November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    We hebben er juist een met een gaatje groter gepakt, zodat ie niet vacuüm trekt. En een ander soort speentje (we hebben de flesjes van Philips avent, de natural 0 werkt voor ons dus niet maar de Classic 1 vandaag geprobeerd en die gaat perfect!) heb amper meer een krampje gezien vandaag, ze boert minder en ze heeft veel beter geslapen overdag. Dus die houden we er in. Mn vriend had voor de zekerheid al een flesje van dr brown gehaald op advies van de vk maar denk dat die dus niet nodig is.

    Wat is een clusterdag bij bv?
    We mogen hier de fles geven op een tijdschema (ongeveer om de 3 uur nu) maar ik heb me laten vertellen dat de bv tegenwoordig weer voeden op verzoek is en niet op tijd?

    Geniet van je uitje voor de nagels Hihi! Fijn dat je dat alweer kan! Ik moet er nu nog even niet aan denken om de deur uit te gaan whaha ben al blij als ik de trap op en af kom.
     
  2. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hier begint de vermoeidheid er ook in te hakken. Maar ja..met al 2 kinderen rondlopen waarvan 1 in de "nee" en "ik rol bij alles over de grond uit protest" fase zit is veel rust ver te zoeken. Heb griepverschijnselen. Misschien van de griepprik maar denk een combinatie van.
    Vanmiddag een dutje gedaan. Zl naast me op netflix anders breekt hij de boel af en dl op mijn buik.

    Hier heeft dl ook krampen. Hoort er wel beetje bij hoor. Is een fase waar ze allemaal doorheen moeten. Hier wordt er wat af gekreunt. Wat dat betreft sluit ze aan in de rij. In plaats van huilen kreunen mijn kinderen van de krampen.

    Ik geef de fles maar dat doe ik niet op tijd. Gewoon op verzoek. De ene keer zit er 4 uur tussen. De andere keer 2 uur. Ik ga ook geen tijden aanhouden want wanneer dl de fles wilt en het staat nog niet klaar, produceert ze me toch een geluid voor zo een klein duimpje. Zou denken dat ze wordt geslacht ofzo:confused: haar karakter is al heel sterk aanwezig
     
  3. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hoe is de bevalling eigenlijk bij jullie verlopen? Nog schaam momenten gehad? of heb ik alleen daar last van? Ik dacht dat ik mijn blaas tijdens de ontsluiting goed had geleegd maar niet dus.:eek:
    Bij elke bevalling wel inhoud eruit gegooid:oops: 3 bevallingen 3 keer andere inhoud:rolleyes:
     
  4. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @DangerBlonde : fijn dat je nu wat gevonden hebt wat werkt voor der. Zal toch per kindje verschillend zijn.

    Bij een clusterdag vragen ze heel veel om voeding. Dit was bijna om het uur en aangezien je per voeding ongeveer een halfuur kwijt bent kost dat al je tijd ;).

    Wij voeden ook op verzoek en niet op tijd, eerste paar dagen wel moeten doen omdat ze behoorlijk was afgevallen.

    @Samila : oehh dat lijkt me best pittig zo, zeker omdat je nu eigenlijk toch wel rust nodig hebt. Pak de momenten dat het kan!

    Tijdens de bevalling heb ik ook wat geleegd maar niet Mn blaas :oops:. Ik riep ook dat ik moest Hahah maar kon me er eigenlijk ook niet heel druk on maken op dat moment. Terwijl ik best bang was voor dit scenario van te voren. Gelukkig viel het mee en was het ook gelijk opgeruimd ;)
     
  5. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Met flesvoeding heb je ook een dort clusterdag ofzo? Hier had dl ook zo een dag dat ze aan het hamsteren was geslagen. Kwam elke 2 uur.

    @Miesjella ja is best pittig zo. Maar al gaat desnoods onder dwang maar een dutje doen.
    Hahaha...teken dat je ieder geval de goede kant op hebt geperst.:thumup: op het moment zelf heb je daar maling aan ja...ik had het niet eens door bij de eerste. Bij de tweede moest ik overgeven. Maar ik wist niet dat je ook je blaas kon legen.:eek:
    Eigenlijk vind ik die wel het ergste van alle 3. Die had niemand verteld.
     
