Zo, na veel praten, huilen en knuffelen zijn manlief en ik een beetje gekalmeerd. We blijven gewoon genieten van de baby in mijn buik, die gisteravond nog eens goed heeft geschopt. Blijkt trouwens dat mijn placenta inderdaad aan de voorkant ligt, dus de meeste bewegingen voelen we gewoon niet. We zijn in elk geval blij dat er (nog) geen duidelijke ernstige afwijkingen te zien zijn en ook de goede stand van de beentjes, voetjes, armpjes en handjes stemt ons hoopvol. We wachten gewoon af tot donderdag, meer kunnen we toch niet doen.
@evelyndeb. Wat een knappe instelling en fijn dat je zo goed kan praten met je man erover. Weet je al wanneer de volgende onderzoeken zijn?
Yup, donderdagmiddag. Nog ff wachten dus. Maar dinsdag hebben we nog wel controle bij de verloskundige, dus die kan iig even bloeddruk opmeten en t hartje luisteren. En mij man, tsja, er is een reden dat ik 'm getrouwd ben! Hij is echt geweldig! <3
Weet je wat het is... ik heb sowieso al erg veel meegemaakt en dat kwam de laatste weken (en vooral afgelopen week) enorm boven. Ben nu op zoek naar een goede EMDR-therapeut, lijkt me niet onverstandig Hormonen kunnen dit soort dingen enorm versterken, vandaar. En ik denk dat ik het achteraf lastig vond om het tempo bij te houden waarin ik zwanger werd. Bij mijn jongens duurde het telkens zeker een half jaar terwijl ik nu meteen de eerste keer zwanger was. Ik werd er al door overvallen dat Lief ineens wél een derde wilde, was ik ook nog eens meteen zwanger en ging het na ruim 4 weken ook alweer mis. En nog geen 6 weken later was ik opnieuw zwanger. Dus ik denk dat het allemaal misschien een beetje te snel is gegaan en dat ik mijn miskraam niet goed had verwerkt. Dus er zit een hoop achter en wat ik al zei; hormonen versterken dingen gewoon en dat is helemaal niet erg, hoort erbij. Daar kan en mag je ook gewoon aan toegeven en je even in verliezen zoals jij al zo mooi zegt. Als het maar niet te lang duurt (bij onze jongste 'mocht' ik aan de anti-depressiva, achteraf een nogal verkeerde beslissing want het maakt het alleen maar erger) en je jezelf weer bij elkaar kunt pakken. Goed van jullie Evelyn, dat je er zo in kunt staan. En wat fijn dat je zo'n lieve man hebt! Ik hoop echt voor jullie dat het allemaal mee blijkt te vallen en dat alles toch gewoon goed is!
LV'tje en mamavanF, wat een mooie buiken! LV'tje, hoop dat de storm aan emoties snel gaan liggen. Hormonen maken het extra intens idd.
@mamavanf2009 Wat verstandig dat je op zoek gaat naar een therapeut! Zeker als je nog een hoop meedraagt in je leven. Gek eigenlijk heh. Wil je graag zwanger worden en is het een bewuste keuze en nog kan het je dan een soort van inhalen. Ik voel ook wel de behoefte om mijn emotioneel bagage aan te pakken maar eerst maar eens kijken hoelang ik mij zo blijf voelen. Bedankt voor je openheid!
