November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Vond ontlasting ook heel erg eng. Omdat ik best wat bloed verloren heb met de bevalling en daeom ijzertabletten moet slikken en ik aan de antibiotica zit, waarvan ik ook altijd verstopt raakt was is er ook erg bang voor maar viel me uiteindelijk alles mee. Iig niet persen!
     
  2. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik geef flesvoeding en heb ontstekingen gehad. De eerst stuwing worden bij mij altijd ontstekingen. Ik heb sinds dag 3 24 uur met een strakke bh aan rondgelopen. Nu dag 9 voor het eerst uit gedaan. Ontstekingen werden met dag 4 al minder dankzij ab kuur. Af en toe voel ik het nog toe schieten en ik lek een klein beetje.
     
  3. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik ben nog niet bevallen, maar wil jullie verhalen natuurlijk niet missen! Ik zit dus op de mee lees stand
     
    ike, chantalvl, Miesjella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Hebben jullie een goede kraamweek gehad?

    Ik heb helaas niet 1 van de 2 kraamverzorgster die ik als voorkeur heb opgegeven. Maar ik heb nu ook een leuke. Ze vertelt Emma heel erg met de verzorging.

    Is wel eerlijk en recht voor de raap, maar dat vind ik wel fijn.

    Morgen gaat mijn man weer werken, maar ik heb gelukkig de hele week nog kraamzorg van 8 - 16 en woensdag van 8 - 17.
     
  5. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb een hele fijne en goede kraamweek gehad. Was een iets oudere vrouw die me alles goed heeft uitgelegd en super heeft geholpen met alles. Ze is ook bv coach wat mij ook erg geholpen heeft.

    Helaas was vandaag alweer de laatste dag, nu moeten we het alleen gaan doen :eek:. Gelukkig doet de kleine meid het super en we moeten haar zelfs snachts wakker maken voor de voeding.
    Nu ligt ze lekker bij me in bed, bleef in der eigen bedje huilen. Heel vervelend zon kleine frummel op je, nu kan het nog ;).

    Slapen ze bij jullie al een beetje door?
     
  6. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Vervelend zeg! Gelukkig heeft de kuur goed zn werk gedaan.
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Het langste wat hier tussen 2 flessen heeft gezeten is 4,5 uur. Maar meestal zit er 3 á 4 uur tussen.

    Vanavond was het drama met onze 2e. Wilde met geen mogelijkheid slapen. Uiteindelijk is ze om 22.00 uur bij ons in bed in slaap gevallen. Nu maar hopen dat ze niet wakker wordt van Mia.
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  8. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Wat pittig allemaal Elsa! Mijn man heeft een bijna een maand lang onbetaald verlof opgenomen. Daar ben ik een onwijs blij mee.. Zit nog steeds on een ritme met voeden en kolven dus best tijdrovend met een peuter in huis...
     
  9. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hier een korte kraamweek gehad. 3 dagen kraamzorg en 3 bezoeken vaan de vk.
    Ik had al minimale zorg af genomen. Omdat ik niet echt veel uitleg nodig heb. Eigenlijk alleen de controles. Wat dat betreft ging alles goed dus hebben we de zorg eerder afgesloten.

    Hier zitten er tussen 2 flesjes 4 à 4.5 uurtjes. Flesje rond middernacht en dan tussen 4 en 5 uur nog een fles.
    Hier ligt de tweede bij mij in bed en de baby ligt op de kamer. Zl slaapt gelukkig door en baby huilt niet echt.
     
    Ilse84 en Miesjella vinden dit leuk.
  10. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik kom hier ook mee kletsen! :D
    Gisteren bevallen van een gezonde dochter. De eerste nacht ging goed, 12 uur laatste flesje waar ze eigenlijk te moe voor was, rond half 2 krampjes dus even huilen. Daarna lekker warm bij ons in bed gelegd. Met wat geluidjes heeft ze heerlijk doorgeslapen tot half 8. Temperatuur blijft nog niet helemaal op peil maar zit wel rond het goede dus dat zal wel snel bijtrekken. Ze drinkt heel goed gelukkig.

    Onze kraamzorg zal ieder moment hier zijn, ik ben eigenlijk heel benieuwd wie er komt.

    Ik heb 3 hechtingen, 2 inwendig en 1 uitwendig. Voel me ook wel erg beurs haha, maar moet zeggen als ik zit gaat t wel prima en als ik eenmaal sta en rondloop een paar minuten gaat t ook prima. Vreesde voor pijn met plassen maar totaal geen last van. Ontlasting hou ik wel Mn hart voor vast nog :rolleyes: verlies wel best wat bloed en vocht nog. Moet toch wel om de 1,5-2 uur verband verschonen.
    Tot nu toe nog geen stuwing. Ik wilde de tabletjes niet vanwege verhoogd depressie risico, ga het met een sportbh/top proberen als het nodig is.
     
  11. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Dan doet de kleine meid het al goed @DangerBlonde, fijn!

    De eerste dagen is het allemaal nog wat gevoelig maar dat zal snel overgaan hoor :).
    Ben je gister nog in het ziekenhuis gebleven dat de kraamhulp vandaag komt?
     
  12. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ze doet het super!

    Het is wel gevoelig ja, maar ik kan zitten dat is al heel wat als ik de kraamzorg moet geloven haha ;)
    Ik mocht gisteren pas rond half 10 naar huis omdat ik geen gevoel in mijn rechter bovenbeen had. Ze waren bang dat er misschien een complicatie was. Rond 8 uur was het echter gewoon terug dus de verdoving heeft gewoon een zenuw geraakt waarschijnlijk. Niks aan het handje.
    Maar de kraamzorg wilde gisteren een telefonische uitleg doen zodat we de nacht door kwamen en dan zouden ze vandaag voor t eerst komen. Er was gisteren toch niks heel speciaals en alles ging prima met ons. Vandaag dus dubbele uren haha ook fijn.
     
  13. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Oh vandaar!

    Nou fijn dat met beide alles goed is, kun je eindelijk gaan genieten :).
     
  14. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Genieten doen we volop. Nooit geweten dat je zo verliefd kunt zijn op een kindje! Wat speciaal is dat!

    Ik merk dat de adrenaline van de bevalling me tot vanavond lekker voor de gek heeft gehouden. Het roze wolkje was er wel even :rolleyes:
    Begin sinds vanavond wel te merken dat ik echt rust moet pakken. Hadden jullie dat ook? Kreeg ineens wat meer menstruatie achtige buikkrampen en werd meer duizelig en misselijk. Vooral die misselijkheid kan ik niet goed thuis brengen, dat begon met vlagen vlak na de bevalling al. Hoort dat erbij? Of zou dat van de oververmoeidheid zijn? Heb sinds de start van de bevalling vrijwel 48 uur amper tot niet geslapen haha.
    Manlief heeft zich opgeofferd om met de kleine een nachtje beneden te slapen zodat ik kan proberen wat bij te slapen vannacht. (Ik heb hem afgelopen nacht laten slapen lekker eigenwijs haha) :rolleyes:
     
  15. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb na de bevalling ook bijna 48 uur niet geslapen, kwam idd denk door de adrenaline. We hebben dit ingehaald door smiddags ook even 1 tot 2 uurtjes rust te pakken.

    De menstruatieachtige krampen kunnen naweeen zijn. Misselijk ben ik niet geweest maar zou niet gek zijn als dat met de oververmoeidheid te maken heeft.
     
  16. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Menstruatie achtige krampen zijn waarschijnlijk naweeën. En zorgen ervoor dat je baarmoeder weer slinkt naar haar eigen formaat!
     
  17. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Naweeën heb ik heel erg last van gehad. Is nu gelukkig over. Stuwing was zondag heel erg, ook iets koorts. Borsten doen nu nog wel zeer, maar het wordt al minder.

    Gisteren weer meer op de been geweest (mocht de eerste 4 dagen niet b vanwege de ruptuur) en dat merk ik aan het vloeien, dat is weer wat meer geworden. Ook heb ik enorm veel last van mijn schaambeen. Vandaag komt de bekkenfysio nog, dan zal ik haar eens vragen of zij er iets mee kan.

    Met Mia gaat het erg goed. Drinkt al 90 cc per voeding, nam echt geen genoegen met minder. Ze was gisteren nog wel afgevallen, maar ik ga ervan uit dat ze vandaag wel weer aangekomen is. Scheelt dat ze door haar gewicht wel vrij veel mag afvallen. Vannacht heeft ze ook gewoon in haar bedje geslapen. De afgelopen 2 nachten was het in haar eigen bedje alleen maar huilen en bij mij was ze stil.

    Gisteren heeft ze de gehoortest en hielprik gehad. Gehoortest was goed. En bij de hielprik heeft ze geen kik gegeven. Harde dame:D. Sliep gewoon door.
     
    DangerBlonde en Miesjella vinden dit leuk.
  18. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier even klagen.... Inmiddels al twee antibiotica kuren achter de rug en nog steeds blaasontsteking.. Wordt nu op kweek gezet en hoop dat ik weer een anti biotica kan krijgen wat samen gaat met bv.

    Sinds gisteren avond ook nog eens een aambei ter grootte van een druif. Dus het feest is helemaal compleet daar beneden.

    Gelukkig doet lotte het goed. Ze gaat steeds iets beter aan de borst drinken. En is gisteren voor het eerst aangekomen
     
  19. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    De kraamhulp zei ook vanmorgen dat het erbij kon horen die misselijkheid, in combinatie met het duizelige en de krampen. Toch ook oververmoeid inderdaad. Vannacht tot half 6 wakker geweest ook omdat mevrouw niet wou slapen en veel krampen had. Beetje aan het stoeien met de flesjes. De ene speen zuigt vacuüm waardoor ze er niks meer uit krijgt en de andere gaat veel te snel waardoor ze krampen krijgt en eigenlijk niet voldaan is na de fles.
    Vandaag een andere speen op de fles geprobeerd op advies van de kraamhulp en dat lijkt perfect te werken, heb haar de hele ochtend niet gehoord haha klein spook.

    Moet wel wat meer rust houden van de kraamhulp, heb het ook wel nodig. Wil graag zoveel maar moet even op mijn tellen passen. Ze stuurt me gewoon naar bed haha.
    Moet wel zeggen dat ik de hulp van gisteren leuker vond, spontaner. Deze is al wat ouder en ook wel heel aardig, maar toch anders. Even wennen ook.

    Trekkende hechting en stuwing begint hier langzaam ook op gang te komen. Heb me in een sportbh gewurmd en manlief de opdracht gegeven om witte kool te gaan halen (nadat ik hem een foto heb laten zien van witte kool haha hij kent het niet..). En even verloren met een boodschappenlijstje naar de prenatal gestuurd voor meer kraamverband (loop echt overal helemaal doorheen in twee uur tijd ook als ik er twee tegelijk pak) en wat extra truitjes in een kleinere maat. Zijn jullie mannen ook soms zo verloren? :p Wel heel lief haha hij doet het wel allemaal.

    @Elsa86 fijn dat je langzaam opknapt en wat goed dat Mia het zo goed doet!

    @Ilse84 he balen van die aambeien en die pijn. Klaag maar lekker even hoor, hier mag het ;)

    Hoe gaat het met de andere dames?

    Ondanks het herstellen en amper slaap moet ik zeggen dat ik wel heel erg geniet van ons meisje. Wat een bijzondere ervaring. En ik dacht nog wat als ik haar helemaal niet leuk vind.. :p
     
  20. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @Ilse84 : klagen mag hier hoor! Wel vervelend zeg, hopen dat het snel overgaat.

    @DangerBlonde : kraamhulp zei tegen mij dat je het beste een speentje kunt gebruiken met het kleinste gaatje. Ik geef bv dus verder geen ervaring mee.
    Hier heb ik mijn mannetje ookal een aantal keer naar het kruidvat gestuurd met een lijstje. Hij is super behulpzaam en lief voor mij en ons meisje. Als ik hem met haar zie smelt ik :).

    De kleine doet het ook super en drinkt heel goed aan de borst. Had eergister een clusterdag en dat vind ik wel even moeilijk. Hoop dat er op een gegeven moment toch een soort van regelmaat gaat komen in de tijden van de voedingen.
    Donderdag laat ik mijn nagels doen en vind het nu al spannend dat ik dan 2 tot 2,5 uur van huis ben.
     

Deel Deze Pagina