November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Hoop het :confused:
    Kraamhulp waarschuwde me al voor tillen, maar ja, m’n dreumes van een dikke 12 kilo moet ik toch ook regelmatig even tillen. Gelukkig kan hij zelf de trap op, maar voor de rest til ik hem nog best veel...

2. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ik vind het zo lastig om niet teveel te doen... voel me namelijk steeds zo goed dat ik bijna vergeet dat ik net bevallen ben. Sta ik alweer bedden te verschonen, te stofzuigen en te dweilen en weet ik veel wat nog meer... zal er toch wat meer om denken.

Helpt het om dagelijks die bekken bodem spieren te trainen?

Ik ken de zazu hartslag knuffel niet @ike
    Zou het echt werken?

@Mikkie32 ik herken het wel van mijn eerste... maar ja, dan is alles nieuw en spannend dus ook erg logisch. Nu bij de 2e ben ik al veel makkelijker.

@billy112 de huid down under heeft het natuurlijk wel zwaar na zo’n bevalling. Eerst die baby die de boel oprekt, beschadigt en uitscheurt, daarna al dat bloed en die broeierige verbanden o_O huid moet weer even in balans komen.

Ik kan ook niet wachten tot dat bloeden gestopt is. Voel me best vies daardoor :|

Wat betreft neusspray bij baby’s. Het is mij door een homeopaat toen afgeraden. Wanneer je bv geeft, kun je wat melk in het neusje laten lopen (mama melk is voor zooooooo ontzettend veel goed :) ) bedje wat schuin zetten, ui naast bedje en eventueel kindje toch iets op de zij laten slapen. Hydrofiele doeken oprollen en 1 rolletje bij het buikje en 1 bij de rug doen.

Hier vannacht toch eens een speentje gebruikt. Wordt natuurlijk niet aangeraden bij bv, maar het was elke nacht na de nachtvoeding feest. Kon dan de hele tijd met m’n pink ik haar mond liggen en zelf wakker blijven... had vd week al speciaal speentje geprobeerd, maar daar moest ze niks van hebben. Dit speentje ging goed dus heb opeens veel beter geslapen :)
    Zal overdag geen speentje gebruiken, maar echt ‘s nachts wanneer ze dus zo onrustig blijft.

3. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    #243 Miesjella, 27 nov 2017
    Laatst bewerkt: 27 nov 2017
    Ik ken de knuffel ook niet maar ben wel benieuwd.

Hier heeft de kleine meid ook steeds vooral snachts last van krampjes. Ben vannacht tot 02.00 uur bezig geweest haar te laten slapen, uiteindelijk maar op Mn borst laten slapen dat wilde ze wel.

4. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @ike ik ken de knuffel, heb er zelf geen ervaring mee maar heb er over gedacht om m te kopen. Tot nu toe lijkt ie me hier nog niet nodig. Het zou een soort white noise geluid moeten geven in de vorm van een hartslag. Je zou voordat je koopt eens op YouTube op je telefoon een geluid van baby white noise kunnen opzoeken of een hartslag geluid, en dat bij haar in de buurt leggen om te kijken of ze er op reageert.

@Sterretje31 12 kilo is al heel veel! Volgens mij werd hier geadviseerd max 6 kilo te tillen de eerste 6 weken, dan is je baby met maxicosi eigenlijk al te zwaar. Je kan beter nu een paar weken rustiger aan doen dan dat je straks levenslang met incontinentie zit en/of een verzakte blaas.

Hier ook een ontzettend onrustige nacht achter de rug. De laatste dagen is meisje erg onrustig na de nachtvoeding waardoor ik zeker 2-3 uur wakker moet blijven en ze blijft huilen. En na 3-4 uur meld ze zich weer voor een voeding. No sleep dus als ik het alleen moet doen als vriendlief werken is.. Brak me vannacht echt op pff moest er echt even van huilen, zo frustrerend als ze blijft huilen en je kan ze niet helpen! Kreeg van de kraamzorg een dvd te zien in de kraamweek met waarschuwingen en ervaringen over het shaken baby syndroom. Ik zou noooooit mijn baby schudden maar ik snap best dat die frustratie heel hoog kan oplopen zo!

