Ik geef idd 2 borsten en begin met degene waar ik mee geëindigt ben. Heb morgen een afspraak bij het cb, zal het daar ook even navragen.
Ik heb ook 1 vollere borst maar met kolven komt juist uit de andere borst meer. Over het in bad gaan. Doe je dat s ochtends of s avonds? Hier nu paar keer s avonds gedaan, hier maakt het niet veel verschil maar heb het idee dat ze s avonds net wat meer kan ontspannen. Ze vind alles fijn zowel badje, als tummy tub als mee met ons onder de douche. In de tummy tub en met ons onder de douche ontspant ze het meest. Dat is natuurlijk ook het warmste. Met het badje is de borstkas boven water en bij de tummy en de douche zit ze volledig onder water. Dat misschien proberen? Hoe vaak laat je hem badderen? Hier maar 2 max 3x per week, ivm hele droge huid maar heb het idee dat dat ook genoeg is voor haar. Zo blijft het leuk.
Mijn ervaring met cb is dat ze erg weinig van bv afweten. Ze hebben mij toen met m’n zoontje verkeerd geadviseerd. Op Facebook is een besloten groep van la leche league. Hier kun je ook al je bv vragen kwijt.
Ik heb het meeste van mijn normale kleding nog niet geprobeerd. Ik droeg altijd hele strakke broeken, heb dasr nu nog geen behoefte aan. En meeste shirtjes kan ik niet gebruiken met de borstvoeding.
Hier ook strakke broeken en strakke shirtjes altijd gedragen krijg de broeken nog net niet goed dicht dat doet zeer, en ik zie in de truitjes alleen maar dat flubber buikje.. ondanks dat ik trots ben op mijn lijf wat het allemaal heeft doorstaan irriteer ik me aan dat buikje. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat die een beetje terug in verhouding is? Lees: overtollige huid enzo weg.. was zelfs aan het denken om zo’n fijn corrigerend corsetje achtig iets te kopen zodat het een beetje bij elkaar geduwd wordt..
@DangerBlonde ik lees hier wel eens op het forum dat sommige meiden blijvend een flubberbuikje overhouden (al hoop ik dat niet voor je uiteraard) Hier kijk ik vooral tegen m'n tijgerprintje aan. @ike hier ook een baby met erg droge huid. Ik moest vd kraamverzorgende de kleine de ene dag wassen en de andere dag in bad. (Terwijl dit door verloskundige echt werd afgeraden ivm tere babyhuid). We zijn op eigen houtje de baby om de dag nu aan het badderen, maar merken echt dat hij een heel droog huidje heeft.
2 borsten kunnen verwchillende productie hebben. Begin je Idd steeds met de andere borst. Hoer komt wijkverpleegkundige dinsdag langs. Je krijgt dan het boekje vh consultatie bureau, de eerste afspraak voor vaccinaties en heel veel vragen over je gezin zodat dat allemaal bekend is als je op het cb komt. Ook kan je natuurlijk vragen stellen. Hier was woensdag laatste dag vd Kraamzorg. Hadden haar sowieso al vaker eerder naar huis gestuurd omdat ze niets meer te doen had. Ga het niet missen ofzo via het schoonmaken zal nu iets minder zijn maar dat maakt me niet zo uit. Zometeen gaat manlief werken en hij zet mijn zoon ook bij het kdv af. Benieuwd hoe ik nu een dag alleen thuis met de baby ervaar.
@elita ook aan het voeden Haha Best gezellig dat je zo weet nier de enige te zijn die in de nacht wakker is. Bij ons slaapt de Beeb sinds vannacht op eigen kamer. Gaat eigenlijk ook prima
@Zwitsal ik hoop het niet dat dat blijft haha! Ik heb ook veel striemen, je bent niet de enige. Gek genoeg vind ik die niet mooi maar heb wel geaccepteerd dat die niet meer weggaan en so be it. Koop in de zomer wel zo’n fancy monokini met zo’n streep stof over de buik Aha @elita was dat een wijkverpleegkundige, die is hier ook al geweest. Dacht dat dat een verpleegkundige van cb was. Ik vond het toch wel lekker zo een opgeruimd huis haha, werd gisteren zo gek van de rommel in de kamer dat ik flink heb opgeruimd. Alle kraamcadeautjes en gratis cadeaudozen en de kinderwagen onderdelen en kaartjes alles lag overal. Ons huis is echt zooooo te klein nog twee maanden tot de verhuizing.
@Zwitsal Ik had een proefverpakking van inolie extra vettende badolie, haar huidje zag er toen veel beter uit, maar zo'n flesje is zo duur. Daarna etos badolie gekocht meteen weer super droge huid. Nu balneum extra vettende badolie gekocht was 25procent korting bij de etos.
Probeer bij droge huid anders de producten van la roche posay. Dan de lijn van lipikar. Is voor baby tot volwassene. http://www.laroche-posay.nl/verzorgingsproducten/Lipikar/Droge-en-onbehaaglijk-aanvoelende-huid-r761.aspx Bij de apotheek of online verkrijgbaar. Ik gebruik het zelf voor mij en al mijn kinderen. Heb het mijn zus voor haar zoontje ook aangeraden. Wij hebben allemaal een droge huid. Ik zelfs kurkdroog. Met jeuk barsten en weet ik veel wat. Huid hersteld hier heel goed bij en geen problemen meer. Alleen vind ik het in Nederland wel prijzig. In Frankrijk is het veel goedkoper. Maar is wel de moeite waard.
Mia heeft ook een behoorlijke droge huid. Gaat ook maar 2 á 3x in bad. Gisteren een draagzak gekocht. De ergobaby bundle of joy. Dinsdag en woensdag was Mia heel erg onrustig en ik wilde alleen maar bij mij liggen. Ik kreeg niks gedaan in huis. En vandaag doet ze weer niks anders dan eten, slapen, plassen en poepen.
Lenora is gisteren opgenomen in het ziekenhuis.. Sinds woensdag 18:00 was ze extreem veel aan het spugen met een harde kracht! Gister om 1 uur de dokter gebeld en die wou haar meteen zien! Die stuurde ons door naar het ziekenhuis en daar heeft ze allemaal onderzoeken gehad en is ze aan de monitor gelegd. Hart verscheurend al die snoertjes aan haar kleine lijfje! Het vermoeden was toen dat de kringspier naar de maag afgesloten was waardoor de voeding dus niet naar haar maag kon. Als dit het geval was moesten we naar het ziekenhuis in Groningen voor een operatie, maar dit was gelukkig niet het geval! Besloten dat we ter observatie moesten blijven. Ik ben gaan kolven en kolf per voeding meer dan 200 cc af in 10 minuten! Dit is heeel veel en waarschijnlijk veel te veel voor Lenora om te verwerken! Sindsdien geef ik 100 cc gekolfd uit een flesje en ze heeft nu al 4 voedingen niet gespuugd! De oorzaak lijkt dus te zijn gevonden!
He bah wat schrikken! Heel veel sterkte en hopelijk mag ze snel weer met jullie naar huis en gaat het beter!
Wat naar ph. Dat is wel veel melk. Logisch dat ze dat niet verwerken kan, wel erg naar dat ze zo spugen moet en nu opgenomen is. Hopelijk is de oorzaak nu gevonden en knapt ze snel op. Als de balneum niet werkt ga ik dan toch inolie kopen.
Och jeetje, klein popje Hopelijk is de oorzaak nu bekend... Heb je al een Lactatiekundige gesproken hoe je dit nu het beste aan kunt pakken? Want je hebt dus een enorme over productie... Sterkte met jullie meisje.
We zijn weer thuis! In overleg met de arts besloten om vanaf nu fulltime te kolven en kleinere hoeveelheden aan te bieden in de fles. Ze spuugt nu niet meer, maar we moeten het wel goed in de gaten houden