November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Wat fijn dat jullie thuis zijn!

2. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Oké goed om te weten want ivy wil ook nog weleens wat spugen en ik heb ook echt ontzettend veel melk. Kolf ook zeker zoveel in 10 minuten.. als ze aan de borst ligt klokt ze het zo naar binnen..

3. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Hallo dames!

Daar ben ik ook weer. Het gaat gelukkig iets beter met mij! Elke dag een stapje vooruit dus dat is fijn. Met ons prinsesje alles gelukkig heel goed.. Ze is nu een week oud en zat gisteren al flink boven haar geboorte gewicht. BV gaat super goed en verder is ze heel makkelijk. Snachts komt ze vaak om de 4 a 5 uur.. behalve vannacht, toen om de 3 uur maar dat kwam omdat we voor het eerst gekolfde voeding uit flesje hadden gegeven zodat mijn partner dat kon doen en ik uurtjes kon maken. Ivy moest nog even aan de speen wennen... ging best wat voeding langs speentje.. Ze had dan net te weinig op waardoor ze de rest van de nacht ook wat meer nodig had. Verder slaapt ze gelukkig goed en is ze een tevreden meisje. Heerlijk!

DangerBlonde vindt dit leuk.
  4. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Fijn @PH1 ! Hopelijk gaat het vanaf nu goed!

Hee @Mikkie32 hoe gaat het met jouw herstel? Fijn dat het met ivy zo goed gaat!

Mikkie32 vindt dit leuk.
  5. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hier een snotverkouden meisje.. Zo zielig om te zien bij zo’n kleine baby. Gelukkig heeft ze nog geen koorts, ze zit nu op 37,6..

6. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    zolang het bij een beetje spugen blijft kan het in elk geval geen kwaad. Lenora spuugde echt een halve meter naar achter sinds woensdag 18:00 en ook geen kleine beetjes.

7. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Elke dag iets beter maar merk dat ik nog wel zwak ben en erg moe. Slik ook nog medicatie dus lastig om te bepalen of hoofdpijn minder is, al lijkt het er wel op. Durf bijna niet af te bouwen.. bang voor de pijn maar ga er vannacht toch mee beginnen. Zolang ik lig heb/had ik het minste pijn dus ben benieuwd. Hadden jullie ook zo'n last van onder, het gevoel alsof er soms een bal in hangt?

8. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Dat gevoel herken ik niet Mikkie. Het voelde bij mij meer alsof er heel hard aangetrokken werd.

9. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Beterschap! Ik hoop voor je dat je na je kraamweek in elk geval weer een beetje beter voelt.
    Ik had ook een heel zwaar gevoel van onder als ik teveel gelopen had. Alsof Mn bekkenbodem op Mn enkels hing.. Luisteren naar je lichaam en niet teveel lopen hebben ze me gezegd, anders heb je kans op een verzakking.
    Moest zelfs van de kraamzorg zo veel mogelijk blijven liggen en zitten en zo min mogelijk trap lopen. En als traplopen dan tree voor tree en een voet bijzetten.
    Pas na anderhalve week kon ik even door de supermarkt lopen met een iets minder zwaar gevoel, en nu na bijna 3 weken is het pas bijna weg.

10. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Jeetje meid, ik had je verhaal even gemist... sterkte met je herstel...

11. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ik heb geen zwaar gevoel daar beneden maar soms wel het gevoel of verlies ik vocht... kan het nog niet plaatsen want het lijkt gewoon op vloeien, maar twijfel soms of het geen urine is :eek:

12. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik dacht soms ook dat ik in Mn broek plaste vooral als ik nodig moest haha :| misschien deed ik dat ook wel, kon het ook niet thuisbrengen met dat vloeien en die dikke kraamverbanden.. bekkenbodem is ook zwak in t begin he.. nu is het over dus misschien even afwachten voor jou of het blijft?

13. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Zucht.. kan ik na een drukke familiedag eindelijk meisje op tijd in haar eigen bed leggen, en zelf op tijd naar bed, lig ik al een uur wakker grrr!
    Ben bijna aan het wachten tot ik weer gehuil hoor en weer naar beneden moet om een fles klaar te maken :| normaal had ze zich nu al gemeld...

14. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ahh dangerblonde hopelijk slaap je snel.

Hier ook Een verkouden kind katin. Hoop zo dat het niet erger wordt. Vind het best wel spannend zo met 10 dgn oud verkouden worden. Ik hoop dat het snel minder wordt en ze er weinig last van hebben. Vind dat snotterige ademen in de nacht zo vervelend.

15. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Och 10 dagen is nog wel heel klein. Onze dochter is 6 weken, maar het blijft sneu. Ik heb nu speciale neusspray voor baby’s, hopelijk helpt dat een beetje.

16. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Hi meiden

Best even een persoonlijke vraag maar geloof dat we hier al genoeg delen Haha

Ik ben bijna 3 weken geleden bevallen en sinds 2 dagen verlies ik geen bloed meer.Alleen sinds 2 dagen heb ik erg trekkend gevoel en jeukt het heel erg. Ik ben niet gehecht had alleen wat kleine beschadigingen. Herkennen jullie dit ook? Heb gewoon ineens meer last van dan eerst... ik loop nu natuurlijk ook wel iets meer maar toch

17. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier een meisje wat al twee weken snottert word er knettergek van...
    Wat voor neusspray gebruiken jullie? Gewone zoutoplossing of wat anders?

Ik denk dat ik wel wat incontinent ben geworden na de bevalling. Heb ook soms het gevoel dat er iets in mij vagina hangt haha. Denk dat het de verslapte spieren zijn

Tellende gevoel herken ik wel. Maar ben wel gehecht...

18. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Tnx meiden! Ik heb net een stukje gelopen met de kinderwagen, even naar de supermarkt geweest. Kreeg snel last van rug door ruggenprik... en toch nog wel weinig energie merk ik. Verder was het wel even lekker. Ik lig en zit ook zoveel mogelijk. Vriendin van mij heeft een verzakking, is ze na 1,5 jaar achter gekomen.. die had ook te snel teveel gedaan. Ik verlies urine als ik moet niezen, verder niet.. probeer elke dag even de bekkenbodum aan te spannen.

Ik merk wel dat ik nog wat onzeker en beetje angstig ben over die kleine.. Met aankleden, als ze gaat slapen enz.. herkennen jullie dat?

19. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Kan een teken van genezing zijn, als je een wondje op je arm bijvoorbeeld hebt wat geneest kan het ook gaan jeuken. Ik kreeg na een of anderhalf weken ook zo erg jeuk, dacht eerst misschien wel een schimmelinfectie ofzo. Heb toen een paar nachten op een handdoek geslapen zonder dat dikke verband in Mn broek zodat er wat lucht bij kon, dat hielp bij mij wel. Ik ben wel gehecht maar de jeuk zat niet specifiek bij de hechting. Schimmel gaat meestal niet vanzelf weg, dit heeft een week ongeveer geduurd denk ik en toe n was t weg.

een tripje door de supermarkt kan zo vlak na de bevalling al vermoeiend zijn he!
    Een verzakking wil je echt niet! Vk zei tegen mij doe die eerste 6 weken niet teveel, vooral niet tillen en slepen en sporten en zwaar werk. Als alles dan goed gaat mag je weer. En dat onzekere is normaal hoor! Wordt vanzelf minder als je aan je kindje went en haar leert kennen. Ik kijk nu nog geregeld even of ze nog wel ademt ;) en als ik haar na de voeding snachts in haar bedje hoor hikken of hoesten ben ik ook nog wel eens bang dat er iets fout gaat. Aankleden en badjes gaan ook straks vanzelf!

Mikkie32 vindt dit leuk.
  20. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Heeft 1 van jullie een zazu hartslag knuffel? Ik denk er over na om 1 te kopen en vroeg mij af wat jullie ervaringen er mee zijn.
    Als E krampjes heeft en ze is bij 1 van ons huilt ze tijdens het krampje en kan zich daarna weer ontspannen, ligt ze alleen in bed raakt ze bij een krampje helemaal overstuur. Ik zou het voor haar fijn vinden als ze met zo'n knuffel weer de rust en ontspanning in zichzelf kan vinden. Het is zo sneu als ze dan volkomen in paniek is.

Deel Deze Pagina