij me zit met zijn rug tegen mijn buik/borst dan komt hij naar voren om te gaan zitten.

Snoozz heb ik over nagedacht maar T is zo sterk dat het gevaarlijk is. Fysio zei dat hele sterke kindjes zich alsnog kunnen draaien in de Snoozz. Die gok neem ik dus niet. Inbakeren mag zeker bij reflux en wordt zelfs aangeraden ivm onrust bij reflux. Voor T was inbakeren een life saver. Afgelopen 2 nachten gingen goed de slaapzak, overdag is nog erg lastig. Maar komt wel goed, ben heel trots op hoe hij het doet zo. We hebben zo'n dikke winterslaapzak in een klein maatje met de mouwen eraan en dan laken strak, geeft iets van geborgenheid. Laatste voeding in de slaapzak is wel super, hij tukte gister zo door!

3. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke ik loop in t ziekenhuis en hun zeiden en hun raden mij het aan.. L is ook heel sterk ze gaat ook zelf zitten en trekt zich omhoog om te staan bizar! Maar die SnoozZ is prima als je hem goed strak doet..

Gelukkig gaat de ontwikkeling met T goed! Dat is iig 1 zorg minder! Hopelijk straks ook wat minder huil buien!

Met L gaat t allemaal prima prikjes weer gehad ze groeit goed op gemiddeld.. Rollen doet ze nog niet echt maar dat komt voornamelijk door de reflux zodra ze op der buik ligt gaat ze spugen dus dat vind ze helemaal niet leuk! Logisch! Ze pakt alles en houd alles goed vast ze zit met een rechte rug en trekt zich dus als op! En het belangrijkste van alles ze is een vrolijk kind! Slapen gaat gelukkig ook steeds beter!

Ben benieuwd hoe ze t met eten gaat doen!

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Hallo dames? Hoe gaat het met jullie en jullie kleintjes?

Hier even een ego post:
    Mini groeit netjes volgens het lijntje (een onder de middenlijn) en geniet zo van haar! Gisteren is ze meerdere malen van buik naar rug gerold. Ze brabbelt volop en is een vrolijk meisje.

Haar buikje is momenteel nog even iets waar we ons zorgen om maken, ik ben langzaam aan de bv aan het afbouwen en hierdoor heeft ze last van haar darmen.

5. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Hallo dames, hoe is het bij jullie?

Ik ben vorige week gestart met pap geven in de ochtenden en afgelopen 3 dagen heeft Y worteltjespuree gehad. Ze is erg gretig, wil zelf het lepeltje vasthouden en ze vindt mijn zelfgemaakte puree echt heerlijk. Ze doet echt haar best om de hapjes te eten...al gaat er nog veel naast natuurlijk;). Gisteren at ze zelfs zo'n 10 ml. Komende 3 dagen sperziebonenpuree proberen en ben benieuwd wat ze daarvan vindt.
    Haar verborgen reflux lijkt toch echt wel minder te zijn na de pap (die ze zelfs met standaardvoeding krijgt en niet eens AR) en de groente. Na de gewone AR flessen melk is het wel nog drama. Het is en blijft gewoon goed kijken naar je kindje.

Hier ook een sterk meisje hoor. Ik trek haar omhoog om te zitten en ze zit dan kaarsrecht en kijkt lekker rond. Zodra ik haar beide handjes pak, dan doet ze haar beentjes al omhoog om te gaan zitten. Tegen de bank kan ze zelfs al stevig loszitten. Met omrollen, van rug naar buik, help ik haar ook door een handje te pakken. Ze helpt zelf mee om de beweging in te zetten. Ze kan er geen genoeg van krijgen, want als ik haar terug op haar rug leg, dan steekt ze alweer haar handjes uit.

Ook haalt ze sinds een paar dagen zelf de speen uit haar mond en weer terug. Net als dat ze haar eigen fles al 2 weken zelf vasthoudt.

Verder een vrolijk meisje die volop kletst, vooral om 6 uur 's morgens:D.

Ze slaapt alleen bijna 3 weken niet meer continue door. Vanaf een uur of 2 's nachts wordt ze elk uur wakker. Ik geef haar dan d'r speen en dan een uur later herhaalt het zich weer. Van alles al geprobeerd om uit te vinden waar het aan zou kunnen liggen. Maar denk dat het allemaal bij de sprong hoort. En gelukkig is ze niet huilerig enzovoort. Dus zelf gewoon op andere uurtjes mijn rust pakken.

Wat gaat het toch snel hè dames...

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Cliché maar zo waar Imo! Dat elk uur wakker en speen geven herken ik van een tijdje terug een paar nachten, wellicht inderdaad een sprongetje?

Leuk dat ze nu ook wat beweeglijker worden enz :D

7. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Heb je tips voor het rust pakken op andere uurtjes?! Slaapt jullie meisje overdag wel goed?

T slaapt overdag bijna niet en heeft nu sinds een aantal dagen ook dat hij heel vroeg wakker wordt en dan om het half uur/uur voor zijn speen. Ik ben echt gebroken...

8. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Dames, het gaat inderdaad superhard. Ik zie ons ventje met de dag veranderen. En wat wordt het steeds meer een echt kereltje, heerlijk en om op te vreten.

Wel heeft hij een zware week achter de boeg, hij had zijn eerste buikgriep te pakken. Een week lang elke voeding die erin ging direct aan de onderkant als water er weer uit. Gister maar 1x diarree en vandaag nog niets dus ik hoop dat we er nu zijn. Arme ding had zo'n onwijze buikpijn. Daardoor het kleine beetje ritme dat we hadden totaal weg. Hij komt nu ook weer elke 3 uur om voeding. En 's nachts dus steeds wakker voor zijn speen (overdag ook als hij überhaupt slaapt). Vanochtend vanaf 4.30 elk half uur, dus ik sliep niet meer. Pfff, best zwaar. Helemaal na een week verzorgen, waarbij ook mijn man geveld was en die dus niets kon een aantal dagen. Nu met zijn drietjes genieten van een rustig paasweekeinde hoop ik.

9. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Hoi Oudje,

Wat sneu die buikgriep. Ik hoop dat jullie toch nog een fijn paasweekend hebben.

Zodra mijn meisje minder uren tussen de voedingen kreeg, ging ik proberen met meer voeding aan te bieden. Gewoon eens meer aanbieden en kijken wat T drinkt. Wil hij niet meer, dan is het ook prima. En wordt de reflux te erg, dan ook weer terug.
    Ik keek altijd naar het gewicht en dat x150 en dan delen door het aantal voedingen (om de 4 uur). En dan voornamelijk overdag, want ze sliep de nacht al snel door.

Overdag slaapt mijn meisje nu ook minder hoor, maximaal 1-2 uurtjes. Dat hoort nu ook wel een beetje bij deze leeftijd. Maar ik leg haar weg bij de eerste tekenen van vermoeidheid, afwezig staren, wrijven in d'r oogjes of een beetje jengelen. En zodra ik haar neerleg, ging ik zelf ook gelijk ff liggen. Soms duurt het ook wel even voordat ze slaapt, maar vaak speelt of kletst ze nog wat en valt dan in slaap. Als ik eerst nog andere dingen ging doen, dan was de tijd zo voorbij en de kleine meid alweer wakker.

Kun je anders niet in het weekend eens afwisselen met je man? Dat hij dan eens wat vaker eruit gaat en de verzorging doet?

En het hoort echt bij de sprong dat wakker worden 's nachts. Ik heb nachten gehad dat het om 23.30 uur begon en dan ieder uur. Het begint hier nu langzaam weer af te nemen. Ze komt nu pas tegen 5 uur en nog maar 1 of 2 keer.

De pap en oefenhapjes gaan hier fantastisch:). Nu 3 dagen sperziebonen op. Bij de eerste hap was het echt wennen aan de smaak en daarna hapt ze heel gretig. Ook zie ik duidelijk verschil in het eten. Ze slikt nu redelijk rap door en doet haar mondje open voor het volgende hapje.
    Al anderen die nu toch al begonnen zijn met de hapjes?

Fijne paasdagen nog!

10. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Hallo dames! Hoe gaat het met jullie kindjes? En met jullie zelf natuurlijk?

11. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Oooow al een hele tijd niet meer geschreven (of gelezen) in dit topic :)

Het gaat hier erg goed met M, hij groeit hard, de eerste tandjes beginnen te wringen (maar zijn nog niet door) en hij kan al best veel.
    Hij rolt om, van rug naar buik en terug en als we niet opletten rolt ie zo de hele huiskamer én keuken door :D
    Hij is meestal blij en vrolijk en hij eet en drinkt erg goed.
    Echt een kind (wéér, net als zijn broers) om trots op te zijn :)

Met mijzelf gaat het minder goed, waarschijnlijk heb ik een postnatale depressie gehad die nog niet echt over is, en dat in combinatie met een fysieke aandoening en PTSS.
    Dus ik ben weer in therapie gegaan en heb medicatie gekregen waardoor het beter moet gaan.
    Laten we dat maar hopen want ik heb alleen de eerste 2 dagen echt genoten van M en daarna was het heel wat minder, soms zelfs helemaal níet.
    Maar we komen er wel doorheen, ik heb in ieder geval een geweldig vooruitzicht want begin juli ga ik trouwen :)

12. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Oei wat rot MamavanF, goed dat je in therapie bent gegaan en medicatie hebt gekregen. Hopelijk zit je lekker in je vel tijdens jullie bruiloft. Hoe gaat het met de voorbereidingen?

Hier gaat het goed dames! Ze is alweer bijna een half jaar, wat gaat het toch snel. En ze kan al zoveel leuke dingen, omrollen, gericht haar handjes uitsteken, ons uitdagen, uit een bekertje drinken en de vaste voeding gaat ook goed! Ze vindt alle groente die we tot nu toe aan bieden om te smullen :)

Deel Deze Pagina