  6. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @Miesjella ja regeldagen zijn pittig. Maar wel belangrijk. Clusteren doet ons meisje iedere avond, schijnt er ook bij te horen en hierdoor schijnen baby's 's nachts langer te kunnen slapen.

    @DangerBlonde nog van harte gefeliciteerd met je dochter! Wat fijn dat ze toch zelf kwam.
    Inderdaad is tegenwoordig het advies om te voeden op advies. Ik voed op uur en tijd en op advies. Doe het gewoon dubbelop haha. Ik heb een wekkertje staan zodat ze sowieso iedere 3u aan de borst gaat. Komt ze extra is het helemaal prima.

    Ik heb in de nacht zoogcompressen nodig, loop echt helemaal leeg 's nachts, maar vind met een bh aan slapen niks. Hoe doen jullie dat?
     
  7. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @Samila : gelukkig word het allemaal snel voor je opgeruimd ;). En ze zullen het vast wel eerder meegemaakt hebben moet je maar denken.

    @ike : gisteravond heeft ze ook geclusterd, ben van 21.00 tot 24.00 uur bezig geweest. Toen om 02.00 uur kwam ze weer maar heeft daarna lekker geslapen, is nu pas wakker.

    Ik heb snachts een seamless bh aan (eentje van de action) waar ik ook zoogcompressen in doe.
     
  8. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ah kijk dat wist ik niet met clusteren. Weer wat geleerd!
    We voeden hier op schema maar als ze een half uurtje eerder zich meldt dan is dat zo haha dan krijgt ze ook eerder. We zijn de voedingen nu aan het opbouwen qua hoeveelheid en dat gaat goed. Vannacht om 12 uur weer 10 ml meer gegeven en ze heeft alles netjes opgedronken, kleine gulzigaard. En na een driftbui voor die fles en vieze luier heeft ze doorgeslapen tot half 8, wat een heerlijke nacht na die horrornacht van er voor :rolleyes:
    Dus wij zijn lekker bijgeslapen voor even. Liggen nu heerlijk samen in bed te knuffelen.

    Ik moest van de kraamhulp een sportbh aandoen tegen de stuwing, hij knelt me aan alle kanten bah. Misschien is ie toch iets te klein. Die seamless topjes hadden niet genoeg steun zei ze, die droeg ik ook. Omdat ik een borstverkleining heb gehad heb ik gelukkig geen lekkages. Ben nog aan het afwachten of de stuwing echt erg wordt komende dagen, tot nu toe valt het reuze mee. Beetje gevoelig.

    @Samila ik heb volgens mij ook het hele bed ondergeplast maar ik kon niet meer voelen of het nu vruchtwater was of urine haha. Had er ook echt compleet maling aan op dat moment. Mijn darmen hadden zich in twee keer goed geleegd toen de vliezen gebroken waren gelukkig, bij mijn weten heb ik daarvan niks verloren. Had tijdens het persen wel het gevoel dat ik moest poepen maar toen was het hoofdje al bijna er uit dus heb mezelf gezegd dat dat erbij hoorde en door geperst.
    Zag wel achteraf op de foto’s dat ik super scheef geschoren had en enorm veel rode bultjes van ingegroeide haren :roflmao: zag er niet zo florissant uit haha. Dacht nog snel ff scheren voor de bevalling maar dat was geen succes op gevoel. En een paar blaartjes op Mn buik omdat ik mezelf had verbrand tijdens het opvangen van de weeen thuis met een te hete douche:p had ik op dat moment ook niet door, hoe heter hoe beter op te vangen.
    O en ik was ook misselijk voordat de prik er in zat, moest steeds kokhalzen van de pijn. Maar had eigenlijk niks meer kunnen eten vanaf dat het begon dus er kwam ook niks uit.
     
  9. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @Miesjella kan je met die bh ook voeden? Ze komt hier om 12-2-5 dus moet er wel echt mee kunnen voeden.

    @Ilse84 klagen mag best. Hoeveel weegt jullie meisje nu?
    Het consultatiebureau hier heeft iedere week een weeg uurtje, daar wil ik vanmiddag naar toe. Gisteren thuis haar gewogen in de beslagkom op de keukenweegschaal haha. Met kleertjes en luier aan 3200 gr. Ik hoop dan stiekem toch op 3kg straks.
     
  10. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ze weegt nu 3000 gr. Dat is 90 gr boven haar geboorte gewicht.

