Dat scheelt al een hoop slaap! Blije mama blije baby! Hier een baby die net prikjes heeft gehad. Ze is erg huilerig en hangerig vandaag en wil niet alleen in bed slapen...
weet niet hoe lang ik de borstvoeding nog vol kan houden... laatst al tongriempje en lipbandje laten behandelen omdat dit te strak was, ging even goed met drinken maar merk aan alles dat m’n meisje niet tevreden is... ‘s nachts gaat het super, dan meldt ze zich tussen 3 en 4 uur voor een voeding, drinkt 10 minuutjes en slaapt weer verder tot 6:30. ‘s ochtends en ‘s avonds is het gewoon niet meer te doen. Zo onrustig, zoveel huilen, zoveel krampjes . Tijdens het drinken klakt ze nog steeds en begint ze ook weer meer los te laten, maar ook heel vaak valt ze aan de borst in slaap, leg ik haar weg en vervolgens wordt ze kort daarop weer wakker en is dan helemaal overstuur. Weet gewoon niet meer wat ik er mee moet. Heb vanmiddag voor het eerst gekolfd, 125cc in zo’n 10 minuten. Zal haar dat straks eens aanbieden (hopelijk pakt ze de fles) en kijken hoe dat gaat. Fulltime kolven lijkt me erg zwaar dus weet niet of dat een optie zal zijn... als ze nou m’n enige kindje was, dan is het alweer anders, maar er loopt hier nog 1 van 20 maanden rond en die eist ook heel veel aandacht op. Zit hier soms zelf te janken door al dat gejank om me heen (synchroom janken? ) Keuzes keuzes keuzes...
Hier ligt ze er tegenwoordig overdag ook in... ze sliep hartstikke goed overdag, maar zie m’n vorige berichtje
Hier ook een onrustig meisje en nog bv. Ik vraag me af of dat anders gast worden als ik kv ga geven... Heb je al contact gehad met een lk? Kan het zijn dat ze nog moet wennen aan het gekliefde tongriempje en lipbandje.
Ahh bah.. wat lastig he! Zeker als het wat lastiger gaat icm een oudere broer of zus met de leeftijd dat hij of zij ook nog veel aandacht nodig heeft. Herkenbaar. Mijj zoontjeis nu bijna 18 maand. Ik geef geen bv...maar kan mij indenken dat dit nog meer van je vraagt.. Je doet het goed hoor. Luister naar je gevoel.... alles is goed!
Nee... kinderen kunnen na een vaccinatie koorts krijgen. Door in te bakeren kunnen ze de warmte niet goed kwijt (warmtestuwing) . Om 20 uur doe jij dus het kleinere flesje? En hoelaat komt je kindje dan weer. Ik giet ook niet af hoor.. dus zal zo'n 165 ml zijn.
@Sterretje31 wat lastig zeg. Fulltime kolven is zeker heel zwaar. Ik heb bij Fayèn ook fulltime geloofd. Al vanaf dag 4, omdat ze niet goed dronk aan de borst. Dat was geen doen met nog een dreumes van 16 maanden. Ik ben dus na 3 weken al gestopt. Borstvoeding is voor mij niet weggelegd. Ik vind het veel te intensief en geef net zo graag gewoon een flesje kv.
Helaas moeten we L. na het voeden overeind houden door de refluxklachten. Dus het is niet even snel voeden . Maar gelukkig komt ze de afgelopen week maar 1x s nachts! Dat is nog goed te doen. Hoop dat het zo blijft. Wat balen meid dat het allemaal even tegen zit . Ik snap dat je overweegt om te stoppen. Ik heb vanaf dag 1 gezegd: het moet wel leuk blijven de borstvoeding en het klinkt alsof het dat niet echt meer is voor je. Succes en hopelijk gaat het snel beter! Met of zonder borstvoeding de afgelopen weken pakken ze jullie in ieder geval niet meer af!
Stoppen gaat zo tegen m’n gevoel in want heb genoeg heerlijke en gezonde melk. Meisje krijgt zoveel goede antistoffen door mijn melk. Zoontje is nu al twee keer even goed ziek geweest en zij heeft nergens last van... heb vrijdag afspraak bij de osteopaat en ga daarna even goed bekijken hoe het gaat. Blijft ze zo onrustig, dan zal ik toch overgaan op de fles. Merk ook dat ze gewoon vreselijk last heeft van krampjes dus zal toch ook eens op m’n voeding gaan letten.