Zolang je dingen niet aanpakt blijven ze je inhalen is mijn ervaring. We krijgen nu ons 3e kindje, het is mijn 5e zwangerschap en bij elke keer komen dingen harder terug. En dan denken dat ik ze aangepakt heb he, wat kun je jezelf toch goed dingen wijsmaken Ik heb er fysiek ook steeds meer last van dus ik zal wel moeten, wil ik straks weer een gezonde moeder kunnen zijn. Als je niet aanpakt wat aandacht van je vraagt gaat het zich op den duur fysiek uiten en zie het dan nog maar eens terug te draaien. Helaas is het bij mij al meteen fysiek gaan uiten omdat ik geen andere manier wist, met als gevolg dat ik al jaren chronisch ziek ben en dat wil je echt voorkomen! Gelukkig maar dat ik wél gezonde kinderen op de wereld kan zetten, dat stuk van mijn lichaam werkt dan nog wél heel goed
evelyne, donderdag is best lang wachten dan he? Mooi dat je di iig nog wel controle hebt. mama van F, EMDR in de zwangerschap? is dat niet een contraindicatie met alle hormonen van dien? het kan de boel extra in de war gooien namelijk. Ik heb de vorige zwangerschappen wel gesprekken gehad met een gewone therapeut, dat heeft mij enorm geholpen. aan de andere kant, het moeder worden en het hormonale proces (en dan de baby en peuter tijd) is gewoon killing je komt jezelf dubbel en dwars tegen, mogelijk elke dag weer. Dan is het idd goed om jezelf te omarmen en lief te zijn voor jezelf door de dingen die je hoog zitten aan te pakken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet weet, ik heb EMDR gehad toen mijn oudste een paar maanden oud was. Toen was ik natuurlijk nog volop aan het ontzwangeren maar het heeft wel erg goed geholpen. Het is alleen dat ik niet nog een jaar wil wachten omdat ik er echt veel last van heb op het moment en ik wil voorkomen dat mijn angsten voor dingen uit het verleden tussen mijn Lief en mij in komt te staan. Gelukkig is hij enorm begripvol en geduldig (ja ik heb ook zo'n fantastische man <3 ) en kunnen we er erg goed over praten. Maar ik wil hem niet gaan 'straffen' voor wat anderen hebben gedaan. Gewone gesprekken werken bij mij niet, dan klap ik dicht, ga ik eroverheen praten en doen alsof alles goed gaat en bij EMDR kan dat niet. Daarbij (wat ik heb ervaren tenminste) kan je je gevoel niet voor jezelf verstoppen maar hoef je het ook niet tot in den treure (proberen) uit te leggen. Alleen zal het deze keer wel lastiger worden dan vorige keer, omdat het gevoel nu veel dieper zit. Maar ik wil er hoe dan ook doorheen, voor mijzelf, voor mijn relatie maar vooral om er straks echt voor mijn kinderen te kunnen zijn.
EMDR lijkt mij idd ook erg heftig in combinatie met een zwangerschap, maar (en wie ben ik)... jij geeft aan dat het helpt... Sterkte, lijkt me niet makkelijk.
Ik word maandag teruggebeld voor meer info en een evt. afspraak. Hoop dat dit een goede therapeut is, de vorige is met pensioen dus dat gaat sowieso niet meer lukken.
mamavanF ik heb het even gegoogle-d kende het niet..hopelijk krijg je een goede therapeut en helpt dit voor jouw!! ga je weer naar de zelfde praktijk? sterkte! dapper dat je het gaat doen!
Dankje Ik ga naar een nieuwe praktijk, een stuk dichter in de buurt. Tenminste, als het goed voelt na het telefoongesprek. Eigenlijk wilde ik haptotherapie gaan doen maar daar moet ik zóveel zelf aan betalen dat ik beter iets kan kiezen dat volledig vergoed wordt. En ik weet dat dit werkt dus ik ben benieuwd of het hier ook gaat werken
Oke ik ben toch om. Zonet de Stokke Explory gekocht. Black melange. We mochten het passen in de kofferbak van onze Golf en het ging. Wel een showmodel, dus iets goedkoper. Ik wou het toch, omdat mijn man en ik lang zijn ( lees 2 m voor manlief) en ons kindje hoog zit, we dus niet zoveel hoeven bukken. En de lange benen niet steeds tegen de onderkant aanlopen. Goed, het eerste grote belangrijke deel van de uitzet is binnen😆
mamavanF hopelijk voelt deze praktijk gelijk goed Babybanjo leuk! ik ga even google-en naar het model! showmodel is prima toch? scheelt je weer een klein beeetje qua kosten zal niet veel zijn denk?