    Wij hebben een weegschaal aangeschaft via marktplaats op advies van de kraamzorg om te kijken wat haar gewicht doet. Drinken gaat nog steeds onregelmatig en voedingen duren weg lang haha
     
  11. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @ike : ik doe een band van me schouder naar beneden, omdat zo soepel is kan dit makkelijk.

    Afgelopen zondag woog de kleine meid 3520 gram, iets onder haar geboorte gewicht. Ik kan haar zelf nu niet wegen, dit hoeft toch niet persee?

    Heb wel mezelf gewogen, van de 13kg die ik was aangekomen ben ik er al 11 kwijt :)
     
  12. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @Miesjella dan zal ik ook eens kijken bij de action. Bedankt voor de tip.
    Wegen hoeft niet perse maar omdat Ilse haar kindje en mijn kindje moeite hadden met aanhappen is het voor ons wel raadzaam om te wegen. Mijn dochter kan inmiddels zeer goed aanhappen en drinken, het wegen is om in de gaten te houden of ze nu ook echt goed aankomt en blijft aankomen.
    Let op dat je niet teveel afvalt, door bv val je ook nog meer af. Ik moest vd kraamverzorgster 3kg boven mijn oorspronkelijke gewicht blijven. Ik weeg nu 5 kg meer dan voor de zwangerschap.

    @Ilse84 netjes hoor! Kindjes hebben 2 weken om terug te komen op hun geboortegewicht en als zij ondanks de voedingsproblemen al 90 gram aan is gekomen lijkt mij dat super positief!
     
    Miesjella en Ilse84 vinden dit leuk.
  13. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Die dame van mij drinkt, poept en plast Goed, maar is vanmorgen voor het eerst weer iets aangekomen. Ze weegt nu 4420 gram.
     
  14. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Goed uitgelegd Ike! We gaan vandaag naar drie van de 8-10 voedingen naar de borst. Het gaat steeds wat beter. Dus ben heel benieuwd. Ik lijk wel wat op overproductie af te gaan. Nadat ze gedronken heeft in de ochtend kolf ik na, omdat mijn borsten nog vol zitten en dan kolf ik nog 150 ml oops...
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  15. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    150 ml is wel veel @Ilse84! Ik hoef niet veel meer te kolven. Ze drinkt nu goed. Ze slaat alleen regelmatig de linkerborst over en die moet ik dan afkolven.

    Gisteren wegen wezen bij het consultatiebureau. Vrijdag woog ze 2855 gram, net boven het geboortegewicht en gisteren al 3095 gram!
    Het consultatiebureau had gezegd dat ze 150 gram per week aan moest komen, zij doet gewoon even 240 gram in 5 dagen... Hihi Super trots!
     
    Miesjella, Ilse84 en Samila vinden dit leuk.
  16. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Oefff...dat ken ik. Kan je je borsten wel leegkolven? Bij mij is dat namelijk nog nooit gelukt.
     
  17. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Nou we blijft wel melk stromen. Kan zo een half uur effectief kolven. Maar probeer het zo leeg mogenlijk te maken. Ben anders een beetje bang voor borstontsteking.

    Wij hebben hier ronde 1 aan griep te pakken. Ook de kleine meid. Twee weken oud en al groene snottebellen en verstopte neus. Super zielig.
     
  18. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Wow super zeg!!!! Moet wel zeggen dat ik een super voorraad heb nu. Af en toe wel handig als ze niet een borst drinken.

    Hebben jullie verstand van kolven? Ik heb nu een medela symphony gehuurd. Ik heb thuis een ardo liggen maar daar ben ik nooit vriendjes mee geworden en twijfel nu tussen de freestyle of de horigen.
     
  19. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik kreeg van de kraamverzorgster de tip om de medela swing te kopen.
    Ik heb inderdaad ook al wat melk in de vriezer liggen. Knap dat je 30 minuten kolft, ik ben er na een kwartier wel klaar mee. Ik zie dan ook niet veel meer gebeuren.
     
  20. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Ik kolf de heel slecht met de Medela. Ik gebruikte de kolf van de kraamzorg. Onbekend merk, maar werkte als een tierelier. Binnen 15 minuten waren mijn borsten leeg. Met Medela zaten, na 30 minuten kolven, mijn borsten nog bomvol.
     

Deel Deze Pagina