In viburcol zit chamomilla, belladonna en nog wat andere natuurlijke ingrediënten,dit zijn natuurlijke ‘pijnstillers’ en geven weer wat meer rust. Wij proberen alles zoveel mogelijk natuurlijk (en biologisch) te doen.
Jawel, maar ik vind het niet erg om straks ook weer aan het werk te gaan. Daarnaast heeft onze dochter nu nog een spreidbroekje, ik hoop dat wanneer die af mag, ze weer wat blijer wordt.
Ik hou onderstaand schema aan. Dit kreeg ik van de kraamhulp die ook bv coach is. Staat op deze site https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/271-afbouwschema
Wowww... ik heb suuuperveel gemist.. Hier gaat het wel goed. Ik vind alleen dat ze wel onrustig is. Smorgens slaaot ze door tot half 10 / 10 uur na een fles tusse 4 en 6.. maar daarna is ze wakker tot ba de volgende fles. Slaapt na die fles boven in haar wieg en is dan na de volgende fles weer de hele avond bij ons tot 22uur. Die momenten wil ze gewoon bij ons zijn en wil ze niet alleen zijn. @DangerBlonde Wat vervelend zo voor je... maar wel herkenbaar... bij ons zoontje had ik dat ook. Huilde heel veel en was erg bewerkelijk. Nu hij 1.5 is kijkt hij ook graag e kat uit de boom. Vindt mensen die hij goed kent ok..maar voor de rest... Mensen vonden er vanalles van (eenkennig/verwend/etc)... en indd... vroeger konden ze het zooo goed en heeeelemaal alleen. Nou... ik denk dat.. het is mijn kind.. die heeft mij nodig.. niemand woont bij ons en zit 24/7 met deze baby. Mijn kind.. mijn keuzes
Meiden ik ben een weekendje weg dus reageer later op jullie allemaal maar heb even advies/geruststelling (hopelijk?) nodig. Ivm met BV laat ik s avonds/ s nachts max 8 u tussen de voedingen. Gister rond 21 u laatste voeding dus wekker gezet om 5 u. En nu was na 8 u de luier van L. nog kurkdroog ?! Moet ik me daar zorgen om maken? Ze komt de laatste tijd maar ongeveer 7x per dag (drinkt altijd 1 borst per keer) en ik had al zo’n onderbuik gevoel dat het wellicht wat weinig was voor een BV-kindje maar ging altijd uit van: wat eruit komt gaat erin. Maar nu komt er dus 8 u niks uit ....
Bij mij zit er snachts ook vaak 8 uur tussen de voedingen. Totaal zit ik op 7 of 8 per dag. Ik zou me er niet al te druk om maken, wanneer ze niet genoeg binnen krijgen laten ze het vaak wel merken. Mocht je echt twijfelen of je genoeg voeding hebt kun je altijd een keer kolven om te zien wat er uit een borst komt. Met het rekensommetje gewicht x 150 : aantal voedingen kun je berekenen hoeveel cc ze per voeding binnen zouden moeten krijgen.
Geen plasluier in ongeveer 8 uur vind ik wel lang, maar ik ben hier dan ook een flinke plasser gewend. Hoe is het normaal na 8 uur? Heeft ze anders wel een flinke plasluier? Of ook altijd zo maar weinig? Als je het echt niet vertrouwd kun je ze misschien even temperaturen? Of even afwachten wat de volgende luier doet. Als dat weer niets is zou ik even aan de bel trekken. (Maar misschien hebben de meer ervaren mama’s een beter advies, ik kan wel eens te bezorgd zijn haha) Veel plezier op je weekendje weg!
@Miesjella en @Zwitsal bedankt voor jullie reacties! Over de 8u tussen voedingen maak ik me geen zorgen. Dat doet ze idd wel vaker. Ging me echt om de plasluier. Maar net had ze gelukkig wel een plasluier maar geen super volle. Ik kijk het voor nu even aan. Ik kolf regelmatig en heb zeker genoeg melk. Maar ik merk sinds ze op 7 voedingen zit wel echt dat ze minder volle luiers heeft. Eerder kwam ze echt wel 9 tot 11 keer. Laatst weer twee dagen 10 of 11 keer en dat merk ik dan meteen. Maar is ergens ook wel logisch natuurlijk.
Ik heb gisteren toevallig nog de huisarts gebeld voor Fayèn omdat ze in 14 uur tijd een kurkdroge luier had. Ze was ook heel slaperig en niet actief. Bij het ontbijt dronk ze weer goed en de volgende luier was ook weer nat. Ik zou het even in de gaten houden en letten op hoe ze reageert.
Inderdaad even in de gaten houden dan. En anders langs de huisarts, liever een keer voor niks dan dat er later wel wat blijkt te zijn. Fijn weekend nog verder !
Heb je luiers met zo''n streep die verkleurt als ze plast? Anders kun je kleinere plasjes ook makkelijk missen. Ik zou me ook zorgen maken als ze 8 uur lang niet plast. Zolang het bij 1 keer blijft, ze geen koorts heeft en ze verder alert is, is het vast wel ok. Zelf plassen we ook niet iedere dag evenveel denk ik dan maar. Het valt me trouwens wel op dat mijn dochtertje ook snachts minder plast dan overdag. Ze plast denk ik Vooral als ze wakker is. Ik geef ook bv en hier wordt ook al een paar dagen mineer gedronken dan voorheen. Misschien hoort het bij de leeftijd? Ik mag er van mezelf niet te obsessief mee bezig zijn en probeer me er geen zorgen om te maken zolang ze alert is en blijft poepen en plassen.
Ik zou het ook gewoon goed in de gaten houden. Als ze veel drinkmomenten heeft dan plast ze tussen al die momentjes door wel. Al die momenten verschoon je toch ook... ? Ik heb maar 5 flesjes en soms maar 4 luiers... de ene zit voller dan de ander..
Ja dit probeer ik dus ook haha . Maar omdat het plassen al minder werd en nu 8 u echt niks begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Heb de KV luiers met streep en er was echt núl verkleuring. Maar om half 8 dus gelukkig wel . En ze is heel alert, vrolijk en lacht veel. Heel stom heb geen thermometer meegenomen dus koorts heb ik niet kunnen checken. Misschien dat ik er straks even een koop. Maar ze voelt normaal. En HA is op dit moment niet echt een optie want we zijn in Frankrijk (Disney). Ik blijf het gewoon goed in de gaten houden en anders maandag eind van de dag naar de HA dan zijn we weer thuis! Super bedankt in ieder geval voor het meedenken meiden! Is toch fijn.
4 luiers per dag? Wauw die is goedkoop haha! Ik heb naast de flesjes ook meerdere luiers, ik denk wel gemiddeld 10 per dag.. ik heb een kind wat ongelofelijk vies is van natte of vieze luiers. Als ie nat is huilen. En als ze gepoept heeft zelfs al beginnen te huilen terwijl ze nog niet klaar is haha, als de luier dan af gaat dat de rest nog komt dus we laten de luier nog even er onder liggen bij het verschonen haha tot we zeker weten dat alles er uit is
Haha ... Ja... bij elke voeding ongeveer. Snachts slaan we wel eens over om haar niet al te wakker te maken. Tenzij ze gepoept heeft. Ze poept tussendoor af en toe (meestal tijdens een fles) en dan verschonen we direct natuurlijk