November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hier is door de kraamverzorgster gezegd pas na 6 weken intiem te zijn.
    Ik verlies nog steeds bruine derrie geen echt bloed meer maar oude zooi.

2. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Hier nog 5 kilo te gaan maar die kwabbel buik vind ik verschrikkelijk. Hopelijk gaat t snel weg. Ik let wel op met wat ik eet maar nog niet echt aan het lijnen.

Wij zijn wel al intiem geweest maar niet de echte daad.. ;)

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Wij zijn ook al intiem geweest, maar ook nog niet de echte daad. Ik zou wel willen, maar vloei sinds vandaag niet meer.

Mia slaapt overdag beneden in de kinderwagenbak. Zo hoef ik niet steeds naar boven te lopen terwijl die andere 2 beneden zijn. Meestal gaat het prima. Soms heeft ze wel eens mama honger, maar dat is vaak 's avonds.

Aanne88 vindt dit leuk.
  4. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Aanne88 ik vind de flubber buik ook niet mooi haha maar dat komt vast wel ooit weer goed.. I hope.. ben nu ook nog niet aan het lijnen maar eet voor mijn doen echt weinig. En de feestdagen die er aan komen maken een dieet nu ook niet echt makkelijk natuurlijk.

Ik verlies alleen nog een beetje oud bloed en wat wondvocht, een paar theelepels hooguit. Tot nu toe waren we te moe voor intimiteit in de avond haha of spookje hier had haar huilbui.

Aanne88 vindt dit leuk.
  5. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ik durf nog niet zo goed na mijn hechtingen. Het voelt allemaal nog wat trekkerig... Nog niet zo als ik gewend ben..

6. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Nou morgen is dr kleine man 3 weken. De gebroken nachten ga ik nu wel echt merkten, ben echt moe. Hoe doen jullie dat? Slaap overdag wel bij hoor maar ben wel echt MOE. Rode ogen en zeer lijf. Geef ook bv.

Intiem zijn kan ondanks dat ik niet bloed echt nog niet. Ik zie echt dat ik van binnen nog opgezwollen ben, mijn ingang is nog niet normaal. Hebben jullie dit niet??

7. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    M’n meisje is nu 2 weekjes en bloed niet veel meer. Vroeg me gister nog af wanneer we weer eens intiem konden zijn. Nou, als het aan m’n man ligt, wordt dat 2018 pas weer :eek: als die aan m’n doos denkt, ziet hij opeens weer de bovenkant van een hoofdje met een bos haar naar buiten komen :roflmao: hij durft dus echt nog niet Hahaha
    Maar durf ook nog niet, aangezien inwendig 2 hechtingen zitten dus lijkt me verstandig om nog even voorzichtig te doen...

Moet zeggen dat de nachten hier wel redelijk gaan. Geef ook bv maar afgelopen nacht meldde ze zich pas om 3 uur, heeft 1 borst gedronken en was weer vertrokken.
    Volgende drinkmoment was om 7 uur weer...

DeboraV vindt dit leuk.
  8. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Moet je niet minimaal 6 weken wachten voor je weer gemeenschap hebt?

9. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Ja @Samila dat dacht ik ook maar staat in boek kraamzorg als je niet Meer
    Vloeit.
    Nou ik vind 6!weken wel mlooi, even genezen.

10. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Bij mij gaf de kraamhulp idd ook aan 6 weken. Denk dat het toch per persoon verschilt hoe snel alles geneest ed.

Onze aanpak van gister heeft geholpen. De kleine dame heeft zonder problemen in der eigen bed geslapen. Ik heb goed op de signalen gelet en zodra ik zag dat ze moe werd op bed gelegd. Ze melde zich pas weer als ze honger had.
    Ipv normaal 10 had ze gister ib totaal 6 voedingen. Denk dat ze nu uitgeruster was en hierdoor beter kon drinken.

elita, DangerBlonde en ike vinden dit leuk.
  11. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Wat goed!

Zou je niet wat kunnen kolven en je man af en toe de fles laten geven zodat jij snachts wat kan slapen? Ik hoor het van veel vrouwen die bv geven dat ze zo uitgeput zijn. Maar misschien denk ik daar te makkelijk over over kolven en manlief even aan het werk zetten..
    ik ben zelf ook wel moe maar als het kan met zijn werkdiensten wisselen we de voedingen af, vooral snachts. Dan kunnen we allebei toch wel wat uurtjes slapen.

Mijn zwellingen zijn weg nu, mijn hechtingen zijn er al uit gevallen geloof ik, ik voel ze niet meer. Heb ook geen pijn meer, alleen nog een par druppels bloedverlies. maar het genezen gaat bij iedereen op een eigen tempo denk ik.
    De ene zegt 6 weken wachten voordat je weer intiem bent, de ander zegt zodra je niet meer vloeit. En sommigen doen het al een paar dagen na de bevalling hoorde ik van de vk (absurd!!) tegen alle adviezen in. Daar moet ik dan ook weer niet aan denken, net een kind gebaard, veel pijn amper kunnen zitten en nog moeten herstellen en dan weer hoppa, no way!
    Maar ik merk dat ik er nu langzaam wel weer aan toe ben en ik frustreer me dat t nog niet mag haha. En manlief is er al wat langer aan toe maar hij zegt dat ie geduld heeft en gewoon wacht tot ik er klaar voor ben.