@Sterretje31 let op dat je er zelf niet aan onderdoor gaat he? Een nieuwe depressie is het allemaal echt niet waard. Wat je keuze ook is, ze zijn allebei goed! Succes! @SJ86 ik geef haar om 20u een klein flesje ja. Afhankelijk van hoe laat ze de fles er voor heeft gehad 60 cc of 30 cc, is soms al genoeg. Ons avond ritueeltje is in het half donker met een klein lampje aan de slaapzak aan doen, even knuffelen en dat kleine flesje. Dan wakker in bedje leggen en meestal slaapt ze dan in totdat ik haar wakker maak om 23-24 uur voor de laatste fles. Die drinkt ze dan meestal niet leeg maar dat geeft niet. Tot nu toe komt ze dan om 4:30 pas weer en dan in de ochtend tussen 8-9:30. Ik zit hier in het 8 weken sprongetje, goeiendag zeg! Heb sinds woensdag een ontroostbaar, driftig dwars en moe kind. Drinkt ineens moeilijk terwijl ze zo gulzig was eerst en speelt wat met de fles. Heb t idee dat ze ook wat verkouden is, niet gek gezien manlief en ik ook beide verkouden zijn geweest. Volgens de oei ik groei app gaat het sprongetje ook nog wel even duren pff. Hebben jullie er ook zo’n last van gehad? Ik heb wel nog een tip misschien die ik met jullie wil delen, meisje heeft voor kerst het V-tech magische droomnijlpaard gekregen. Wat een geweldig ding! Het maakt de sprongetjes dagen iets dragelijker, ze wordt er rustiger van. Hij projecteert gekleurde sterretjes op het plafond en hij heeft rustgevende natuurgeluiden. Ook verhaaltjes en liedjes maar die zet ik niet aan. En hij heeft een sleep timer van 10-30-45 minuten, echt ideaal. Hij schakelt zich dan ‘uit’. Als baby begint te huilen daarna springt ie door een geluidssensor automatisch weer aan. Geluid is regelbaar harder en zachter dus niet te hard voor het slapen gaan. Leidt haar even af van alle onrust. Super slim speelgoed. Als kindje ouder is kan ze zelf op de knopjes gaan duwen om te kiezen wat ze wil horen. Kost rond de 30-35 euro. Proberen waard voor jullie kindjes als ze onrustig zijn, ik ben er fan van!
Wat ben ik blij om te lezen over het sprongetje. N is ook veel onrustiger.Snachts slaapt ze goed en ook rond de middag.. maar sochtends en avonds.. poeh! Kan echt NIET alleen liggen...constant bij mama willen zijn..
Herkenbaar, had mijn zoontje ook. Rechtop voeden.. en dan een half uur rechtop houden na de fles. Zo duurde de flesgeven zo een uur/anderhalf uur... poeh! Dat is wel vermoeiend hoor... Zijn er nog meer reflux-tips die jullie toepassen?
Bedje staat schuin. Ik probeer zo veel mogelijk te voeden in de biological nurtering houding en we leggen haar op haar buik als ze aangeeft daar behoefte aan te hebben. Gestopt met infacol die ze kreeg voor krampjes en probeer zo veel als mogelijk regelmaat te bieden. Alle flesadviezen zijn bij ons natuurlijk niet van toepassing omdat ik BV (op verzoek) geef. Hoe oud was jouw zoontje toen hij eroverheen groeide? Edit: we zijn ook twee keer naar de osteopaat geweest! Lijkt ook te helpen. @DangerBlonde hoe vindt je de oei ik groei app? Ik heb het boek en vraag me af of de app nog iets toevoegt. Ik heb een iPhone en hij kost € 2,29 en de revieuws zijn niet zo super. @Sterretje31 als stoppen nu tegen je gevoel in gaat, gewoon even doorzetten. Als ik een twijfel moment had dan ging ik gewoon ben goed zitten janken. Alle emotie eruit en daarna de situatie met mn vriend bespreken en kijken of we een oplossing konden verzinnen voor het concrete punt waar ik op dat moment tegenaan liep. Helpt bij mij .
Wij waren gister trouwens bijna het condoom vergeten mijn vriend dacht er op het laatste moment aan. Maar ik begin nu te twijfelen of we niet voor een andere vorm van AC moeten kiezen... Volgens mij zijn mijn enige opties de minipil of koperspiraal vanwege de BV. Ga er maar even goed over nadenken.
Het is een lastige sprong he! Ze is ook helemaal uit haar ritme qua drinken. Vannacht was het weer 2330:230:630 en toen kwam Mn vriend gelukkig thuis uit de nachtdienst en heeft ie haar even mee naar beneden genomen zodat ik nog een paar uur kon slapen. Drinken is een worsteling, heel frustrerend, ze slaat steeds de fles weg en draait haar hoofd weg en zet het dan op een huilen omdat de fles weg is gek kind doet t zelf. Ze poept ineens ook een stuk meer en dun. Ze heeft t er moeilijk mee pff en wij ook alleen maar huilen. Hoop dat ze vannacht met het vuurwerk niet teveel wakker wordt, manlief moet weer de nachtdienst dus ik ben weer alleen. (Gelukkig bestaat er koffie..) en enooorme mamahonger idd haha! Ik heb het boek niet, alleen de app ook op de iPhone. Eerste keer in Mn leven dat ik een app heb gekocht haha. Ik vind hem heel fijn, hij bevat de info die ik wil weten en ik vind m uitgebreid genoeg. Vind de sprongen kalender handig, op de datum van je kindje, je krijgt meldingen als het weer zo ver is en hoe lang het gemiddeld nog duurt. Ik ben er wel tevreden over maar weet niet of het meer toevoegt dat het boek verder. Zie bijlage, zo ziet de kalender er uit.
