November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Oh meiden wat slapen jullie kleintjes goed zeg. Onze man slaapt overdag perfect maar als wij naar bed gaan dan is het drama. Hij slaapt alleen tegen ons aan.. we hebben echt al van alles geprobeerd. Vanavond gaan we proberen een knuffel bij hem in bed te leggen en die geeft het geluid van de baarmoeder af.. ik ben benieuwd! Jullie mss nog tips?
     
  2. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Anne bij ons zijn de nachten soms net zo. Hebben goede nachten maar ook nachten zoals jij omschrijft. Zoals afgelopen nacht.
     
  3. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Die borstvoeding is nog een hele onderneming als ik dat zo lees! Ga zo door meiden, knap hoor!
    Kindjes doen het ook allemaal goed zo te lezen, fijn!

    Hier gaat het ook iedere dag wat beter, voel me al een beetje fitter. Stuwing valt tot nu toe reuze mee, het begint nu een klein beetje te tintelen. Heb de koolbladeren al in de koelkast liggen voor het geval dat.

    Meisje hier drinkt de fles te snel leeg, ze heeft heel veel kracht. Andere speentjes werkten wel even maar toch te snel nog. Was niet genoeg voldaan en kreeg krampjes. Vandaag de dr brown fles geprobeerd. Lijkt beter te gaan (10 minuten krap dan is ie leeg, nog snel maar minder snel dan de avent). En ze heeft erg vaak de hik zowel na de voeding als tussendoor. Best zielig haha maar ze had dat in de buik ook al vaak. Ze vindt het zelf alleen niet zo leuk die paar keer per dag. Hebben jullie kindjes dat ook? Hebben jullie tips?
    Ze boert goed en de luiers gaan ook goed, heb al geprobeerd met de krampjes om te fietsen met de beentjes als het erg is maar dat helpt niet tegen de hik.
    Meisje blijft ook goed op gewicht gelukkig. Is ongeveer 130 gram afgevallen en dat blijft stabiel.
     
  4. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @DangerBlonde ik kreeg van de kraamverzorgster de tip om haar bij hik aan te leggen, zuigen en slikken zorgt dat de hik verdwijnt. Ik weet niet of dat bij flesvoeding ook werkt.
    Misschien op je pik laten zuigen? Net als bij krampjes.
     
  5. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Oke was al bang dat ik de enigste was. Bij ons is het wel echt elke nacht tot nu toe.. hopelijk slaapt hij snel in zijn eigen bed.
     
  6. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hier met de fles drinkt dl ook gulzig, snel, verslikt zich een paar keer per voeding en heeft vaak de hik. Krampjes zijn ook present. Maar ik ken eigenlijk geen baby dat geen krampjes heeft gehad.
    Wat ik doe is niet de fles in een keer leeg laten drinken maar in etappes. Eerst een beetje laten drinken, dan laten bijkomen en boertje laten. Dan tweede etappe. Daar laat ik altijd een beetje over. Dus fles niet helemaal leeg laten drinken. Ze krijgt meestal hierna de hik. Dan laat ik het laatste restje drinken als ze wil. Hik direct over. En anders een klein beetje warm water geven om te drinken. Als ze wil... dan weer boertje laten. Nouja...meestal zijn het een aantal boertjes.
    Eerste beetje is altijd gulzig,snel en verslikken. Omdat tegen te gaan zorg ik nu dat de fles al klaar is zodra ze de eerste kik geeft, wakker begint te worden. Zodat ze niet te hongerig is.

    Met de krampjes leg ik haar op mijn buik. En dan liggen we zo samen gezellig in bed. Vallen we allebei in slaap. De druk en jou warmte helpt bij de krampjes. Of ik leg een warm badhandje op de blote buikje. Of over je arm leggen met de buik op je arm. En verder troosten en veel liefde geven. Samen door deze fase heen komen.

    Succes!
     
    Ilse84 en Miesjella vinden dit leuk.
  7. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @Aanne88 : hier gaat de ene avond ook beter dan de ander. Vaak wil ze begin van de avond graag bij ons liggen, dan wachten we tot ze diep in slaap is en dan leggen we haar in der eigen bed. Dat gaat tot nu toe goed.

    @DangerBlonde : kleine meid van ons heeft ook vaak de hik. Kregen idd ook als tip on der dan aan te leggen.

