Bedankt! We hebben een hele fijne dag gehad en heb dat spul niet meer ingenomen. Weinig last van zuur gehad en vannacht heerlijk geslapen. Lag helemaal in coma, heb niet eens gehoord dat mijn zoontje huilde en dat hij tussen ons in kwam liggen, haha. Gelukkig Hoe mijn vriend hem wel.
Ik realiseerde me dat ik nog geen update van de 20 wkn echo had gegeven, dus nog effe doen. Met de kleine man was alles goed! Prachtig om alles te zien en veel uitleg gekregen. Hij dronk tijdens de echo, heel gaaf om te zien. Helaas verder weinig goed zicht op zijn koppie, hij lag heel ongunstig. Hopelijk is dat anders wanneer we op 27 wkn een 3D echo willen laten maken. Mijn placenta lag nu nog te dicht bij de uitgang, dus ik krijg op 30 wkn nog een echo. De echoscopist zei me dat het alleen in zeer zeldzame gevallen zo blijft, dus dat we ervan uit moeten gaan dat het op 30 wkn goed is. Doen we dus ook maar, komt vast goed. En zo niet dan doen we er toch niets aan. Heeeeeeeeerlijk die hormonen waardoor je je veel minder druk maakt om alles
Spannend! Als het niet verbeterd, krijg je dan een keizersnede? Hopelijk is dat niet nodig. In ieder geval een extra echo
FIjn die verkoeling na de warmere dagen he? Ik vind het iig erg prettig. Kan ik stukken beter functioneren Buik idd flink dik, soms vergeet ik dat ik zwanger ben omdat ik mij relatief zo goed voel, maar dan maak ik een gekke beweging of wil ik snel wat oppakken en herinner ik t in 1 klap weer buik zit in de weg! en getrappel savonds en snachts is niet voor de poes! Kleine man weet mij goed te vinden wel zo gezellig he. Voelen jullie je ook goed? Duurt niet lang meer en dan gaan we het derde trimester in he...En zijn beebs niet ongeveer vanaf 24w al levensvatbaar (oke wel veeel te vroeg en niet volledig..maar toch)de mijlpalen komen er aan. Overigens bedenk ik mij net dat ik nog niks af heb of klaar heb ofzo voor de derde telg. ZOu ik wel eens moeten doen denk ik... Tijd vliegt!
Ik voel hem vooral overdag als ik zit en snachts ook wel maar veel minder. Nog twee daagjes en dan ben ik officieel 24 weken zwanger. Dacht daar vandaag ook weer aan, net als jij. Als hij nu geboren wordt, dan kunnen ze al voor hem vechten en maakt hij kans. En dan bij 26 weken is de kans al weer veel groter Toch wel mooie mijlpalen... Morgen is hopelijk de isolatie van de zolder klaar... We gaan morgen ook op vakantie dus het is een spannende timing En dan kan mijn man de vloer gaan leggen en gaan daarna zijn spullen naar boven. Daarna wordt zijn studeerkamertje aangepakt, nog zat te doen: een muurtje tegen buizen aan die zo over de oude muur lopen, behang eraf, stuken en verven en dan de vloer. Dan gaan we pas de meubels kopen hoor.. dus je leest... wij zijn voorlopig ook nog niet klaar!
Ik moet er niet aan denken dat mijn kleine bij 24 wkn te wereld komt. Overlevingskans is dan net meer dan de helft. Vrienden van ons kregen hun kindje na 29 wkn zwangerschap en wat een hel was dat. Ik ben pas gerust na 33 wkn, wanneer de overlevingskans 95% is. Tot die tijd: niet aan denken er vertrouwen op de natuur die normaal pas bij 40 wkn vind dat het klaar is.
Slechts bij 3 van de 1000 vrouwen blijft de placenta te dicht bij de uitgang. In die gevallen is het idd meestal een keizersnede, maar ook kans op (ernstige) bloedingen. Godzijdank allemaal zeldzaam dus. Ik hoop dat ze bij de extra echo ook effe naar de baby kijken, meestal alleen naar de placenta. Maar we doen nog een 3D echo rond de 27 wkn dus dan zie ik hem sowieso weer.
Gelukkig wel, op wat kleine kwaaltjes als rugpijn en maagzuur na gaat het eigenlijk prima! Ook de warme dagen zijn we prima doorgekomen. Dat is misschien anders als je meer richting het einde loopt. Ik dacht er ook aan afgelopen week, bij 24 weken is je kind officieel levensvatbaar voor de instanties. Toch wil je er niet aan denken! Laat die kleintjes nog maar even veilig bij ons mama's zitten Maar nog maar even en we dansen het derde trimester in
Hier gister erg veel pijn gehad de hele dag in me rug buik en schaamstreek ontzettend misselijk en lopen was zeer pijnlijk hele dag op de bank gelegen vandaag toch maar de verloskundige gebeld wang t blijft een beetje zeuren.. Pff moet er ook niet aan denken dat ze nu al komt.. Gelukkig voelen de meeste zich goed! Laat onze kindjes maar lekker zitten tot minimaal 39 weken😁
Gelukkog alles Goed met ons meisje! Ze is flink aan t draaien en ze schopt nu gewoon op vervelende plekken haha! Ik ben iig weer gerustgesteld! Nog wel veel pijn!
Vervelen Girlliej dat je zo'n last hebt! Gelukkig wel alles goed met de kleine. Babybanjo fijne vakantie!
De kinderen waren vooral geïnteresseerd in de posters op de muur (doorsnee van een vrouwenlichaam tojdens de bevalling) terwijl ze ook geregeld in mijn praktijk zijn waar posters van het menselijk lichaam hangen maar ze konden zich moeilijk focussen op de echo haha.