Oh lastige vraag zeg. Ik denk dat we de medicatie vanaf een maand of 9/10 zijn gestopt. We merkten dat hij minder last had. Hij heeft nu nog wel dat er wat bovenkomt, maar slikt het dan gewoon weg. Hi is nu 1,5.. Goed idee van de osteopaat. Wij zijn 3 keer geweest en heeft helaas hier niks gedaan. Haha.... ja... is goed om erover na te denken.. ons dochtertje is de verrassing na een keer geen condoom gebruiken! ... hartstikke welkom en de kans was zeer klein bij ons, maar.. ze is er echt! En nu zijn we er natuurlijk blijmee.. maar 2 maand na de geboorte van je kindje is wel gauw ja haha..! Nu zijn we heel voorzichtig en denk en ook even goed na over welke manier van AC.. Oh jeetje... ja in je eentje is het ook echt lastig.. wat ik moeilijk vind.. is dat ons zoontje nu ook in een sprong zit. Gisternacht 2,5 uur met hem in de weer geweest. In die tijd moest ons dochtertje ook een fles, dus mijn man maar even uit zijn slaap getrommeld. Gelukkig sliepen beide kindjes wel uit tot 09.30 en 10.00 uur en sliepen ze vanmiddag ook beide een uur of 2,5 tegelijkertijd!
Allemaal de beste wensen voor 2018. Hoe is de jaarwisseling gegaan bij Jullie? Hier heel goed. We hebben gezellig gegeten met vrienden. Kinderen om 20.30 uur naar bed. Mia is beneden gebleven. Had om 18.00 uur de fles gehad, maar wilde om 21.00 alweer. Dus even een fles van 120+4 klaar gemaakt. In de kinderwagen wilde ze niet slapen, dus op het speelkleed gelegd, wat ze geweldig vindt. Daar is ze even in slaap gevallen. Fayèn werd wakker toen het vuurwerk bijna voorbij was. Mia kreeg om 1.00 uur nog een fles van 150+5. Fayèn wilde in haar eigen bed niet meer slapen, dus bij ons in bed. Vanmorgen om 8.15 uur was Emma de eerste die wakker werd. Vandaag rustig dagje. Mijn ouders zijn vannacht nog even geweest en mijn broer en schoonzus komen daar vandaag niet (daar hebben ze uitgezeten). Dus we gaan vandaag niet naar mijn ouders. Vanmiddag gaan we naar mijn man zijn oma, waar zijn ouders en zusjes ook zijn.
Wel een mooi cadeautje als de kans zo klein is! Ook hier een kleine kans, wil daarom toch weer goede A-C. Vrijdag ga ik weer een koperspiraal laten plaatsen. Ben benieuwd hoe die me bevalt, hoop dat de bloedingen niet te heftig worden. Ik ben echt niet voor condooms gemaakt. Is voor beiden niet lekker en het is zo’n moment killer.. enige voordeel is geen rommel haha maar toch, ik wil het risico niet lopen dat ik per ongeluk zwanger wordt nu. Al is de kans maar klein. Gisteravond was weer terror hier haha. Ben maar naar mijn schoonmoeder gegaan gezien manlief weer nachtdienst had. En ik wou niet alleen thuis zitten met meisje. Niet echt gevierd dus. Heb op het punt gestaan om half 9 om uit frustratie met meisje naar huis te gaan, ze bleef maar huilen bij iedereen en niks was goed. Uiteindelijk heeft mijn schoonbroertje met haar en zijn 5 jarige zoontje door de kamer gerend en verstoppertje gespeeld en gek gedaan en wonderbaarlijk genoeg werd ze toen eindelijk moe. Vervolgens heeft ze geslapen na he bedflesje van 9 tot half 2 toen ik thuis kwam, nog een fles gegeven en toen doorgeslapen tot 8 uur volgens mij was ze doodop. Ze was wel om 5:30-6:30-7:00-7:30 even wakker en jengelde wat, maar dankzij haar speelgoed nijlpaard die toen weer aan sprong is ze weer in slaap gevallen. Hulde aan het nijlpaard. Ik durf het niet hardop te zeggen maar volgens mij zijn de terror-sprongetjesdagen nu over. Vandaag weer een lief rustig kind wat weer terug in haar gebruikelijke schema zit. Wat een drukke boel bij jou gisteren! Knap dat je het allemaal zo kunt managen met drie kids! Hier vandaag ook helemaal niks speciaals gedaan. Lekker wasjes draaien, meisje in bad gedaan, mama ook lekker uitgebreid gedoucht en even een beetje quality time met manlief toen meisje nog sliep en hij zijn nachtdienst had uitgeslapen. Even een dagje rust voordat de drukte weer begint. Heb nog twee weken verlof en dan is het weer afgelopen brr