Miesjella vindt dit leuk.
  12. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Onze meid is inmiddels 7 weken en ik vloei nog steeds! Behoorlijk veel ook.. Denk dat ik nu misschien ook mijn eerste menstruatie heb.

Gisteren is er heupdysplasie geconstateerd bij onze dochter. Ze heeft gelijk een spreidbroekje gekregen. Ze vindt het maar helemaal niets. Zodra ze wakker is, is het huilen geblazen. Slapen lukt alleen bij ins op de borst :(

13. baboon

baboon Lid

21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Ik vloei vrijwel niet meer (paar druppels per dag) en heb ook geen pijn meer. Ik heb inwendige hechtingen en die zijn nog niet (helemaal) opgelost. Ik heb tot nu toe nog geen behoefte aan seks. Misschien als die hechtingen ook weg zijn... die lekkende borsten voelen ook niet echt sexy. Mijn man is gelukkig heel begripvol. Moet zeggen dat het moment er ook nog niet voor is geweest. Onze dochter slaapt bij ons op de kamer en ligt erg vaak aan de borst als wij in bed liggen. Daarnaast ga ik vaak eerder naar bed om een beetje bij te kunnen slapen.

Onze dochter is morgen alweer 4 weken. Gaat hard. Ze is sinds eergisteren een beetje verkouden en krijgt er steeds meer last van. Zo zielig. Temperatuur is nog wel goed (37,1). Hou het wel extra in de gaten. Al die enge verhalen over rsv.

De nachten gaan hier nog heel wisselend. Meestal komt ze 3 keer per nacht. Ze slaapt wel steeds vaker weer makkelijk in na een voeding. Vannacht toevallig dan weer een keer niet. Ze heeft na de eerste nachtvoeding op mn buik geslapen tot de tweede. Heeft misschien met haar verkoudheid te maken... mijn man is sinds deze week weer aan het werk dus die probeer ik te laten slapen. Als hij een voeding zou overnemen zou ik op ongeveer die tijd moeten kolven, dus dat heeft niet zoveel in.

Zijn hier moeders die bv geven en al een fopspeen gebruiken? Ik denk dat onze dochter dat wel fijn zou vinden (grote zuigbehoefte) en het zou mijn tepels wat ontlasten, maar ik durf niet zo goed door al doemverhalen over fopspenen en bv (vooral de eerste weken).

14. baboon

baboon Lid

21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Ah wat sneu. Hopelijk went ze er snel aan! Succes...

15. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Katin87 Ahh nee daar was je al zo bang voor, wat naar! Sterkte!

@baboon stomme vraag misschien maar kan je niet van tevoren kolven en invriezen of in de koelkast bewaren voor snachts mocht je man een keer wat over willen nemen? Ik geef geen bv dus heb er echt geen verstand van dus sorry als het een stomme vraag is..

16. baboon

baboon Lid

21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Geen stomme vraag hoor @DangerBlonde , ik had het ook niet geweten als ik nu geen bv had gegeven. Als ik in de nacht niet voed, staan mn borsten op springen dus het is of voeden, of afkolven. Ik zou er denk ik wel 1 kunnen overslaan, maar weet nooit van tevoren hoe vaak ze snachts komt.

17. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Tijd gaat hard hè, onze meid is alweer 4,5 week oud.

Hier komt ze snachts ook 2-3 keer en ben dan idd blij dat ze kan drinken omdat Mn borsten op klappen staan dan ;).
    Ik heb haar al een paar keer eventjes een speentje gegeven, met name toen ze last had van krampjes.
    Dit heeft geen problemen gegeven met de bv.

Hopen dat de verkoudheid snel overgaat!

18. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Dangerblonde logische gedachten van te voren kolven en manlief flesje geven maar wat Baboon zegt onze borsten willen dat niet haha. Ze zijn gewend geregeld geleegd te worden en het is dus of kolven of live voeden. En s nachts maak je ook nog eens extra melk aan. Al heeft ze s nachts 2 of zelfs 3x gedronken s ochtends staan mijn borsten op klappen en moet ik soms eerst paar minuutjes afkolven voor ze kan drinken, overvolle borsten bemoeilijkt het aanhappen

Baboon ik gebruik een speentje bij erge krampjes, dat is met name in de avond. Ze hapt nog steeds goed aan. Ik denk dat als je het niet standaard geeft het best kan. Volgens mij doen sterretje en Miesjella dat ook.

Miesjella vindt dit leuk.
  19. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ik heb ook al een speentje gegeven hoor.

20. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Als ik te moe ben voor het geven van een voeding dan slapen we samen gewoon verder. Ik voed dan of liggend op mijn rug en zij op mijn buik of beiden op de zij. Dan hoef ik haar alleen aan te leggen en slaap verder. En inderdaad overdag slapen.

Deel Deze Pagina