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    @Sterretje31 ik herken het wel hoor. Fayèn weegt iets meer dan 11 kilo, maar die moet ik ook nog regelmatig tillen. Je kunt er gewoon niet omheen. Trap optillen doe ik niet, dat kan ze zelf. Emma til ik alleen als ik haar even op de commode wil zetten. Ik heb ook niet het idee dat ik pas bevallen ben (was bij de andere 2 wel anders). Ik heb wel advies gekregen van de bekkenfysio om de bekkenbodem aan te spannen. In januari moet ik weer naar haar toe en gaat ze kijken hoe het er allemaal voor staat.

Mia weegt als 4,7 kilo dus samen met MaxiCosi komt die ook wel boven de 6 kilo uit.

6. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Hoe bevalt de draagzak? Ik wil er ook 1 aanschaffen nml..

7. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Regelmatig denk ik hoe gaat dat als je meer kinderen hebt maar jullie tillen dus gewoon. Tja je kunt ook echt niet anders! Respect hoor ;)!

Hier is meneer echt verkouden, zielig!

Hoe gaat het verder met jullie buiken. Pff ik word er niet vrolijk van. Het is 3 weken geleden maar lijk nog wel 14 weken zwanger. Is het herstel van ks anders?

8. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Bij mij werkt het trainen wel wat ja.
    Ik gebruik snachts soms ook speentje hoor vooral omdat ze dan soms die zorgbehoefte heeft na voldoende voeding. Ik heb die van avent, deze lijkt op een tepel en dat gaat wel goed. Behalve als ze echt overstuur is, dan pakt ze deze niet.. ik vind soms wel lastig hoor om te bepalen of ze nou genoeg heeft gehad of niet omdat ze nog weleens in slaap wil vallen tijdens voeden. Dan leg ik haar weer in bedje en dan komt ze na 2 uur weer.. ik heb nog zo'n last van stuwing.. pijnlijk soms en enorm lekkende borsten hihi

@DangerBlonde heb het ook gezien idd.. zou het ook nooit doen maar als je kindje zo huilt.. pff het is gewoon sneu en als dan niks helpt is dat frustrerend want je gaat gewoon aan jezelf twijfelen. Ik heb ook al wat traantjes gelaten hoor.. hier is het vanaf 4u vaak bal, dan wil ze niet echt verder slapen en is ze heel onrustig. Vanmorgen 2 uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Achjaa het is echt nog ondervinden wat wel of niet werkt.

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    @Mikkie32 bevalt erg goed. Ik heb hem nog niet veel gebruikt, alleen 2 avonden om de oudsten naar bed te brengen. Toen viel ze al snel in slaap. Ik kan er alleen nog niet alles mee doen. Dan zit er iets in de weg, maar dat is denk ik ook wel het wennen.

@Aanne88 ik moet inderdaad wel. Ik had bij de eerste een ks en toen keek ik wel uit met het tillen, maar toen had ik nog geen andere kinderen. Ik heb ook nog wel een buik hoor. Zit wel weer bijna op mijn start gewicht. Was bij de ks niet anders.

Mikkie32 vindt dit leuk.
  10. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    @Aanne88 ik merk een groot verschil nu met een natuurlijke bevalling of de vorige keer een keizersnee. Toen had ik een hele rare blubberbuik.
    Nu heb ik nog een mini buikje, maar zit ook alweer op m’n oude gewicht.

Aanne88 vindt dit leuk.
  11. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Mikkie32 precies dat ja, je probeert alles en je gaat dan aan jezelf twijfelen als t niet lukt. De eerste maand is hier al bijna voorbij, met 3 maanden zijn de krampjes meestal over heb ik me laten vertellen en hoeven de kindjes meestal geen nachtvoeding meer. Ik kijk uit naar dat moment.. :oops:

Knap hoor meiden die al weer op gewicht zijn! Ik moet nog steeds 10 kilo om op startgewicht te komen. En dan eigenlijk nog 6-9 kilo voordat ik tevreden ben. Ben aan het denken om het slim diet te gaan volgen straks.. iemand ervaring mee? Vriendin van me zei dat t goed werkte. Alleen ben ik geen held in shake en zo diëten.. wil eigenlijk gewoon normaal voedsel.. maar daar is t me tot nu toe niet mee gelukt.

Mikkie32 vindt dit leuk.
  12. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik kijk ook uit naar het moment dat ik langer dan 3 uur kan slapen ;).

@DangerBlonde: wat je naar mijn mening het beste kunt doen is proberen zo weinig mogelijk koolhydraten te eten. Sochtends bijv een schaaltje yoghurt met havervlokken en noten. En smiddags en savonds mager vlees, kip, vis of ei met groenten. Je kunt eindeloze lekkere combinaties maken hiermee. En probeer ipv aardappelen, rijst of pasta een keer pompoen, pastinaak of bloemkool rijst bijv.

Wil je het echt volgens richtlijnen doen zoek dan op het Dukan dieet.

DangerBlonde vindt dit leuk.
  13. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    dames die willen diëten, ga het boek 100% gifvrij lezen van Julia Kang. Mocht je interesse hebben, stuur me een pb met je email, dan stuur ik het e-book door.

Dankzij die nieuwe levensstijl ben ik met gemak afgevallen zonder honger te lijden of koolhydraten te laten staan. Eet brood, schep 2 soms 3 keer warm eten op, eet volle yoghurt, smeer roomboter.

Bij m’n zoontje ben ik dik 25 kilo aangekomen. Die kilo’s ben ik allemaal kwijt geraakt en zelfs nog 8 kilo lichter geworden.
    Nu de laatste zwangerschap startte ik dus al lichter dan de vorige keer, maar ben ook maar 6 kilo aangekomen. En dat ben ik nu alweer kwijt...

DangerBlonde, Miesjella en billy112 vinden dit leuk.
  14. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Ik ben wel geïnteresseerd, ik ga je pb sturen!!

15. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Ik heb je ook een of gestuurd. Eten volgens paleo is ook heel goed! Check maar eens op Internet!

16. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    De achterliggende gedachte van paleo kan ik me wel in vinden, terug naar de basis en pure, eerlijke, onbewerkte voeding. Alleen het niet eten van koolhydraten is vaak heel erg afkicken voor veel mensen en daardoor is het vaak ook maar tijdelijk vol te houden.
    Ik ben gek op brood, aardappels, rijst, pasta en noedels, maar het is belangrijk om dit in de juiste balans met groente te nemen en ook belangrijk om je koolhydraten biologisch en zonder additieven te nemen.
    Ook kijken wij erg naar de zuur/base verhouding van voeding. Hoe zuurder, hoe slechter.
    Onze basis is dus biologisch, zonder additieven, geen geraffineerde suiker, geen varkensvlees, anti biotica vrije kip, rundvlees en vis, maar eten niet veel vlees.

Mikkie32 en Miesjella vinden dit leuk.
  17. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    #257 Miesjella, 28 nov 2017
    Laatst bewerkt: 28 nov 2017
    Vannacht wilde mevrouw weer niet in haar eigen bed slapen, niets hielp ze bleef huilen. Zodra we haar oppakten is ze stil en dat weet ze ook denk ik.

Ga vandaag proberen wat meer regelmaat en ritme toe te passen. We laten haar bijv ook vaak in de Box beneden slapen maar ga haar nu echt in der bedje leggen, kijken hoe dat zal uitpakken.

Hoe passen jullie regelmaat en ritme toe?

18. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik ga het nog eens proberen met koolhydraatarm eten. Dat zou voor mij denk ik het beste vol te houden zijn, zonder shakes en alles..

Nog een ander misschien intiem vraagje: wanneer begin je weer de eerste keer na de bevalling met je partner intiem te zijn? Mijn vk zei wachten tot je geen bloed meer verliest. Mijn bloedverlies was na 2 weken al ver weg eigenlijk, maar het is nu nog heel minimaal (twee inlegkruisjes per dag voldoen zo ongeveer wel). Moet je dan evengoed nog wachten? Ook als je het met condooms doet? (Zit nog niet te wachten op een volgende 9 maanden haha...)

19. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik wil haar ook smiddags in bed proberen te leggen. En na de avondvoeding rond 9 uur leggen we haar ook in bed en proberen we haar daar de nacht te houden. Soms lukt dat en soms na de nachtvoeding niet meer. Probeer de nachtvoeding ook op haar kamer te geven met heel weinig licht en als ze na het terugleggen in bed begint te huilen te troosten terwijl ze in bed ligt zonder op te pakken als dat gaat. Verder ritme pas ik aan op haar, om de 3-4 uur meldt ze zich zelf voor de voeding. De ene keer is dat om 9 uur en de andere keer om half 11.

Mikkie32 vindt dit leuk.
  20. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    De avondvoeding ga ik vanavond ook is op haar kamertje geven dat scheelt misschien ook. Is nog zo wennen enuitproberen allemaal.

Hier zijn we ook nog niet intiem geweest, durf het niet zo goed nog. Bloeden was bij mij ook na 2 weken over en het is ook niet meer gevoelig.
    Misschien deze week maar weer is proberen.

Deel Deze Pagina