November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    @DangerBlonde ik reageer gelukkig niet heel slecht op hormonen. En als ik merk dat ik er toch niet tegen kan, laat ik hem weer verwijderen.

2. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @DangerBlonde : eind januari moet ik weer beginnen met werken en zie het niet zitten om op het werk te moeten kolven. Aan de ene kant vind ik het wel jammer omdat het juist zo goed gaat die bv en aan de andere kant lijkt het me straks ook wel fijn dat ik niet meer de enige ben die haar eten kan geven.

Hoeveel uur gaan jullie straks werken en gaan de kinders dan naar de opvang?

Ik ga straks 32 uur werken en ze gaat dan 1 dag naar opa en oma en 1,5 dag naar de opvang. Omdat mijn vriend in ploegendiensten werkt zal hij veel thuis zijn met haar.
    Had zelf ook liever minder gaan werken maar daar ging mijn werkgever niet akkoord mee.

3. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    @DangerBlonde jaa ik heb endometrioseen en vleesbomen. Niets werkt bij mij. Heb koperspiraal gehad. Die viel er na een maand dus uit. Mirena gehad alleen maar buikpijn dus weg laten halen. Nuvaring is maar een raar iets. Prikpil gehad...nou....daar wil ik het niet over hebben. Verschillende soorten pil gehad...zelfde als Prikpil. ..laten we het erop houden dat ik NIET aardig ben. Weer mirena gehad en die i's een kwartier na het plaatsen ook weer weggehaald. Has direct weer buikpijn. Ik heb de hint nu wel begrepen. Anticonceptie is niets voor mij.:roflmao:

4. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik werk niet en ga ook niet weer werken. Ben bij de geboorte van Selena gestopt en dat bevalt prima!

Mikkie32, SJ86 en Miesjella vinden dit leuk.
  5. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Owh wat lekker kan me eigelijk heel goed voorstellen. Stiekem zou ik dat ook wel willen.

Vandaag op het program. Jaja mijn eerste uitje zonder Lotte haha. Liever iets leukers gedaan dan een sollicitatiegesprek, maar ach.

SJ86 vindt dit leuk.
  6. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Samila haha ik snap je ‘niet aardig’ punt haha :roflmao: heel herkenbaar dus. Ik heb ook al tegen mijn man gezegd als wij klaar zijn met kindjes dan gaat bij jou de knip er in! Daar is ie t nog niet helemaal mee eens en hij trekt al wit weg bij het idee haha maar ik ga echt niet Mn hele leven hormonen slikken. Ja daag. Voor nu even die koperspiraal proberen totdat we weten of we een tweede kindje willen.

@Ilse84 succes!

@Miesjella je baas moet daar toch aan mee werken?
    Snap wel dat je kolven op je werk lastig vindt, zou ik denk ik ook vinden. Misschien nu wat extra kolven voor in de vriezer haha dan heb je een voorraadje nog.
    Ik ga 32 uur proberen te werken weer, 24 uur op locatie en 8 uur vanuit huis. Ik heb 3 dagen opvang, 1 dag oma 1 dag schoonzusje en 1 dag man vaste vrije dag. Ook hij werkt in ploegen dus daar kunnen we wel omheen plannen zodat ik die thuiswerkdag in elk geval 5-6 uur kan werken in rust. En die andere uren plak ik wel ergens in de week er tussen.

7. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @Ilse84 : Succes!

@DangerBlonde: Ja zit daar wel aan te denken om de vriezer nu gewoon vol te gooien alvast ;), maar weet niet of ik dat ook echt ga doen.

Ik mag blij zijn dat ik nog een baan heb (kwam daar zwanger binnen zonder dit te melden en voor mijn functie is parttime eigenlijk niet mogelijk) dus sta helaas nu niet echt in de positie om te onderhandelen.

Dat is goed geregeld zo de opvangdagen! Hoef je haar dus niet naar het kinderopvang te brengen, scheelt een hoop geld!

8. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hee, ik heb net een behoorlijk schrikmomentje gehad. Ik liep net met Zoë in de maxi cosi naar de auto. Halverwege glij ik uit, maxi cosi belandt half op de kop/zijkant op de stoep. Gelukkig zat ze goed ingesnoerd en volgens mij is er ook niets aan de hand. Maar ik ben me kapot geschrokken. De kleine zelf hoefde niet te huilen, maar keek wel heel beduusd. Ik wel in tranen natuurlijk en 2 kapotte knieën.

9. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @Katin87 dat is schrikken zeg! Fijn dat met Zoe alles goed is.
    Ik weet niet of het mogelijk is de maxi cosi na te laten kijken? Ik weet dat als je er een ongeluk mee hebt gehad ze zeggen dat de cosi niet meer veilig is. Ik weet niet of dat na zoiets ook is?

@Miesjella jammer dat je stopt met de bv. Ik ga op het werk kolven. Wel even kijken hoe dat allemaal moet. Ik werk in de zorg en ik kom zonder kolven al tijd te kort. Maar ik heb het recht om te kolven en wil zo lang het gaat door met de bv.
    Ik heb al een behoorlijke voorraad in onze vriezer en bij mijn schoonouders. Ik kolf bijna dagelijks 1x na na een voeding. Dan heb ik tussen de 60 en 120 ml en ze dronk nu maar 50 cc op toen ze de fles kreeg. Met 1x nakolven heb ik dus voor 2x. Voor nu dan, straks als ik ga werken zal ze meer drinken.

@ oppas ze gaat 1 a 2 dgn per week naar een gastouder. Die gastouder is super flexibel wat erg fijn is met mijn onregelmatige diensten. Mijn man, die een handicap heeft, kan niet alleen voor de kleine meid zorgen, 1 a 2 dgn per week hebben we iemand die samen met mijn man thuis voor ons meisje zorgt. Ik heb een vriendin die 2 ochtenden in de week ook kan oppassen. En mijn schoonouders willen af en toe oppassen, vooral in de weekenden of als wij een dagje weg willen. Zo moeten we mijn 24u toch wel op kunnen vangen. Het meest lastige is dat ik geen vaste werkdagen en tijden heb. Ik zal dus iedere maand opnieuw de puzzel moeten leggen.

@poepen eerst poepte ze iedere dag, later soms om de dag en nu heeft ze vrijdag voor het laatst gepoept. Bij bv schijnt het zomaar te kunnen dat ze zonder problemen maar 1x pw poepen, we zullen het in de gaten houden. Ze drinkt genoeg in ieder geval, ze komt vaak en heeft volle plasluiers.

10. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Jeeetje wat is dat schrikken zeg. Ben je een beetjr bekomen? Je zult morgen wel veel last hebben ervan, denk ik. Beterschap!

11. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ow katin wel schrikken. Gelukkig zat ze goed ingesnoerd zeg.

12. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ik ga uiteindelijk weer 3 dagen werken. Doordat ze te vroeg is heb ik langer met N. thuis. Heerlijk.
    Ik werk in het onderwijs en dus heb ik recht op de twee weken kerstvakantie achter mijn verlof aan. Daarnaast neem ik ouderschapsverlof op. Eerst volledig en daarna voor 1 dag dit schooljaar. Dat betekent dat ik vanaf 20 april 2 dagen werk en vanaf augustus weer 3.

Hier heb ik de voeding weer verhoogd. Ze kwam snachts ineens om de 3 uur. Ja daaaaag..hihi.. nu geprobeerd met 120 ml klare voeding de hele dag (ipv alleen savonds) en nu liet ze er 5 uur tussen. Mooi! Hihi

Heeft een van jullie kindjes een aardbeienvlekje?? N. wel. Ik weet dat het niks ernstigs is en ik ben natuurlijk blij met een gezond kindje, maar het zit op haar neusje. Zo jammer...

13. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ohh kan mij voorstellen dat je schrikt. Ik ging vd week ook bijna onderuit. Fijn dat het wel goed ging met haar.

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    @SJ86 Emma heeft een aardbeivlekje op haar borst. Is inmiddels bijna weg. Mia heeft er 1 op haar ooglid, maar die zie je niet heel goed.

Hebben jullie kindjes een voorkeurshouding? Mia heeft dat wel iets, dus ik leg haar nu iets meer op haar zij. Emma en Fayèn hebben nooit voorkeur gehad.

15. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Katin87 bah wat schrikken! Met jou alles goed nu? Ik zou idd ook de maxi cosi even laten nakijken wat @ike zegt, dat heb ik ook gehoord dat die dan misschien niet meer veilig is.

@SJ86 fijn zo lang verlof! Krijg je ouderschapsverlof doorbetaald? Ik krijg het niet betaald dus ik ga het niet opnemen als het niet hoeft...
    wat is een aardbeivlekje trouwens? Gaat dat nog weg? Hier wel een bruin pigmentvlekje op de borst, ik denk een soort moedervlek. Dokter heeft t nagekeken en het lijkt nu niks bijzonders, moet het in de gaten houden.

@Elsa86 die van mij beweegt teveel om een voorkeurshouding te hebben haha! Ze ligt eigenlijk altijd op de rug en ik probeer haar als ze bij me ligt ook vaker op de zij te leggen. In de box leg ik haar ook wel vaker met de voetjes naar de andere kant, dan draait ze haar hoofd toch naar ons toe of naar de tv of naar de kerstboom met die O zo interessante lichtjes. In bedje klem ik een knuffeltjes aan een kant van haar hoofd tussen het bed en de matras dan gaat ze daar naar kijken. Met het hoofdje een kant op leggen heeft geen zin hier, ze draait toch weg. Hoofdje ziet er nog niet plat uit aan de achterkant, met welke leeftijd ga je dat zien?

Moet vanmiddag met meisje even naar de huisarts. Arme ding heeft al 3 dagen niet kunnen poepen en heeft zo’n pijn, krijst soms drie uur achter elkaar. Alles al geprobeerd van tips hier,zelfs gisteren een theelepel olijfolie gegeven voor de fles en dat helpt ook niet. Hoop dat de dokter haar vanmiddag wat kan geven, gelukkig mocht ik meteen langs komen vandaag. Heb een fijne huisarts die je niet meteen weg stuurt met wacht het nog maar even af.

16. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Mijn knieën zijn kapot en een dikke enkel, maar ben allang blij dat de kleine niets heeft.
    Zoë heeft een duidelijke voorkeurshouding naar links en bij haar zie je ook al enige afplatting helaas. Voordat ze haar spreidbroekje kreeg kon ik haar op haar zij leggen in de box (alleen als ik er zelf bij ben), maar nu gaat dat helaas niet meer. Ik heb van het cb een verwijsbriefje voor de kinderfysio gekregen. Zij gaat me morgen tips geven, ben benieuwd!

17. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een voorkeurshouding. Morgen extra controle op het cb. Zoontje lag przcies hetzelfde met zijn hoofd. Ze liggen met hun hoofd een beetje raar scheef. Gekke is dat hun vader precies zo ligt als hij slaapt o_O
    Vreemde wezenschede soms hoor:confused:

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    @Katin87 wat schrikken zeg. Is de MaxiCosi hard op de grond gevallen? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat er dan scheuren in kunnen komen waardoor hij niet meer veilig is. Dat hoef je niet te zien. Mijn man heeft vorig jaar een auto ongeluk gehad. Er was niks te zien aan de autostoel van Emma, maar we hebben wel een nieuwe besteld en die hebben we ook vergoed gekregen.

Het belangrijkste is natuurlijk dat met de Kleine alles goed is.

Ik heb gisteren eens foto's van mijn 3 meiden naast elkaar gelegd en ze lijken toch wel op elkaar.

Bijgevoegde bestanden:

Miesjella en Samila vinden dit leuk.
  19. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Gelukkkg voor de kleine, beterschap voor jou!

20. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Net bij de huisarts geweest met de kleine, gelukkig was haar buikje niet hard en deden de darmpjes het verder goed volgens de dokter. Heb lactulose siroop gekregen om de boel weer wat op gang te helpen.
    Heb een ideale tip ergens gelezen, hij werkt! Medicijnen in de speen van de fles doen en dan leeg laten zuigen. En daarna de fles er achteraan om lekker weg te spoelen. Geen geknoei met spuitjes en lepeltjes.

Samila vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina