@baboon @ike weer wat bijgeleerd haha Ik schrok vanmorgen, meisje heeft in haar borst wat knobbeltjes zitten, alsof ze tietjes krijgt haha gezwollen kliertjes dus. Ze lijkt er geen last van te hebben maar t voelde even raar aan. Hebben jullie kindjes dat ook gehad?
@DangerBlonde ik heb dat nog niet gezien. @billy112 hoe ziet jouw dag er verder uit? Ik zeg dat het met mijn energie nog wel meevalt maar mijn hoofdtaak is nu echt voor mijn dochter zorgen. Als mijn energie het toe laat doe ik een boodschapje maar anders doet mijn schoonmoeder dat. Eten koken doe ik paar keer per week verder eten we uit de vriezer. Een wasje doe ik tussendoor maar verder laat ik de boel wel de boel. Als ik het zo schrijf klinkt het lui, maar zo houd ik het wel vol. En heb dan ook af en toe zin om even naar buiten te gaan als gezinnetje.
Groeien jullie kindjes ook zo hard? Ze is vandaag 5 weken en weegt nu 4060 gram. Ze was geboren met een gewicht van 2835 gr, nadat ze eerst natuurlijk afgevallen is komt ze nu al 4 weken zo'n 300 gram!! per week aan.
Hier ook een speentje naast de borstvoeding. Bij nr 1 ook gedaan en geen last van gehad. Borstvoeding bij babys komt nog door de hormonen danferblonde. Gaat vanzelf weg. Thomas is vandaag 2 weken en zit ook al 300 Gr boven zijn geboortegewicht. Maak me er niet zo druk om. Ze pakken wat ze nodig hebben
Netjes! Ik heb eigenlijk geen idee wat ze nu weegt. Moet 5 dec voor het eerst naar het consultatiebureau. Ik merk aan de kleertjes dat ze snel groeit, denk dat ze nu tussen de 4 en 5 kilo in zit. Maar ze was ook al 3600 gram/52 cm bij de geboorte. Maatje 50 begint nu krap te worden, 56 past al goed. En aan de luiers, ben op maatje 2 Pampers overgestapt, die zitten net iets beter vind ik. Eigen merk van de kruidvat/Etos enzo valt echt mega klein uit vind ik vergeleken met Pampers.
Poeh 300 gram per week? Vorige week op het CB zeiden ze dat kindjes gemiddeld zo'n 100 tot 150 gram per week aankomen. Ik moet 4 december naar het bureau. Ben heel benieuwd hoe zwaar en hoe lang Mia nu is. Vorige week dinsdag woog ze 4600 gram. Maat 56 past nog mooi, maat 50 zijn naveltruitjes. Maar Ja, ze was al 54 cm bij de geboorte. Ik kan wel zien dat ze flink gegroeid is. Zaterdag gaan de 3 zussen met elkaar op de foto. Ik heb voor alledrie dezelfde kleren besteld. Een bruin broekje en een spijkerblousje van Lief!.
Dat klopt dat zeiden ze tegen ons ook Elsa. Maar zij doet even 2 a 3x zoveel haha. Mijn moeder heeft bij mij altijd gezeur gehad dat ik te klein en te licht was, daar hoef ik mij met haar geen zorgen over te maken geloof ik Hier zitten we nu tussen mt 50 en 56 in. Qua luiers past ze nog mt 1 en inderdaad pampers zijn net wat groter. Ik gebruik voornamelijk wasbare luiers nu sinds 1,5 week ze moest daarvoor eerst 3,5 kg wegen.
Iemand ervaring met het kipkep woller warmtekussen tegen krampjes? Zag er gisteren reclame van voorbij komen. Of iets anders met warmte wat je bij een baby op de buik kan leggen?
Ik geef ook alleen speentje bij grote zuigbehoefte of bij krampjes. Hier heeft mn partner soms ook gekolfde melk zodat ik kan slapen maar bv de voeding midden in de nacht. Voor de nacht en in de ochtend ligt ze aan de borst zodat ze toch geleegd worden. Hier is de productie snachts ook het beste.. Volgens mij zit ik nu in een clusterperiode. Ze slaapt sinds gisteren in haar eigen bedje en we proberen haar zelf (dus wakker) in slaap te laten vallen.. vannacht is dat gelukt na 3 x terug te zijn gegaan om een aai over haar bol te geven en weer welterusten te zeggen.. maar gisterenavond (dan heeft ze echt haar terror uurtjes) en vanmiddag lukte dit echt niet en heb ik haar op den duur maar weer aan de borst gelegd.. na de 3e poging en 2 uur verder, had ze 4 slokjes op en toen was ze knock out.. Ik vraag me nu dus af of het echt de voeding was die ze tekort kwam of ze gewoon nog niet zelfstandig in slaap valt? En is dit mss nog te vroeg? Elke x bij voeden stopt ze op den duur met drinken en dan denk ik dat ze voldoende heeft maar na een half uur of uur drinkt ze toch weer wat.. Vind lastig hoor!!
Ik geef borstvoeding en gebruik ook een speentje. Heeft ze vooral nodig om in te slapen, als ze hem uitspuugt vraagt ze er niet achter. De vermoeidheid begint hier nu ook wel door te wegen. Had mezelf voorgenomen bij te slapen overdag maar tot nu toe lukte dat nog niet echt. Zit ik meer Netflix te kijken of andere dingen te doen. Niet zo slim natuurlijk. Ons meisje slaapt voorlopig nog bij ons op de kamer. Vind ik wel gemakkelijk als je bv geeft. Gewoon bedje uithalen en bij je nemen. Hoef je zelf niet op te staan.
Oh meiden die bv geven, respect. Ik vind het knap. Heb het geprobeerd maar ben erg blij dat ik over ben naar de fles. Vandaag zijn we naar cb geweest en mannetje is super gegroeid. Hij weegt nu 4485 gram !
Blijft uitproberen en kijken wat beste werkt. Bij ons slaapt ze de ene dag in een keer in der bedje en net als gister ben ook een paar uur bezig geweest. We komen er wel . Met het voeden laat ik haar eerst aan de ene borst en als ze loslaat wacht ik eventjes en ga daarna der luier verschonen, dan wordt ze weer wat wakker en kan ze aan de andere borst. Het kan ook zijn dat je idd een regeldag of een clusterperiode hebt (vaak savonds) is behoorlijk vermoeiend. Maar alles voor de kleintjes
Meiden die flesvoeding geven ik heb even een vraagje. Hoeveel uur laat jullie kindje ongeveer tussen de voedingen? En maken jullie ze wakker voor de voeding? Ons mannetje krijgt nu 120 cc met 4 scheppen. En hebben jullie een bepaalde regelmaat? Bedankt alvast
Ons meisje is hier ook flink aan het groeien zeg. Zo vlug dat dat gaat precies. 2cm langer dan bij de geboorte en reeds 240 boven haar geboortegewicht. Ze is nu 3 weken oud
Hoe oud ze is nu? Misschien inderdaad een groeispurtje of een clusterdag/regeldag. Persoonlijk vind ik het nog wat vroeg om haar in haar eigen kamertje te laten slapen.
Wij laten haar al vanaf de eerste dag op der eigen kamer slapen met de babyfoon met camera naast ons, gaat prima. Gisteren voor het eerst weer sex gehad, deed geen pijn gelukkig.
Meestal tussen de 3 á 4 uur en onze meid krijgt ook 120 cc met 4 scheppen. We zijn nog wel een beetje aan het rommelen met de flessen. We gebruiken de dr Brown met een fase 1 speen, maar ze doet er zo ontzettend lang over om die fles leeg te krijgen en 9/10 X gaat hij niet eens leeg. Ik heb al eens de s speen van difrax geprobeerd, maar die ging veel te snel. En van de Avent naturel ging ze meer spugen en kreeg ze naar mijn idee meer krampen. Toch de difrax fles proberen?