November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hier krijgt Korneeltje 90 cc met 3 schepjes nutrilon 1. Ik moest van de vroedvrouw nu wel 10 cc extra water op 3 schepjes geven omdat Korneel geen kaka kan doen. We geven hem papflesje wanneer hij honger heeft. Overdag meestal om de 3 a 4 uur. S nachts slaapt hij meestal 1 blok van ongeveer 5 uur door. Daarna meestal nog eens 4uur. We moeten hem s morgens wakker maken.
    In badje gaan vindt hij niet leuk.

Iemand tips om hem te laten kaka doen? Meestal lukt het wel na het temperaturen. Eerst hele harde keuteltjes en daarna platte kaka achterna.

2. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik pas gelukkig al Mn oude kleding weer, nog 2 kilo en dan zit ik op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Heb het geluk gehad dat ik geen vocht vasthield en ook door de bv val je wat sneller af.

De kleine meid drinkt best veel, zit toch wel op minimaal 10 voedingen per dag. Snachts laat ze er 2-3 uur tussen, soms een uitschieter naar 4 uur.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Vanmorgen weer even naar het CB geweest. Mia weegt nu 4600 gram, dus ze komt weer goed aan. Wel afgesproken dat we nu weer terug gaan naar flesjes van 90+3, omdat ze 9 van de 10 keer haar flessen niet leeg drinkt en dan alsnog na 2,5/3 uur weer wil drinken.

Miesjella vindt dit leuk.
  4. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    #184 Zwitsal, 21 nov 2017
    Laatst bewerkt: 21 nov 2017
    @Elsa86 ik herken het wel. Dit is ons eerste maar ook enige kindje. We zien zoveel en het gaat zo hard, maar beseffen dat alles de eerste en de laatste keer is.

@DangerBlonde hier hebben we de kleine om 4.00 uur ook bij ons gelegd, zo onrustig en vervolgens 4 uur geslapen.

@Sterretje31 wat gaat het snel hè! Baby is volgende week alweer een maand :cry:

@LenaMill hier kregen we tip om idd water te geven. Bij een schoonzus deed de thermometer wonderen. Mocht het daarmee niet lukken moesten wij contact opnemen met de HA. Maar ik weet niet hoe dat in België is.

Hier gisteren naar CB geweest. Baby was die dag ontroostbaar en ik ook. Volgens mij denken ze nu dat ik op z'n minst depressief of niet goed ben.
    We hebben geen advies meegekregen wb de voeding en ze zouden vandaag bellen, maar nog niets gehoord.
    We zijn gaan rekenen en kwamen erachter dat baby te veel voeding krijgt en we denken dat hij daardoor z'n flesjes niet opdrinkt.
    We hebben zelf geprobeerd een nieuw schemaatje te maken met minder volle flessen. Hopelijk daar meer succes mee.

Wat mijn gewicht betreft, ik ben 4 kilo lichter dan voor de zwangerschap, maar nog wel meer een buikje dan van tevoren.

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hier 10 kg van de zwangerschap kwijt. Nog 7 te gaan. Hou nog wel wat vocht vast en heb nog een klein buikje. Binnenkort ga ik beginnen sporten om de laatste 7 kg nog kwijt te krijgen.

6. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik zou overleggen met het consultatiebureau of de huisarts als dat extra water niet helpt. Wellicht helpt een andere voeding of zijn er biologische druppels die je door de fles kan doen waardoor het beter lukt.
    Tip voor het badje: zet een elektrisch kacheltje op de kamer waar het badje plaats vindt zodat de kamer goed warm is (en doe zelf een T-shirt aan haha). Helpt hier goed. En vooral heel langzaam aan de kleertjes uit en aan doen en even een paar seconden wachten als hij begint te sputteren. Al is het maar na een arm uit een mouw. Evt je handen op het buikje leggen en sussen. Ik zie de baby dan herstellen naar rust en dan ga ik verder. Alleen voor het wassen zelf heb ik nog geen anti huil oplossing haha maar voor de rest huilt ze hiermee niet meer tijdens bad. Een half uur voor het bad het flesje geven wil ook helpen, in bad met honger werkt hier averechts.

7. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik ben nu 11–12 kilo kwijt maar heb er nog 10 te gaan tot Mn oude gewicht.. houd nog steeds wat vocht vast, het gaat uit mijn enkels niet echt goed weg.. mijn borsten zijn nog steeds bijna 2 maten groter dan normaal ook nu de stuwing er uit is. buik wordt wel snel platter, heb ook nog wel wat buikje over maar dat lijkt me niet meer dan normaal na net iets meer dan 2 weken na de bevalling. Ik probeer nu elke dag een stukje te wandelen of even naar de winkel te gaan maar merk dat ik daarna toch een zwaar drukkend gevoel krijg in mijn bekkenbodem. Durf niet teveel te doen, bang voor een verzakking of zo.. heb ook vaker aandrang om te plassen maar het lijkt dan een volle blaas maar is maar een beetje (verlies geen urine verder ofzo). En het doet geen pijn zoals een blaasontsteking. Hoort dat er bij?

ben nog een beetje afwachtend tot de eerste 6 weken voorbij zijn. Daarna ga ik ook zeker weer sporten. Ben nu wel al op mijn eten aan het letten en zodra de 6 weken om zijn en het mag weer ga ik ook weer wat lijnen.

8. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Hier ‘s nachts nog een drama ritme... heb wel afgelopen nac
    Misschien een idee om nog geen papfles te geven? Zijn darmpjes zijn vollop in ontwikkeling en pap is toch iets zwaarder verteerbaar dan melk. Toen ik begon met papfles geven aan m’n zoontje, was hij toch zeker al 4 maanden...

9. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Hier dus nog een drama ritme ‘s nachts, al gaat het elke nacht een beetje beter.

Nog 1 kilo en dan zit ik alweer op m’n oude gewicht, maar was ook bijna niet aangekomen (6kg)
    Oh, m’n kraamhulp was vandaag voor het laatst. Ga haar wel missen, maar ook wel weer lekker om ons eigen ritme en balans weer te gaan vinden. Gelukkig ken ik haar goed en kan ik met al m’n vragen nog bij haar terecht :)

Had gisteravond spitsuur en kwam handen tekort. Man was weg, zoon moest op bed dus was met hem boven, meldt Julie zich voor bv. Zoon eenmaal in bed was ie zwaar overstuur maar moest ook naar Julie want die schreeuwde voor voeding. Zoon in bed gelaten, snel borst gegeven, Julie kon ik zo weer wegleggen (die slaapt zo ontzettend veel!!!) terug naar zoon die zwaar overstuur in z’n bed stond. Ben vervolgens 3 kwartier met hem bezig geweest om hem in slaap te krijgen... en dan baal ik ervan dat m’n man niet elke avond thuis is :confused: bedacht me later dat ik een volgende keer met Julie bij hem op z’n kamer ga zitten voeden. Hopelijk helpt dat...

10. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Je kan het eens doen met een thermometer, maar je mag dat niet te lang doen, anders zouden ze iedere keer wachten tot je de thermometer gebruikt. Er bestaan daar ook suppo’s voor.
    Ofwel eens veranderen van water die je gebruikt voor de flesjes

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    @Sterretje31 heel herkenbaar die spits. Mia is de hele dag al onrustig, wil alleen bij mij liggen. Ook na het eten. Mijn man is naar school, Emma en Fayèn moesten naar bed en Mia schreeuwde de hele buurt bij elkaar.

Ik heb de meiden beneden hun pyjama aangedaan, Mia moest toen maar even huilen. Toen met z'n vieren naar boven. Gelukkig sliepen ze vanavond meteen. Dat is bij Fayèn wel eens anders.

12. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Poeh wij zijn vanavond voor het eerst even weer met zn tweetjes weg geweest, even sushi eten :rolleyes: wilden baby meenemen maar mijn vriend zei ach kom we vragen oma dan kunnen we rustig eten en is oma ook weer blij omdat ze mag oppassen.
    We hebben het hele etentje bij elke baby huil die we hoorden, elke keer als onze telefoon oplichtte met haar foto, een appje van oma en nog veel meer alleen maar gedacht ahhh kom we willen weer naar huis haar knuffelen :roflmao: ondanks dat het ook wel lekker was om even rustig samen twee uurtjes door te brengen. Toch wel blij dat ze nu weer met zn tweetjes naast me liggen te snurken :p

13. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Hier nu 10 kilo kwijt.. Nu 7 a 8 kilo lichter dan bij de positieve test!

Hier gaat alles goed! De nachten zijn nog wel heel erg puzzelen en ik lig elke avond rond 8 uur op bed, maar dat komt vanzelf goed! Vrijdag komt de wijkverpleegkundige langs.. Ik ben benieuwd

14. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Wauw ph1 wat fijjn zeg!! Hier 10 kilo kwijt maat nog wel 5 te gaan ;(. Mijn buik is echt mega flubber en vraag me echt af of dat nog ooit goed komt....

DangerBlonde wat heerlijk even met zijn tweeen! Hoe vond oma het om even op te passen?

Elsa82, wat knap hoe je het doet met 3! De rest ook. Vraag me wel eens af hoe het moet als je er twee of meer hebt ;)

15. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Argh!!!! Slaapt Julie voor het eerst een beetje beter ‘s nachts, gaat Ivan lopen spoken van 1 tot 4:30
    Heb ik hem eindelijk stil in bed, meldt Julie zich na een half uurtje alweer o_Oo_Oo_O

16. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Sterretje volgens mij bedoelt Lenamill met pap melk. Ik spreek meer Belgische meiden en die zeggen allemaal pap.

17. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Knap!
    Wat komt de wijkverpleegkundige doen?

Oma heeft tot nu toe alleen een slapende tevreden baby meegemaakt, en gisteren even het tegenovergestelde haha. Ze had de fles niet goed gegeven waardoor ze extra krampjes kreeg dus dat was huilen huilen huilen.. oma moest even wennen ;) maar dat komt wel goed.

Oh no dan heb je echt helemaal geen slaap he! Vanmiddag even bijslapen?

Hier ook bijna de hele nacht wakker geweest. De sushi lag me zwaar haha en meisje spookte ook tussen 3 en 5 weer in haar bedje. Dacht nu nog even bij te slapen maar nu kan ik weer niet slapen... ga zo maar een warme douche pakken en dan lekker op de bank. Hopelijk vanavond vroeg naar bed (ik lig ook vaak om 9 al er in) en wat bijslapen.

18. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Zat in het weer denk, hier ook een heerlijk gebroken nacht. Wanner ik klaar was met voeden kon ik steeds een uurtje slapen voordat ze weer kwam.

Voor de dames die bv geven een vraagje: ik heb het idee dat mijn linkerborst meer geeft dan rechts. Deze is steeds groter en meer gespannen. Of zegt dit niks?
    Heb nog niet gekolfd dus weet het niet zeker. Ook leg ik haar bij beide borsten even vaak aan.

19. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Dan is die waarschijnlijk toch meer aan het produceren. Geef je 2 borsten? En begin je dan ook weer met de borst waarmee je geëindigd bent?
    Misschien toch je andere extra aanbieden?

20. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Om eerlijk te zijn heb ik geen idee! Volgens mij wegen en bespreken hoe het gaat.

Deel Deze Pagina