    @ike : ik moet heel hard lachen om jou bericht :roflmao:.

    Willen ze bij jullie eind van de middag begin van de avond ook steeds zoveel aan de borst? Komt bijna om het uur
     
  8. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Haha moest even terug lezen Miesjella. Ik snap wat je bedoelt hihi.

    Ja hier ook 's avonds veel aan de borst.
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  9. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Bedankt voor de tips! Ik ga ze eens proberen. Probeer haar nu na de voeding wat langer rechtop te houden tegen mijn borst, heb het idee dat dat ook wel een beetje helpt. Ze verslikt zich idd ook wel een of twee keer per fles. In etappes voeden valt te proberen natuurlijk.

    @ike ik neem aan dat je pink bedoelde haha :roflmao:

    @Aanne88 vervelend dat je mannetje niet zo goed wil slapen snachts. Ik heb nog even geen tips voor je.. hopelijk werkt de slaaptrainer!

    Hier begint rond 23:00 de afgelopen dagen het huil half uurtje. We hebben haar nu nog tussen ons in liggen op een voedingskussen met hoes, als ze snachts wakker wordt hoeven we in elk geval niet zo snel er uit. In haar eigen bedje was ze snachts om zich heen aan het grijpen en contact aan het zoeken, met huilbui tot gevolg. We leggen haar overdag wel in haar eigen bedje nu om te oefenen. Tot nu toe gaat dat goed. Het zoeken wordt minder. Als de nachten zo een beetje stabiel blijven gaan we haar langzaam ook snachts in haar eigen bedje leggen.
     
  10. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @DangerBlonde ja hihi. Typen tijdens borstvoeding geven gaat niet altijd goed haha.

    @Aanne88 en @DangerBlonde wij hebben de wandelwagen bij ons op de kamer staan. Als ze een goede nacht heeft ligt ze tot de eerste nachtvoeding in het wiegje op haar eigen kamer, daarna gaat ze in de wandelwagen. Bij een nacht dat ze meer nabijheid nodig heeft en lichte krampjes heeft ligt ze op het verschoningskussen tussen ons in. Na de 1e voeding probeer ik haar in de wandelwagen te leggen.
    Bij een nacht met flinke krampen ligt ze op mijn buik. Met zo'n nacht lukt het vaak niet haar later over te leggen.
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Hier gaan de nachten op zich best goed. Ze slaapt in een co-sleeper naast mij. Af en toe heeft ze momenten dat ze niet wil slapen. Dan leg ik haar in mijn armen en dan valt ze in slaap. Ik lig dan zelf op mijn zij. Doorrollen naar mijn buik doe ik toch niet.

    Gebruiken jullie een draagzak? Wij hebben de Stokke mycarrier, maar ik las dat die niet heel goed is voor de rug. Ik wil dus een andere. Ik twijfel tussen de Tula free to grow en de kokadi flip.
     
    Ilse84 vindt dit leuk.
  12. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik heb het gejinxt door hier te schrijven over de nachten haha, vandaag was een slechte nacht :rolleyes: veel krampjes denk ik.
    Vanmiddag maar weer een dutje doen.
    Pak haar ook wel eens op de buik of op de zij maar dan durf ik toch niet goed in slaap te vallen, ook al denk ik niet dat ik op haar zou draaien..

    @Elsa86 Ik heb een draagdoek gekocht, een rekbare van By Kay. Lekker warm en dik voor de winter. Heb die via marktplaats gekocht om eens uit te proberen of het überhaupt iets voor mij is. Ik vind draagzakken niet mooi. Heb ook gehoord idd dat dat voor de beentjes niet goed is in het begin, maar er zijn er die je wel gewoon mag gebruiken voor een newborn, Zou je eens in de winkel moeten vragen. Een draagdoek mag sowieso (ook niet alle volgens mij maar een rekbare weet ik zeker als je ze daar in de kikkerhouding in kan leggen :p)
     
    Ilse84 vindt dit leuk.
  13. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hier ook draagdoeken. Voor mijzelf een geweven, voor mijn man een rekbare (tricot) doek. Zo ver ik weet kunnen alle soorten doeken, maar niet alle knoopwijzes.
    Ik dacht dat de draagzak van ergobaby wel al mag.
    Misschien advies inwinnen bij een draagconsulent?

    Zijn jullie kindjes ook zo actief? Net na de geboorte tilde ze haar koppie al op en draaide er mee van links naar rechts. Als ze op de buik ligt op de grond of in de box probeert ze al vooruit te schuiven. Ze is nog maar 2 weken oud en gaat nu al zo snel.
     
  14. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
  15. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Beide goede keuzes en beter dan de stokke! Tula free to grow kan je waarschijnlijk wat langer gebruiken dan de kokadi, ivm maatvoering. Dus kijk daar naar!
     
  16. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Klopt deels wat je zegt! Baby Bjorn moet je niet aan beginnen met draagzakken. Die zijn niet ergonomisch. Je ziet ook dat de baby's daar echt in bungelen. Rekbare draagdoeken zijn vooral in het begin heerlijk, als ze nog niet zoveel wegen. Daarna kun je beter op een geweven draagdoek or draagzak overstappen
     
  17. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Baby bjorn dat wist ik inderdaad. Die heeft mijn vriendin ook.

    Mijn meisje zit al aan haar eerste antibiotica:(

    Ze heeft sinds woensdag een plekje in haar nek. Is wat pussig met rood eromheen. Gisteren had de vk al gekeken en we moesten het even in de gaten houden. Vanmorgen was het plekje toch wat erger geworden, dus heeft de kraamzorg de vk weer gebeld. Zelfde vk is gekomen en die heeft contact opgenomen met de Kinderarts, dus daar zijn we vanmorgen geweest. Is waarschijnlijk een infectie en daar heeft ze antibiotica voor gekregen.
     
  18. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ai wat naar. Heeft ze er last van?
     
  19. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Beterschap met je meisje @Elsa86 ! Ze knapt vast snel weer op!

    @ike hier ook een hele beweeglijke haha en ze is pas 5 dagen. Tilt haar hoofdje al goed op en draait mee.

    Hier is vandaag de stuwing op gang gekomen en daarbij de kraamtranen. Dacht dat ik daar mooi de dans ontsprongen was gezien we al op 5 dagen na de bevalling zaten :oops:
    De stuwing boeit me nog niet zo maar wat zijn die kraamtranen vervelend zeg!
    Ben echt ontzettend gelukkig met mijn meisje en ik snap ook echt niet waarom ik nou steeds moet huilen. Geen reden voor, het komt gewoon. Ben niet boos of ongelukkig of gefrustreerd en ik geniet tot nu toe echt van de kraamtijd. Ben hooguit moe van de eerste gebroken nachten. Hebben jullie dat ook gehad? En hoe lang duurde dat bij jullie?
    Stomme hormonen, denk je er vanaf te zijn haha :p kraamzorg zei dat het volkomen normaal was rond deze tijd en dat ik ze maar gewoon moest uithuilen.

    Had vanmiddag schoonmoeder even kort op bezoek en was ook echt blij dat die weer weg was. Is een geweldig mens maar kon haar even niet verdragen met haar overbezorgde gedrag en haar opmerkingen die even nu niet zo tactisch zijn.
    ‘En hoeveel ben je al afgevallen?’
    Ehm schoonma dat vraaaaag je niet he ;)
    ‘Jawel!’
    Ehm.. 6-7 kilo met 5 dagen nu..
    ‘Oh dat valt ook tegen he.’
    Zucht.. denk je dat ik die 20 kilo in een week kwijt ben ofzo, ik hou ook nog steeds vocht vast, heb stuwing en alle reserve bloed en rommel moet er nog uit! (Ondertussen me afvragend waarom ik me in hemelsnaam aan het verdedigen was...)
    ‘Oh ja dan duurt het nog wel even.’

    Hou oppppp hier kan ik vandaag niet tegen, geef me mijn meisje terug op schoot en ga weg dacht ik :| heb op de tanden gebeten en toen mijn vriend haar de deur uitliet weer lekker even een potje gejankt. :oops: Hoop toch dat dit snel over is.
     
  20. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Ike, hier ook een ontzettend bewegelijke baby al sinds de geboorte. Inbakeren werkt ook goed voor hem.

    Elsa86, aaah wat sneu. Beterschap.

    Hier een betere nacht. Baby heeft van 5.00 uur tot 8.30 uur in zijn bedje geslapen, zo trots!
     
    ike vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina