Ik reageer ook niet altijd, ik lees vaak tijdens de voedingen en dan is (lang) reageren niet makkelijk. @lachen ze heeft heel veel stuiplachjes, steeds vaker zien we zo ook op "het goede" moment. Daardoor vond ik het lastig of ze nu al echt lachte. Maar gisteren voor het eerst een echt lachje gezien, toen zagen we ook een duidelijk verschil tussen een stuiplachje en een echt lachje. @slapen ze clusterr s avonds altijd en dat gaat soms lang door. Tussen 23 en 23.30 komt ze nog voor een laatste voeding. Vaak kan ik voor die tijd niet slapen (ivm clusterrn) en dan om 2 en 5 uur en s ochtends tussen 7 en 8. Ik geef op het moment de nachtvoedingen liggend op mijn zij en zo vallen we allebei in slaap. Zo kost het mij de minste energie en heb ik de meeste slaap. @kolven ik kolf inderdaad soms na. S ochtends is daar genoeg melk voor. Soms is er al zoveel melk dat ik eerst moet kolven voor ik haar aan kan leggen. Het spuit er dan soms echt uit en dan verslikt zij zich. Dus vd week eerst 2 minuten gekolfd om een beetje de druk er af te halen en had toen al 140 . net had ik met nakolven 90 cc er is dus genoeg, zeker in de ochtend. Straks reageer ik nog verder. Ik ben nodig hier
@hoeveelheid bv, het is inderdaad een nadeel dat je niet weet hoeveel ze drinken. Ik gok op zo'n 50-60 cc. Dat klinkt heel weinig als je leest hoeveel ze drinken met kv. Ik denk dat ze 50-60 drinkt omdat ze van de week 3x een flesje afgekolfde melk kreeg en 3x dronk ze tussen 40-55 cc. Toen ze 40 dronk kwam ze wat eerder dan gebruikelijk voor de volgende voeding. En pas had ik beide borsten afgekolfd met de volgende voeding weer nagekolfd, ze had 1 borst gedronken de andere niet. Waar ze gedronken had had ik nog niet eens 10 ml en de andere 60 ml. Zodoende mijn redenatie. Ze groeit goed en plast goed dus zal het genoeg voor haar zijn. Ik vind het ook wel lastig wat noem je een volle luier. Maar ik vind de luiers aardig verzadigd. @poepen ik las dat er meer kindjes af en toe weinig poepen. Ze had al een week geen ontlasting gehad nu blijkt het bij bv tot 10 dgn te kunnen duren, maar toch even de ha gebeld. Ik mocht een theelepeltje sinaasappelsap geven. 6U later poepte ze. @ontwikkeling ieder kindje volgt zijn eigen programma. Ze ligt hier veel op haar buik. Ze gebruikt de drinktechniek biological nurturing en daarbij liggen ze op hun buik op jouw buik. Meerdere keren per dag drinkt ze zo en traint haar nekje. Toen ze met 1 week oud op haar buik op het aankleedkussen lag probeerde ze al vooruit te schuiven. Dagelijks probeer ik haar daarom op de grond te leggeleggen zoda ze dat kan proberen. Ze steunt nu al echt op haar ellebogen en onderarmen en duwt zo zichzelf omhoog. Als ze op mijn buik ligt terwijl ik half zit probeert ze op mijn benen af te zetten en tot staan te komen. En dat lukt haar al aardig. Ze is pas 7 weken... @PH1 ik snap dat het je op breekt. Zal ze nooit meer live kunnen drinken? @Elsa86 prachtige foto's
Ik twijfelde ook voor een spiraaltje... met de minipil heb je ook normaal geen bloedingen meer. Alleen mss tussendoor even een beetje bloedverlies. Even afwachten hoe we dat zullen ervaren
Zolang je iedere keer je pamper ververst ziet dat ze heeft geplast is het wel Oke toch. Maar begrijp je bezorgdheid wel. Soms kan die onzekerheid mij ook zo overvallen. Zo’n kleintje is inderdaad wel pittig. Ons Ellie heeft ook soms zo van die momentjes, verder is ze een heel brave baby, dus als ze zo doet zitten we ook wel even met de handen in het haar dan
November mama's 2017 11 oktober Karin: Zoë - 3100 gram en 48 cm 27 oktober Samila: Julène - 2875 gram en 47 cm 29 oktober Miesjella: Alessia - 3535 gram en 53 cm 2 november Elsa86: Mia - 4666 gram en 54 cm Marloesje24: Kay 3 november Aanne88 - 3720 gram en 50 cm 5 november DangerBlonde: Hailey - 3626 gram en 52 cm 14 november Sterretje31: Julie Ivy - 3215 gram, 49cm 15 november Elita: Thomas - 3815 gram en 54 cm
November mama's 2017 11 oktober Karin: Zoë - 3100 gram en 48 cm 27 oktober Samila: Julène - 2875 gram en 47 cm 29 oktober Miesjella: Alessia - 3535 gram en 53 cm 30 oktober SJ86: N. 2685 gram (36+2) 2 november Elsa86: Mia - 4666 gram en 54 cm Marloesje24: Kay 3 november Aanne88 - 3720 gram en 50 cm 5 november DangerBlonde: Hailey - 3626 gram en 52 cm 14 november Sterretje31: Julie Ivy - 3215 gram, 49cm 15 november Elita: Thomas - 3815 gram en 54 cm
November mama's 2017 11 oktober Karin: Zoë - 3100 gram en 48 cm 27 oktober Samila: Julène - 2875 gram en 47 cm 29 oktober Miesjella: Alessia - 3535 gram en 53 cm 30 oktober SJ86: N. 2685 gram (36+2) 2 november Elsa86: Mia - 4666 gram en 54 cm Marloesje24: Kay 3 november Aanne88 - 3720 gram en 50 cm 4 november Luckyme96 - j.ack 3640 en 51 cm 5 november DangerBlonde: Hailey - 3626 gram en 52 cm 14 november Sterretje31: Julie Ivy - 3215 gram, 49cm 15 november Elita: Thomas - 3815 gram en 54 cm
November mama's 2017 11 oktober Karin: Zoë - 3100 gram en 48 cm 27 oktober Samila: Julène - 2875 gram en 47 cm 29 oktober Miesjella: Alessia - 3535 gram en 53 cm 30 oktober SJ86: N. 2685 gram (36+2) 2 november Elsa86: Mia - 4666 gram en 54 cm Marloesje24: Kay Baboon: Norah - 2915 gram en 49cm 3 november Aanne88 - 3720 gram en 50 cm 4 november Luckyme96 - j.ack 3640 en 51 cm 5 november DangerBlonde: Hailey - 3626 gram en 52 cm 14 november Sterretje31: Julie Ivy - 3215 gram, 49cm 15 november Elita: Thomas - 3815 gram en 54 cm
Hier staat het duidelijk uitgelegd https://kiind.nl/biological-nurturing-visie-op-borstvoeding/ De naam intuïtief voeden klopt volledig. E heeft zelf aangegeven zo te willen eten en ik heb haar daarin gevolgd.
Oh help die eerste menstruatie na de bevalling, hoort die zo heftig te zijn? De eerste twee dagen was het maar heel weinig maar ik heb vannacht gewoon twee keer de wc niet gehaald! Zowel met gewoon dun ultra Night verband als met het dikke. Lijkt bijna alsof ik weer net bevallen ben, er komen zo’n golven uit als ik uit bed opsta dat ik meteen overal naast lek, pyama bed alles vies. Is dat alleen de eerste keer zo en zijn de volgende keren weer normaal??
Ons meisje doet het zo goed! Ze slaapt de nachten al door.. gisteren van 21.30 tot 06.00u. Dag/nachtritme heeft ze al. Dat was in nn buik al zo. Savonds clustert ze wel dus dan zijn we veel bezig met voeden. We hebben al een paar x een lachje gespot en dat al met 4 weken oud! Vanmorgen ook toen ik haar uit bedje ging halen.. dat lachje, zo lief!! Als ik haar bij mij op haar buik leg dan kan ze al heel goed met haar hoofd omhoog komen, zo sterk is ze al! Trots
@DangerBlonde hier was mijn eerste menstruatie juist heel weinig. Ik vraag me af of dit wel een menstruatie was. Maar bij Fayèn had ik dat ook. Hier wordt ook doorgeslapen. Om 22.00 uur krijgt ze de laatste fles en wordt dan tussen 6.30 en 7.00 uur wakker. Gisteren was het zelfs 7.15 uur. Overdag en 's nachts slaapt ze heel goed in de pacco. Alleen 's avonds wil ze bij ons liggen. Dan slaapt ze niet als ik haar inbaker. Vanmorgen nacontrole bij de gynaecoloog gehad. Er werd mij verteld dat Ik, bij een evt 4e zwangerschap, ook een keer bij hun moet komen (moet ik sowieso al) om te kijken hoe de schade van de ruptuur is. Als ze een gewone bevalling niet vertrouwen adviseren ze een keizersnede. Maar omdat ik al een ks heb gehad, mag ik altijd kiezen voor weer een ks. Maar ze zei wel dat ik een prachtig bekken heb, gezien het gewicht dat eruit gekomen is Als ik klachten krijg moet ik aan de bel trekken.
Hier de ene nacht wel en de andere niet doorslapen. Max 6 uur achter elkaar. Klaag ik niet over. Vannacht waren het maar 3,5 uur. Maar we zitten nog rond de 6 weken regeldagen dus dat zal wel bijna voorbij zijn nu. Inbakeren doe ik ook alleen overdag, met hydrofiel doeken. Heb gisteren een XXL hydrofiel gekocht, zal wel makkelijker zijn dan twee kleintjes denk ik. En veiliger, gezien ze zo wurmt. Snachts is het niet nodig gelukkig. @Elsa86 misschien moet je echte menstruatie nog komen dan? Was dit misschien een doorbraak bloedinkje? Wel fijn dat de gyn dat zo onder controle houdt met je bekken! Ga je nog voor een vierde kindje denk je? Ik hoop toch dat het maar een of twee menstruaties zijn die zo erg zijn. Ik heb normaal ook wel stevige bloedingen de eerste twee dagen, maar ik lek nooit door en kon me met gewoon maandverband en normaal tampons prima redden. Dit is gewoon echt net een after bevalling bloeding. Twee dikke maandverbanden achterelkaar plakken vannacht zal geen overbodige luxe zijn... en meteen naar de wc sprinten zodra ik uit bed kom. Durf nu eigenlijk bijna de deur niet uit, maar heb zo een afspraak. Gelukkig valt de pijn mee (hebben jullie dat ook zo dat je denkt ach bevallen deed meer pijn, niet zeuren?) Zwarte kleding aan dan maar en bij de afspraak even twee keer extra naar de wc om te checken.. man dit heb ik toch echt niet gemist tijdens die 9 maanden