November 2016 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door honeyy, 29 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamalol, babyacne ken ik niet. Wat is dat precies?

Ik baker ook in. Hij slaapt wat rustiger nu (lijkt). Kijken hoe het bevalt.

Oja, en lezen doe ik ook 's nachts 😉 En soms onder het voeden overdag.

2. Mamalol

Mamalol Actief lid

19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zijn allemaal pukkeltjes. Komt door de hormonen die ze dannog hebben vanuit de buik bij moeder.. die pukkeltjes verdwijnen vanzelf weer..
    maar ziet er best wel gek uit 😉

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    loontje ja je leest echt veel kindjes met een virus oid gelukkig heeft ons mannetje nergens last van. Hou het wel goed in de gaten!

appelte gezellig welkom! 😁 ik Lees ook tijdens de fles bij haha ideaal 😝 Jr mag je zoontje bij de lijst zetten.hoor 😊

mamadaan gefeliciteerd! Mooie gewichten toch voor tweelingen en het termijn? E. Is helemaal trots. Ze was zo blij dat hij in de herfst vakantie geboren is. En ik waarschijnlijk blij toen het weer maandag was en de school begon 😜 ze Is gelukkig niet jaloers maar heel zorgelijk. En jou E?

mamalol nee niet gaan inbakeren. Ik zag tevallig dat hij zijn handje in zijn mond doet als zijn speen uitgevallen Is. Osteopaat heeft weet zijn nekje los gemaakt. Hij heeft afgelopen week veel gehuild. En zou dawrdoor weer vast kunnen zitten. WE waren begonnen met voeding voor hongerige baby. Denk dat hij daardoor zo huilde. Forte blijkt zwaar op de maag te liggen dus meteen gestopt. Huilen Is nu ook minder. Alleen even rond etenstijd haha. M. Heeft er ook last van. Hoop dat het snel weg trekt. Lekkere nachten zeg! Doet een mens goed hè haha.

Ik moet nog steeds een nieuw ritme vinden
    Jullie al iets gevonden? 😁 ik wil M. S ochtends douchen / badderen maar dan slaapt hij zo lekker. Dus 9 VS 10x gaat hij pas laat in bad. Midden op de dag ofzo.. maar slapende babys niet wakker maken toch 😝

Hebben jullie al sinterklaas gevierd? 😁

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    ♡♡ De Baby's; ♡♡

19 Augustus, 28+6 ~ Loontje1 S. 1280 gram & 38 cm

26 September, 34+3 ~ Zuurtje Y. 2170 Gr & 46 cm

6 Oktober ~ Mamadaan T. 2990 Gr & B. 2760 Gr.

26 Oktober, 38+4 ~ Honey M. 3190 Gr & 49 cm

5 November, 40+1 ~ Mamalol J. 3950 Gr & 50 cm

7 November, 39+1 ~ Ves B. 3605 Gr & 48 cm

12 november, 39+5 ~ Inkt en Vulpen 3245 Gr & 51 cm

5. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Welkom Appel en nog gefeliciteerd met jullie zoontje!

Mamavandaant leuk dat je weer mee komt kletsen. Zal vast druk zijn met de tweeling. Wat een mooie gewichten hadden de mannen! Met hoeveel weken zijn ze uiteindelijk geboren? Een tweelingzwangerschap lijkt me wel echt spannend, zou dan helemaal bang zijn geweest voor een vroeggeboorte. Maar dat komt natuurlijk door mijn voorgeschiedenis.
    Hier hebben we inderdaad wel weer een heftige periode gehad, gelukkig doet hij het heel eeg goed, aankomende week weer naar de kinderarts.

Een ritme?! Hmm nee niet echt. Siebe is wel al veel wakker overdag, dus 's avonds kunnen we hem gemakkelijk op bed leggen rond 20.00/20.30 uur. Dan ga ik daarna zelf naar bed en laat ik hem zelf komen voor de voeding. Vandaag was dat om 24.00 uur en nu weer. Hij komt nog wel iedere drie uur ongeveer, nou ja dan heeft hij het nodig. Zolang hij daarna maar gewoon weer in slaap valt...

Sinterklaas hier wel gevierd bij opa en oma, maar meer voor Hidde en mijn neefje. Siebe heeft kleertjes gekregen, lekker praktisch!

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Wij vieren het maandag. Voor M. Zit er ook kleding in en dingen zoals slaapzakje, speentje. Moet wel voor E. Die zou niet snappen waarom M. Niks zou krijgen oid.

Wat goed van Siebe! Ik maak M. Om 2300 of 2200 nog wakker. Misschien vanavond eens laten liggen. Hij was zo aan het spoken vannacht. Ieder uur huildn, halve flessen drinken. Zucht. Hoop niet weer een slechte slaper 🤔😥

7. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL

6 Oktober ~ Mamadaan T. 2990 Gr & B. 2760 Gr.

16 novemeber 40 + 1 Appel28 J. 4070 gram & 53 cm

8. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij vieren vandaag Sinterklaas. Heb voor J. twee cadeautjes gekocht zodat hij ook wat krijgt. Benieuwd hoe de meiden gaan reageren.

Hier een redelijk ritme van ongeveer 8 voedingen. Had er eerst maar 6 dat was wat weinig. Hij meldt zich zo om de 3 uur.

Baderren is hier ook een probleem. Doe jet het liefst 's ochtend maar vaak te druk met de meiden. Moet ook weer net voor een voeding en dan vergeet ik het weer.

Ik baker ook in maar twijfel of hij t fijn vindt. Soms slaapt hij zo in maar soms is hij echt aan het worstelen in z'n inbakerzakje.

9. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Kan iemand mij ook op de lijst zetten, meisje s, 24 oktober, 2570 gram, 47 cm.

Echt ritme heb ik ook niet. Maar zie soms wel patroon.
    Overdag lichte slaapjes, meer wakker na een voeding, begint al dingen vast te houden.
    Soms overdag ff moeite om in te slapen of krampje of iets anders maar ja wat is soms toch gokken.
    Ze mogen soms ook ff huilen.

Honey duim dat jou nachtrust beter gaat worden, lijkt me best pittig.

Hier idd leuke sint dagen gehad met families, werk, peuterspeelzaal maar gelukkig niet over de top.
    G was al apetrots met een mandarijn en chocolade letter in zijn schoen.

Hebben jullie straks weer zin om te werken. En hoeveel uur gaan jullie werken

10. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Leuk dat iedereen sinterklaas heeft gevierd en Honey mag vandaag nog, veel plezier!

Het badmoment heeft hier ook nog niet echt een vast moment, gisterochtend gedaan, maar kan ook goed 's avonds, ligt er maar net aan wanneer ik dr meeste tijd heb. Hij vindt het wel heerlijk, alleen dan nog uit bad gaan 😬, maar ook dat gaat steeds beter.

Zin om te werken? Aan de ene kant wel, gewoon weer lekker je ritme zoeken. Maar ik begin pas in februari heb nog vakantie erachter genomen, anders zou ik volgende week alweer moeten beginnen en na alles wat we hebben meegemaakt is dat toch echt nog te snel. Ik werk als oncologie vpk en ga op contract 28 uur werken met 4 uur ouderschapsverlof, dus in de praktijk 24 uur.

11. MamaDaanT

MamaDaanT Actief lid

7 jan 2016
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamalol dank je!! Oh wat een narigheid he die krampjes, super fijn dat de d'r brown fles en de thee helpt en dat je mannetje minder last heeft, en zeker dat het ook weg blijft jah. Hier is het met de avent fles wel mi de geworden maar hebben er toch regelmatig nog last vandaag ze hebben ook last van verborgen reflux maar met de nutriton is dat al een heel stuk weg gelukkig.

Honey ja klopt ze waren heel mooi op gewicht, hoe het allemaal in m'n buik heeft gepast is me nog steeds een raadsel want haha die is tot op het einde voor een tweeling best bescheiden geweest. Ja dat is zeker fijn dat ze herfstvakantie had, kon ze optimaal wennen en genieten van d'r broertje. Hier moest E nog een week naar school en dat was echt heel intensief voor dr, ik was dus ook erg blij toen ze herfstvakantie had kon ze goed bijkomen van alles. Ja hier ook E is net een 2de moedertje dan kan je goed zien he dat ze het al heel bewust meemaken zo leuk!
    En heeft M het goed gedaan vannacht?

Loontjewat fijn dat Siebe het zo goed doet! Ja klopt ze waren heel mooi op gewicht. Ze zijn met 36.5 geboren, ja ik snap wat je bedoelt hoor je hoort toch heel vaak dat een tweeling te vroeg geboren wordt. Gelukkig had ik elke 2 weken controle bij de gyn en een echo dus dat gaf mij wel een geruststellend gevoel dat als het niet goed ging dat ze het optijd zagen. Ik moest wel met 22 weken stoppen met werken, maar dat was vooral meer omdat het lichamelijk veelste zwaar werdt. Druk is het zeker maar toch ergens valt het me ook 100% mee, ze zij ook heel tevreden dus dat scheelt de helft.

Appel ja dat hebben mijn jongens ook, ik merk dat ze het steeds vervelender gaan vinden in de zak, het zijn dan eigenlijk ook echt buikslapers allebei soms overdag in de box als ik er oog op heb liggen ze heerlijk rustig op hun buikje te slapen, maar goed in bed durf ik het niet aan, lastig dus

Een ritme hebben de jongens hier gelukkig redelijk goed te pakken, ze drinken 5 flessen en na genoeg tegelijk met elkaar. Het is vaak drinken, spelen/knuffelen en dan weer naar bed tot de volgende fles. In badje vinden ze hier ook heerlijk ik doe ze een voor een om de dag in de avond na hun fles van 19:00.

Aan de ene kant heb ik ook zeker weer zin om te gaan werken, maar ik vind het nu thuis met de jongens nog heerlijk dus daar geniet ik nog lekker van tot februari. Ik werk 20 uur in de kinderopvang.

12. MamaDaanT

MamaDaanT Actief lid

7 jan 2016
    174
    0
    0
    NULL
    NULL

6 Oktober, 36+5 ~ Mamadaan T. 2990 Gr & B. 2760 Gr.

16 novemeber 40 + 1 Appel28 J. 4070 gram & 53 cm

13. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thx mamadaant!

Waar slapen jullie kindjes overdag? In de kinderwagen/box of in hun bedje boven? Hier slaapt hij in de bak maar vraag me af of hij geen last heeft van al t geluid. Lijkt er nu niet op te reageren.

Ik weet gewoon niet meer wanneer ik bij mijn meiden ze boven in hun bedje ben gaan leggen... stom hè...

14. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Sinds vorige week leg ik siebe boven in z'n wiegje en hij slaapt er erg goed moet ik zeggen. Kan zelfs stofzuigen boven, waar ik beneden vrijwel de hele tijd met hem in m'n armen moest zitten..

15. Mamalol

Mamalol Actief lid

19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb J. ook boven in zijn wiegje liggen. Merk dat hij daar meer rust heeft. Zijn broers zijn samen best wel luid 😉 En ik merk ook dat het mijzelf echt rust geeft. Ik kijk niet bij ieder kreuntje of hij wakker wordt...
    en sinds wij dat doen maakt hij ook langere rukken tussen zijn voedingen door. Maar we zijn vanaf dat moment ook gaan inbakeren. Dus wat echt de doorslag voor de langere rukken heeft gegeven weet ik niet 😜

16. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Hoe is het dames?

Wij zijn gister weer op controle geweest bij de ka en die was erg tevreden. Hij is wat langer dan gemiddeld en weegt wat minder dan gemiddeld, dus een slanke den 😉, nu 54,5 cm en 3780 gram. Over twee maanden mogen we weer terugkomen!

17. Ves

Ves Actief lid

20 aug 2014
    243
    0
    0
    Hier overdag in de kinderwagenbak en 's nachts in zn wiegje bij ons op de kamer... vanaf volgende week probeer ik de ''middagslaap' in wiegje of ledikant :)

18. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Door de keizersnede en overdag wat lichtere slaapjes heb ik er meer in de wandelwagen of box.
    Maar probeer de kinderwagen dan wel weg te zetten.

Hoeveel drinken jullie kindjes en hoeveel flessen. Hier geen idee ivm de bv.

Loontje ik denk hier ook lang en slank. Laatste x was 50.5 cm en nog geen drie kilo. Nu vandaag leek ze even groot als haar vriendin maar die weegt al ruim 1200 gram meer. Ben benieuwd bij bureau

19. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef ok bv zomer15 dus heb ook geen idee hoeveel hij drinkt. Maandag voorde eerste keer naar t bureau dus ben heel benieuwd wat hij weegt en hoe groot hij is.

Ik geeft ongeveer 7 voedingen op een dag. Soms zelf 6 das eigenlijk te weinig maar soms komt het zo uit.

20. Mamalol

Mamalol Actief lid

19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier drukte van verjaardag oudste gehad. Ook weer achter de rug. Nu op naar de kerst! Wel gezellige tijd, maar vind december ook altijd wel druk.

J. Drinkt 6 flessen op een dag. In principe met 120 cc, alleen voor de nacht en voor z'n middagslaap doen we 150. Hij slaapt na die twee flessen ook super goed. Dus heb idee dat hij wel toe is aan flessen van 150. Maar dan moet hij eigenlijk terug naar 5 flessen volgens mij. Dat redt hij alleen nog niet.
    Al doet hij het overigens erg goed s nachts. 22.45 laatste fles en dan tussen 04.30 en 05.00 weer. Dus mogen echt niet klagen.

Verder is J. juist klein en iets breder in tegenstelling tot die hierboven genoemden. Kun je niet aan m zien, maar dat lees ik dan af in die groeigrafieken. Vorige week 4700 gram en 54 cm..

Woensdag toch even langs manueeltherapeut. Gooit af en toe zijn hoofd heel erg in z'n nek. En ik moet dan ook echt moeite doen/kracht zetten om m gewoon in feuteshouding terug te krijgen.
    Misschien helemaal niks aan de hand, maar even zekere voor onzekere.
    Goede ervaringen mee namelijk met onze oudste. Die had het KISS syndroom.

Deel Deze Pagina